СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Алгоритм выполнения заданий устной части ЕГЭ по английскому языку". Рекомендации для учителей и учащихся.

Нажмите, чтобы узнать подробности

В данной презентации даны пошаговые действия по всем разделам устной части. Этот материал я представила на заседании ГМО ИЯ (декабрь, 2015год). Его взяли на вооружение учителя других школ. Также использую на элективе при подготовке к ЕГЭ.

Просмотр содержимого документа
«"Алгоритм выполнения заданий устной части ЕГЭ по английскому языку". Рекомендации для учителей и учащихся.»

Алгоритм выполнения заданий устной части в формате ЕГЭ по английскому языку.  Рекомендации по подготовке к экзамену выполнила  Платова А. Б., учитель английского языка МАОУ СОШ № 7  г. Южноуральск.

Алгоритм выполнения заданий устной части в формате ЕГЭ по английскому языку. Рекомендации по подготовке к экзамену выполнила Платова А. Б., учитель английского языка МАОУ СОШ № 7 г. Южноуральск.

Говорение (17)  1 [2] Task 1.  Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it. As soon as spring brings a new growth of bushes and berries, bears start feeding. They eat and eat. All through the spring and summer their feeding goes on. The bears build themselves up. They store food and fats that they will need in the fall when they start their long sleep. As days grow shorter, and the temperature begins to fall, bears hunt for a sleeping place. It may be a shallow cave, or a deep crack between rocks. Some bears end up sleeping in hollow logs. Logs seem to be bears’ favourite places. Bears seem to choose small spaces. They can keep warmer in a cave that’s just large enough to hold them than in a larger cave. They often line their sleeping place with leaves and dried grass. All through their winter naps, bears will not eat. Often they will sleep for 7 months, moving only now and then.

Говорение (17)

1 [2]

Task 1.

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

As soon as spring brings a new growth of bushes and berries, bears start feeding. They eat and eat. All through the spring and summer their feeding goes on. The bears build themselves up. They store food and fats that they will need in the fall when they start their long sleep.

As days grow shorter, and the temperature begins to fall, bears hunt for a sleeping place. It may be a shallow cave, or a deep crack between rocks. Some bears end up sleeping in hollow logs. Logs seem to be bears’ favourite places. Bears seem to choose small spaces. They can keep warmer in a cave that’s just large enough to hold them than in a larger cave. They often line their sleeping place with leaves and dried grass.

All through their winter naps, bears will not eat. Often they will sleep for 7 months, moving only now and then.

Чтение фрагмента информационного  или научно-популярного текста.   1. Внимательно изучи текст, раздели предложения на смысловые отрезки.  2. Используй правильную интонацию.  3.Прочитай сначала шепотом, а затем вслух.  4.Следи за долготой гласных звуков.  5.Четко произноси звонкие и глухие согласные.  6.Не торопись при чтении, выдерживай средний темп речи.

Чтение фрагмента информационного или научно-популярного текста. 1. Внимательно изучи текст, раздели предложения на смысловые отрезки. 2. Используй правильную интонацию. 3.Прочитай сначала шепотом, а затем вслух. 4.Следи за долготой гласных звуков. 5.Четко произноси звонкие и глухие согласные. 6.Не торопись при чтении, выдерживай средний темп речи.

1) location of the swimming pool 2) opening hours 3) sauna availability 4) price for 3 months 5) discounts for students You have 20 seconds to ask each question.

1) location of the swimming pool

2) opening hours

3) sauna availability

4) price for 3 months

5) discounts for students

You have 20 seconds to ask each question.

Условный диалог-расспрос Используй только Wh и General questions Не используй : I wonder- это разветвленный косвенный вопрос  Could you tell me – просьба Не надо преамбул , только вопрос. Чем меньше , тем лучше Выдерживай тему

Условный диалог-расспрос

  • Используй только Wh и General questions
  • Не используй :

I wonder- это разветвленный косвенный вопрос

Could you tell me – просьба

  • Не надо преамбул , только вопрос. Чем меньше , тем лучше
  • Выдерживай тему
 Предполагаемая ситуация  Shop  (location , opening hours , availability of some goods , size , colour , ways of payment , discounts) Café  (location , cuisine , opening hours , live music , service , parties availability , discounts)  Airport (location , flight information , arrival , departure , time of checking in , hotel availability , medical service , eating areas , souvenirs , duty-free shops) Sports club (location , opening hours , sauna availability , price , discounts for students / group discounts , free equipment) Hotel (rooms availability , price , check in / check out time , swimming pool or sauna availability , location , how to get , modern conveniences in rooms , conference room availability , Wi-Fi availability , the number of cafes , cuisines) Railway station (location , information about different destinations , time of arrival , departure , travel time , dining / sleeping cars availability , medical service)

