«Лицей №14 имени Заслуженного учителя Российской Федерации А.М. Кузьмина»
Календарно-тематическое планирование к дополнительной общеобразовательной программе, утвержденной приказом директора № 390 от 30.08.2023
ПДО: Попова Е.П.
First Certificate Writing Teacher’s book by Judy Copage, Longman
First Certificate Writing by Judy Copage, Longman
Электронная версия First Certificate Writing by Judy Copage, Longman
Round-up 5 by Virginia Evans, Longman
Round-up 6 by Virginia Evans, Longman
№ цикла | Тип письменной работы | Лексико-грамматический материал | Кол-во часов | Теоретические | Практические |
Вступление Исправление ошибок | 2 | 1 | 1 |
1 Письма личного характера, электронное письмо | 12 | 6 | 6 |
1.1 | Устанавливаем связь с собеседником и обмениваемся новостями Описание лингвистической школы | Greetings and endings Introductions: personal greetings Paragraphing Conclusions Adjectives to describe aspects of school | 2 | 2 | 2 |
1.2 | Даем совет Лучшее место для отдыха | Modal verbs: should, ought to. If I were you, you’d better, why not Formal/informal style Clothes and equipment for taking on holiday | 2 | 2 | 2 |
1.3 | Описание предмета Выбор между стере-системой и персональным компьютером | Paragraphing: grouping information Making an outline Order of adjectives Connectors of reason and result Tenses | 2 | 2 | 2 |
2 Официальные письма | 12 | 6 | 6 |
2.1 | Письмо-заявление Заявление о приеме на работу в области туризма | Greetings and endings Introductions: stating the reason for writing Using the right level of formality Making an outline Relative clauses Formal and informal vocabulary Relative clauses | 4 | 2 | 2 |
2.2 | Письмо-просьба Возврат потерянных вещей | Making an outline Thanking Polite requests Word-building adjective to noun | 4 | 2 | 2 |
2.3 | Письмо редактору Выражение собственного мнения по проблемам траснпорта | Introductions: stating the problem and your opinion Expressing opinion If II Connectors of sequence | 4 | 2 | 2 |
3 Деловые письма | 20 | 10 | 10 |
3.1 | Запрос информации Отпуск | Review of greetings and endings Making an outline Paragraphing: grouping and ordering information Introductions: giving background and stating the reason for writing Indirect questions Places to stay, hotel facilities and holiday activities | 4 | 2 | 2 |
3.2 | Предоставление информации Подготовка к путешествию | Connectors for expressing opinions Topic sentences Future possibilities | 4 | 2 | 2 |
3.3 | Предоставление и запрос информации | Editing a text Question formation Aspects of learning English | 4 | 2 | 2 |
3.4 | Оформление договоренностей Приглашенный лектор в школу | Making a plan Introductions: thanking Conclusions: offering further help and information Prepositions Gerund & Infinitive | 4 | 2 | 2 |
3.5 | Оформление жалобы Разочаровывающий выходной | Paragraphing: writing main paragraphing Introductions: giving background and stating the reason for writing Conclusions: requesting action to be taken Connectors of contrast and addition Reported speech Feelings –ing/-ed adjectives | 4 | 2 | 2 |
4 Сочинения с элементами рассуждения | 26 | 8 | 18 |
4.1 | Рассуждения «за и против» Сдача экзаменов | Identifying different kinds of discursive questions Making an outline Introductions: stating the general topic Conclusions: giving a balanced personal comment Connectors of sequence, contrast, addition and result The definite article Words to express positive and negative aspects of a topic | 7 | 2 | 5 |
4.2 | Делимся своим мнением (1) Школьные предметы | Paragraphing: analyzing structure Connectors of result Expressing opinions School subjects Practical skills | 5 | 2 | 3 |
4.3 | Делимся своим мнением (2) Молодые люди и их досуг | Analyzing a model text Guided writing: gapped composition Paragraphing: organizing information and linking Connectors of exemplification Sports and outdoor activities | 6 | 2 | 4 |
4.4 | Предлагаем решения Вымирающие виды | Introductions: giving background and stating the overall topic Endangered species | 4 | 2 | 2 |
Total: | 68 | 31 | 37 |