СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

5 классын «Седун» мойд квест-технология ворсöм пыр велöдöм

Нажмите, чтобы узнать подробности

Квест-игра в 5 классе по сказке «Седун». Квест – это приключенческая игра (англ. quest – поиск, «игра-бродилка»), один из основных жанров игр-путешествий, требующих от участников решения умственных задач для прохождения по маршруту (сюжету) игры. С точки зрения реализации образовательного процесса, квест обладает высоким потенциалом как в учебной деятельности (формирование новых и закрепление имеющихся знаний), так и в воспитательном плане.

 

Просмотр содержимого документа
«5 классын «Седун» мойд квест-технология ворсöм пыр велöдöм»

Старцева Эльвира Александровна,

коми кыв да литература велöдысь

Ыджыдвидз школа, Кöрткерöс район, Республика Коми


«5 классын «Седун» мойд квест-технология ворсöм пыр велöдöм»


Квест-ворсöм лöсьöдöма 5 класса велöдчысьяслы «Седун» мойд серти. Колö, медым челядь тöдісны нин гижöдсö. Квест-ворсöм отсалö гöгöрвоны велöдчысьяслысь асшöрлунсö. Быд котыр лоö детективöн, кодъяслы сетöма туялана удж: аддзыны колана вочакывъяс водзвыв лыддьöм текст серти.

Ворсöм серти велöдысь пыр жö гöгöрвоас, лыддьысисны эз челядь, тöдöны-ö текст.

Квест- ворсöмлöн мог:

-ышöдны челядьöс лыддьысьны;

-сöвмöдны котыра удж;

-колана ног пыртны велöдчысьясöс туялан уджö;

-кужны вайöдны öта-мöдлы стöч аргументъяс.


Мый сэтшöмыс квест- технология (рочысь босьтöма):

Квест – это приключенческая игра (англ. quest – поиск, «игра-бродилка»), один из основных жанров игр-путешествий, требующих от участников решения умственных задач для прохождения по маршруту (сюжету) игры. Сюжет может быть предопределенным или же давать множество исходов, выбор которых зависит от действий игроков. Прохождение квестов базируется на комбинации указателей (подсказок) к следующему действию, которые могут быть представлены в виде шифра, кода, либо исходят от действующих лиц, задействованного в игре. Участники игры должны выстроить правильную последовательность и выполнить требуемые операции, которые и приведут их к логическому завершению игры. Участники квеста могут несколько раз подходить к действующему лицу, спрашивать его о чем-либо. Однако персонажи, задействованные в проведении игры, будут говорить лишь те слова, которые они должны говорить, в которых будут содержаться подсказки. Обычно игра составляется таким образом, что к каждому персонажу участники подходят как минимум три раза. При первой встрече участников с персонажем происходит знакомство с ним, где узнают, кто стоит перед ними, что он делает. Во второй раз – участники должны в его словах распознать две вещи, каким предметом или кодом обладает этот персонаж и что ему нужно взамен. Во время последней, третьей встрече, участники приносят ему тот предмет или какой-либо код, шифр, который он просил у них и в ответ получают что-либо, необходимее для дальнейшего прохождения игры.


С точки зрения реализации образовательного процесса, квест обладает высоким потенциалом как в учебной деятельности (формирование новых и закрепление имеющихся знаний), так и в воспитательном плане. Воспитательный потенциал игры заключается в возможности реализовывать проекты социальной направленности, создавать условия для формирования положительного опыта деятельности в команде и построения конструктивных отношений, осуществить связь виртуального и реального и этим самым позволяет повысить мотивационную составляющую учащихся, увлеченных компьютерными играми.


Оборудование, необходимое для проведения квеста:

  1. Правила игры;

  2. Игровой реквизит (обозначен для каждого игрока в рамках описания роли каждого персонажа);

  3. Костюмы (по возможности);

  4. Аппаратура для музыкального сопровождения.

Этапы проведения квеста:

  1. Подготовительный этап:

А) создание инициативной группы, которые будут помогать учителю;

Б) создание игрового реквизита;

В) распределение персонажей на игровой территории;

Г) ознакомление участников с правилами игры и правилами безопасности во время проведения игры;


Квест - это одна из разновидностей игры, поэтому, как и в любой игре, существуют свои правила:

  1. Игровой территории – место проведения квеста ограничено, и выходить за пределы запрещено;

  2. Игрового времени – время игры строго ограничено;

  3. Игровой роли – во время нахождения игры, участники выполняют ту роль, которую им определяет организатор игры;

  4. Мастер всегда прав – необходимо слушать и выполнять требования организаторов игры;

  5. Игрового реквизита – в игре используется лишь тот реквизит, который изготовлен специально для данного мероприятия. Привлекать свой собственный реквизит запрещается;

  6. Выполнять условия игры – внимательно слушать персонажей игры, запрещается заставлять их куда-то переходить, отдавать какие-либо предметы;



Квест-ворсöмö пырöдчöм:


Сёрни:

Корöся сар сулалö пывсян дорын, а пывсянö пыран öдзöс куричас öшалöны кок чуньяс да кутшöмкö кучик торъяс.

-Тайö нö мый öшлöмыд?-юалö сар Седунлысь.

-Этайö-зарни сюра лань, -индіс Седун кок чуньяс вылас.-А этайö-зарни тшöтя порсь,-шляп-шляпкерыштіс воча мышку кучикъясöн.


Велöдысь челядь водзын сувтöдö мог:

-А кодъяслöн тайö кучикторъясыс да кок чуньясыс- тіян мог- тöдмавны.

