СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Поэты Республики Коми

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Поэты Республики Коми»

Конспект урока по коми языку в 6 классе.

Тема урока: Поэты Республики Коми.

Цель: Познакомить учащихся с поэтами Республики Коми (А. Мишарина, В. Тимин, С. Попов)

Задачи: 1. Познакомить с биографией поэтов Республики Коми.

2. Повторить знания о государственной символике Республики коми.

3. Совершенствовать речь учащихся на коми языке.

4. Воспитывать любовь, интерес к творчеству поэтов родной земли.

Место проведения занятия: МБОУ «СОШ» с. Черёмуховка.

Продолжительность занятия: 45 минут.

Материально-техническое обеспечение: Компьютер (или ноутбук), проектор, колонки для прослушивания аудиозаписи, экран.

Методическое и дидактическое обеспечение занятия: Учебник «Коми язык» 6 класс.

Тип занятия: урок изучения нового материала.

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Примечание

1.Организационный момент.

Проверка готовности к уроку.


Настрой на продуктивную деятельность учащихся



Эмоциональный настрой на успешную работу на уроке.

- Видза оланныд! Заводитам коми кыв урок.

Видзӧдлам ставӧн-ӧ дасьӧсь урок кежлӧ.

- Мый ковмас урок вылын? ( коми кыв небӧг, коми кыв тетрадь, ручка)

- Петкӧдлӧй коми кыв небӧг, тетрадь, ручка.

- Кыдзи колӧ уджавны, мед ставыс артмис? (сюся кывзыны велӧдысьӧс, гижны тӧдтӧм кывъяс, вӧчны колана уджъяс, отсавны ёртъяслы да с.в.).

- Мый ми кутам вӧчны? (сӧвмӧдны коми сёрни, тӧдмавны выль кывъяс, велӧдчыны гижны ӧшыбкатӧг, тӧдмавны выльтор да с.в. .)

- Медым уджным урок вылын бура артмас, сиам ӧта-мӧдлы бура уджавны. Видзӧдлӧй ёртыд вылӧ, нюмъёвтӧй да топӧдлӧй ӧта-мӧдныдлы киястӧ.


Самостоятельное построение ответа на вопрос учителя.

Совершенствование

устной речи.



  1. Опрос учащихся по заданному на дом материалу.

Доска вылын гижӧдъяс.


Гортса удж донъялӧм:

Челядь устно висьталӧны кывъяс да роч вылӧ вуджӧдӧм.

10-9 кыв – «5»

8 -7 кыв – «4»

5-6 кыв – «3»

- Мый ті дасьтінныд гортын? (велӧдім кывъяс)

Казьтыштам гортын велӧдӧм кывъяс:

- Висьталӧ кывсӧ да вуджӧдӧ сійӧ роч вылӧ.


Каналан – государственный

Канму – государство, страна, республика

Варыш поз – соколиное гнездо

Енэж - небо

Аддзысьлöм – встреча

Кывбур тэчысь – поэт

Кындзи - кроме

Нималана - известый

Гижысь - писатель

Шемöсмӧдана – удивительный


- Мыйла эз артмы босьтны бурджык дон? (эг велӧдӧй кывъяс, вунӧдім мукӧд кывъяс…)

- Мый кутам вӧчны, медым эз лоны водзӧ татшӧм сьӧкыдлунъяс? (бурджыка велӧдны кывъяс, сюсьджыка дасьтыны гортса удж, …)

- Ӧні ӧттшӧтш висьталам кывъяссӧ.

- Мыйла колӧ тӧдны тайӧ кывъяссӧ? (мед гӧгӧрвоны учительӧс, ёртӧс. Артмӧдны сёрникузяяс, сӧвмӧдны коми кыв вылын сёрни …)


Закрепление и совершенствование раннее полученных знаний.


Самостоятельное оценивание своих ответов и ответов товарищей по критериям.


Совершенствование правильности произношения звуков коми языка


Анализирование работы по домашнему заданию. Постановка целей на перспективу.


  1. Изучение нового учебного материала.


Фронтальная беседа.








Постановка проблемной ситуации







Введение нового материала.
















Физминутка.

- Видзӧдлӧй тайӧ кывъяс вылӧ, да думыштӧй, мый йылысь кутам талун сернитны?

- Артмӧдӧй уроклысь тема. (Коми Республикаса кывбур тэчысьяскӧд аддзысьлӧм.)

