СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока английского языка в 7 классе: " DVD - Frenzy!"

Нажмите, чтобы узнать подробности

конспект урока английского языка для 7 класса 

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока английского языка в 7 классе: " DVD - Frenzy!"»

План – конспект урока английского языка в 7 классе

Урок №

Дата:

Тема: DVD – Frenzy!
- в аудировании: развитие умений в аудировании с выбором необходимой информации;

- в чтении: развитие умений в поисковом чтении;

2. Развивающая:

- развитие способности и готовности общаться;

- развитие умений в поисковом чтении с извлечением необходимой информации;

3. Воспитательная:

- создание условий для формирования правильных привычек в отборе зарубежных и российских фильмов для просмотра;

Ход урока

1. Оргмомент.

Hello! How are you? I’m glad to see you! Sit down! Who is absent today?

2. Постановка темы урока.

By the way, is there a word in Russian language that is similar to the word “compare?” The related word is «компаративный». What can be «компаративным»? It can be an analysis.Компаративный анализ - описание и объяснение сходств и различий. And today we are going to compare English tenses: Present Perfect & Past Simple.

We will also continue to talk about celebrities. So where can we see them? On the screen? Or may be in a movie? The word «фильм» can be translated in English as “a film”, “a movie”, “a documentary”. Take a look at the screen. How do you think which word has broader meaning?



So the topic of our lesson is “DVD Frenzy!” Translate the word “frenzy”! Does it remind you of any word? Frenzy – Crazy! DVD Frenzy – being crazy about movies. In Russian it is Киномания.

3. Постановка цели и задач.

Do you like English or American movies? Do you watch original or translated movies? Tell me why are we discussing English movies today? It’s because the aim of our lesson is to make you interested in watching original English movies and to learn to discuss them using Present Perfect and Past Simple tenses

To achieve this aim we should achieve the following objectives:

  • remember titles of English movies and types of films

  • read and act out a dialogue discussing movies

  • compare Present Perfect and Past Simple tenses to use them discussing movies

4. Введение новой лексики.

Now do the exercise 1 on page 68. Which of these films have you seen? What types of films do you like watching? Match the films to their types. Compare your answers with the answers on the screen.



Have a look at the screen and tell me what types of movies can you see? We can describe and compare films with these new words. Listen and repeat after me, please.

5. Отработка новой лексики. Применение знаний в знакомой ситуации.

Чтение.

Before we start discussing films, let’s read the reviews to the films by English students. Guess which film is it?

Аудирование .

Now let’s listen to English students who are discussing films. Try to understand them. Guess what are Tony and Adam are searching for?



Let’s check how you understand the dialogue. Say if the sentences on the screen are True or False. Listen again and read.

6. Грамматический анализ диалога.

Our aim was to learn to discuss films using Present Perfect and Past Simple. So find the examples of Present Perfect and Past Simple in the dialogue. Let’s compare the tenses.What’s the difference? What’s common?

Past Simple

Present Perfect

простое прошедшее

настоящее совершенное

прошлое

настоящее

точное время

не указано

закончилось в прошлом

имеет результат в настоящем

продолжается до сих пор ( since – c, for – в течение)

Ved/ V2

Have/Has + Ved/V3

Переводится в прошедшем времени

Copy the table into your notebooks.



7Развитие навыков использования времён Present Perfect and Past Simple.

Read and translate the sentences, put the verbs into the correct tense. Exercise 6, page 69. Read and translate the sentences, fill in an appropriate preposition.

8. Задание на коммуникацию. Развитие навыков говорения.

Now imagine that you are choosing a movie to watch. Work with your partner. Make a dialogue similar to thе one on page 68. Here are some useful phrases for you. Reproduce the dialogue. Then try to make the text on the handout readable (for those who finished).

9. РефлексияДомашнее задание.

