СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок на тему "Animals in Danger"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный конспект является описанием урока английского языка для учащихся 6 класса общеобразовательных учреждений, изучающих английский язык со 2-го класса, занимающихся по учебнику Ваулиной Ю.Е., Дули Дж., О.Е. Подоляко, Эванс В. УМК «Английский в фокусе» для 6 класса. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2017.

Данный урок является повторительно – обобщающим в разделе “Animals in our life” и опирается на использование активного словарного запаса, активизацию изученных грамматических структур раздела и умения учащихся использовать их в устной монологической, диалогической и письменной речи.

На уроке деятельность учащихся организуется с помощью индивидуальной, парной и групповой форм работы.

Урок построен с использованием информационно – коммуникационных технологий (интерактивная доска), применяются игровые и здоровьесберегающие технологии.

Предлагаемая разработка может представлять интерес для учителей иностранного языка.

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок на тему "Animals in Danger"»

Морозова Анастасия Андреевна,

учитель английского языка

МОУ «Лицей №53»


Урок английского языка на экологическую тематику

«Animals in danger»

6 класс


Пояснительная записка

Данный конспект является описанием урока английского языка для учащихся 6 класса общеобразовательных учреждений, изучающих английский язык со 2-го класса, занимающихся по учебнику Ваулиной Ю.Е., Дули Дж., О.Е. Подоляко, Эванс В. УМК «Английский в фокусе» для 6 класса. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2017.

Данный урок является повторительно – обобщающим в разделе “Animals in our life” и опирается на использование активного словарного запаса, активизацию изученных грамматических структур раздела и умения учащихся использовать их в устной монологической, диалогической и письменной речи.

На уроке деятельность учащихся организуется с помощью индивидуальной, парной и групповой форм работы.

Урок построен с использованием информационно – коммуникационных технологий (интерактивная доска), применяются игровые и здоровьесберегающие технологии.

Предлагаемая разработка может представлять интерес для учителей иностранного языка.


Сценарий урока английского языка

Тема урока: Animals in danger

Класс: 6

Форма проведения: повторительно-обобщающий урок

Цель: систематизировать знания, полученные при изучении раздела «Animals»

Практические задачи:

  1. Образовательные:

  • формирование практических умений и навыков иноязычной речевой деятельности учащихся (в чтении, письме, аудировании и говорении).

  • учить поисковому чтению и формировать навыки работы со справочной литературой

  • учить правильно употреблять языковые средства, строить фразы, повышать общую культуру выражения мысли.


  1. Развивающие:

  • развивать мышление, память, логику, воображение.

  • развитие знаний, умений и навыков изучаемого языка

  • развитие творческих способностей учащихся.

  • развивать самостоятельность.

  • развивать кругозор в области изучаемого языка.


  1. Воспитательные:

  • экологическое воспитание (бережное отношение к животным);

  • формировать мотивацию к изучению иностранного языка.

  • воспитание чувства коллективизма, взаимовыручки, умений работать в паре и группе.

  • воспитание культуры общения.


Технические средства

  • компьютер

  • интерактивная доска

  • презентация в формате Smart Notebook 11

  • видео о Московском зоопарке

  • функциональный раздаточный материал


Методическая литература.

  1. Ваулина Ю.Е., Дули Дж., О.Е. Подоляко, Эванс В. УМК «Английский в фокусе» для 6 класса. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2017.

  2. Ю. Б. Голицынский Spoken English Пособие по разговорной речи. С-П "Каро" 2008

  3. http://smotri.com/video/view/?id=v10153099ffb


Структура урока:

  1. Организационный момент. Постановка задач урока – 2 минуты

  2. Основная часть урока – 13 минут

  1. Активизация изученной лексики - 5 минут

  2. Развитие лексического навыка. Просмотр видео о Московском зоопарке - 3 минуты

  3. Работа с текстом - поисковое чтение. Развитие навыков монологической речи - 5 минут

4. Подведение итогов – 3 минуты

5. Рефлексия - 1 минута

6. Домашнее задание – 1 минута


Ход урока

 (Slide 1 – pictures of endangered animals)

 

1. Организационный момент. Постановка задач урока

 

Teacher (T) - Glad to see you, children! Sit down, please and let’s start our lesson.

