СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока"Present Continuous"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель урока: Создание условия для успешного формирования навыков диалогической и монологической речи, совершенствование лексико-грамматических навыков по теме «Настоящее длительное время».

Задачи:

 

Предметные:

- совершенстование грамматического навыка по теме «Настоящее длительное время»;

- развитие умения диалогической речи;

- повторение лексики по темам;

- развитие навыков аудирования (песня в начале урока, физкультминутка).

Метапредметные:

а) познавательные УУД:

- развитие умения извлекать необходимую информацию из текста (найти вопрос в песне, найти изучаемое время в стихотворении);

- развитие умения анализировать и обобщать (работа со стихотворением, с карточками);

- развитие умения делать выводы (игра с карточками, схема образования времени);

- развитие умения применять модели и схемы для решения познавательной задачи;

- развитие умения планирования целей и задач урока.

б) коммуникативные УУД:

- развитие умения работать в парах и коллективе;

- развитие умения согласовывать свои действия для достижения общей цели;

- развитие умения владения устной речью для выражения своих чувств, мыслей и потребностей.

в) регулятивные УУД:

- развитие умения самостоятельно оценивать свои мысли и высказывания, контролировать результаты своей деятельности (самооценка, само- и взаимоконтроль);

- развитие умения оценивать правильность выполнения учебной задачи;

- развитие умения соотносить свои действия с планируемыми результатами;

- развитие умения определять способы действий в рамках предложенных условий.

3. Личностные:

- формирование положительной мотивации к изучению английского языка;

- формирование готовности и способности вести диалог с другими людьми и достигать в нем взаимопонимания;

- формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками;

- формирование ценности здорового образа жизни.

 

Планируемые результаты:

Базовый уровень: тренировка в использовании лексико-грамматического материала в устной речи, понимание текста для аудирования по теме урока.

Повышенный уровень: умение строить монологическое высказывание, строить высказывание по проблеме.

 

 

  1. Используемые технологии:

Игровые технологии

Групповые технологии

Проблемное обучение

Здоровьесберегающие технологии

 

Оборудование: Медиа проектор, экран, компьютер, звуковое пособие к уроку, карточки с новыми словами, текст с зашифрованными словами, картинка .

 

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока"Present Continuous"»

Present Continuous   Настоящее продолженное

Present Continuous Настоящее продолженное

Говорим о том,что происходит в момент речи   c ейчас    в данный  момент   now   at the moment

Говорим о том,что происходит в момент речи

c ейчас

в данный момент

now

at the moment

To be I – am we, you, they – are he, she, it - is

To be

  • I – am
  • we, you, they – are
  • he, she, it - is
  cook ing .   I am ( ‘m) We are (‘re) You are (‘re) They are (‘re) He is (‘s) She is (‘s)  It is (‘s)

cook ing .

I am ( ‘m)

We are (‘re)

You are (‘re)

They are (‘re)

He is (‘s)

She is (‘s)

It is (‘s)

Правила добавления окончания -ing в Present Continuous:   e – немое убираем; согласный на конце, перед которым стоит ОДНА  ударная гласная, удваиваем. liv e – liv ing p u t – pu tt ing

Правила добавления окончания -ing в Present Continuous:

  • e – немое убираем;
  • согласный на конце, перед которым стоит ОДНА  ударная гласная, удваиваем.
  • liv e – liv ing
  • p u t – pu tt ing
I am writ ing a letter. He is read ing . They are mak ing a pizza.
  • I am writ ing a letter.
  • He is read ing .
  • They are mak ing a pizza.
Negatives I am ( ‘m) not You are not (aren’t) He is not (isn’t) She is not (isn’t) It is not (isn’t) We are not (aren’t) They are not (aren’t)  + sing ing .

Negatives

I am ( ‘m) not

You are not (aren’t)

He is not (isn’t)

She is not (isn’t)

It is not (isn’t)

We are not (aren’t)

They are not (aren’t)

+ sing ing .

