СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Сценарий видео-урока в рамках темы "Экология- современные проблемы и пути их решения": "Synthetic Sea: Plastic in the Ocean.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Видео-урок-один из современных и эффективных способов изучения ИЯ, освоения иноязычной культуры и расширения собственного кругозороа. Предлагаю Вашему вниманию разработку видео-урока "Synthetic Sea: Plastic in the Ocean", которую можно использовать в качестве дополнительного материала в рамках темы "Экология", "Окружающая среда".

Просмотр содержимого документа
«Сценарий видео-урока в рамках темы "Экология- современные проблемы и пути их решения": "Synthetic Sea: Plastic in the Ocean.»

Разработала: учитель английского языка Рейх Валерия Олеговна



Synthetic Sea: Plastic in the Ocean


Task 1. Have a look at the pictures and say what are we going to watch a video about?





Task 2. Study the vocabulary and translate the sentences into English, using the words given below:

a surface

поверхность

a zooplankton

зоопланктон

plastic particle/s, piece/s, pellet/s

пластиковая (–ые) частица, обломки, гранулы

a plankton

планктон

petroleum

нефть

a threat

угроза

global environmental catastrophe

глобальная катастрофа окружающей среды

an oceanographic research vessel

исследование на океанографическом судне

remote area/s

отдалённая территория

trash

мусор

plastic debris

пластиковые осколки, обломки

pollution

загрязнение

an expert on the breakdown of smth.

эксперт по распаду пластика

petroleum – based

основанный на нефти

non – biodegradable

не разлагаемый

to glide

скользить

to become ingested

быть проглоченным

to be deposited on

оседать на

to alarm

бить тревогу

to get a handle on

пытаться контролировать

to ingest

глотать

to drift

относить ветром, течением



  1. Мусор, относимый ветром, может быть проглоченным птицами и рыбами.

  2. Эксперты по распаду пластика из разных стран бьют тревогу относительно не разлагаемых, основанных на нефти, частиц, которые находятся на поверхности воды.

  3. Исследования отдалённых территорий на океанографическом судне подтвердили существование глобальной катастрофы окружающей среды.

  4. Пластиковые обломки оседают на дно океана.

  5. Загрязнение нефтью – реальная угроза мировому океану.

  6. Стоит обратить внимание на то, что есть два вида планктона – сам планктон и зоопланктон.

  7. Рыбы, которая скользят на поверхности воды, глотают пластиковые частицы и погибают.

  8. Хотя учёные всего мира пытаются контролировать экологические процессы, не всегда им удаётся избежать беды.

Task 3. Watch the episode and answer the questions:

  1. Who is Captain Charles Moore?

  2. Where did he travel?

  3. By what had he been alarmed?

  4. The ocean is filling up with trash, isn’t it?

  5. What did they do to get a handle on the quantity of trash in the ocean?

  6. How many kilometers did they trawl in general?

  7. Where do they have the Science Education Adventure Laboratory (SEA)?

  8. What do most people find highly distressing to learn about?

Task 4. Watch the episode and fill in the gaps:

Here in the open__________, graceful __________ glide beneath the __________ in pursuit of __________, their primary __________. These fish in turn feed on minute, prolific __________ called zooplankton. These days, __________ share the surface __________ with increasing numbers of minute ___________ particles, posing a problem, since __________ and __________ are now consuming plastic in addition to plankton. Since __________based plastics are nonbiodegradable, any __________ entering the ocean remains there, continually __________ into ever-smaller __________ until it becomes ingested or is deposited on some __________ shore.


Task 5. Match the parts of the sentences. Now watch the episode and check:

1.The Laysan albatross and the black footed albatross


2.The Laysan albatross

as biodegradation of petroleum-based manufactured plastic.

3.If the chick is not receiving enough nutrients, enough food, and the plastic

are so heavy and so rigid that there’s no organism, no bioengineered bacteria, nothing that can break them down.

4.What you see in here

still exists.

5.Every piece of plastic ever manufactured

is a bottle cap.

6.The molecular weight of a molecule, a single molecule of plastic, these long chain polymers

is basically filling the void in the stomach, essentially it could die.

7.That’s why there’s no such thing

ingests lighters and light sticks and large plastic fragments.


ingest post-consumer plastics.



Task 6. Watch the episode and try to describe the process of biodegradation. Remember to follow the next points:

  • What it is (the biodegradation)?

  • How does it happen?

  • How much time is needed?

  • What happens with marine creatures?

  • How does it affect them?

Task 7. Watch the episode and fill in the information about lantern fish:

671


9


35%


seals, dolphins, tuna, mahi - mahi




Task 8. Watch the episode from 09:13 to 09:41 and say to what kind of conclusion do they all come?

Task 9. Make up a discussion. One is a reporter, the other one is a scientist. The main idea is to tell people about the situation (water pollution), close to the video.

Task 10. Write an essay on the following topics [chose one]:

  • Water pollution: real menace or noting serious but warning?”

  • Paradise lost: what can we do to stop tourists destroying the object of its attraction?”


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!