СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольно-измерительные материалы по марийскому языку для 5 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Контрольно-измерительные материалы по марийскому языку для 5 класса»

Утверждаю

Директор МБОУ ООШ с.Черлак

__________ Г.Н.Галаутдинова

Приказ № ___ от «___» __________ 2023 г.


















Контрольно-измерительные материалы

для 5 класса

по родному (марийскому) языку

на 2023-2024 учебный год

























Учитель: Аптулаева Татьяна Григорьевна


Пояснительная записка


Критерии оценивания

ОЦЕНКА ПИСЬМЕННЫХ КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ ПО МАРИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

ДИКТАНТ

Отметка

Число ошибок (орфографических и пунктуационных)

«5»

0/0, 0/1, 1/0 (негрубая ошибка)

«4»

2/2, 1/3, 0/4, 3/0, 3/1 (если ошибки однотипные)

«3»

4/4, 3/5, 0/7, 5/4 в 5 классе; 6/6 (если есть ошибки однотипные и негрубые)

«2»

7/7, 6/8, 5/9, 8/6

В контрольной работе, состоящей из диктанта и дополнительного (фонетического, лексического, орфографического, грамматического и т.п.) задания, выставляются две оценки (за диктант и за дополнительное задание).

При оценке выполнения дополнительных заданий рекомендуется руководствоваться следующим:

Балл

Степень выполнения задания

«5»

ученик выполнил все задания верно

«4»

ученик выполнил правильно не менее 3/4 заданий

«3»

выполнено не менее половины заданий

Контрольный словарный диктант

При оценке контрольного словарного диктанта рекомендуется руководствоваться следующим:

Балл

Количество ошибок

«5»

ошибки отсутствуют

«4»

1 – 2 ошибки

«3»

3 – 4 ошибки

«Нормы оценки...» не только указывают, за какое количество ошибок в диктанте ставится та или иная оценка, но и варьируют допустимое количество ошибок. Такой подход связан с тем, что одновременно оценивается и количество, и характер ошибок, для чего вводятся понятия грубые/негрубые ошибки и однотипные/неоднотипные ошибки.


Основные критерии оценки за изложение и сочинение

Оценка

Содержание и речь

Грамотность

«5»

1.Содержание работы полностью соответствует теме.

2.Фактические ошибки отсутствуют.

3.Содержание излагается последовательно.

4.Работа отличается богатством словаря, разнообразием используемых синтаксических конструкций, точностью словоупотребления.

5.Достигнуты стилевое единство и выразительность текста.

В целом в работе допускается 1 недочет в содержании 1-2 речевых недочета.

Допускаются:

1 орфографическая, или 1 пунктуационная, или 1 грамматическая ошибки

«4»

1.Содержание работы в основном соответствует теме (имеются незначительные отклонения от темы).

2.Содержание в основном достоверно, но имеются единичные фактические неточности.

3.Имеются незначительные нарушения последовательности в изложении мыслей.

4.Лексический и грамматический строй речи достаточно разнообразен.

5.Стиль работы отличается единством и достаточной выразительностью.

В целом в работе допускается не более 2 недочетов в содержании и не более 3-4 речевых недочетов.

Допускаются: 2 орфографические и 2 пунктуационные ошибки, или 1 орфографическая и 3 пунктуационные ошибки, или 4 пунктуационные ошибки при отсутствии орфографических ошибок, а также 2 грамматические ошибки

«3»

1.В работе допущены существенные отклонения

2.Работа достоверна в главном, но в ней имеются отдельные фактические неточности.

3.Допущены отдельные нарушения последовательности изложения

4.Беден словарь и однообразны употребляемые

синтаксические конструкции, встречается

неправильное словоупотребление.

5.Стиль работы не отличается единством, речь

недостаточно выразительна.

В целом в работе допускается не более 4 недочетов в содержании и 5 речевых недочетов.

