СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

«Ахлякъ дерслери»мевзу боюнджа незарет тестлер.

Нажмите, чтобы узнать подробности

«Ахлякъ дерслери»мевзу боюнджа незарет тестлер.

Просмотр содержимого документа
««Ахлякъ дерслери»мевзу боюнджа незарет тестлер.»

Къырымтатар (тувгъан) эдебиятындан дерс планы 29 дерс

Кечирильген куню: 17.12.2019

Оджа: Ибраимова Э.Г.

Сыныф: 6


Мевзу: Тестлер. «Ахлякъ дерслери»мевзу боюнджа незарет тестлер.

Макъсад: 1. «Ахлякъ дерслери» мевзусыны пекитмек.

2. Мустакъиль чалышмагъа алыштырмакъ, бильгилерини тешкермек.

3. Эдебияткъа севги ашламакъ.


Донатув: Тест суаллери. Дерслик.


Дерс кетишаты:


1. Тешкилий къысым.

2. Талебелерге тестлер даркъатыла. Эр бир суальнинъ шарты анълатыла.


Тест суаллери

1 вариант

  1. Бу сатырлар ким акъкъында?

Къырымтатар халкънынъ садыкъ ве улу огълу , 1885 с. Джанкой якъында Сонакъ коюнде догъды.

а) Р.Бурнащ

б) Ч. Али

в) Н. Челебиджихан

г) Ю. Болат


2. Бу сатырлар насыл эсерден алынгъан?

Он дёрт яшында эдим. Энъ асав айгъырларны биле уйретеджек къадар миниджи олгъан эдим. Атларны пек севердим, окъумадан къачар, джылкъыгъа къошардым, джылкъыда козюме бакъкъан кери, тору, корен, борлу... сынлы бир ат корьдимми, къунан, дёнен – бакъмаздым, бир аркъан атар, тутар, ялынына япышыр, джуген салар, минердим.

а) Ч. Али «Отьмекнинъ къадири»

б) Н. Челебиджихан «Къарылгъачлар дуасы»

в) Р. Бурнаш «Тенбельнинъ такъдири»

г) Ю. Болат «Балта»


3. Насыл усул мектеби акъкъында сёз юрьсетиле эди?

Юксек, беяз бир япы, кениш, буюк пенджерелерден парыл-парыл ышыкълар тёкюле эди. Сыралар сыра-сыра тизильген, къаршыда къара, ялпакъ, эки туякълы бир тахта тура эди; къара къалпакълы, къырмызы черели бир йигит джуре, кезине, джурьгенде сёйлей, окъуй, окъута, анълата эди.

а) янъы усул мектеби

б) эски усул мектеби

в) земаневий мектеп

г) интернат

4. «Къырылгъачлар икяеси» икяесинде баш къараман къач яшында эди?

а) 10

б) 14

в) 12

г) 8


5. Не ичюн икяе ойле кедерли сатырларнен бите?

Эр ер тынды. Эпимиз тонъдыкъ, индемей эдик. Мектеп бир дженазе эвине ошагъан эди. Эр ер къара, бош, кимсе бир шей айтмай эди; ялынъыз багъчада бир къарылгъач кесик-кесик дуасыны окъуй эди. Мен ичин-ичин: «Заваллы къарылгъач! – дей эдим. – Окъу, окъу! Сонъра сенинъ де дуанъны окъутмаяджакъкъа ошайлар, сенинъ де кучюк, гузель агъзынъны багълаяджакълар...»

а) баш къараман оле

б) мектеп къапатыла

в) сюргюнлик башлай

г) дженк башлай


6. «Къарылгъачлар дуасы»нынъ ады насыл эди?

а) «Къульвалла» суреси

б) «Веъльмурселят» суресини

в) «Ясин» суреси

г) «Къуран-и Керим» сурелери


7. «Балта» икяесининъ баш къараманнынъ ады насыл?

а) Сейтабла

б) Къуртвели

в) Осман

г) Юсуф


8. Не ичюн «Тенбельнинъ такъдири» икяесинде Талят тенбель олып осьти?

а) ана-бабасы эркелеткени ичюн

б) табиаты ойле эди

в) ойле догъды


9. Ким Ялта уездининъ Кикинеиз коюнде догъды?

а) Р.Бурнаш

б) Ч. Али

в) А. Дерменджи

г) Ю. Болат


10. Таир ве Мурат бири-бирине ким эдилер?

а) Достлар

б) агъа-къардашлар

в) бабанен огъул

г) зенаатдашлар


11. Къайсы огълан оксюз эди?

а) Таир

б) Мурат

в) Билял


12. «…, аранда бир тавукъ пейда олгъан, къомшуларнынъки олмасын? – деди». Бу джумледе кимге хитап этиле?

а) Таир

б) Мурат

в) Билял агъа

г) Фатма татай


13. «Демек, къырсызладынъ, ойлеми? …. Анасынынъ кескин-кескин бакъышына чыдаялмай, мугъайып алдына бакъты. – Утангъайдынъ! Шу дакъкъада къавунны алып бар, къаравулны тап да, къабаатынъны таны!». Бу джумледе кимге хитап этиле?

а) Мурат

б) Билял

в) Таир


14. «Тааджипленмек» сёзнинъ терджимесини тапынъыз:

а) переносить обиду

б) радоваться

в) удивляться

г) предлагать


15. Икяенинъ сонъунда Мурат денъиштими?

