СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Спорт в нашей жизни

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока по теме "Спорт в нашей жизни". Цели:  •    Образовательная 1.    Повторить изученные лексико-грамматические структуры по теме: “Спорт”; 2.    Формировать лексические умения и навыки в устной речи и чтении, 3.    Отработать фонетические навыки  

Просмотр содержимого документа
«Спорт в нашей жизни»

Разработка урока по теме

"Спорт в нашей жизни".

Разработала учитель английского языка Хафизова Л.Р.

Цели:

  • Образовательная

  1. Повторить изученные лексико-грамматические структуры по теме: “Спорт”;

  2. Формировать лексические умения и навыки в устной речи и чтении,

  3. Отработать фонетические навыки

  • Развивающая

  1. Совершенствовать коммуникативные навыки школьников;

  2. Строить высказывания по образцу и самостоятельно

  • Воспитательная

  1. Приобщать учащихся к здоровому образу жизни;

  2. Расширять кругозор учеников;

Ход урока

Организационный момент:

Good morning, friends! I’m glad to see you! Sit down, please.

Определение темы урока и постановка цели и задач урока:

Учитель:

Dear little girls and boys!

What is better than the toys?

I think sports are good for all

You can swim, play basketball.

Table tennis and football

We can jump and we can run

We can have a lot of fun!

What are we going to speak about today?



Ученики: We are going to speak about sport.

Учитель: Right you are. Today we are going to speak about sport and the role which it plays in our life We’ll learn some more information about sports. At the lesson we will revise the words, we’ve studied before, learn new ones, read the text about popular kinds of sport.

Фонетическая разминка:

Учитель: Now let’s repeat some words and expressions.

-What sports do you know?

-Basketball.

-Do you play basketball?

-What can you say about this sport?

-What other sports do you know?

( описание видов спорта по картинкам)

-введение н отработка новой лексики в предложениях

go in for

skiing

wrestling

rock climbing

take part in competitions

keep fit

stay healthy

Учитель: Thank you for your work. Well-done.

–So why do we go in for sport?

-to keep fit

-to stay healthy

-Do you want to stay healthy?

-What must we do to stay healthy?

II. – Do you agree that sport is very important?

=What arguments are there for sport?

Ученики: - Sport builds character.

-It teaches you about life

-.Sport makes men out of boys.

-Sport helps to meet people.

- It teaches you to win and to lose.

-It makes you strong.

-It teaches you to be disciplined.

Учитель: But some people don’t agree that sport is useful. Why do they think so?

Ученики: -It takes a lot of time.

-It takes a lot of energy.

-It makes you unhappy when you lose.

Учитель: Are you against or for sport?

(ответы учащихся)

-Do you go in for sport? Why?

(ответы)

-What sport do you go in for?

(ответы )

-What sport would like to go in for?

-Football.

-What do you know about football?

-Football is played….

-Now I’l give you some cards with the description of some popular sports games. Read the texts and try to guess what sports they are about. Work in groups, please.

(работа в группах)

(прослушать учеников: chess, basketball, baseball, softball, cricket)

Учитель: Do you play baseball?

-No, it’s a British game.

-What other British games do you know/

-Rugby. Golf.

-Some words about rugby, please. Thanks for your information.

Учитель: Imagine that your British friend wants to take you to a cricket match but you don’t

want to go to. Try to persude you.

-(рассказ)

-Now I see that you know much about sport. Thanks a lot for your work.

(Учитель задаёт домашнее задание и ставит отметки)





-









Spring, morning, sing a song, swimming (учащиеся повторяют звук и слова хором);

bang

sang

fang

ring

sing

thing

bang – ban

fang – fan

thing – thin

bang - bank

sang - sank

sing – sink

thing - think

[?], [?] – одна русская пчела сидела на цветке. Вдруг на тот же цветок прилетела английская пчела. Русской пчеле это не понравилось. Она жужжит, ругается: з-з-з-з-з! А английская пчела ей не уступает, но язык у нее длинный, во рту не умещается. И получается у нее: th-th-th-th! Так они проспорили целый день ( упражнение повторяется 3-4 раза). А к вечеру они осипли, и русская пчела стала жужжать: с-с-с-с-с! А английская так: th-th-th-th! ( глухой звук)

these – this

that – fat

this is – that is

[ o:] – маленький принц проснулся и увидел рядом с кроватью большой, красивый подарок, и он удивился и сказал: о-о-о-о-о!