Тіян водзын- чöскыд кöра веж корöсь. Тіян мог- мичмöдны сійöс купальнича дзориддзöн.

(Челядьлöн мог-корсявны купальнича дзорид. Кутшöм котыр тэрыбджыка тыртас-лоö вермысьöн).


Тасянь заводитчö ворсöм.

Быд котыр мöдöдчö туйö.


Сулалö 1 ворсöдысь, киас юалöмъяс:

-Оліс –выліс крестьянин. Крестьянилöн вöлі куим пи. Медыджыдыс Василей, мöдыс Педöр, коймöдыс Иван. Иван-сійö Седун.

Коркö бать висьмис, пондіс кувны, корис пиянсö да тшöктіс кулöм мысьт куим вой волыны гу вылас сьöрсьöн-бöрсьöн.


-Мыйöн ышöдö Василей Седунöс ас местаас узьны бать гу вылын? (Кöсйысьö сетны гöрд дöрöм)


-Батьлöн таысь козин? (Бать сетас мича гöрд вöв).


-Мыйöн ышöдö Седунöс шöркост вокыс ас местаас узьны бать гу вылын? (Кöсйысьö вурöдны гöрд сапöг гоз)


-Батьлöн таысь козин? (Бать сетас руд вöв).


-Мый либö кодöс сетас бать Седунлы ас понда узьöмысь?

(Зэв мича воронöй вöв).



2 ворсöдысь, киас кутö пазл:

-Да, эстöн, эстöн ылын эм сар, а сарлöн эм куим ныв.

Кыдз нö эськö шуисны нывъяссö? (Марья, Василиса да Марпида).

Найö бöрйöны рöвесьникöс мужик вылö. Но мед бöрйысьны, колö на и дасьтысьны. Вай отсыштöй мича нывъяслы.

Тіян воддзын налöн серпасыс. Тэчöй сійöс колана ног, да öдйöджык, öд сар тэрмöдлö нин найöс.

(Мог: тэчны пазл колана ног да торъя кад вылö)



3 ворсöдысь, киас «3» лыдпас:

-Менам киын лыдпас 3.

Висьталöй, кыдзи да кымынысь йитчöма тайö лыдпасыс мойдкывйын?


  1. Крестьянинлöн вöлі куим пи.

  2. Бать куим вой помысь корис узьны пиянсö гу вылас.

  3. Сарлöн вöлі куим ныв.

  4. Куим лун помысь нывъяс öшöдісны чышъян балкон вылö.

  5. Марпида куимысь кытшовтіс пызан гöгöр жöник корсигöн.

  6. Морттуй петкöдлöмын вöлі куим мытшöд: зарни сюра лань, зарни тшöтя порсь, комын сывъя кöбыла да комын чань.

  7. Вöв комын сывъя кöбылаöс кутігöн тшöктіс босьтны куим ведра сир да куим пож ем. Сэсся ас вылас тшöктіс куимысь жö кисьтны ведра сир да пож ем.


4 ворсöдысь, киас серпас:

-Сар балкон дорö воис Седун, чеччыштіс вöвнад. Сійö, зонмö, гашкö, керкасьыс на вылö воліс…

-О, кутлöй, кутлöй, коді татшöмыс!-горзöны йöз…


Тіян чайтöм серти, мый оз тырмы серпасас? Содтöй асьныд серпасысь тырмытöмторсö. Кодлöн стöчджык артмас да сэк жö и öдйöджык.


5 ворсöдысь:

-Мыйла Седунлы вокъясыс лоöны свöякъясöн?

(кык чой вылö гöтрасисны)


6 ворсöдысь, киас катша-рака серпас:

-Кöні паныдасьлöны текстын тайö лэбачьясыс?

(Седун вöв шой вывсьыс катша-рака куталöма да тесьт – тьöщалы гöсьнеч вайис).


7 ворсöдысь, киас юалöмъяс:

-Седун ветліс, кутіс ланьöс да бöр нин локтö.

-Тэ тай нö, молодеч, локтан нин, ваян, а он-ö вузав сійöс миянлы?

-Вузала.

-Кутшöм дон босьтіс вокъяслысь Седун ланьысь?

(Ыджыд кок чуньяссö тшöктіс вундыны).

Олыштöм бöрти сар зарни тшöтя порсьла мöдöдіс…

-Тэ тай нö ваян нин, молодеч, он-ö вузав миянлы?

-Вузала.

-А мый вылö Седун вузаліс зарни тшöтя порсьöс?

(Корис мышсьыныс тасма пасьта кучик кульыштны).

-Комын сывъя кöбыласö вузаліс-ö Седун зятьяслы?

-Эз, нинöм вылö пö ньöбнысö…

Помалöй Седунлысь мöвп.

(Юртö пö öд ог босьт).

Сідзкö, мый троньöбтісны Сарлы плешкас пывсянö пыригöн? (Зарни сюра ланьысь кок чуньяс да зарни тшöтя порсьысь мышку кучикъяс).


Квест-ворсöм нуöдысь.

-Но мый, дона челядь. Вот миян пывсян корöсь дась.

И Седунлöн пывссьыссьöма нин. Сійö, дерт, абу нин Седун, пывсьöма-мыссьöма да сэтшöм молодеч лоöма, ок, кутшöм мича да ён!

Сэсся Седунöс сарö пуктісны.

Вайö и ми сыкöд тшöтш чöскыд тшай юыштам да ворсöмысь козин босьталам.

Аддзысьлытöдз.




7



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!