СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Самоанализ урока в 4 классе, по теме "Let's go shopping"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Самоанализ урока в 4 классе, по теме "Let's go shopping"»

Самоанализ урока по английскому языку

В 4 а классе по теме «Lets go shopping

По программе учебо-методич комплекса Spotlight «английский в фокусе – 4»



Цель урока: Совершенствование речевых умений по темам «Продукты», «В магазине».

Задачи урока:

Образовательные:

1.(Знать лексику по теме) Развивать лексические навыки по темам «Магазин», «В магазине».

2.(Уметь употреблять) Активизировать употребление лексических навыков по темам «Магазин», «В магазине».

3.Развивать диалогическую речь по теме.

4.Употреблять модальный глагол «can».

5.Формирование у учащихся потребности изучения иностранного языка и овладение им как средством общения, познания, самореализации.

Развивающие: (метапредметные)

1. Развивать коммуникативную компетенцию, включая умение взаимодействовать с окружающими;

2. Учить строить высказывания по образцу и самостоятельно;

4 Развивать учебно-организационные умения (самостоятельная работа, самоконтроль), умение нацелить себя на выполнение поставленной задачи

  1. Развивать умения использовать речевые средства и средства информационно-коммуникационных технологий;

  2. Развивать умения планировать свое речевое и неречевое поведение;

  3. Развивать внимание, память, мышление, наблюдательность, вырабатывать стойкую мотивацию к изучению языка.



Воспитательные: (личностные)

1. Способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной и мотивационной сферы личности учащихся;

      1. Воспитывать умение работать в парах;

      2. Научить учащихся задавать допустимые этикетом вопросы в магазине.



Практические:

1. Расширять словарный запас учащихся.

2. Развивать умение общаться на иностранном языке.



Оборудование урока: интерактивная доска, презентация к уроку, раздаточный материал.

Тип урока: комбинированный.

Вид урока: урок развития лексических и коммуникативных навыков.

Форма: индивидуальная, групповая, парная.

На уроке использовались элементы таких технологий как:

  1. коммуникативно-ориентированного обучения

  2. развития познавательных интересов

  3. активизация учебной деятельности

  4. информационные технологии

  5. работы в парах

  6. здоровьесберегающая

  7. дифференцированного обучения

Межпредметная связь: страноведение, финансовая грамотность

Урок был проведен в 4 А классе. В классе 24 человек. У учащихся данной группы высокая мотивация для изучения иностранного языка с хорошими речевыми и языковыми способностями.

На уроке были реализованы следующие принципы: принцип направленности обучения на комплексное решение задач, принцип доступности обучения. Каждый вид наглядности использовался для более доступного восприятия речи учителя. Принцип систематичности и последовательности формирования знаний, умений, навыков соблюдался правильно, был правильный переход от простых заданий к сложным.

Урок связан с предыдущим посредством лексического материала, изучаемого на предыдущих уроках. На основе этой лексики, строилось дальнейшее развитие лексических и речевых навыков

Содержание урока построено на основе 3 компонентов: а) лингвистический – изучение английского языка и использование русского языка для снятия трудности понимания изучаемого материала; б) психологический – формирование коммуникативности; в) методологический - метод погружения в языковую среду, принцип устной основы, использование наглядно – демонстрационного материала, информационных технологий, здоровьесберегающие технологии, метод языковой догадки.

Урок построен на всех видах мотивации: а) познавательной; б) коммуникативной; в) эстетической;

Учащиеся на уроке были активны, внимательны, работоспособными. Я считаю, что выбранная форма организации учебной деятельности школьников была достаточно эффективной. Были соблюдены с моей стороны нормы педагогической этики и такта, культура общения "учитель-ученик".


Структура урока состоит из 7 последовательных, взаимосвязанных этапов (оргмомент – приветствие учителя, Были заданы вопросы: "Какая погода сегодня на улице?", "Какой сегодня день недели?", "Какое сегодня число?". Таким образом учащиеся постепенно настраивались на дальнейшую работу., затем совместно с учениками было определение темы урока. Далее следовала фонетическая разминка, которая включала отработку тех звуков, которые являлись необходимыми.