for

sport - spot

form

torn - top

sport

lord - lot

corn

North - not

Физическая разминка:

Учитель: It’s winter now. Imagine that we are outside. We’re happy to go in for sport in winter. Stand up and mind the actions. I’ll show how to do it.

I like skiing.

I like skating.

I like sledging.

(Учащиеся выполняют действия, имитируя езду на лыжах, коньках и санках).

Дидактическая игра “Bingo”

Учитель раздает готовые бланки для игры

Учитель: Look at the blackboard. You can see 3 columns of words on the topic “Sport”. You have to choose 9 words and write them down in your lists of paper. All words are familiar for you and I’ll give you only 3 minutes for this task.

Слова написаны на доске в 3 колонки:

football

golf

skiing

basketball

baseball

ice hockey

big tennis

swimming

running

volleyball

badminton

jumping

table tennis

bobsledding

skating

Ученики выбирают любые 9 слов и записывают их в полученный бланк таким образом:

football

baseball

jumping

ice hockey

swimming

golf

big tennis

skating

basketball

Учитель называет слова с доски, ученики работают в своих бланках, зачеркивают услышанное слово.

Выигрывает тот ученик, у которого зачеркнуты все слова по горизонтали, по вертикали или по горизонтали. Игра идет до трех победителей. Выигравшие ученики получают цветные полоски.

Физическая разминка:

Учитель: А сейчас поиграем в игру на внимание. Все знают, что любой спортсмен должен быть внимательным и иметь хорошую реакцию, ведь от этого зависит его победа, а так как мы все сегодня спортсмены, то проверим и вашу реакцию. Сейчас я буду диктовать разные слова, как только вы услышите слово по теме “Спорт”, хлопните в ладоши 1 раз. Сейчас мы проверим, кто из вас самый лучший спортсмен.

Учитель читает слова:

In the gym, doctor, red, tree, in an office, a businessman, a runner, a doll, a mother, an engineer, on the playground, in the house, swimmer, skating rink, swimming pool, bread, soup, blue, winter, etc.

Чтение диалога, ответы на вопросы, беседа о популярных видах спорта в России, Америке, Великобритании.

Учитель: Let’s read the dialogue about kinds of sport which are popular in America. Open your books at page 95 exercise 8. Please, read the text, try to understand and discuss the problem of popularity of sport in Russia.

Ted: Hello, Nick.

Nick: Hello.

Ted: Do you like sports?

Nick: Yes, and what about you?

Ted: I like sports very much. Boys and girls in America like to play basketball and tennis. I can play basketball too. What about Russian boys and girls?

Nick: Our boys like to play football very much and our girls like to play volleyball.

Ted: Do Russian girls like to play football?

Nick: I don’t think they do.

Ted: And in America they do.

Nick: In Russia girls like to play tennis, table tennis and badminton. And do American girls play these games?

Ted: Of course they do. Our boys like to play baseball and American football.

Nick: But I can’t play baseball and American football.

Ted: If you want I can teach you. Let’s go and play.

Nick: With great pleasure.

Учитель: Now be attentive and continue the sentences:

  1. American boys and girls like to play…( American boys and girls like to play basketball, football, tennis and baseball)

  2. In Russia boys and girls like to play….( In Russia boys and girls like to play big tennis, badminton, table tennis and football)

  3. In our school boys like to play … (In our school boys like to play football, basketball, big tennis and they like to swim in the swimming pool too.)

  4. Our girls like to play…( Our girls like to play big tennis, dodge ball, badminton, some girls like to play football and table tennis)

  5. In winter we like to ….( In winter we like to skate, ski and sledge, play snowballs and make snowmen)

  6. In summer we enjoy …( In summer we enjoy swimming, playing hide-and-seek and hopscotch)

Учитель: What can you say about children in Great Britain? What games are popular in this country?

