Greeting Warm-up Goal-setting Фонети-ческая зарядка Речевая размин-ка Мотива-ционная чать Основ-ной этап pre-listening listening for specific informa-tion post-listening Дина-мическая пауза Продол-жение основ-ного этапа Приме-нение знаний и умений в новой ситуа-ции. Инструктаж по выполнению домаш-него задания. Рефле-ксия | Подготовить учащихся к работе, ввести в иноязычную среду, создать благоприятный психологический климат. (2 минуты) Произвести мотивацию учебной деятельности учащихся, подтолкнуть к самостоятельному выделению и формулированию темы урока и целей. (3 минуты). Совершенствова-ние произноси-тельных навыков. (2,5 минуты) Активизировать опорные ЗУНы и осуществить плавный переход к основной деятельности на уроке. (3 минут) Мотивировать учащихся к получению новых знаний по теме. (1 минута) Cнять лексические трудности, ввести новые ЛЕ. (4 минуты) Совершенствовать навыки восприятия и понимания речи на слух. (1,5 минуты) Активизировать лексические единицы в речи. Соверш. грам.Н. (5 минут) Снять напряжение, восстановить силы для дальнейшей деятельности. (2 минуты) Совершенствование навыка чтения. (4 минуты) Подготовить учащихся к обобщению деятельности и применению своих ЗУНов в новой ситуации. (13 минут) Предъявить и объяснить домашнее задание. (1 минута) Подвести итоги урока, выслушать самоанализ учащихся, оценить работу учащихся с пояснениями. (3 минуты) | - Good morning! I'm glad to see you today. What day is it today? What date is it today? What is the weather like today? Who is absent?, etc. How are you? I see you are fine today. But sometimes you don't go to school. How often do you miss your classes? Why? I want you to wach a short video and to pay your attention to what is happening there. https://www.youtube.com/watch?v=dOTeQU-6yA4 So, who can tell me what we are going to speak about today? What is the topic of the lesson? What aims do we have today? (To revise, to use, to learn, to speak about) Right you are. Today we are going to speak about different illnesses and visit to a doctor. Today Im also going to give you colourful clips for your answers. Be active! When a person has health problems, he or she must tell a doctor about them correctly. Look, listen and repeat: [ei] ache, headache, backache, stomachache [e] rest, dentist, headache, medical check [ou] cold, nose, throat [o] hospital, doctor, operation. Practise in pairs/only boys read/only girls/in chain/individually. Well-done! Now there is an envelope on the board and 4 sounds that we have just practised. Come to me, take a word and stick it to the correct sound. Some words can be used twice. I see that now you can pronounce the words well enough. Remind me, please, why must we pronounce the words correctly? Open your books, please, at page 6, ex.1. Work in pairs, ask and answer the questions. Borya and Kolya, you, please. Now I suggest creating mindmaps and you will add information there during the whole lesson. Did you feel confident while you were answering the questions and creating your mindmaps? Don't worry and panic because today you will enrich you vocabulary greatly. Now, guys, we will pass to ex.2, p.6-7. There is a dialogue there. Who are the people in the picture? What are they doing? Good! Tell me please, why are several words written in bald? Are they new for you? Can you guess their meanings? Look at the screen and repeat them after me. Now lets match them with the pics and divide them into 2 groups: illnesses and symptoms. Great! Dont forget to add new words into your MM! Its time to listen to the dialogue! Be very attentive because you should answer some questions a bit later. Answer the questions, please. Dear pupils, did you notice the word should in the dialogue? When do we use it? Absolutely right! Lets give a piece of advice to people who are not healthy! One student comes to me and simulates that he is ill, another person advises him. Some people live long lives and feel really well, some suffer from illnesses. What helps a person to be healthy and to keep fit? So lets do some physical exercises. Stand up, please! https://www.youtube.com/watch?v=NO8NpcSuNUU The next task for you is to role-play the conversation. Ex.2c, p.8. Mind your intonation and pronaunciation, please. Good job, guys! I see that you know a lot and you are ready to make up your own dialogues. You must use the model in ex.2, our new lexics and, of course your mindmaps. The time is limited. You've got 3 minutes. Perfect! You worked so hard today! I'm proud of you! And the time has come to write your HW: To learn and to act out your dialogues; or to speak about your friend or relative who was ill, his vist to the doctor, doctor's advise. You can see a poster on the wall and its blank. Iwant all of you to come to it and to write or to draw your emotion . You can leave a comment as well. Your marks for the lesson are …because… I hope that the lesson was interesting and useful. -Thank you for participating and being active. The lesson is over. Goodbye! | Учащиеся приветствуют учителя, включаются в учебную деятельность. Учащиеся смотрят видеоролик и приходят к пониманию темы и целей урока, формулируют их. Учащиеся получают раздаточный материал, повторяют за учителем, затем в парах, по цепочке, по одному. Учащиеся работают в парах, вслух задают вопросы и отвечают на них; затем создают кластеры и дополняют их на протяжении всего урока. Учащиеся осознают необходимость в пополнении своего СЗ. Учащиеся предполагают, о чем будет идти речь в диалоге по иллюстрациям; знакомятся с новой лексикой, соотносят её с картинками и разделяют по колонкам. Учащиеся слушают диалог, готовятся отвечать на вопросы. Учащиеся отвечают на вопросы. Затем изображают пациентов, а другие дают советы. Учащиеся встают и, проговаривая действия, показывают их в движении. Учащиеся разыгрывают диалог по ролям. Учащиеся в парах готовят свои собственные диалоги по образцу. Учащиеся записывают домашнее задание в дневник. Учащиеся делают вывод по уроку и получают отметку и оценку учителя. | Проектор, доска, карточки с магнитами для целеполага-ния. Проектор, видео. Раздаточ-ный мате-риал, на доске висят звуки и конверт со словами. Упражне-ние в учебнике, шаблоны для кластера. Интерактивная доска, интерактивное упражне-ние. Компьютер, колонки, аудиофайл. Видео, проектор, доска. Учебник. |