Module 2
Life & Living
2a Reading & Vocabulary
Тема: Жизнь и жилищные условия.
Цели:
осваивать во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Жизнь и жилищные условия»;
развивать умения во всех видах речевой деятельности;
развивать логическое мышление;
развивать эстетическое сознание через освоение культурного наследия народов мира;
воспитать нравственные ценности и ориентиры;
воспитать дружелюбное и толерантное отношения к ценностям иных культур.
Активная лексика:
block of flats
caravan (дом-автоприцеп)
in the suburbs
attic
spare room
basement (подвал)
detached house (отдельный дом)
semi-detached house (двухквартирный (смежный) дом)
study
boiler room (котельная)
dormitory (общежитие)
pantry ( кладовая)
screen porch (веранда)
appliances (электрическое бытовое оборудование)
vacuum cleaner
do the ironing
do the washing
do the washing up
dust
keep a room tidy
make the bed
Оборудование: УМК "Spotlight- 9”, аудиоприложение, доска, презентаци
Ход урока
1. Орг. момент.
2. Речевая разминка.
3. Анализ итогов контрольной работы по теме «Праздники».
4. Определение темы урока.
Look at the screen and listen to the song. Say what it is about.
SS2- the song “My Neighbourhood”.
5. Фонетическая разминка.
Let`s sing the song together.
6. Введение в тему урока.
Let’s start our lesson. Do you like the place you live in? And where do you live in a flat or in a house? What types of houses do you know? Let`s discuss.
S B Ex.2 p.26
7. Тренировка навыков монологической речи.
Ex.1 p.26
Now please tell the class about the place you live in.
8. Тренировка навыков поискового и изучающего чтения.
SB Ex.3 p.26-27
а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.
T: Look at the picture and the title of the text. What is it about?
После выполнения задания на доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение слов без словаря. Запись слов в словарь.
space
the Earth
astronaut
giant
International Space Station
zero gravity
droplet
hose
residents
exercise bike
household chores
lack
weird
strap
bump into
press against
block out
stare
repair equipment
b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст. Ex3, p27.
Read and translate.
с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного.
What is the text about?
d) Reading for specific information (multiple matching). Если есть необходимость, то учащиеся прослушивают текст. Затем выполняют
Ex.4 p.26
1F 2D 3C 4E 5A
e) Understanding new vocabulary/ Finding synonyms. Учащиеся находят синонимы в тексте к словам, данным в упражнении Ex.5 p.26
Look through the words in the rubric. Do you know their meanings? Scan the text for synonyms of the words in the rubric (words that mean the same). You have some time to write down the new vocabulary in your notebooks.
Ex.6 p.26
9.Тренировка навыков монологической речи.
Do you help at home?
Ex.7 p.27
10. Тренировка навыков диалогической речи.
Now please work in pairs. Ask your partner about household chores in his/ her family.
Use the phrases:
Have you any household chores in your family? / I usually/always/often/ sometimes …. I like….
11. Домашнее задание.
To learn new words and phrases and to make up and write sentences with them.
To read and translate the song SS2
To tell about household chores in your family.
12. Подведение итогов урока.
What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson?
Would you like to fly in the space? Would you like to live in the space? What is it like living in zero gravity?
Your marks are…