Предполагаемая ситуация

  • Shop (location , opening hours , availability of some goods , size , colour , ways of payment , discounts)
  • Café (location , cuisine , opening hours , live music , service , parties availability , discounts)
  • Airport (location , flight information , arrival , departure , time of checking in , hotel availability , medical service , eating areas , souvenirs , duty-free shops)
  • Sports club (location , opening hours , sauna availability , price , discounts for students / group discounts , free equipment)
  • Hotel (rooms availability , price , check in / check out time , swimming pool or sauna availability , location , how to get , modern conveniences in rooms , conference room availability , Wi-Fi availability , the number of cafes , cuisines)
  • Railway station (location , information about different destinations , time of arrival , departure , travel time , dining / sleeping cars availability , medical service)
Возможные варианты вопросов по предполагаемым опциям Price How much is it / are they? What’s the price of the jacket? How mush must I pay for it? How mush does it / do they cost? Location Where is the club? Where is it situated / located? What’s your address? How can I get there? Discounts Do you have any discounts for students? I’m a student. Can I have a discounts? Can students have any discount here? Do you give any discounts to students? Ways of payment How can I pay? Can I pan cash? Do you take credit cards?

Возможные варианты вопросов по предполагаемым опциям

Price

  • How much is it / are they?
  • What’s the price of the jacket?
  • How mush must I pay for it?
  • How mush does it / do they cost?

Location

  • Where is the club?
  • Where is it situated / located?
  • What’s your address?
  • How can I get there?

Discounts

  • Do you have any discounts for students?
  • I’m a student. Can I have a discounts?
  • Can students have any discount here?
  • Do you give any discounts to students?

Ways of payment

  • How can I pay?
  • Can I pan cash?
  • Do you take credit cards?
 Алгоритм выполнения задания №3 1.Необходимо описывать только одну картинку. 2.Начни свое высказывание с представления темы. 3.Должны присутствовать вступительная и заключительная фразы. 4.Не описывай фото слишком подробно. 5.Соблюдай логику. Последовательно раскрывай содержание каждого пункта.

Алгоритм выполнения задания №3

1.Необходимо описывать только одну картинку.

2.Начни свое высказывание с представления темы.

3.Должны присутствовать вступительная и заключительная фразы.

4.Не описывай фото слишком подробно.

5.Соблюдай логику. Последовательно раскрывай содержание каждого пункта.

Примеры The scenery is wonderful (описание фона) He is wearing She is carrying an umbrella He seems… (feelings) She looks… (appearance)

Примеры

  • The scenery is wonderful (описание фона)
  • He is wearing
  • She is carrying an umbrella
  • He seems… (feelings)
  • She looks… (appearance)
План описания фотографии.   Start with: «I’ve chosen photo number…»   1.Where and when the photo was taken? (одно предложение. Past Simple)  2.What/who? (развернутый ответ)  3.What is happening? (одно предложение. Present Continuous)  4.Why did you take the photo? (одно предложение)  5. Why did you decide to show it? (одно предложение)  Всего 12 – 15 предложений.

План описания фотографии. Start with: «I’ve chosen photo number…» 1.Where and when the photo was taken? (одно предложение. Past Simple) 2.What/who? (развернутый ответ) 3.What is happening? (одно предложение. Present Continuous) 4.Why did you take the photo? (одно предложение) 5. Why did you decide to show it? (одно предложение) Всего 12 – 15 предложений.

Алгоритм выполнения задания №4 Начни высказывание с представления темы Не забудь вступительную и заключительную фразы Основное внимание - сравнению фотографий Постарайся увидеть два сходства и два отличия Используй разговорные клише Выскажи свое мнение и аргументируй его

Алгоритм выполнения задания №4

  • Начни высказывание с представления темы
  • Не забудь вступительную и заключительную фразы
  • Основное внимание - сравнению фотографий
  • Постарайся увидеть два сходства и два отличия
  • Используй разговорные клише
  • Выскажи свое мнение и аргументируй его
Помни! Используй лексику высокого уровня Искать отличия на картинках – неправильно Ищи отличия в теме Употребляй синонимы и антонимы Выскажи свои предпочтения :  Personally , I’d rather be in the first photo…

Помни!

  • Используй лексику высокого уровня
  • Искать отличия на картинках – неправильно
  • Ищи отличия в теме
  • Употребляй синонимы и антонимы
  • Выскажи свои предпочтения :

Personally , I’d rather be in the first photo…

Желаю успешной  сдачи экзамена!

Желаю успешной

сдачи экзамена!


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!