Тема урока: Shopping for clothes
Тип урока: открытие нового знания. Изучение лексических единиц по теме «Одежда».
Цель урока:
Изучение лексических единиц по теме «Одежда».
Активизировать навыки устной речи по теме.
Развивать умения и навыки диалогической речи с использованием фраз по теме «Одежда».
Контроль орфографического навыка по изученной теме.
Воспитывать чувство вежливого отношения друг к другу, эстетики, вкуса.
Способствовать развитию навыков самостоятельной работы.
Оборудование: картинки по теме «Одежда», карточки с моделями предложений для диалога, компьютер (для физминутки), карточки для каждого ученика для выполнения задания
Ход урока
Вводная часть
Приветствие учителя
Good morning, children! I am glad to see you. How are you? Sit down, please. I hope we’ll have a wonderful time together.
Tell me please, what day is it today? Who is absent today?
Let’s start our lesson!
Сообщение целей и задач урока:
Look at these pictures. Listen and repeat
COAT | [ kəut] | пальто | |
RAINCOAT | [rein’ kəut] | плащ | |
TRAINERS | [treinəz] | кроссовки | |
BOOTS | [bu:ts] | сапоги, ботинки | |
JEANS | [dʒi:nz] | джинсы | |
TROUSERS | [trauzəz] | брюки | |
SHORTS | [ʃɔ:ts] | шорты | |
T-SHIRT | [ti-ʃɜ:t] | футболка | |
SHIRT | [ʃɜ:t] | рубашка | |
DRESS | [dres] | платье | |
SHOES | [ʃu:z] | туфли | |
SWEATER | [swetə] | свитер | |
SUIT | [sju:t] | костюм | |
HAT | [hæt] | шляпа | |
MITTENS | [mitn] | варежки | |
SCARF | [ska:f] | шарф | |
CLOTHES | [kləuðəs] | одежда | |
SHOP | [ʃɒp] | магазин | |
CAP | [kæp] | кепка | |
SKIRT | [skɜ:t] | юбка | |
JACKET | [dʒækit] | куртка | |
SOCKS | [sɔks] | носки | |
UMBRELLA | [ʌm’ brelə] | зонт | |
BLOUSE | [blauz] | блузка | |
GLOVES | [glʌvz] | перчатки | |
So try to guess: What is the term of our lesson? (дети определяют тему урока)
The term of our lesson is «Shopping for clothes». Today I’m going to speak with you about clothes.
Firstly we’ll practice the sound [k], play the game, learn the poem, complete the dialogue and finally we’ll do some exercises. Is it clear? Let’s start!
Фонетическая зарядка
I’ve prepared for you an interesting tongue-twister. Let’s practice the sound [k]. Repeat after me [k]. Firstly I’ll read it and then you’ll repeat after me. Is it clear?
[k]
A duck in a black jacket and a chicken in black socks.
Центральная часть урока
Активизация лексических навыков по теме «Clothes»
Now let’s do exercise 4 page 86
Look at the picture. Say what:
What Alice (Tiny, Tim, Tom) would like to buy?
Alice would like to buy …
Работа с картинками
Look at the pictures of Bob, Nick and Liz.
Who is wearing …
a scarf?
a white blouse?
shoes?
a coat?
a shirt?
a suit?
jeans?
Now enjoy your English and read the poem “What do you wear?”
(Развитие навыка построения вопросительных предложений)
What do you wear on your head?
A hat
What do you wear on your head?
A cap
A hat and a cap
A cap and a hat (2 times)
What do you wear on your feet?
Shoes
What do you wear on your feet?
Boots
Boots and shoes
Shoes and boots (2 times)
Физкультминутка
I see you are tired. Let’s have a rest
Touch your head
Touch your toes
Clap your hands
Stamp your feet
Jump to the left
Jump to the right
Turn around, turn around
Faster!
Thank you. Sit down.
Развитие умения и навыка устной диалогической речи по теме «Одежда»
The next task for you is to work in pairs. You must put the sentences in the right order and complete the dialogue. What is the first (the second, the third, etc.) sentence? Go on.
Dialogue ”At the Shopping”
(1) ”At the Shopping”
- Great! It’s nice.
- Good morning!
- Yes, please. Can you show me the T-shirt?
- Good morning! Can I help you?
- Here you are.
- No, thank you. That’s all.
- Good, anything else?
Let’s check up. Read and act it.
(2) ”At the Shopping”
- Good morning!
- Good morning! Can I help you?
- Yes, please. Can you show me the T-shirt?
- Here you are.
- Great! It’s nice.
- Good, anything else?
- No, thank you. That’s all.
Very good.
Закрепление лексики по теме "Одежда", развитие внимания
And now, pupils, try to complete the words. Don`t forget: we speak about clothes.
Дети берут буквы и составляют слова из них.
Сделав задание, дети читают получившиеся слова.
t, e, s, h, o, c, l clothes
a, t, c, o coat
h, o, s, e, s shoes
r, s, t, h, o, s shorts
s, w, e, a t e r sweater
t, m, i, t, e, n, s mittens
Контроль лексических единиц по теме «Одежда»
Next task for you: Match words with the pictures
Домашнее задание.
Write down your homework: ex.7 p.87 and ex.1 p. 96
Оценочно-рефлексивный этап.
OK! The lesson is coming to the end.
Сегодня на уроке активно работал….,
Правильно отвечал на вопросы…
Чему вы на уроке научились?
Что нового узнали?
Look at your desks. У вас на партах лежат личики: веселое и грустное. Выберите то личико, которое означает ваше настроение в конце урока.
OK! Thank you for the lesson. Good-bye!
Дополнительное задание
I think you like games. Let’s play the game! You must make a word
Let’s start!
Составь слово по буквам:
- последняя буква слова «платье»
- вторая буква слова «20»
- вторая буква слова «красный»
- вторая буква слова «шляпа»
- пятая буква слова «юбка»
- вторая буква слова «джинсы»
- четвертая буква слова «рубашка»