СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Англис тилинен ачык сабактар.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Англис тилинен ачык сабактар.»

.

2017-2018-окуу жылынын англис тили сабагынын бир жылдык

иш планы.


Аткарылуучу иштин мазмуну.

Мооноту.Айы.

Ким аткарат.

1.

Календардык план тузуу.

Август

Англис тили муг. Калманбетова.

2.

Журналдарды толтуруу.

Сентябрь



3.

Англис тили клубуна иш план тузуу.

Сентябрь


4.

Дептер текшеруу.

Жыл ичи.



5.

Тест тузуу.

Ай сайын



6.

Мониторинг жургузуу.

Ай сайын


7.

Англис тилинен клуб отуу.

Жыл ичи



8.

Мектеп аралык 5-11-класстар учун олимпиада откоруу.

Ноябрь



9.

Окуучуларды НЦТ тестке даярдоо.(9-10-11-кл).

Жыл ичи



10.

Окуучуларды олимпиадага даярдоо. (9-10-11-кл)

Жыл ичи



11.

Англис тили айына карата викторина, кечелерди откоруу.

Декабрь



12.

Даярдык жазуу жана аны текшертуу.

Жыл ичи



13.

Кочуруу экзамендерине билеттерди ырастоо.

Май айы



14.

Ачык сабактарды отуу.

Жыл ичи



15.

Оз ара жолдоштук сабакка катышуу.

Жыл ичи



Англис тили сабагынан Ӏ чейректе аткарылуучу иштер.




Аткарылуучу иштер.

Мооноту. Айы

Ким жоопту.


1.

Бир жылдык иш план тузуу.

Август


Калманбетова

2.

Англис тили клубуна иш план тузуу.

Сентябрь




3.

Календардык план тузуу.


Август



4.

Тест тузуу.

Сентябрь



5.

Мониторинг жургузуу.

Сентябрь Октябрь



6.

Дептер текшеруу.

Жума сайын



7.

Коргозмо куралдарын жасоо.

Ай сайын



8.

9-10-11-класстардын окуучуларын НЦТ жана олимпиада сынактарына даярдоо.

Жума сайын






9.

English club ”отуу.

Жума сайын



10.

Сабакка даярдык жазуу.

Кун сайын



11.

9-10-11-класстардын окуучуларын НЦТ сынагына катыштыруу.

Октябрь









Theme: Books are our friends.

Type of lesson: Explanation of the new material.

Used methods: Individual work, work in groups, visual method, verbal

Materials: Interactive board, cards, pictures,

Objectives; 1) students will be introduced history of books.

2)Students can compare Kyrgyz, English and Russian writers.

3)Students can ask questions to each other on the topic.

Procedure.

Stages of the lesson.

Contents

1.Organization moment.

Time: 3 min.

-Good morning everybody!

-How are you?

-Are you Ok?

-Who is on duty today?

-What is the weather like today?

-Do you like it?


2. Checking up the home task.

Time. 7 min.

-What was your home task for today?

-Are you ready for the lesson?

-Did you find any facts or materials about history of books?



3. New theme

Time:10 min




Methods:

Brainstorming

Mark: verbal

Actualization of knowledge:

-Do you like reading books?

-Have you ever read “ Alice in Wonderland”?

-Would you like to read it?

Now, students!Today we’re gonna talk about the books. Before that, I would like to say a few words about our objectives for today.

1. At the end of the lesson students will be able to speak about books.

2. Students can compare English and Kyrgyz writers.

3.Students can ask questions to each other referring to the theme.

Presentation of the new theme:

T: Books, I think, we can’t live without them.

I consider that books are with us during all our life. When I was a child, my parents read them to me. I was pleased to listen to the stories and tales. I learned many interesting things from books.

I like to read books about animals, nature and children.

I like to get presents on my birthday, I am happy if it is a book. It doesn’t matter what kind of book it is.

You can learn many things from books. I am sure that books play a very important role in my life.

In ancient times, books were written by hand. It was difficult to write a book with a pen. Then printing came into our life. Printing played an important role in the development of literature and culture.

For a long time people used papyrus and skins of different animals to write on. Then Chinese invented paper.