а) денъишти

б) ёкъ, ойле де къалды

в) бельгисиз


2 вариант

1. Бу сатырлар насыл эсерден алынгъан?

Он дёрт яшында эдим. Энъ асав айгъырларны биле уйретеджек къадар миниджи олгъан эдим. Атларны пек севердим, окъумадан къачар, джылкъыгъа къошардым, джылкъыда козюме бакъкъан кери, тору, корен, борлу... сынлы бир ат корьдимми, къунан, дёнен – бакъмаздым, бир аркъан атар, тутар, ялынына япышыр, джуген салар, минердим.

а) Ч. Али «Отьмекнинъ къадири»

б) Ю. Болат «Балта»

в) Р. Бурнаш «Тенбельнинъ такъдири»

г) Н. Челебиджихан «Къарылгъачлар дуасы»


2. Бу сатырлар ким акъкъында?

Къырымтатар халкънынъ садыкъ ве улу огълу , 1885 с. Джанкой якъында Сонакъ коюнде догъды.

а) Р.Бурнаш

б) Ч. Али

в) Ю. Болат

г) Н. Челебиджихан


3. «Къырылгъачлар икяеси» икяесинде баш къараман къач яшында эди?

а) 10

б) 12

в) 8

г) 14


4. Не ичюн икяе ойле кедерли сатырларнен бите?

Эр ер тынды. Эпимиз тонъдыкъ, индемей эдик. Мектеп бир дженазе эвине ошагъан эди. Эр ер къара, бош, кимсе бир шей айтмай эди; ялынъыз багъчада бир къарылгъач кесик-кесик дуасыны окъуй эди. Мен ичин-ичин: «Заваллы къарылгъач! – дей эдим. – Окъу, окъу! Сонъра сенинъ де дуанъны окъутмаяджакъкъа ошайлар, сенинъ де кучюк, гузель агъзынъны багълаяджакълар...»

а) баш къараман оле

б) дженк башлай

в) сюргюнлик башлай

г) мектеп къапатыла


5. Насыл усул мектеби акъкъында сёз юрьсетиле эди?

Юксек, беяз бир япы, кениш, буюк пенджерелерден парыл-парыл ышыкълар тёкюле эди. Сыралар сыра-сыра тизильген, къаршыда къара, ялпакъ, эки туякълы бир тахта тура эди; къара къалпакълы, къырмызы черели бир йигит джуре, кезине, джурьгенде сёйлей, окъуй, окъута, анълата эди.

а) земаневий мектеп

б) эски усул мектеби

в) янъы усул мектеби

г) интернат

6. «Къарылгъачлар дуасы»нынъ ады насыл эди?

а) «Къульвалла» суреси

б) «Ясин» суреси

в) «Веъльмурселят» суресини

г) «Къуран-и Керим» сурелери


7. Не ичюн «Тенбельнинъ такъдири» икяесинде Талят тенбель олып осьти?

а) ойле догъды ичюн

б) табиаты ойле эди

в) ана-бабасы эркелеткени

8. «Балта» икяесининъ баш къараманнынъ ады насыл?

а) Сейтабла

б) Къуртвели

в) Юсуф

г) Осман


8.


9. Таир ве Мурат бири-бирине ким эдилер?

а) бабанен огъул

б) агъа-къардашлар

в) Достлар

г) зенаатдашлар


10. Къайсы огълан оксюз эди?

а) Таир

б) Билял

в)Мурат


11. «Демек, къырсызладынъ, ойлеми? …. Анасынынъ кескин-кескин бакъышына чыдаялмай, мугъайып алдына бакъты. – Утангъайдынъ! Шу дакъкъада къавунны алып бар, къаравулны тап да, къабаатынъны таны!». Бу джумледе кимге хитап этиле?

а) Таир

б) Билял

в) Мурат


12. «…, аранда бир тавукъ пейда олгъан, къомшуларнынъки олмасын? – деди». Бу джумледе кимге хитап этиле?

а) Таир

б) Билял агъа

в) Мурат

г) Фатма татай


13. «Окюнмек» сёзнинъ терджимесини тапынъыз:

а) предлагать

б) радоваться

в) удивляться

г) переносить обиду


14. Икяенинъ сонъунда Мурат денъиштими?

а) ёкъ, ойле де къалды

б) денъишти

в) бельгисиз


15. Ким Ялта уездининъ Кикинеиз коюнде догъды?

а) Ю. Болат

б) Ч. Али

в) А. Дерменджи

г) Р.Бурнащ


БААЛАВ ШАРТЫ.

Тесты «Ахлякъ дерслери»

При проведении тестирования обучающихся применяется следующий порядок оценивания качества выполнения тестовых заданий:

- отметка «5» - правильное выполнение тестового задания на 91-100 %;

- отметка «4» - правильное выполнение тестового задания на 76-90 %;

- отметка «3» - правильное выполнение тестового задания на 61-75 %;

- отметка «2» - правильное выполнение тестового задания менее чем на 60%.

- отметка «1» ставится, если обучающийся отказался от выполнения теста.



Ключи


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

в

б

а

б

б

б

в

а

в

а

б

б

в

в

а

















Оценка «2»

Оценка «3»

Оценка «4»

Оценка «5»



ДЕРСНИНЪ НЕТИДЖЕСИ:

Дефтерлерни джыюв.

ЭВ ВАЗИФЕСИ. С116. Конспект тизмек.



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!