- Мый ті тӧданныд асланыд канму йылысь? (Коми Республикалӧн эм аслас канпас, дӧрапас, кып).

- Мый петкӧдлӧма Коми республикалӧн канпас вылын? (Варыш)

- Мый петкӧдлӧ Коми республикалӧн дӧрапас? (Лӧз рӧс – енэж, турунвиж рӧм – парма-вӧр, еджыд рӧм – лымъя войвыв).

- Кывзам Коми Республикалысь кып.

- Коді гижис кыплысь кывъяссӧ? (Виктор Савин)

- Мый йылысь гижис Савин ас кывбурын? (Коми мулӧн вын да мичлун йылысь).

В. Савин йылысь висьт: Презентация видзӧдӧм



- Коді В. Савинысь кындзи гижис Коми мулӧн мичлун йылысь? (челядь оз кужны вочавидзны).

- Мыйла онӧ тӧдӧй? (эг тӧдмасьӧй, эг лыддьӧй..)

- Кытысь позьӧ тӧдмавны кывбур гижысьяс йылысь? (небӧгысь, ӧтуввезысь, журалысь, учительлысь).

- Миян чужан му йылысь гижисны А.Мишарина, В.Тимин, С. Попов да мукӧд кывбур тэчысьяс.

- Ӧні кутам уджавны текстъясӧн. Юксям куим группа вылӧ. Быд группалы колӧ аддзыны колана информация бӧрйӧм гижысь йылысь да дасьтыны висьт.

1 группа - А. Мишарина

2 группа – В. Тимин

3 группа – С. Попов

Вочавидзӧ:

- Кыдзи шуöны нималана поэтöс?

- Кöнi Чужис поэт?

- Кутшöм велöдчанiн помалiс?

- Мый йылысь гижис поэт?

- Дасьтӧ юалӧм ёртъяслы ас висьт серти.

Челядьлӧн группаясын асшӧр удж.


Формулирование темы и задач урока.

Запись даты и темы урока в тетрадь.

Актуализация знаний учащихся по раннее изученным темам.

Прослушивание аудиозаписи «Гимн Республики Коми»

Просмотр презентации «Жизнь и творчество В.Савина»


Построение плана выхода из затруднения.


Работа с текстом по технологии продуктивного чтения.


Совершенствование самостоятельной работы в группах.


Закрепление учебного материала.

- Кутшӧм выль нимъяс ми талун тӧдмалім?

(Серафим Попов, Александра Мишарина, Владимир Тимин).

- Лӧсьӧдӧй юалӧмъяс кывзӧм висьтъяс серти.

Челядь сетӧны юалӧмъяс ӧта-мӧдлы.

Ӧні кутам вӧчны тетрадьӧ асшӧр удж.

Содты колана кыв серникузяӧ да гиж тетрадьӧ:

  1. Виктор Савин гижис Коми Республикалӧн … дорӧ кывъяс. (кып)

  2. Александра Мишарина миян распубликаын … гижысь.(нималана)

  3. Виктор Савин кывбуръясысь … гижис пьесаяс. (кындзи)

  4. Серафим Попов гижис коми му йылысь … кывбуръяс.(шемӧсмӧдана )

  5. Александра Мишарина чужис … сиктын. (Ыджыдвидз)

- Ӧні прӧверитам асшӧр удж.


Первичное закрепление знаний учащихся.


Совершенствование полученных знаний и умений при выполнении самостоятельной письменной работы.








Проверка письменной работы.


  1. Задание на дом.

- Челядь, гортын колӧ аддзыны 1 кывбур коми гижысьлысь да дасьтыны выразительнӧя лыддьӧм.

- Кытысь позьӧ аддзыны кывбуръяс?

- Кыдзи колӧ дасьтыны выразительнӧя лыддьӧм?

- Гижӧ гортса удж дневникӧ.

Построение плана выполнения домашнего задания.


  1. Подведение итогов урока.

- Кутшӧм уроклӧн вӧлі мог?

- Артмис-ӧ воны тайӧ могэдзыс?

-Кутшӧм выльтор ті тӧдмалінныд урок вылын?

- Кутшӧм удж тіян эз артмы?

- Кутшӧм удж вӧлі кокньыд вӧчны?

- Кутшӧм могъяс ми пуктам мӧд урок кежлӧ?

- Донъялӧй ассьыныд урок вылын удалӧм.

Учительӧн челядьлысь удж донъялӧм.

Самоанализ и самооценка учащимися своей работы.


Постановка целей на перспективу.





Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!