At last men learned how to print. It happened in Germany in the middle of the fifteenth century.


4. Fixing

Time: 15 min

Methods:

Individual work

Mark: Finish the sentence.

Task 10. Make the following sentences negative.

Example: She is at the library.

She is not at the library.

  • I am from England.

  • My name is Jildyz.

  • You are from France.

Task 11. Look at the board, you see a few pictures. You have to find correct the names of these pictures and put the name under them.


Task 12. Change the following sentences into Yes/No questions:

Example: She is at the British Museum Library.

Is she at the British Museum Libbrary?

  • It is a plane.

  • His first name is Bolot.

  • It is a better to read books.


  • Reflection:

Time:5 min

Methods: Hand

Signal

Mark: Feedback



What was new and interesting for you from this lesson?

What was difficult or on the contrary easy for you in this lesson?

Did you like the way we have worked today?



6.Mark:

Time: 4 min





Method: Group

Work

Mark: Evaluation of each other

Students ask questions to each other about the theme and give suitable marks to themselves.

Make a cluster for books.











7.Home work

Time: 1 min


-Your home task for the next lesson will be to retell the text.

8. Conclusion:

I think that you have enjoyed this lesson.

I have a good time!

See you! Good bye!





















Мазмуну.

  • Клубдун максаты.

  • Окуучулардын тизмеси.

  • Клубдун иш планы.

  • Даярдыктар .

  • Керектелүүчү материалдар.

  • Ата-энелерден арыз.

  • Окуучулар ж-дө маалымат.



Окуучулардын тизмеси.

  • Ратбекова Д.

  • Эллан кызы А.

  • Нурлан кызы А.

  • Байгазы кызы А.

  • Расул кызы Ш.

  • Нурланбекова А.

  • Төлөнбекова Э.

  • Эрлан кызы А.

  • Мирказиева Ж.

10.Керимбек кызы Э.

11.Жээнбайева А.

12.Румбек у Д.

13.Камел у Т.

14.Кутунаева Т.

.

Эмне үчүн биз англис тилин билишибиз керек?

Англис тили эл аралык бизнестин, туризм, саясат жана Интернеттин тили.

Англис тили эл аралык биринчи жана дуйнолук тил. Бул тилде дуйно

жузунун 1 миллиарддан ашык адамдар суйлошот.

Англис тилин эмнеден баштаса болот?

  • Күнүнө 20-100 чейин сөз жаттоо.

  • Сөздөрдөн сүйлөм тузуу, суйломдон текст тузуу.

  • Фразаларды жаттоо.

  • Уй-було, мектеп, дос, олко, шаар ж.б. боюнча топик айтып беруу.

  • Диалог.(6-7 реплика)

Step by step” клубунун максаты:

Англис тилин окутууда окуучулардын коммуникативдик

компетенциясын өнүктүрүү.

Англис тилинин грамматикасын окутуудагы —

коммуникативдик мамиле.

Англис тилин окутуудагы жаӊы интернет-ресурстар.

Англис тилин окутуудагы өздүк текшерүү.

Англис тилин окутуудагы тилдерди салыштырып окутуу

мамилесин ишке ашыруу.



































Model Lesson Plan

The classroom teacher will model the lesson for the class. Divide the text into logical parts and use these strategies for each part.


  • Read aloud the first part of the passage to the students. Pause and model these strategies:

  • Clarifying:

What does _______ mean?

What is a _______?

  • Picture in Your Mind:

What image comes to your mind as you hear this part of the lesson being read? (Note: You may want to have the students read and highlight the first time, and then close their eyes and try to visualize as you read to them the second time.) Ask the students to tell which words or phrases helped them "see" the passage.

 

  • Ask Teacher-Like Questions:

Who or what is this lesson about?

What do we know about _______?

What are the clues that tell us _______?

  • Summarizing:

What is the main idea of this passage?

What is it mostly about?

What information in this passage tells you that?

  • Predicting:

What do you think the next part will be about?

 

  • Read aloud the next part of the text. Pause and repeat the above procedure. Do this until you are sure the students understand the process of Reciprocal Teaching.

  • After modeling several passages, move the process of Reciprocal Teaching from teacher-directed to student-directed.

