Адам жана коом (№ 1), 3-чейрек, 9 класс, III - вариант
Окуучунун аты-жөнү ________________________________________________
Жаныбардан айырмаланып, адам бул нерселерди билет (В отличие от животного человек умеет) –
а) тажрыйбасын жаш муундарга үйрөткөндү (передавать свой опыт подрастающим поколениям);
б) топто жашаганды (жить в группе);
в) тамак табууну (добывать пищу);
г) руханий маданиятты түзүүнү (создавать духовную культуру).
Антропология ---
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Коом адамдын __________________________ муктаждыгын пайда кылды (Общество породило потребность человека) ---
а) ден-соолукту чыңдоо (укреплении здоровья);
б) жумушчу күндүн ичинде эс алуу (отдыхе в течение трудового дня);
в) эмгек ишмердүүлүгү (трудовой деятельности);
г) чоң физикалык күч (больших физических нагрузках).
Жаратылыш менен адамдын өз ара аракетинин мисалы: (Примером взаимодействия природы и человека является)
а) кварцтын бир бөлүгү (кусок кварца);
б) табигый жыттар (природные запахи);
в) талааларды сугаруу үчүн сугат тутумун куруу (строительство ирригационной системы для орошения полей);
г) жыгачтан жасалган жаа жана жебелер, темир учтар (лук и стрелы из дерева, железные наконечники).
«Питекантроп» ---
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ааламдашуунун терс кесепеттери (Негативные последствия глобализации) ---
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Илимий-техникалык революция доорунда (В эпоху НТР происходит) ---
а) кол эмгегин колдонууну азаят (сокращение использования ручного труда);
б) адамдын ММКга болгон көзкарандылыгынын өсөт (усиление зависимости человека от СМИ);
в) маалымат агымынын төмөндөшү (снижение информационных потоков);
г) илимий изилдөөлөргө кызыгуунун төмөндөшү (понижение интереса к научным исследованиям).
«Гуманизм» ---
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Утопия» ---
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Зороастризм» ---
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Адам жана коом (№ 1), 3-чейрек, 9 класс, IV - вариант
Окуучунун аты-жөнү _________________________________________________
Кайсы илим адамдын денесин илимий изилдейт? (Какая наука занимается научным изучением человеческого организма?)
а) антропология б) анатомия в) астрономия г) археология
Эмгек жана байланыш адам ишинин түрлөрү катары (Труд и общение как виды человеческой деятельности)
а) өнөктөш / өнөктөштөрдүн милдеттүү түрдө болуусун талап кылат (требуют обязательного наличия партнера/партнеров);
б) адамдын оозеки иш-аракетине көз каранды (зависят от вербальной активности человека);
в) адамдын муктаждыктары болуп эсептелет (являются потребностями человека);
г) пландаштырылган натыйжага багытталат (направлены на запланированный результат).
Адам менен жаныбардын окшоштугу ________________________ ээлик кылуудан көрүнөт (Сходство человека и животного проявляется в обладании) ---
а) өзүн-өзү сактоо инстинктине (инстинктом самосохранения);
б) логикалык ой жүгүртүүгө (логическим мышлением);
в) өзүн-өзү өнүктүрүү мүмкүнчүлүктөрүнө (возможностями саморазвития);
г) так айтууга (членораздельной речью).
«Гомо хабилис» ---
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Каннибализм адамдык өнүгүүнүн кайсы баскычына мүнөздүү? (Какому этапу развития человека свойственен каннибализм?)
а) уруулук жамаатка (родовой общины);
б) айбандык жашоо образына (звероподобному образу жизни);
в) коңшулук коомуна (соседской общины);
г) потестардык коомго (потестарного общества).
Эмне үчүн адам бир катар жаныбарларды колго үйрөттү? (Почему человек приручил ряд животных?) ---
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Цивилизация» ---
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Абстракция» ----
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Логикалык ой жүгүртүү __________________ мүнөздүү (Логическое мышление характерно для) ---
а) өзүн-өзү билүүгө (самопознания);
б) көркөм билимге (художественного познания);
в) илимий билимге (научного познания);
г) ички туйумга (интуиции).
10. «Мифология» ---
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________