СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольная работа

Нажмите, чтобы узнать подробности

фыувыкаи вкырнкеаог ванерувкенык  сныу5нвкапмвкапм

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа»

3. Преобразуйте слова, чтобы они соответствовали содержанию текста.

        As a child I loved reading story books. It took you into another

world; one of fantasy where there was no school or homework. I

remember one particular book from my (1)_______ very well.             CHILD

It was called The Wind in the Willows and the (2)___________       ILLUSTRATE

were wonderful. The book was full of colour and the characters,

which were all animals, were very (3)_________ towards each            FRIEND

other. The characters were a water rat, a toad, a mole and a badger

who all behaved just like humans. Mole, Badger and Ratty the water

rat are very relaxed, lovable characters. Toad is very (4)__________    WEALTH

but often gets into trouble because he loves trying new hobbies. At one

point, Toad ends up losing his (5)________ but fortunately everything   POSSESS

works out well in the end.

 

4. Выберите нужный предлог.

1. Do not do many things … the same time.

a) at    b) on   c) in    d) upon

2. It’s a small town in the south … England.

a) –     b) from     c) to    d) of

3. “Couldn’t we go a little faster? I’m … a hurry.”

a) on    b) in    c) at    d) of

4. You must make… your mind.

a) to    b) behind   c) above   d) up

5. We will still be here … summer.

a) in   b) on  c) at  d) to