  • Choose five of your "best" readers to be the teacher-leaders for the next level of Reciprocal Teaching. Divide the text into five logical parts. Give each student a script and let them read over their part of the lesson before they begin to "teach" the class.

  • Pass out the student task cards to the others in the class. Make sure you have enough cards so that every student has one. Number each task card so that it corresponds to the student teacher-leader numbers. Some students may be partners if you don't have enough cards. If you have too many cards, give some students more than one card.

  • Remind the students that they may consult their bookmarks at any time for the reciprocal teaching strategies or question stems.

  • Each teacher-leader will read his/her part of the text and the students with the corresponding cards will respond to the questions.

  • Read the title of the passage to the students. Ask the student with Prediction Card #1 to predict what the passage will be about.













Model Lesson Plan

The classroom teacher will model the lesson for the class. Divide the text into logical parts and use these strategies for each part.


  • Read aloud the first part of the passage to the students. Pause and model these strategies:

  • Clarifying:

What does _______ mean?

What is a _______?

  • Picture in Your Mind:

What image comes to your mind as you hear this part of the lesson being read? (Note: You may want to have the students read and highlight the first time, and then close their eyes and try to visualize as you read to them the second time.) Ask the students to tell which words or phrases helped them "see" the passage.

 

  • Ask Teacher-Like Questions:

Who or what is this lesson about?

What do we know about _______?

What are the clues that tell us _______?

  • Summarizing:

What is the main idea of this passage?

What is it mostly about?

What information in this passage tells you that?

  • Predicting:

What do you think the next part will be about?

 

  • Read aloud the next part of the text. Pause and repeat the above procedure. Do this until you are sure the students understand the process of Reciprocal Teaching.

  • After modeling several passages, move the process of Reciprocal Teaching from teacher-directed to student-directed.

  • Choose five of your "best" readers to be the teacher-leaders for the next level of Reciprocal Teaching. Divide the text into five logical parts. Give each student a script and let them read over their part of the lesson before they begin to "teach" the class.

  • Pass out the student task cards to the others in the class. Make sure you have enough cards so that every student has one. Number each task card so that it corresponds to the student teacher-leader numbers. Some students may be partners if you don't have enough cards. If you have too many cards, give some students more than one card.

  • Remind the students that they may consult their bookmarks at any time for the reciprocal teaching strategies or question stems.

  • Each teacher-leader will read his/her part of the text and the students with the corresponding cards will respond to the questions.

  • Read the title of the passage to the students. Ask the student with Prediction Card #1 to predict what the passage will be about.

1           Разработка урока по теме: «День Святого Валентина»  “St. Valentine’s Day” Раздела 2 общая тема: «Давайте праздновать» “Let’s Celebrate!”  учебника «Английский язык»  7 класс, авторы: Ю.А. Комарова, И.В.Ларионова, К.Макбет  

Unit 2  the theme: “Let’s Celebrate” 

Unit objectives

in this unit, we have already talked about celebrations  and festivals: Hallowe’en, Bonfire Night, Christmas Day and New Year’s Eve. We have also reviewed the present continuous, contrasted it with the present simple and used it for arrangements. We have read about these celebrations in the UK, listened to mobile conversation, written a party invitation and practised making arrangements.  

Aim

to introduce an additional material about St. Valentine’s Day that hasn’t been spoken much before.

Introduction.

Teacher to students:

What do you know about St. Valentine’s Day?

Possible answer: not much.

What words could you use to this very holiday?

The words are on the blackboard: carnival, birthday, cake, hearts, cards, valentines, kisses, school trip, party, lots of joy, prize- giving ceremony, secretly.

To show, and explain some new words that we need for St. Valentine’s , drill the pronunciation: clergyman, execute, to marry couples, ancient Rome, to exchange love messages, sentimental verses, exchange.

Listening to the story presented by the teacher about St. Valentine’s Day.

There are many opinions as to who was the original Valentine. One of the most popular theories is that it was a clergyman who was executed for secretly marrying couples in ancient Rome. In any event, in 496 A.D., Pope Gelasius set aside February 14 to honour St. Valentine. Through the centuries, the Christian holiday became a time to exchange love messages and St. Valentine became a patron saint of lovers. In the 1840s, Esther Howland, a native of Massachusetts, is given credit for sending the first Valentine cards. The spirit of love continues as valentines are sent with sentimental verses and children exchange valentine cards at school.