Допускаются:

4 орфографические и

4 пунктуационные ошибки,

или 3 орф. и 5 пунк., или

7 пунк. при отсутствии

орфографических (в 5 кл.-

5 орф. и 4 пунк., а также

4 грамматических ошибки

«2»

Работа не соответствует теме. Допущено много фактических неточностей. Нарушена последовательность мыслей во всех частях работы, отсутствует связь между ними, работа не соответствует плану. Крайне беден словарь, работа написана короткими однотипными предложениями со слабо выраженной связью между ними, часты случат неправильного словоупотребления. Нарушено стилевое единство текста. В целом в работе допущено 6 недочетов и до 7 речевых недочетов

Допускаются:

7 орф. и 7 пунк. ошибок, или

6 орф. и 8 пунк., или

5 орф. и 9 пунк., или

9 пунк., или 8 орф. и 5 пунк.,

а также 7 грамматических

ошибок

Нормы оценивания тестов по марийскому языку и литературе

При выставлении оценки учитывается количество процентов выполненных правильно заданий:

90% -100% - оценка "5"

75% - 89 % - оценка "4"

60% - 74 % - оценка "3"

45% - 59 % - оценка "2"

Примечание: в процентах можно высчитывать любые работы, в том числе проверочные, самостоятельные, развернутые ответы и т.д














№ урока

Дата

Вид, тема, текст работы



По плану

Фактич.

№4



Контрольный диктант «Онар»

Ожно, моткочак ожно, кумда Юл эҥерын шола серыштыже иленыт шоҥго аваж дене коктын Онар лӱман патыр рвезе. Тудо пеш кӱкшö капан улмаш. Вончен Юл эҥер гоч келын, а вӱд улыжат пулвуй даҥыт веле шуэш. Пич чодыра дене ошкылеш- эн кугу пушеҥгыжат тудлан кыдал марте веле лиеш. Тошкалеш- йол ымалныже шоҥго тумо шырпешт пудырга.

(В.Юксерн. 52 мут.)

В.В.Кузнецов, Н.В.Кузнецова «Сборник изложений»

№ 8



Контрольный диктант «Санюк»

Тӱжем индеш шӱдö нылле визымше ий. Кугу Отечественный сар лӱшкен эртыш. Санюкынат ачаже, Алексей Ильич, мöҥгыжö киддыме пöртыльö. Чумыр сурт паша латныл ияш эрге ӱмбак возо. Туге гынат, класс гыч классыш сайынак вончыш. Тунеммаште веле огыл, мöҥгыштат пöръеҥ улмыжым ачаже шижын. Эргыжын кожмаклыкшым ужын, тудо поро да лӱддымö лияшак туныктен шоген. Санюкшат мутым колыштын, ачажым куандарен.

Тидлан шуко жап эртен. Кызыт Санюк шкежат ача лийын, но изи годсыж гаяк пашаче да поро кумылан.

(72 мут.)

М.Я.Исаев, Л.И.Иванов «Сборник диктантов»

№12



Тест по теме: «Главные и второстепенные члены предложения»

1. Могай предложенийыште второстепенный член уке?

А)Шокшо кеҥеж. Б) Ночко шыже толын шуо. В) Пӱртӱс мала.

2. Могай предложенийыште ик тӱҥ член веле?

А) Юрик пöртыш пурыш. Б) Кече шокшо. В) Эҥежым погена.

3. Ойырымо мут предложенийыште могай член лиеш?

Паша уке годым пашалан ямдылалт.

А) Подлежащий Б) Дополнений В) Определений

4. Ойырымо мут предложенийыште могай член лиеш?

Мичу аваж дене пырля чодыраш снеге погаш, поҥго кычалаш коштын.

А) Умландарыше член Б) Сказуемый В) Дополнений

5. Ойырымо мут предложенийыште могай член лиеш?

Чевер пеледыш-влак вуйыштым кече веке савырышт.