Do you know how to discuss films in English now? Have you learnt to use Present Perfect and Past Simple in the dialogue? Do you know the differences between these tenses? So we have achieved our objectives and aim. And how can we use this knowledge? Will you watch original English films and discuss them? I hope so.

Your home assignment is to think of the film you have watched recently and write a short review of it using Present Perfect and Past Simple. Use the questions on page 69, exercise 10.

































































Read the dialogue and complete the sentences.

  • The boys have been there _________________________________.

  • Adam __________ Mrs Doubtfire last weekend. It’s the ______________________ movie ever.

  • According to the critics ___________________________ is the creepiest thriller.

  • The Lord of the Rings has got the most ___________________________ action _____________________ ever.

4. Correct the sentences if they are incorrect.

  • We have hired a DVD yesterday. ___________________

  • Mary just started watching this comedy. ___________________

  • They never saw a horror film. _________________

  • I saw this film last weekend. _________________

  • I have read the book but I didn’t see the film. ________________

5. Write about yourself. Use the ideas.

  • (something you did on Saturday evening) _____________________________________________________

  • (something you have done today) ______________________________________________________

  • (something you have not done today) ______________________________________________________

  • (something you didn’t do on Saturday evening) ______________________________________________________

6. Translate the sentences into English.

  • А где мама? – Она уже пошла спать.

  • _________________________________________________

  • Выключи, пожалуйста, телевизор, я готовлюсь к экзамену.

  • _________________________________________________

  • Здесь так темно. Включи свет



























Мы используем Past Simple

Мы используем Present Perfect

Если в предложении указано конкретное время, когда произошло действие.

My friend went to India on Saturday. – Мой друг уехал в Индию в субботу.

Если время указано «размыто», неточно или не указано совсем. Действие началось в прошлом, неважно когда.

My friend has been to India many times recently. –

Мой друг был в Индии много раз в последнее время.

Со словами yesterday (вчера), two hours ago (два часа назад), last month (в прошлом месяце) и т. д., так как они указывают на период времени, который уже закончился.

Yesterday we ate four muffins in a cosy small café round the corner. – Вчера мы съели четыре булочки в небольшом уютном кафе за углом.

Со словами today (сегодня), this week/month (на этой неделе / в этом месяце) т. д., так как они показывают период времени, который все еще продолжается.

Today we have eaten four muffins in a cosy small café round the corner. – Сегодня мы съели четыре булочки в небольшом уютном кафе за углом.

Если действие началось в прошлом и закончилось в прошлом.

He worked in this company for ten years. – Он работал в этой компании 10 лет. (сейчас он не работает в этой компании, действие закончилось в прошлом)

Если действие началось в прошлом, но все еще продолжается в настоящем.

He has worked in this company for ten years. –

Он работает в этой компании 10 лет.

(он начал работать в прошлом и продолжает работать сейчас, действие продолжается в настоящем).

Если действие произошло в прошлом и не может повториться снова.

Mr. Stevenson performed more than sixty surgeries when he was a surgeon. – Мистер Стивенсон провел более шестидесяти операций, когда был хирургом. (сейчас он не хирург и операции не проводит)

Если действие произошло в прошлом и может повториться еще раз.

Mr. Stevenson is a surgeon. He has performedmore than sixty surgeries. – Мистер Стивенсон хирург. Он провел более шестидесяти операций. (он все еще работает хирургом и продолжает проводить операции)

Если что-то произошло в прошлом, но в настоящем ситуация уже изменилась.

lost my sunglasses, but I found them the next day. – Я потерял солнцезащитные очки, но нашел их на следующий день (потерял, но ситуация изменилась: я их нашел, и сейчас у меня есть очки)

Если что-то произошло в прошлом, но в настоящем ситуация не изменилась, а осталась прежней.

have lost my sunglasses. I can’t find them anywhere. – Я потерял солнцезащитные очки. Нигде не могу найти их. (потерял, и до сих пор ситуация не изменилась: я без очков