Questions:

Do you like this holiday? Why or why not?

What do you like most: to get valentine cards or send them?

What do young people present to each other besides valentine cards?

You know, of course, this is a catholic holiday. Do you think it is very popular in Russia?

Here are some exercises , you can show how well you can comprehend the object of our learning.

  •       Select the word that best completes the sentence.

  • On the classroom walls there are (celebrations, decorations).

  • Valentine’s Day is a celebration of love and (romance, victory).

  • Valentine’s cards have messages of (affection, humour).

  • It is traditional to send flowers to ( spouses, friends) on Valentine’s Day.

  • On this day people share feelings with friends and (companions, strangers).

  • (Sweethearts, spouses, merchants) decorate their stores with red hearts and cupids on Valentine’s Day.

  • This is a day to celebrate (feelings, humour) of friendship and love.

  • Many people call the person they love (sweetheart, spouse)

  • Fill in the blanks with appropriate words, change into the past tense as needed.

  • Romeo and Juliet loved each other very much: but their parents didn’t know it. They had a secret …..

  • The young man got married. Now he was a …..

  • Mary likes John very much. She has good …..towards him.

  • The grandmother asked her grandchild to go with her on the trip to Washington. She asked her to be her travelling …..

  • The students decided to have a large party to celebrate the Spring. It was a beautiful …..

  • The couple were very much in love. They called each other…..

  • Select the correct word form to complete each sentence.

Noun – romance, festival, humour, decoration, affection.

Adjective – romantic, festive, humorous, decorated, affectionate.

  • It is a (romance, romantic) poem.

  • The Spring party was a (festival, festive) occasion.

  • The TV comedy was full of (homour, humourous).

  • The Christmas tree was (decorated, decoration) with coloured lights.

  • Match the famous couples

  1.Carmen

a. Bathsheba

2. Adam

b. Josephine

3.Ladi Di

c. Jane

4.Napoleon

d.Eve

5.David

e.Prince Charles

6.John Lennon

f. Don Jose

7.Miss Piggy

g.Yoko

8.Tarzan

h.Kermit the Frog

9.Grace Kelly

i.Prince Rainier

10.Rhett Butler

j.Orpheus

11.Cho-Cho-San

k.Scarlet O’Hara

12.Sophia Loren

l.Captain Pinkerton

13.Eurydice

m.Angelina Jolly

14.Bred Pitt

n.Carlo Ponti

Dear friends, nice of you that you know these famous couples and you could add some more loving people to the table.

So it’s time you should get your home task: please, write your final decision what holiday you like best and why. No less than 7 sentences. I hope you will use present simple. Get ready with your small reports for the next lesson.

             

ЧЕТТИЛДЕР

Posted on 2 Август, 2013 by kutbilim in Безрубрики // 0 Comments

Августкеӊешмесиадатбоюнчамугалимдинкесиптикишмердүүлүгүндөкездешүүчүэӊмаанилүүмаселелергеарналмакчы. Азыркыучурдамектепкекомпетенттүү, тереӊбилимдүү, эӊжогоркукоомдукстатусубар, окуу-тарбиялыкпроцесстижакшыуюштурабилгенмыктымугалимдерабданзарыл.

Августкеӊешмесинжер-жерлердеуюштуруучуларгакаалоокатарыайтакетчүнерсе – лекциятүрүндөгүсабактардан, курбекерчогулушуп, эптеп-септеп «өткөрдүк» маанисиндегиотурумдарданалысболуп, билимберүүсистемасынреалдуутүрдөөнүктүрүүүчүнкеӊешменинкүчтүүкаражатболупберүүсүнөбардыкаракеттижасоомаксаткаылайык. Биринчикезектеавгусткеӊешмесинде – эӊмыкты, алдыӊкымугалимдерге, башкалардажокметоддордуколдонгонтажрыйбаээлеринесөзберүүкерек, алардыништериндегижетишкендиктеринетоктолушуп, ачыксабак, мастерклассж.бөтүпберүүлөрүнөшарттүзүүзарыл.