А) Подлежащий Б) Дополнений В) Определений

Вашмут: 1-в;2-в;3-б; 4-а; 5-в

№ 17



Тест по темам: «Сложные предложения. Прямая речь. Диалог»


1. Могай предложенийым сложный предложений маныт?

А) Ик граматический рӱдан предложенийым.

Б) Кок але икмыняр простой предложенийым ушен шогышо ойым.

В) Иктаж-мом увертарен каласыме предложенийым.

2. Пуымо прделожений-влак кокла гыч сложный предложенийым ойыро:

А) Кече лекте, шыргыжале.

Б) Кече лектын, но лупс але кошкен шуын огыл.

В) Лудо, турня шокшо велыш вашкат.

3. Пуымо схеме могай предложенийлан келшен толеш?

А: «В!»

А) «Ынде тунемаш тӱҥалам»,-шона Мичу.

Б) Мане Влас : «Мый лиям водолаз».

В) Йöсö годым эре кольым: «Ок кӱл нюслымо, йолташ!»

4. Диалог-тиде:

А) Ик еҥын ойжо; Б) Кок але утларак еҥын вашмутланымышт;

В) Весын ойлымыжым але возымыжым шкенан ойыш пуртымаш.

5. Пуымо предложенийлан могай схеме келшен толеш?

Ваштар лышташ комдык возеш гын, теле леве лиеш.

А) 1) ,а 2)

Б) 1) ,но 2)

В) 1) гын, 2)



Вашмут: 1-б;2-б;3-в; 4-б; 5-в

№ 19



Изложение «Лÿддымŏ рвезе»

Илен улмаш ожно ик рвезе. Икана тудо чодыраш кая. Коштеш-коштеш да йомеш. Пеҥгыде тоям туген налеш, умбаке ошкылеш. Кая-кая да вондер йымак каналташ возеш.

Канен кийымыж годым кенета пушеҥге йымалне кугу кишкым ужеш. А пушеҥгыштыже – кайык пыжаш, пыжашыштыже кайык иге-влак чиоклат.

Кишкым ужын, кайык иге-влак кычкыраш, шорташ тÿҥалыт, полышым йодыт.

А кишке умшам карен чушла, йылмым веле луктын. Эре кÿшкö да кÿшкö нушкеш, пыжаш деке лишемеш.

Ончыч рвезе лÿдын колта. Кайык иге-влакым чаманен, пеҥгыде тояжым налеш да уло кертмын кишкым пера. Кишке йоча ÿмбак торшта.

Кишке кужу, кÿжгö, виян улмаш. Рвезе ден кишке ятыр жап кредалыт. Рвезе кишкым пуштеш.

Вара кайык иге-влаклан кишке шылым кочкашышт пуа, а шкеже уэш вондер йымак возешат, мален колта.

Кенета мардеж дене чодыра гÿжланаш тÿҥалеш, янлык-влак йÿдлан шке пыжышышкышт шылыт, шÿдыр-влакым шем пыл петыра.

Тиде чудо-кайык шке игышт деке чоҥештен толеш улмаш. Рвезым ужешат, шке семынже шучко йÿк дене йÿклана:

- Айдеме, айдеме! Тыйым кушкед оптем!

Кайык иге-влак шорташ тÿҥалыт, аваштлан рвезе кишкым пуштмыж, нуным пукшымыж нерген ойлат.

Тунам чудо-кайык мландыш вола. Рвезым мардеж да йÿр деч аралаш кумда шулдыржым шаралта. Рвезе угыч ласкан мален колта.

Эрдене рвезе помыжалтеш, чудо-кайык деч мöҥгыжö намиен кодаш йодеш.

Кайык рвезым тупышкыжо шында, кÿшкö нöлталеш, мöҥгыжö наҥгая да пöрт ÿмбалан волтен кода.

Чудо-кайык эре тыгаяк лÿддымö, поро чонан лияш каласен кода.