 

Целеполагание.

 T - Look at these animals. They look upset. Can you guess why?

Pupil(P)1 - They have got problems.

T - What problems may they have?

P2 - People kill animals for fun.

P3- Animals have no good food and they die.

T - Unfortunately, you are right. Look at the pictures again and guess what subject we are going to speak about today?

 

(Slide 2 – an advert of World Wide Fund for Nature, slogans to save animals)

 

P - Animals in danger. We must help them.

T - You are right; we are going to discuss endangered animals and try to help to solve the problem.

 

Учитель показывает слайд с темой урока “ Animals in danger ” на доске

 

2. Основная часть урока

1. Активизация изученной лексики


T - Let’s see how well you know them. Look at these characteristics and guess the animal.

 (Slide 3 – a picture of vertical stripes)

 What animals have these characteristics?

 P - It’s a tiger or a zebra.


 Использование опции затемнение экрана интерактивной доски позволяет обучающимся увидеть правильный ответ.

(Slide 4 – a picture of sharp teeth)

 T - What animals can have such teeth?

P -A lion or an alligator can.

 

(Slide 5 – a picture of elephant's feet)

 T - What animal is very big?

P - It’s an elephant


(Slide 6 – a picture of a fin)

T - What animals can swim fast?

P - Sharks and dolphins can swim fast.


(Slide 7 – a picture of a sign that means being poisonous)

T - What animal can be poisonous

P - A snake can


(Slide 8 – a picture of horns)

T - What endangered animals have horns?

P - A rhinoceros does


(Slide 9 – a picture of spots)

T- What animal has many spots on its body

P - A giraffe does.

(Slide 10 – a picture of bright colors)

T - What animals are brightly colored?

P - Parrots are.


T- Very nice indeed, you have named all the animals in my slides. I hope, you remember that they are endangered.

 

2. Развитие лексического навыка. Просмотр видео о Московском зоопарке

T- Which of them live in Russia?

P - Tigers do

T- Have you ever seen any of these animals?

P- Yes, we have.

T- Where did you see the endangered animals?

P- We saw these animals at the Zoo

 T - Now we are going to watch a short video. (For example, download from YouTube- “The Moscow Zoo”)

 

In pairs write down the names of other endangered animals that you will see in the film. (ученики записывают названия животных на листочках в парах, кто с кем сидит) (После просмотра фильма)

  

T — Ps What animals have you got? What animals were there? Let’s check if we have named all of them.

 

(Slide 11 – самопроверка с экрана)

swans - лебеди ducks ostriches- страусы monkeys

giraffes an eagle a badger- барсук a water rat – выдра

a bear camels a lion a deer

goats- козы squirrels – белки a seal- тюлень pigs


T - Do you have any other animals in your lists?

P - No, we don't


4 . Работа с текстом - поисковое чтение. Развитие навыков монологической речи.

T -A minute ago we watched a video about wild animals living in the Moscow zoo.

Do you think animals are happy to stay in their cages all the time?

P- Yes, I think they are happy to live in the zoo.\ No, I don't think they are happy to live in the zoo.

T- Now you are going to read the text and say what advantages and disadvantages zoos have. You will work in two groups. One group will look for good things in zoos, and another one will look for bad things there. Don't forget to take notes on your sheets of paper.


