СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект по удмурсткому языку

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект по удмурсткому языку»

Допущен. Учитель __________ /Кудрявцева С.В. /
Допущен. Методист __________/Иванова Т.С./


Технологическая карта пробного урока студентки 3А группы
Медведевой Ольги Геннадьевны
Предмет: Удмуртская литература Класс: 4
Уроклэн темаез: Григорий Данилов «Лудкан»

Уроклэн типез: выльзэ дышетон.

Уроклэн мугез: тодматоно дышетскисьёсты Григорий Данилов «Лудкан» веросэныз; вольыт, мыло-кыдо лыдзиськыны быгатонэз азинтоно.

Уж тирлык: учебник »Лыдзон книга»4 класс (Т.С.Иванова, И.Ф.Тимирзянова, раздаточной материал, презентация.





Планируемой результатъёс:

Вид планируемых учебных действий.

Учебные действия.

Предметные действия

«Лудкан» веросэзлэсь пуштроссэ эскерыны дышетоно; вольыт, мыло-кыдо лыдӟиськыны быгатонзэс азинтоно; геройлэн сямъёсыз сярысь мадьыны дышозы.


Метапредметные

Познавательные УУД

Текстысь юанъёслы валэктонъёс шедьто; дышетисен чош огъянъёс лэсьтыны.

Регулятивные УУД

Дышетӥсен валче уроклы ужпумъёс пукто; ужамзэс дунъяло.

Коммуникативные УУД

Дышетӥсен, эшенызы валче ужало; малпанъёссэс радъяса, шара верало; мукет муртъёслэсь верамзэс кылзыны но валаны

Личностные УУД

Темая мылкыдзэс шараяло; геройёслэсь сямъёссэс, ужъёссэс дунъяны; лыдзем текстъя мылкыдзэ вераны; зеч эшъяськон.












Уроклэн ёзъёсыз (этапъёсыз)

Этаплэн ужпумъёсыз (задачаосыз)

Дышетон амалъёс (методъёс)

Ужан кабъёс (формы)

Дышетӥсьлэн ужпӧрыз (деятельность учителя)

Дышетскисьлэн ужпӧрыз (деятельность ученика)

Кыӵе универсальной учебной действиос азинско

I Ужпумо югдур кылдытон но мугъёс пуктон люкет (Организационно-мотивационный этап)

10 мин.

Пиналъёсыз уроклы организовать карон;

Выль тодон-валан басьтыны мылкыдзэс ӝутон;

Вераськон аппаратэз дасян;

Дорысь ужзэс эскерон;


Словесной: беседа,

Наглядной: учебник;











Ваньмыныз ӵош;













-Зечбуресь пиналъёс.

Речевой разминка.


Пумитало дышетӥсез.



II Ужез радъян люкет (ориентировочный этап)

3 мин.


Выль темаез поттон;






Уроклы мугъёс но ужпумъёс пуктон;

Наглядной: раздаточной материал;

Практической: мозайка бичан;

Словесной: беседа;

Туркымен

- Парта вылады вань таӵе листок, кудъёсыз сураськемын(мозайка). Туркымен кариськыса тодэ, кыӵе кыл отчы ватӥськем.

- Кыӵе кыл ватӥськем?

- Шонер! Лудкан-кин со?

Озьыен, мар сярысь асьмеос туннэ верос лыдӟомы?

- Бен, туннэ асьмеос тодматскомы Григорий Даниловвлэн «Лудкан» нимо веросэныз.

- Кыӵе ужпумъёс пуктомы урокмылы?





Лудкан

Пойшурлэн нимыз

Лудкан сярысь



- Тодматскомы писателен но солэн шыртыл сярысь выжыкылыныз;солэн пуштросэзъя ужаломы.


III Утчаськон-эскерон люкет (поисково-исследовательский этап)

9 мин.