основной этап, который включал в себя, упражнения на развитие лексических навыков, оформление тематичекой страницы с помощью интерактивных шаблонов, где каждый ученик проявил свою креативность, учился быть аккуратным в создании своей торговой улочки ( 2.55)

В равной мере, имело место репродуктивное и творческое мышление, происходило развитие речевых способностей фонематического слуха, языковой догадки, способность логического изложения, умения использовать речевые средства и средства информационно-коммуникационных технологий;

_ Далее с помощь следующего интерактивного элемента учащиеся повторили и активизировали ранее изученный грамматический материал, с использованием глагола Сан в речевой ситуации по теме.11.00

Для Следующего этапа урока была применена здовьесберегающая технология, для смены деятельности учащихся и переключения после письменного задания. Музыкальная пауза, где дети исполнили композицию, включающую лигвострановедческий аспект о культуре питания в разных странах.(14.14)

Следующим этапом урока была организационная подготовка к работе в парах, определение ситуации общения и выбор ролей, где учащиеся учились работать в сотрудничестве, применяя лексические и грамматические навыки в речевой ситуации, воспитывали коммуникативные навыки на иностранном языке. 15.19

А затем была демонстрация некоторых диалогов 18.50

Завершающим этапом была рефлексия, где ребята по традиции обменялись мнением и настроение от урока.24.15

И в завершении ребятам было выдано интересное дом задание на сравнение цен их любимых продуктов 24.31

Во время урока осуществлялась разного рода деятельность: речевая зарядка, диалогическая речь, аудирование, чтение, взаимопроверка, самостоятельная работа.. Чередование разнообразных видов деятельности учащихся, на каждом этапе, использование таких методов и приемов как, , проблемный поиск, диалог, информационно-коммуникационных технологий, способствовало овладению и закреплению речевых навыков и умений по теме, а также на протяжении всего урока поддерживало внимание учеников на высоком уровне, что говорит об эффективности и содержания выбранных методов и приёмов.

В ходе урока соблюдался высокий темп. Были созданы все условия для интеллектуального труда учащихся. План урока выполнен, соблюдены все этапы урока. Цели и задачи урока достигнуты. Считаю, что урок прошёл на хорошем методическом уровне.





Вопросы к Электронному опросу по телефону (задание 2)

1.
1. How old are you?
2. How much time do you spend on the Internet every day?
3. What do you use the Internet for?
4.What do you do in Information Technologies or Computer Study lessons?
5.Why are computer skills useful for everyone?
6.What would you recommend to a person who spends too much time on the Internet?

2.
1.How many times a week do you do sports?
2.What sport is the most popular with teenagers in your region?
3.What sports facilities are available in the place where you live?
4.Why do you think it is important to keep fit?
5.What would you advise to a person who wants to keep fit?

3.
1.What kind of books do you like to read?
2.Who is your favourite writer?
3.How often do you borrow books from library?
4.Why do you think teenagers are reading less and less now?
5.How can reading English books help students to improve their English?
6.What book would you recommend to your friend who wants to read for pleasure and why?

4.
1.How many lessons do usually have?
2.What subjects do you find the most difficult?
3.What is your favourite weekday? Why do like it?
4.What sports facilities do you have in your school?
5.Do you think school uniform is necessary or not? Why do you think so?
6.What would you recommend to your friends to improve their English? 

Variant - 1

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

Netball is played by over 20 million people in more than 70 countries of the world. It was invented in 1892 as women’s basketball. However, netball is different from basketball in many ways. For example, the ball and the basket are smaller and the court is bigger. The players cannot run with the ball. They are not allowed to touch the players who they are playing with. Netball has seven players in each team (not five as in basketball). During the 20th century, the game became very popular in English-speaking countries. Traditionally, only girls and women have played netball. Nowadays, netball is the number one women’s sport in the world but boys and men are starting to play it too.

Task 3. You are going to give a talk about reading books. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10–12 sentences). Remember to say:

· whether reading is popular with teenagers, and why, or why not;

· what kind of books you like reading;

· why many people prefer e-books to paper books;

· what your attitude to reading is.

You have to talk continuously.