ПЛАН.

  1. 1.Рвезе чодыраште.

  2. 2.Кишке дене кредалмаш.

  3. 3. Чудо-кайык.

  4. 4. Ласка омо.

  5. 5. Чудо-кайык рвезым мöҥгыжö конден кода.

  6. 6. Чудо-кайыкын сугыньжо.

( Веденькин. Изложений сборник)


№25



Контрольный диктант «Акайым кычальым»

Изи улам ыле. Ала кум ияш, ала нылыт. Икана пöртеш шкетын кодым. Шкетемлан моткоч йокрокын чучын колтыш. Тӱрлым шонкалымем дене изиш гына шортын шым колто.

Кенета пырдыжыште кечыше радио шыр-шор шоктыш. Вара мурымо йӱк шокташ тӱҥале. Пеш колыштам. Шортмемат мондышым. «Ынде Котелова Маргарита мура»,-манеш радио. Мурым шулен колыштам. Вет Маргаритаже-акам.

Ӱстембак шогалын, радиом пеш ончем. «Але вара акам тудын кöргышкыжö пурен шинчын?»-шонем семынем. Радиом налын волтынем ыле, авам толын пурыш.

Авам толы нок пуро ыле гын, радио дене мый мом ыштем ыле?

(84 мут)

М.Я.Исаев, Л.И.Иванов «Сборник диктантов»

№57



Диктант «Артек»

Артек-пионер ола. Тудо ем теҥыз воктене Крымын ик эн сылне вержым налын.

Кугу паркыште йоҥгыдо дача-влак столовый, больнмца, спортивный площадка, клуб верланеныт. Пушеҥге ӱмыл коклаште фонтанан чапле пӱя шарлен кия. Шуко пуш, автобус, катер-влак-тиде чылажат пионер-влакын.

Шым шагат эрдене Артек горн йӱкеш помыжалтеш. Зарядка деч вара пионер-влак эр кочкышым ыштат, вара экскурсийышкаят. Латкок шагатлан кечывал кочкыш. Канымеке, кружоклаште занятий, куштымаш, тӱшкан модмаш тӱҥалеш.

Икшыве-влак пашам ыштат. Нуно тӱрлö насекомый, кушкыл да ракывот-влак коллекцийым погат.

Артекыште моло элласе пионер-влакат ятыр лийыт.

(90 мут)

М.Я.Исаев, Л.И.Иванов «Сборник диктантов»

№ 30



Сочинение «Мемнан пÿртÿсна»

А.К.Саврасовын «Шемкорак-влак толыныт» сÿретше почеш

План

  1. Шошо тÿҥалтыш.

  2. Куэ-влак.

  3. Пÿя.

  4. Пÿя сер.

  5. Шемкорак-влак.







№34




Контрольный диктант «Шошо»

Школ гыч толшыжла, Петя лакыште йыҥысен кийыше пинегым муын. Тудым налын да мöҥгыжö конден. Изи пийжылан Аршеп лӱмым пуэн. Аршеп писын кушкын, койышыжат эре вашталт толын. Вашке тудо ушан, шомакым колыштшо пий лийын.

Пычкемыш шыже йӱдым Петян ачаже Аршепым колхоз склад оролаш наҥгаяш тӱҥалын. Икана сöсна фермыште пожар лийын. Аршеп вӱта кöргеш кодшо латкок сöсна игым луктын.

Арня гыч Петя Аршепым Йошка Армийыш пуэн.

Кок ий гыч «Пионерская правда» газетыште Петя портретым ужын. Туштойошкарармеец ден кугу пий шогат. Портрет йымалне возымо: «Пограничник Васильев ден Аршеп. Васильев йолташ кок ий служитлыме жапыште Аршеп дене пырля шуко диверсантым, граница пудыртышо-влакым кучен».

(104 мут)

М.Я.Исаев, Л.И.Иванов «Сборник диктантов»












6



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!