Questions   danc ing ? Am I Are you Is he Is she Is it Are we Are they

Questions

danc ing ?

Am I

Are you

Is he

Is she

Is it

Are we

Are they

M ake sentences in present с ontinuous .   1. I / to read a book –  I am reading a book. 2. It  / to rain -   It is raining . 3. He  / to repair his bike -   He is repairing his bike. 4. They  / to watch a film -   They are watching a film. 5. The  cat /to sleep on the arm chair –  The cat is sleeping on the armchair.  

M ake sentences in present с ontinuous .

1. I / to read a book –

I am reading a book.

2. It / to rain - 

It is raining .

3. He / to repair his bike - 

He is repairing his bike.

4. They / to watch a film - 

They are watching a film.

5. The cat /to sleep on the arm chair –

The cat is sleeping on the armchair.

 

Change the sentences below into negative sentences. 1. I am talking. –  I am not talking.   2. They are drawing.  They are not drawing.   3. He is opening the window.  He is not opening the window.  4. We are helping in the garden.   We are not helping in the garden . 5.She is tidying up her room.  She is not tidying up her room .

Change the sentences below into negative sentences.

1. I am talking. –

I am not talking.  

2. They are drawing.

They are not drawing.  

3. He is opening the window.

He is not opening the window.

4. We are helping in the garden.

We are not helping in the garden .

5.She is tidying up her room.

She is not tidying up her room .

Write questions 1. Peter / to go / to the cinema -   Is Peter going to the cinema? 2. she / to listen /to the radio –  Is she listening to the radio?   3. they / to pack / their bags –  Are they packing their bags?   4. you / to do / the washing-up –  Are you doing the washing-up?   5. they / to clean / the windows –  Are they cleaning the windows?  

Write questions

1. Peter / to go / to the cinema - 

Is Peter going to the cinema?

2. she / to listen /to the radio –

Is she listening to the radio?

  3. they / to pack / their bags –

Are they packing their bags?  

4. you / to do / the washing-up –

Are you doing the washing-up?  

5. they / to clean / the windows –

Are they cleaning the windows?  

Ask for the information in the bold part of the sentence. 1. Gareth  is reading the news paper. -   Who is reading the news paper ? 2.Paul is playing  in the garden . -   Where is Paul playing ? 3. Britney is doing  her homework . -   What is Britney doing ? 4.Jess    is going out with Dan. -   What is Jess doing? 5. They are talking   now . –  When are they talking?  

Ask for the information in the bold part of the sentence.

1. Gareth  is reading the news paper. - 

Who is reading the news paper ?

2.Paul is playing  in the garden . - 

Where is Paul playing ?

3. Britney is doing  her homework . - 

What is Britney doing ?

4.Jess   is going out with Dan. - 

What is Jess doing?

5. They are talking   now .

When are they talking?  

Look at the pictures and try to remember what they are doing

Look at the pictures and try to remember what they are doing

1. She is danc ing . 2.He is fly ing . 3.They are play ing a game.  4.He is hav ing a bath. 5.They are swimm ing . 6.She is play ing football.

1. She is danc ing .

2.He is fly ing .

3.They are play ing a game.

4.He is hav ing a bath.

5.They are swimm ing .

6.She is play ing football.

Present Continuous or Present Simple  1.Linda usually (get up) late at weekends.  Linda usually gets up late at weekends. 2.I (play) tennis at the moment.  I am playing tennis at the moment. 3.Barbara (listen) to music in her free time.  Barbara listens to music in her free time. 4.The sun often (shine) brightly in summer.  The sun often shines brightly in summer. 5.Sarah ( have lunch) now.  Sarah is having lunch now.

Present Continuous or Present Simple

1.Linda usually (get up) late at weekends.

Linda usually gets up late at weekends.

2.I (play) tennis at the moment.

I am playing tennis at the moment.

3.Barbara (listen) to music in her free time.

Barbara listens to music in her free time.

4.The sun often (shine) brightly in summer.

The sun often shines brightly in summer.

5.Sarah ( have lunch) now.

Sarah is having lunch now.