Четтилдергеокутуунунмаксаты – окуучулардынкоммуникативдик, баарлашуужөндөмдүүлүгүнөнүктүрүүболупсаналат. Булболсо, дүйнөлүккоомчулукалкагынакирүүгөжанаанданарыийгиликтүүэмгектенүүгөжолачат.

Коммуникативдиккомпетенциядегенибиз – четтилинеинтегративдүүокутуу, мындаокутуунунмаксаты – тилдиалыпжүрүүчүлөр (носитель) мененстандарттынчегиндечетэлдиккарым–катнаш, маданиятаралыкбаарлашуугадаярболууболупсаналат.

Четтилимугалимдериокуучуларгажекежанаартараптуумамилежасооготаянып, инсангабагытталган, кызматташтыктаокутууну, долбоорлоометоддорунколдонуунуишкеашырууларызарыл. Темалардыжанамаселелердитандооокуучулардынчыныгыкызыкчылыгынажанакеректөөсүнөдалкелүүсүмаанилүү. Окутуунунмазмунунаныктоодонегизгикөӊүлокуучулардынсоциомаданийбилгичтиктеринежанакөндүмдөрүнөкоюлуусукерек, себебиаларөзөлкөсүнүнмаданиятынмамилелешүү, баарлашууучурундакөрсөтөалууларызарыл.

Четтилдеринокутууокуупланындагысоӊку өзгөрүүлөр

 

Четтилдеринокутуунунбазалыкокуупланындаэчөзгөрүүжок, 2013-2014 окуужылындажалпыортомектептерүчүн 3-11 класскачейин  жумасына 2 саатбоюнчакалууда.

Программагакиргизилгенөзгөрүүлөркласстарбоюнчанегизиненграмматикалыкбөлүктүтүзөт. Мисалы: Англистили. 5класс

Present Perfect, Past Indefinite Passive, Past Cont, татаалбагыныӊкысүйлөм, either/neither– алыпсалынат. Present Indefinite, Future Indefinite, Past Indefinite жанатуураэмесэтиштер (3 формасы), сынатоочтунсалыштырмадеӊгээли, some, any, no, Present Continuous – киргизилет.

 

Төмөндөгү окуу-нормативдик документтерди жана окуу китептерин пайдалануунусунуштайбыз:

 

1.Окуу-нормативдик документтер.

а) Кыргызреспубликасындагымектептердечеттилдерибоюнчамамлекеттикбилимберүүстандартынындолбоору( Бишкек, 2006 жыл);

б) Кыргызреспубликасындагыжалпыбилимберүүчүмектептердечеттилдерибоюнча 3-11 класстарүчүнпрограмма. ( Бишкек, 2013 жыл.),

2) Окуу китептери.   Англис тили.

Башталгыч класстар.

Окутуунун биринчи жылында (3-класс) окутуу кыргыз жана орус тилинде жүргүзүлгөн мектептерде – англис тили окуу китеби (авторлор: К.Д.Шаршекеева., Н.Д.Шаршекеева).

Окутуунун экинчи жылында (4-класс) — англис тили окуу китеби (авторлор: К.Д.Шаршекеева., Н.Д.Шаршекеева); 4-класс үчүн окуу китептеринин жоктугуна байланыштуу «Англис тили»  2-класс үчүн, (автор Верещагина И.Н.)

• Башталгыч мектептер үчүн англис тилинен колдонмо.”English for young learners” (авторлор: Жолчиева А.А, Жолдошбаева Ы.)

• Окутуунун үчүнчү жылында (5-класс) англис тили окуу китеби (Автор Н. Ким), 3-класс үчүн жазылган окуу китеби (автору Безрукова А.И. ж.б)

• Окутуунун төртүнчү жылында (6-класс) англис тили окуу китеби (Автор Н. Ким), 4-класс үчүн жазылган окуу китеби (автору Безрукова А.И. ж.б)

• Англис тилин үйрөнүү үчүн кошумча окуу колдонмолор (3-11 кл) (авторлор  Б.Сыдыкова, Ж.Жокушева).

