СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Сценврий открытого урока для 3 класса по теме ANIMALS по УМК SPOTLIGHT

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка содержит поэтапный подробный план урока. Будет полезна всем учителям, работающим в начальном звене по УМК Spotlight.

Просмотр содержимого документа
«Сценврий открытого урока для 3 класса по теме ANIMALS по УМК SPOTLIGHT»





Урок 10b, pages 11-13/ ANIMALS

Задачи урока: познакомить учащихся с числительными от 20 до 100; дать представление о делении животных на домашних и диких; развивать навыки аудирования, чтения, говорения и письма.

Активная лексика/лексические структуры: числительные от 30 до 100. How old is Chuckles today? He’s eleven! Can/can’t. Yes/No questions.

Лексика для рецептивного усвоения: lizard, whale,turkey, snake, crocodile, domesticated , wild.


Этап урока

Речь учителя

Речь учащихся

1

Организационный момент: введение в иноязычную среду

Good morning, boys, and girls! My name is Asiyat Germanovna, and I’m happy to be your teacher today!

Nice to see you.

How are you?

Sit down, please.



Good morning!

I’m fine, thanks.


Целеполагание и планирование


Great!

So look at the screen please?


Can you guess the theme of our lesson?

Do you like the animals?

Why?

Can you name the animals you know?


So we’re going on to speak about animals





Ps называют животных.


A

N

I

M

A

L

S


Yes, I do.

They are funny an


Учащиеся называют животных, которых они знают.



2

Фонетическая зарядка и речевая зарядка




Let’s say our tongue twister. Repeat after me:

A black cat sat on a mat.

A happy family can fly.

Little mouse, little mouse where is your house

Давайте попробуем произнести их с различной интонацией

All together:

A black cat sat on a mat.

A happy family can fly.

Little mouse, little mouse where is your house



Отгадываем

Загадки

Актуализация знаний . практика устной речи, аудирования.


Do you like riddles&

Can you guess the riddles about animals?.

This is a bird. It can talk


It is a very big and strong animal with big ears and a very long nose


It is big, beautiful
and goes for rides

It is fat and pink


It is big, strong and
gives us milk


A tall animal with long legs and
a very long neck


A good job!



Parrot


Elephant



Horse


Pig



Cow



Giraffe





5

Проблематизация и целеполагание

Now open your books on page 12. Do you know the numbers?


So you will learn numbers from 20 to 100.

No, we don't


6

Этап изучения нового материала










Аудирование






Диалогическая речь



















Let’s repeat the number. Count all together from 1 till 20.

Look at ex.1 on page 12. Listen and repeat.

Затем учитель вводит числительные от 20 до 100.

Name the numbers.

22, 34, 43, 56, 29, 37, 49, 58


Look at ex.2. p.12

Name the animals in the picture.

Read the example.

Ask and answer the questions.

Work in pairs.









Name the animals you know.


Thank you very much and now look at page 13 in your books.

Can you name these animals?

Why?

So, Let’s learn them. Read and repeat after me.

Read once more.


There are big animals and small animals. There are domesticated and wild.

Can you translate the words “domesticated” и “wild”

Now repeat the words after me/

Look at the pictures and say the names of animals “domesticated” or “wild”

Учащиеся повторяют числительные от 11 до 20.

Учащиеся повторяют за учителем.







Учащиеся называют числительные.


Называют животных.

Учащиеся читают образец, а затем работают в парах.

A: How old is Molly today?

B: She’s fourteen.

A: How old is Peter today?

B: He’s thirty.

A: How old is Tina today?

B: She’s twenty-five.

A: How old is Tom today?

B: He’s fifty-six.



Называют известных животных.



No, we can’t.

We don’t know them.

.





Учащиеся читают слова за учителем хором

Потом читают самостоятельно

Domesticated: 1 goat 2 chicken 3 horse 4 turkey

Wild: 1whale 2 elephant 3 snake 4 crocodile


7.

Video


Динамическая

пауза

The Can Can Song

Can you dance like I can?

Can you sing like I can?

Can you run like I can?

Can you jump like I can?

Can you walk like I can?

Can you talk like I can?

Can you swim Like I can?

Can you climb like I can?


Yes, I can

Yes, I can

Yes, I can

Yes, I can

Yes, I can

Yes, I can

Yes, I can

Yes, I can

8

Активизация знаний учащихся






























Проектная технология

Now it”s time to play. Choose the cards with the pictures of animals (domestic and wild). All the domestic animals stand up and come here!

Now all the wild animals stand up and come here!

Let”s play battle game.

Who will be the leader (the capitan) of the group?



Card 1

Underline the domesticated animals.

tiger, goat, chicken, elephant, horse, turkey, lion, shark,

whale, snake, cow, pig, dog, crocodile, bear, horse, cat, dolphin.


Card 2

Write numbers.

e.g. twenty - …20…

1. twenty three - …..

2. fifty five - …

3. thirty one - …

4. eighty six - ..

5. ninety -…

6. one hundred - …



Card 3

Underline the right word подчеркните правильное слово из выделенных слов.. Has(иметь) или /can(уметь)

  1. A dog can/has got a long tail.

  2. A horse can/has run.

  3. Can/has a rabbit jump?

  4. Has/can a cow got a fat body?







Card 4

Look at the pictures of the animals and stick them to the right place.




Учащиеся выбирают карточку из предложенных учителем и делятся на две команды (Domesticated animals and Wild animals). Каждая команда выбирает своего капитана.





Card 1



tiger, goat, chicken, elephant, horse, turkey, lion, shark,

whale, snake, cow, pig, dog, crocodile, bear, horse, cat, dolphin


Card 2

Write numbers.

e.g. twenty - …20…

1. twenty three - 23…..

2. fifty five - 55…

3. thirty one - 31…

4. eighty six - ..86

5. ninety -90…

6. one hundred - 100…


Card 3

Underline the right word подчеркните правильное слово из выделенных слов.. Has(иметь) или /can(уметь)

  1. A dog can/has got a long tail.

  2. A horse can/has run.

  3. Can/has a rabbit jump?

  4. Has/can a cow got a fat body?



Учащиеся получают большие листы бумаги со схемами

И картинки диких и домащних животных по два комплекта для каждой команды.

9

Подведение итогов

Well done! Both groups were great!

So let us resume our work.


Can you count 1-100?

Do you know animals?

Do you know kinds of animals? What are they?


You were very active, clever and nice. Your marks are …





Yes, we can.

Yes, we do.

We know domesticated and wild.

10

Рефлексия

Что нового узнали?

Do you like the lesson?


Выучили новые слова.

Виды животных.


11

Объяснение ДЗ

Will have to stop here. Write down your home task.

Учебник: 6 с. 13; нарисуй или найди картинку домашнего или дикого животного и расскажи о нём классу. Тебе поможет сайт

http://gotourl.ru/12192

The lesson is over/ Thank you very much! You are the best!














РОЛЕВАЯ ИГРА

FOX CAT BEAR DOG

I am a…

My name is….

I live in….

I can….












Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!