(Slide 12 - new words from the texts)


  • merciless killing - безжалостное уничтожение

  • in addition - в добавок

  • to be protected from - быть защищённым от

  • defend their territory - защищать свою территорию

  • enemies - враги

  • a sudden attack - внезапная атака

  • peaceful - мирный

  • apart from - кроме

  • public place - общественное место

  • to anger - сердить

  • moreover - более того

  • enough space - достаточно места

  • comparing with - в сравнении

  • on the whole - в целом

  • for other generations - для других поколений

  • tame - приручённый

  • all in all- в целом


Учащиеся работают с текстом

Keeping wild animals in zoos

Is it good for animals to live in zoos?

First of all people keep wild animals in zoos just to save them from merciless killing. Secondly, people take care of animals, feed them, while in wild life they have to find food themselves. That is one of the advantages of zoos. In addition, living in zoos gives a real chance to animals to be protected from other animals. They must not defend their territory, to fight against their enemies, to be afraid of a sudden attack. Their life in zoos is rather peaceful and safe.

Apart from pluses of keeping animals in zoos, there are some minuses of it. Firstly, zoos are public places, and a lot of visitors come to watch animals every day. People take photos of them, feed them, even anger them. All these things make animals sad and nervous. Moreover, wild animals have no enough space in the cage both to run and jump. Their life is not interesting comparing with life in forests, steppes or jungles

On the whole, keeping wild animals in zoos is a good chance to save them for other generations, however zoos make wild animals rather domestic and tame, that is not so good for them. All in all we think it would be better to make wild animals' parks than zoos, because animals could live safe and free there.


T - It's time to listen to your answers. The first group will tell us about the advantages of zoos

The Answer

  • first of all people keep wild animals in zoos just to save them from merciless killing.

  • secondly, people take care of animals, feed them well

  • living in zoos gives a real chance to animals to be protected from other animals.

  • they must not defend their territory, to fight against their enemies, to be afraid of a sudden attack.

  • animals' life in zoos is rather peaceful and safe.

  • keeping wild animals in zoos is a good chance to save them for other generations


После ответа первой группы учащиеся могут увидеть преимущества жизни животных в зоопарках на слайде (Slide - 13 The box of advantages and disadvantages of animals living in the zoo) Используется опция- затемнение экрана


T - Well done! Now it's turn for the second group to speak about disadvantages of animals living in the zoo

The Answer

  • a lot of visitors come to watch animals every day

  • people take photos of them, feed them, even anger them

  • taking photos make animals sad and nervous

  • moreover, wild animals have no enough space in the cage both to run and jump.

  • their life is not interesting comparing with life in forests, steppes or jungles

  • zoos make wild animals rather domestic and tame, that is not so good for them

  • animals are not free in the zoo


T - A good job. Now you can see the whole table. What conclusions can we make? Do you think animals are happy in the zoo?


(Slide - 13 - The phrases to express your opinion)

I think- Я думаю

I believe - Я считаю

In my opinion - По моему мнению

It seems to me - Мне кажется

On one hand - С одной стороны

On the other hand - С другой стороны

 

T - Now I want you to express your opinion

P1- I think that most of animals are happy in zoos because people take care of and feed them well every day.

P2 - In my opinion animals are not happy because they live in cages, they don't have enough space to run and jump and their life is not interesting as it could be in jungles.

P3 - On one hand people keep wild animals in zoos just to save them from merciless killing. It is good. But on the other hand a lot of visitors come to watch animals every day, people take photos of them, feed them, even anger them. All these things make animals sad and nervous

T - Thank you all. It was very interesting to listen to your opinions on the problem.


(Slide -20)

T - Well done! I hope you will follow these tips and save our planet for the future generations.


5. Рефлексия.

T - What did we learn at the lesson?

P - We learnt about endangered animals.

- We learnt that animals are not always happy in zoos

T - Are you ready to help animals?

P - Yes, of course

T- What should we do? What shouldn’t we do?

P - We should be friendly with animals and we shouldn't destroy their homes

T - Do you think the Earth liked our lesson?

P - Of course, it did.


6. Домашнее задание

Your homework is to make a poster how to help and how to save endangered animals. And be ready to present it for your classmates and friends.


7. Оценки.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!