1. Начало урока. 2. Нацеливание на тему урока. 3. Фонетическая зарядка (отработка звуков). 4. Речевая разминка. | 4 1 2 5 | Запустить браузер. Зайти на сайт ЦДО Кемеровской области www.kemcdo.ru В разделе ДЛЯ ПЕДАГОГОВ пройти авторизацию. Связаться с обучающимся через Skype. В «расписании уроков» провести фиксацию учебного времени. Начать урок после того как обучающийся нажал кнопку. - Good afternoon! I’m glad to see you. How are you? I`m fine. And you? Now, let’s begin our lesson. The theme of our lesson is «I’d like to buy a bicycle. And you?». Today we’ll learn the new words, we’ll speak a dialogue and you’ll try to repeat some words, answer questions. Let’s do phonetic exercise. Sound [I] and sound [ai] - When the letters «y» and «i» read the sound [I] and [ai]? Absolutely right! Repeat after me: Gift, mystery, fish, chips, ticket, cinema, big, pizza, interesting, video, film, trip. Nice, pie, prize, exciting, rides, motorbike, bike, bicycle, kite, try, kind, fly. Let’s play the game «Can you count». Don’t forget Plus, minus, is! 7 (seven) and 5 (five) ...etc. Well done! | Приветствие учителя: - Good afternoon! I`m fine, too. Thank you! Обучающийся отвечает [I] в закрытом слоге, [ai] в открытом слоге. Повторяет слова за учителем. 7 plus 5 is 12 (twelve) ... | |
5. Знакомство с новыми словами. | 10 | Let’s work with new words. Listen new words and their translation. Listen one’s more, please and then you’ll repeat and translate. Write down the words! | Слушает учителя. Повторяет и переводит слова. Записывет новые слова рельефно-точечным шрифтом Брайля. | |
6. Работа с новой лексикой. | 7 | And now аnswer my questions, please. Do you like gifts? Do you like prize? Can you fly a kite? Do you like fishing? Can you ride a bicycle? Can you ride a motorbike? Can you swim? Do you go on picnic with your parents? Do you win exciting prizes?...etc. | Отвечает на вопросы учителя. | |
8. Homework. 9. Рефлексия. 10. Прощание. | 8 2 5 | Your homework: Translate into English: Запускайте воздушного змея! Большие и интересные подарки для маленьких детей. Дети могут выиграть замечательные призы. Я бы хотел пойти на пикник с вами! Мы любим купаться в реке. Покупайте билеты в большие города! - Do you understand what you have to do for homework? Our lesson is over. Thank you. You are very active and bright. I enjoyed your work at the lesson today. I put you «exellent» mark. - How are you? - Is our lesson interesting for you? - What is difficult? Thank you. You are very smart pupil. Bye! See you soon! В «расписании уроков» проводится фиксация окончания урока согласно инструкции по фиксации учебного времени. Заполняется электронный журнал (записывется тема урока, выставляется оценка, записывется домашнее задание, которое необходимо выполнить обучающемуся). | Записывает домашнее задание. Отвечает на вопрос учителя: - Yes, I do. Отвечает на вопросы учителя. Прощается с учителем: Thank you. Good-bye! | |