Авторлэн биографиеныз тодматскон;

Выль произведениез дышетон;

Лыдӟемлэсь азьло пиналъёсын эскерыны мар сярысь луоз кылбур;

Кылбурлэн пуштросэныз тодматскон;

Произведенилэн пуштросэзъя ужан;















Словесной: рассказ, беседа;







Наглядной: учебник;

Словесной: беседа;
















Ваньмыныз ӵош;


































- Озьыен, ти Григорий Даниловлэн тодмадскиды вал ини. Сопонна лэсьтомы пичи гинэ тест. Эскеромы тодон-валанъес автор сярысь.

Эскером.

- Туннэ асьмеос тодматскомы солэн «Лудкан» нимо веросэныз. Та произведении пумискозы сыче геройёс: Лудкан.

Кин со меда? Кытын меда со пумиськоз?

Мукетыз герой-пияш? Кытын меда со пумиськоз?

Нош мукетыз герой-атай. Кытын меда со пумиськоз?

- Кызьы тӥ малпаськоды, кин сярысь вераськоз та произвединиын?

- Озьыен, шонер-а асьмеос малпаськомы шуыса лыдӟомы та веросэз, нош лыдӟемлэсь азьло учкомы тодмотэм кылъёсыз, кудъёсыз асьмелы пумиськозы.

- Али мон тиледлы лыдзо та кылбурез, но ти малпаське, шонер-а ми предположить каримы. Дышетись лыдзе веросэз.

Шонер- вал предположениосмы?

Кыче суредьес син азяды пуксизы?

Нош али ойдэлэ лыдзом та веросэз борсьысь борсе. Котькудды лыдзоз один предлодениез.

Лыдзо. Тырмыт. Кин со сыче Лункан?

Мар ярато вылэм Семи но Лудкарнан карыны гужэм, толалтэ?

Коркан колась пуны кыче сямо луоз?

Азлантыськом лыдземез.
























IV Практической люкет

7 мин.

1) Лыдӟем бере

текстэн ужан:

а) текстъя

кенешон:

нылпиослэсь

малпанъёссэс

кылзиськон.

б) творческой

уж


Юнматоно нылпиослэсь вольыт, мыло-кыдо лыдзиськонзэс;

Произведенилэн валтӥсь малпанэзъя ужан;

Словесной: беседа.



Практической: вольыт лыдӟон.

Ваньмыныз ӵош;






- Нош али та верослы лэсьтомы синквеин. Кыл луоз Лудкан. Синквеин пормэ вить чурэн. 1-ачиз кыл;2-кык прилагательной; 3-3 глагол; 4-предложение 4 кылъесын.

-Кинлэн потэ лыдӟемез?

- Ӟечок! Туж тыршыса лэсьтиды.






V Дунъян люкет (Рефлексивно-оценочный этап)

2 мин.

Урокын ужамзэс дунъяны быгатонлыксэс азьланьтоно.

Словесной: беседа;



Наглядной: раздаточной материал.

Ваньмыныз ӵош.

Озьыен, кыче веросен ми туннэ тодматиськимы?

Кин солэн авторез?

- Кыӵе ужпумъёс уроклэн кутсконаз пуктӥмы вал?

- Быдэсмизы-а та ужпумъёсмы?


- Ма выльзэ тодӥды та урок куспын?

Али гожтом дорысь ужмес.

Та веросэз ас кылыныды вераны дасяське.

- Парта вылады ваньдылэн вань портретъес, кудаз овол суредамын ымныр. Мон тиледлы дэмласько сое суреданы.

Урок тӥледлы кельшиз ке, ваньзэ валады ке суредаськоды-шумпотиз ымныр.

Урок кельшиз ке, но мае ке валатэк кылиды ке,суредаськоды-

Нош урок тӥледлы ӧз кельшы ке, номыре но ӧд валалэ, суредаськоды-

-

- Озьыен, урокмы пумаз вуиз. Тау бадӟым, пиналъес, та урок понна. Мынэ переменае.

«Лудкан»

Григорий Данилов



- Тодматским поэтэн но солэн шыршыл сярысь выжыкылэныз.

- Быдэсмизы.

Вылтус шоры учкыса, эшед утчаны кулэ овол, зэмос эш со котьку огшоры тыныд дуно луись адями.










Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!