СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Проблемы на отдыхе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Проблемы на отдыхе»

УРОК №62.

Дата: ___________

Предмет: Английский язык Класс: 8

Учитель: Жердева О.И

Тема урока: "Проблемы на отдыхе"

Цель урока: совершенствование лексико-грамматических навыков по теме “Holiday Problems”.

Планируемые результаты:

Обучающие:

-развитие умений диалогической речи и научиться пользоваться разговорными клеше;

-развитие умений аудирования с пониманием основного содержания

- развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию: использование синонимов, развитие языковой догадки;

-развитие монологической речи;

-Развивающие:

- развивать коммуникативные универсальные учебные действия через виды речевой деятельности, в том числе умение взаимодействия при работе в парах, умение планировать своё речевое и неречевое поведение;

- развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией, её обработки и предоставления;

- развивать регулятивные УУД, а именно: умение целеполагания, планирования, самонаблюдения, самоконтроля и самооценки;

- развивать умения смыслового чтения: выделять основную мысль, устанавливать смысловые соответствия при восприятии речи па слух

Воспитательные:

- мотивировать к изучению иностранного языка;

- способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка;

- воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета (выражение сочувствия, сопереживания).


Ход урока

I. Организационный момент

T: Good morning! I’m glad to see you! How are you today? Do you like the weather today? It’s the ...... of ....... It’s ....... Do you like ......? Spring holidays are going to be soon. How do you plan to spend your spring holidays? Are you going to travel somewhere or stay in Rostov? Is the weather good for travelling? What do you think? (ответы учеников о том, как они собираются провести весенние каникулы).

II. Речевая разминка. (3 min.)

T: To my mind the best way of spending holidays is travelling. Do you agree with me? Do you like travelling? Why do people travel? Do you often travel? Do you travel alone, with your friends or parents? Have you ever had problems during your travelling?

1. Введение в тему урока

T: Look at the blackboard. There are some pictures. Have a look at the title of our lesson: "Holiday....... " Continue the phrase. Yes, you are right. The missing word is “problems”. What we are going to speak about at the lesson?

III. Основной этап.

1. Повторение лексического материала

T: Open your books at page 92. Now look at the pictures and name the problems which could happen during your traveling.

PP: get sunstroke, miss the flight, get seasick/airsick, lose passport/luggage, have a flat tyre, lose the way, have an accident, weather gets bad, car breaks down, dangerous animals, exotic food, different language.

T: Look at the blackboard. Describe pictures as in example.

PP: The picture A shows us a man who has lost his passport. He is looking for it. The picture B shows someone running after the plane. He seems to be in a panic. The picture C shows two people sitting on the beach. It looks like the weather has got bad.

T: What problems do you meet while traveling?

PP: While traveling I ......

2. Аудирование (учебник стр. 92 упр. 2)

T: Listen to the three people. Their names are Ann, Laura and Tony. Which problem is each describing? Fill in the table. (Раздаются таблицы. Дети слушают и заполняют таблицу)

     Ann

Laura

Tony

the weather getting bad

getting sunstroke

car breaking down


T: Exchange your tasks and check. Put your mark. If everything is right the mark is "5".

If you have one mistake the mark is "4". If you have two mistakes the mark is "3". If everything is wrong, the mark is "2". You should try again.

T: Now listen to the dialogues once more and be ready to answer the questions:

1. What does Ann speak about her holidays?

2. What was the weather like during Ann’s holiday?

3. What had happened with Laura once day?

4. Where did Tony spend one night?

3. Развитие диалогической речи

T: How do you feel when you face such problems? Look at the ex.3 p.92. Discuss the holiday problems using the expressions in pairs. Use the example. I’ll give you 3 min. (дети в парах составляют мини-диалоги по образцу, затем отвечают. Для слабых учеников)

T: But some pupils I’ll give a situation. You should make the dialogue according to this situation, use the expressions from ex. 3 p.92

Situation 1: Someone found your lost passport.

Situation 2: The hotel can’t find your reservation.

Situation 3: Your baggage got lost again.

4. Физминутка

T: Please put away everything. Let’s have a rest.

Close your eyes

Open your eyes

Look right

Look left

Look at the door

Look at the window

Look up

Look down

5. Развитие монологической речи

T: Speak about your last travelling. What holiday problems do you have?

I travelled to…… last summer.

I travelled to….

I travelled with …..

We stayed at …..

The weather was……

We…….. (activities) (Meet the locals, see famous landmarks, buy souvenirs, try the local cuisine, practice the language, visit museum, visit local markets, lie on the beach all day, explore nature)

We had some problems…..

We had not any problems at all.

IV. Объяснение домашнего задания.

V. Подведение итога урока