СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект открытого урока по теме "Household chores"

Нажмите, чтобы узнать подробности

План конспект открытого урока в 8 классе по теме "Домашние обязанности"

Просмотр содержимого документа
«План-конспект открытого урока по теме "Household chores"»


МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №46


МО УЧИТЕЛЕЙ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ








План – конспект урока по английскому языку в 8 классе по теме: «Household chores» (Домашние обязанности)








Автор: Камбоолова Илга Авдановна, учитель английского языка,













Владикавказ 2017

Цель урока: введение и активизации нового лексического материала.


Задачи урока:


1) практические: развитие лексико-грамматических навыков речи; развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух.

2) общеобразовательные: расширение общего кругозора учащихся расширение словарного запаса.

3) воспитательные: формирование стремления к совершенствованию своей речевой практической деятельности; совершенствование коммуникативной культуры ученика; воспитание ответственного отношения к обязанностям по дому; воспитание внимания, умения слушать друг друга.

4) развивающие: развитие способности к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из прочитанного и услышанного; развитие способности к подбору выражений необходимых для данной ситуации.



Ход урока

1. Приветствие

T: Good morning, boys and girls! Glad to see you again!

Ps: We are glad to see you too!


2. Организационный момент

T: What is the date today? Who is absent today? What can you tell us about the weather?

P1: …


3. Сообщение целей урока 

T: Today we are going to start studying new unit “Rights and Responsibilities” and first of all let’s talk about household chores. The average British person spends 3,5 years doing household chores during a lifetime! I am sure that everyone from your group has some chores. We’ll talk about it. You will do some exercises using our new vocabulary. Then you will read and listen to a dialogue.

Be very attentive, please!


4. Фонетическая зарядка 

As usual we start with phonetic drill. Look at the blackboard and repeat after me, please:


  • make the bed

  • take the rubbish out

  • do the shopping

  • do the ironing

  • do the washing up

  • make dinner

  • do the vacuuming

  • clean the house

  • put the washing machine on

  • tidy your room

  • mop the floor

  • unload the dishwasher


T: Now listen to the tape and repeat after it.

Ps …

T: Ok, well done. It’s your turn to read them aloud

P1, P2, P3…


5. Лексическая разминка

Now translate the sentences from Russian into English:

  1. Я обычно заправляю кровать сам.

  2. Мой брат выбрасывает мусор каждый день

  3. Я не люблю гладить.

  4. Мама обычно готовит ужин, а я помогаю ей мыть посуду.

  5. Ты обязан убирать свою комнату каждый день.

  6. Давай сходим за покупками.

  7. Легче пропылесосить, чем мыть полы.

6. Активизация новых лексических едениц

Let’s do exercise 1 page 102. Look at the pictures and say what the people are doing in

the pictures.




P1 – She is taking the rubbish out.

P2 -……


T: Good job!

The next task for you is exercise 3 page 102. Write down the date and the theme and do this task in writing. Copy and complete the table with words from exercise 1 page 102.

It’s time to check it up.

P1:

P2:

P3:…….

T: Very nice! Let’s go on our work. Complete the text in exercise 4 page 102 with the verbs.

P1, P2, P3 ………..

T: Thank you for your work!


7. Развитие навыков говорения


T: You have to practice your speaking now. Answer my questions about household chores.


  • How often do you do the washing up?

P1…

  • Who makes dinner in your house?

P2…

  • What time do you have to return home in the evening?

P3…

  • Is it the same for your brothers and sisters?

P4…

  • Do you ever argue with your parents about this?

P5…


Well done!


8. Развитие навыков чтения и аудирования

T: We are going to read and to listen to the dialogue ‘’ Negotiate with your parents’’

You can see some word combinations from this dialogue. Write them down into your vocabularies.

  1. to be in – быть дома

  2. no way – ни в коем случае

  3. it’s not fair – это не честно

  4. because I say so – потому что я так сказала

  5. to get your own way – поступать по своему


T: Listen to the dialogue.

Now let’s read it. Try to act it out.


Read P1-P2

Translate P3-P4

The rules after the dialogue P5


T:Thank you for your answers. Who can choose the best summary?

P1…

P2…


T: Match the phrases from the blackboard with their correct meaning in exercise 8 page 103.

  • it isn’t reasonable -

  • my decision is final -

  • definitely not -

  • to arrive home -

  • to achieve your objectives -


P1, P2, P3 ………..


T: The last task for you is exercise 9 page 103. Are the sentences true or false? Find evidence in the dialogue.


  1. The girl wants to have a party at home.

  2. First she talks to her mum.

  3. The girl asks if she can come home at midnight.

  4. Her mum says she must be home by eleven o’clock.

  5. The girl promises to do the ironing for a month.

  6. The author says you should never introduce your friends to your parents.


P1, P2, P3 ………..


9. Домашнее задание

T: At home you have to prepare exercise 10 page 103 and learn the word combinations from the exercise 1 .

Ps write down home task for the next lesson.


10. Рефлексия

Your marks for today’s work are ...

Thank you for the lesson. You may be free! Good bye!