Ученики: Football is very popular among boys and girls in Great Britain.

Учитель: They like to play big tennis, basketball and baseball. Many years ago Englishmen were famous for their skating on the frozen channels. In Russia we like to skate too and now let’s show it.

Физическая разминка:

Звучит песня “On a Cold and Frosty Morning”, учащиеся поют и танцуют, имитируя катание на льду.

Слова песни “On a Cold and Frosty Morning”:

This is the way we ski and skate,
Ski and skate, ski and skate,
This is the way we ski and skate
On a cold and frosty morning.

This is the way we dance on the ice,
Dance on the ice, dance on the ice,
This is the way we dance on the ice
On a cold and frosty morning.

Аудирование

Учитель: Мы увидели, что занятие спортом популярны в России, в Америке, в Великобритании, спорт популярен по всему миру. Доказательством этого является огромная популярность Олимпийских игр. Listen to the text about the Olympics. You have to remember the information about winter and summer kinds of sport and write them down in the lists of paper which I’ll give you after listening the text.

Ученики слушают текст, записанный на пленку носителем языка.

The Olympics.

There is a group of sports called the Olympics. The Olympics is group of many, many games. There are swimming and running, for example. There is also basketball.

The Olympic Games are played every four years. Every four years there is one Winter Olympics. And every four years, there is one Summer Olympics, too.

Running is a summer sport. Swimming is, also. So is diving. The summer sports are in the Summer Olympics. Jumping is a summer sport. And so is the hammer throw.

Skating is not a summer sport. It’s a winter sport. So it is part of the Winter Olympics. Skiing is also a winter sport. So are bobsledding and ice hockey.

После прослушивания учащиеся получают карточки с заданием:

Write the names of the sports in the summer Olympics on the left.

Write the names of the sports in the Winter Olympics on the right.

Diving skating running bobsledding ice hockey jumping swimming skiing hammer throwing

Summer Olympics  Winter Olympics

 

 

 

 

 

Физическая разминка:

Учитель:Pretend that you are at the Olympics and you are a great sportsman. Mime any kind of sport you like and the others will try to understand what kind of sport you are showing to us. (каждый ученик изображает тот вид спорта, который ему больше нравится, остальные отгадывают, что он показывает)

Writing.

Корреспондент хотел взять интервью у известного спортсмена, заранее приготовил вопросы, но кто-то перепутал слова в вопросах. Помогите ему правильно составить вопросы и взять интервью.

(Задание написано на доске, ученики пишут в рабочих тетрадях)

  1. With, do, want, play, to, whom, basketball, you? (With whom do you want to play basketball?)

  2. Swim, you, pool, do, like, swimming, to, the, in? (Do you like to swim in the swimming pool?)

  3. You, ice, play, in, can, hockey, winter? (Can you play ice hockey in winter?)

Задание разбирается устно после его полного выполнения, обсуждаются ошибки.

Заключительный этап урока, рефлексия.

Сегодня мы совершали увлекательное путешествие в интересный мир спорта. Давайте вспомним, чем мы занимались на уроке? (учащиеся вспоминают виды работы на уроке) Как вы считаете, почему так важно заниматься спортом и вести здоровый образ жизни? Сегодня вы активно поработали на уроке, выполнили много заданий, а теперь подумайте, насколько успешной была ваша работа, добились ли вы цели, поставленной перед уроком? На доску вывешивается плакат с изображением дерева, ученики приклеивают на плакат:

Плоды – урок прошел плодотворно, я работал хорошо и узнал много нового

Цветок – урок прошел неплохо, но не всегда я был успешен

Зеленый листик – что-то было конечно, а вообще – ни то ни се

Желтый листик – урок для меня прошел впустую.

На каждом этапе урока учащиеся получали за свою работу цветные полоски. В конце урока учитель подсчитывает количество полосок и выставляет оценки за урок.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!