• «Солнечный английский» окуу китеби, 1-2 бөлүк (автору: Климентьева Т.В.) жана 3-4 класс үчүн жумушчу дептерлер (авторлор: Жокушева Ж., Сарыбаева М).

Окуу-методикалык журналдар:

• «Чет тилдер – мектепте» илимий-методикалык журналы, 2013-2014 жж. Москва ш.

• Англис тилинде мугалимдер үчүн «Форум» журналы үч айда бир, бекер чыгат жана таратылат. АКШ Элчилиги каржылайт.

 

Негизги жана орто мектеп

 

Окутуу кыргыз тилинде жүргүзүлгөн мектептер үчүн кайра басылып чыккан 5-класс үчүн англис тили окуу китеби (автор Ким Н.П.), окутуу орус тилинде жүргүзүлгөн мектептерде 5-класс үчүн англис тили окуу китеби (автору Старков А.П) жана «Счастливый английский» (авторлор Клементьева Т.В, Монк Б.)

6-класста окутуу кыргыз тилинде жүргүзүлгөн мектептер үчүн кайра басылып чыккан англис тили окуу китеби (автор Ким Нонна П, Ким Наталья П.), окутуу орус тилинде жүргүзүлгөн мектептерде 6-класс үчүн англис тили окуу китеби (автор Старков А.П) жана «Счастливый английский» (авторлор Клементьева Т.В, Монк Б.)

Окутуу кыргыз жана орус тилинде жүргүзүлгөн мектептерде 7 — 11 класска чейин  2012- жылы басылып чыккан «Англис тили» окуу китеби (авторлор: А.З. Юсупова ж.б)

7 жана 11 класска окутуу орус тилинде жүргүзүлгөн мектептер үчүн англис тили окуу китеби, автору Старков А.П.

9-класс үчүн «Англис тили» кошумча окуу китеби. Авторлор: Дыйканбаева Т. ж.б.

Өз алдынча англис тилин үйрөнүү боюнча колдонмо          «Good luck» жалпы билим берүүчү мекемелер үчүн. Бишкек 2008-ж. (автору: Темиралиев А.).

Англис тилинин окуу-методикалык комплекси (Oxford University Рress) жалпы орто билим берүүчү жана англис тилин тереӊдетип окуткан мектептер үчүн сунушталат.

Англис тилинин морфологиясы жана синтаксиси боюнча колдонмо жалпы орто билим берүүчү мектептер үчүн (авторлор: Сыдыкова Б., Жокушева Ж.) Бишкек, 2008-ж.

Англис тили боюнча кошумча окуу китеби (9-10-11) класстар үчүн (авторлор: Сыдыкова Б., Жокушева Ж.) Бишкек, 2009 ж.

Чет тили мугалимдеринин бирикмелеринде талкуулоо үчүн темалардын болжолдуу тизмесин сунуштайбыз:

•           Кесиптик чеберчиликтин жана чыгармачыл өнүгүүнүн формасы катары чет тилдери боюнча мелдештер жана олимпиадалар

•           Педагогикалык компетенттүүлүк жана чет тили мугалиминин кесипкөйлүгү.

•           Тил боюнча билим берүүнүн мазмунун жаӊыртуунун фактору жана бири-бирин методикалык колдоонун мүмкүнчүлүгү — тармак аралык байланыш («Форум» аттуу мугалимдердин ассоциациясы, чет тилдер боюнча виртуалдык методикалык бирикмелер, вебинарлар ж.б.).

•           Чет тилдерин окутууда интерактивдик маалыматтык технологияларды пайдалануу. ИКТ жана чет тилдери боюнча санариптик билим берүү ресурстары.

•           Чет тилдерин окутууда жаӊы педагогикалык технологияларды колдонуу жана билим берүүнүн мазмунун жаӊыртуу аркылуу компетенттүүлүк мамилени камсыз кылуу.

•           Чет тилдерин окутууда окуучулардын коммуникативдик компетенциясын өнүктүрүү.

•           Чет тилинин грамматикасын окутуудагы — коммуникативдик мамиле.

•           Чет тилине окутуудагы жаӊы интернет-ресурстар.

•           Чет тилине окутуудагы өздүк текшерүү.

•           Чет тилине окутуудагы тилдерди салыштырып окутуу мамилесин ишке ашыруу.









