1.Организационный момент. Проверка готовности к уроку. Настрой на продуктивную деятельность учащихся Эмоциональный настрой на успешную работу на уроке. | - Видза оланныд! Заводитам коми кыв урок. Видзӧдлам ставӧн-ӧ дасьӧсь урок кежлӧ. - Мый ковмас урок вылын? ( коми кыв небӧг, коми кыв тетрадь, ручка) - Петкӧдлӧй коми кыв небӧг, тетрадь, ручка. - Кыдзи колӧ уджавны, мед ставыс артмис? (сюся кывзыны велӧдысьӧс, гижны тӧдтӧм кывъяс, вӧчны колана уджъяс, отсавны ёртъяслы да с.в.). - Мый ми кутам вӧчны? (сӧвмӧдны коми сёрни, тӧдмавны выль кывъяс, велӧдчыны гижны ӧшыбкатӧг, тӧдмавны выльтор да с.в. .) - Медым уджным урок вылын бура артмас, сиам ӧта-мӧдлы бура уджавны. Видзӧдлӧй ёртыд вылӧ, нюмъёвтӧй да топӧдлӧй ӧта-мӧдныдлы киястӧ. | Самостоятельное построение ответа на вопрос учителя. Совершенствование устной речи. | |
Опрос учащихся по заданному на дом материалу. Доска вылын гижӧдъяс. Гортса удж донъялӧм: Челядь устно висьталӧны кывъяс да роч вылӧ вуджӧдӧм. 10-9 кыв – «5» 8 -7 кыв – «4» 5-6 кыв – «3» | - Мый ті дасьтінныд гортын? (велӧдім кывъяс) Казьтыштам гортын велӧдӧм кывъяс: - Висьталӧ кывсӧ да вуджӧдӧ сійӧ роч вылӧ. Каналан – государственный Канму – государство, страна, республика Варыш поз – соколиное гнездо Енэж - небо Аддзысьлöм – встреча Кывбур тэчысь – поэт Кындзи - кроме Нималана - известый Гижысь - писатель Шемöсмӧдана – удивительный - Мыйла эз артмы босьтны бурджык дон? (эг велӧдӧй кывъяс, вунӧдім мукӧд кывъяс…) - Мый кутам вӧчны, медым эз лоны водзӧ татшӧм сьӧкыдлунъяс? (бурджыка велӧдны кывъяс, сюсьджыка дасьтыны гортса удж, …) - Ӧні ӧттшӧтш висьталам кывъяссӧ. - Мыйла колӧ тӧдны тайӧ кывъяссӧ? (мед гӧгӧрвоны учительӧс, ёртӧс. Артмӧдны сёрникузяяс, сӧвмӧдны коми кыв вылын сёрни …) | Закрепление и совершенствование раннее полученных знаний. Самостоятельное оценивание своих ответов и ответов товарищей по критериям. Совершенствование правильности произношения звуков коми языка Анализирование работы по домашнему заданию. Постановка целей на перспективу. | |
Изучение нового учебного материала. Фронтальная беседа. Постановка проблемной ситуации Введение нового материала. Физминутка. | - Видзӧдлӧй тайӧ кывъяс вылӧ, да думыштӧй, мый йылысь кутам талун сернитны? - Артмӧдӧй уроклысь тема. (Коми Республикаса кывбур тэчысьяскӧд аддзысьлӧм.) - Мый ті тӧданныд асланыд канму йылысь? (Коми Республикалӧн эм аслас канпас, дӧрапас, кып). - Мый петкӧдлӧма Коми республикалӧн канпас вылын? (Варыш) - Мый петкӧдлӧ Коми республикалӧн дӧрапас? (Лӧз рӧс – енэж, турунвиж рӧм – парма-вӧр, еджыд рӧм – лымъя войвыв). - Кывзам Коми Республикалысь кып. - Коді гижис кыплысь кывъяссӧ? (Виктор Савин) - Мый йылысь гижис Савин ас кывбурын? (Коми мулӧн вын да мичлун йылысь). В. Савин йылысь висьт: Презентация видзӧдӧм - Коді В. Савинысь кындзи гижис Коми мулӧн мичлун йылысь? (челядь оз кужны вочавидзны). - Мыйла онӧ тӧдӧй? (эг тӧдмасьӧй, эг лыддьӧй..) - Кытысь позьӧ тӧдмавны кывбур гижысьяс йылысь? (небӧгысь, ӧтуввезысь, журалысь, учительлысь). - Миян чужан му йылысь гижисны А.Мишарина, В.Тимин, С. Попов да мукӧд кывбур тэчысьяс. - Ӧні кутам уджавны текстъясӧн. Юксям куим группа вылӧ. Быд группалы колӧ аддзыны колана информация бӧрйӧм гижысь йылысь да дасьтыны висьт. 1 группа - А. Мишарина 2 группа – В. Тимин 3 группа – С. Попов Вочавидзӧ: - Кыдзи шуöны нималана поэтöс? - Кöнi Чужис поэт? - Кутшöм велöдчанiн помалiс? - Мый йылысь гижис поэт? - Дасьтӧ юалӧм ёртъяслы ас висьт серти. Челядьлӧн группаясын асшӧр удж. | Формулирование темы и задач урока. Запись даты и темы урока в тетрадь. Актуализация знаний учащихся по раннее изученным темам. Прослушивание аудиозаписи «Гимн Республики Коми» Просмотр презентации «Жизнь и творчество В.Савина» Построение плана выхода из затруднения. Работа с текстом по технологии продуктивного чтения. Совершенствование самостоятельной работы в группах. | |
Закрепление учебного материала. | - Кутшӧм выль нимъяс ми талун тӧдмалім? (Серафим Попов, Александра Мишарина, Владимир Тимин). - Лӧсьӧдӧй юалӧмъяс кывзӧм висьтъяс серти. Челядь сетӧны юалӧмъяс ӧта-мӧдлы. Ӧні кутам вӧчны тетрадьӧ асшӧр удж. Содты колана кыв серникузяӧ да гиж тетрадьӧ: Виктор Савин гижис Коми Республикалӧн … дорӧ кывъяс. (кып) Александра Мишарина миян распубликаын … гижысь.(нималана) Виктор Савин кывбуръясысь … гижис пьесаяс. (кындзи) Серафим Попов гижис коми му йылысь … кывбуръяс.(шемӧсмӧдана ) Александра Мишарина чужис … сиктын. (Ыджыдвидз) - Ӧні прӧверитам асшӧр удж. | Первичное закрепление знаний учащихся. Совершенствование полученных знаний и умений при выполнении самостоятельной письменной работы. Проверка письменной работы. | |
Задание на дом. | - Челядь, гортын колӧ аддзыны 1 кывбур коми гижысьлысь да дасьтыны выразительнӧя лыддьӧм. - Кытысь позьӧ аддзыны кывбуръяс? - Кыдзи колӧ дасьтыны выразительнӧя лыддьӧм? - Гижӧ гортса удж дневникӧ. | Построение плана выполнения домашнего задания. | |
Подведение итогов урока. | - Кутшӧм уроклӧн вӧлі мог? - Артмис-ӧ воны тайӧ могэдзыс? -Кутшӧм выльтор ті тӧдмалінныд урок вылын? - Кутшӧм удж тіян эз артмы? - Кутшӧм удж вӧлі кокньыд вӧчны? - Кутшӧм могъяс ми пуктам мӧд урок кежлӧ? - Донъялӧй ассьыныд урок вылын удалӧм. Учительӧн челядьлысь удж донъялӧм. | Самоанализ и самооценка учащимися своей работы. Постановка целей на перспективу. | |