Variant - 2

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

People have always wanted to discover new things and new worlds. We have built spaceships to go to other planets and are planning to visit other galaxies one day. Meanwhile, we know very little about our own planet. The oceans, which cover 70 percent of the planet, are an unknown world to us. The Pacific Ocean is the largest one. The lowest point on the Earth is also there. It is called Challenger Deep and it was discovered in 1875. The Pacific Ocean stretches from the Arctic Ocean to the coast of Antarctica, but most of its water is in the warm tropics, which makes it warm. A lot of fish and animals live in the Pacific Ocean. The place is still waiting for researchers to discover its secrets for us.

Task 3. You are going to give a talk about keeping fit. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10–12 sentences). Remember to say:

· why doing sport is very important for modern teenagers;

· what else besides sport young people do to keep fit;

· what you enjoy doing in your free time;

· what your attitude to doing sports activities is.

You have to talk continuously.

Variant - 3

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

Without the energy from the Sun, the Earth would have no life at all. Nowadays everyone knows that the Sun is a star. Like all stars, the Sun is a great burning ball of gases. To us, it seems large and red. The other stars look white or light blue because they are much farther from us than the Sun. In the past, many people believed that the Earth was the centre of the universe. They thought that the Sun and the stars went round it. Only in 1543, a great Polish scientist published a book in which he tried to prove a different point of view. According to him, the Earth and the other planets moved round the Sun. Those people who supported the scientist were often imprisoned and even killed.

Task 3. You are going to give a talk about learning foreign languages. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10–12 sentences). Remember to say:

· why lots of people learn foreign languages nowadays;

· why you have chosen to do the English exam this year;

· what you did to prepare for your English exam;

· what your attitude to learning foreign languages is.

You have to talk continuously.

Variant - 4

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

Since 2007 high-speed trains have become a common type of transport in Europe. They make it possible to cut travel times by hours. The trains travel at 350 kilometres an hour, and this is not the limit! The only problem for the engineers is the loud noise the trains produce. People living in the areas the trains travel through suffer from the noise greatly. For the passengers, the situation is different. For their comfort, all the carriages are made sound-proof from the inside. Travelling on high-speed trains is comfortable and pleasant. In the future, a high-speed railroad network could cover most of Europe. For example, a trip from Paris to Rome could take only 3 hours!

Task 3. You are going to give a talk about holidays. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).

Remember to say:

· what holidays are most popular in your country

· what your favourite holiday is and how you celebrate it

· if you prefer to give presents or to get presents, and why

You have to talk continuously.

Variant-5

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

Netball is played by over 20 million people in more than 70 countries of the world. It was invented in 1892 as women’s basketball. However, netball is different from basketball in many ways. For example, the ball and the basket are smaller and the court is bigger. The players cannot run with the ball. They are not allowed to touch the players who they are playing with. Netball has seven players in each team (not five as in basketball). During the 20th century, the game became very popular in English-speaking countries. Traditionally, only girls and women have played netball. Nowadays, netball is the number one women’s sport in the world but boys and men are starting to play it too.

Task 3. You are going to give a talk about the Internet. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).

Remember to say:

· why using the Internet is so popular

· how the Internet can help students in their studies

· whether the Internet can be dangerous, and why

You have to talk continuously.

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

Studies of the atmosphere first received technical support in 1912. Equipment to measure temperature and pressure was invented in Germany. But the question was how to raise it high into the air. In 1921, Russian engineers suggested using planes. The special equipment was put on planes that made regular flights. Thanks to this, scientists got a lot of new information about the structure of the atmosphere. Nowadays scientists use modern flying laboratories to study the structure of clouds at different levels. Unlike the first planes, these laboratories can work in any weather and are able to predict climate changes.

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

Bicycles or bikes are an important means of transportation in many parts of the world. The first bicycles turned up in Europe in the first half of the19th century but the word “bicycle” only appeared later, in 1868. There are more bicycles in the world than cars. A lot of people have realized that cycling is an easy way to get around and a great way to cut down on pollution. More and more cities have special places where people can borrow a bike and ride around the city. Over the past few years, a bicycle infrastructure has been created in Moscow. Cycling in the centre of Moscow in summer is one of the most pleasant and quickest ways of seeing the city.

Task 3. You are going to give a talk about public holidays in Russia. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).

Remember to say:

· what public holidays are celebrated in Russia

· what your favourite public holiday is, and why you like it

· how your favourite public holiday is celebrated in your city, town or village

You have to talk continuously.

Task 3. You are going to give a talk about the Internet. You will have t




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!