Учебник «Happy English.ru» для 6-го класса общеобразовательных учреждений. Авторы: Кауфман К.И., Кауфман М.Ю.

Цели урока:

  • практическая – приобретение навыков использования английского языка как средство общения в реальной жизни и выражения собственного мнения.

  • общеобразовательная – совершенствование навыков монологической и диалогической речи в коммуникации по теме «Hobbies».

  • воспитательная – формирование творческого мышления учащихся через коммуникацию, общения, взаимоотношения и презентацию собственного мнения.

  • развивающая – развитие коммуникативных умений учащихся по описанию различных увлечений.

Оснащение урока: компьютер, диск, магнитофон, аудиокассета, раздаточный материал с заданиями по активной лексикеаудированию и чтению.

Форма урока: комбинированная.

Дополнительный материал: кроссворд на тему «Hobbies».

Ход урока

I. Организационный момент, приветствие, создание атмосферы иностранного языка.

Учитель: The theme of our lesson is “Hobbies”. The aim of our lesson is perfecting of skills of monological and dialogical speech in communication on the theme “Hobbies”. You will have your holidays in some days. What will you do on holidays? What do people usually do on holidays or at their free time? These are the questions of our lesson. Thus we’ll speak about a very interesting theme. Look at the blackboard, please. You can see some sayings on it and we’ll try to explain and understand the meaning of these sayings:

  • «Hobbies differ like tastes».

  • «Active life and interesting hobbies make you feel happy».

II. Повторение активного лексического материала по теме «Hobbies».Речевая разминка.

Учитель: I’d like you to begin your work by the drill of the words and word-combinations you will need while discussing the theme “Hobbies”. What do you think, what words will you need?

Ученики называют разные слова по теме:

gardening

 

 

a collection

 

 

music

shopping

 

 

a coin

 

 

watching TV

to be fond of

 

 

reading

 

 

football

proud

 

 

history

 

 

swimming

to be proud of

 

 

dancing

 

 

sports

to collect

 

 

singing

 

 

photography

computing

 

 

travelling

 

 

playing tennis

III. Проверка домашнего задания. Ex. 5, p.126.

Учитель: And now let’s check your home task. Open your books on page 126. Begin, please.

IV. Работа в парах для выявления значения слова «hobby». Активизация творческих способностей учащихся через общение друг с другом.

Учитель: And now I’d like you to work in pairs and to find out the meaning of the word “hobby”.

Ученики:

  • to be fond of smth.

  • to be interested in smth.

  • to like doing smth.

  • how to spend free time

  • to enjoy doing smth.

Каждой паре предоставляется возможность высказаться.

V. Прослушивание текста на компьютере и выполнения задания на компьютере и на листочках.

Учитель: And now let’s listen to the text about Clair’s hobbies and do the task on our papers. Take these cards please and tick the right answer. Ready?Let’s go!

VI. Развитие коммуникативных умений учащихся в форме монологической и диалогической речи.

Учащиеся рассказывают о своих увлечениях и демонстрируют свои работы. Одна пара рассказывает про спорт, после чего учитель показывает небольшую презентацию по теме «Спорт в Британии».ПриложениеHYPERLINK "http://festival.1september.ru/articles/562314/pril1.ppt" 1

VII. Физкультминутка.

Учитель: I think you’re a bit tired now having watched the presentation on the computer. It’s just the time to do some physical exercises.

Hands up! Hands down! Hand on the hips! Sit down!
Turn to the left! Turn to the right! Clap your hands! That’s right! (2-3 раза)
Eyes up! Eyes down! 
Eyes to the left! Eyes to the right! (2-3 раза)
Shut your eyes!
Open your eyes widely! 
Look at your right hand! (2-3 раза)
Look at your left hand!
Look up! Look down!(2-3 раза)
And sit down.

VIII. Закрепление лексического материала по теме «Hobbies» на основе двух упражнении с использованием ИКТ.

Учитель: And now we shall do two exercises on the computer. One is based on our active vocabulary and the other on reading. Take the papers, please. One of you will do the task on the computer; the others will work on their papers. Let’s go!




Рисунок 1

Рисунок 2

IX. Домашнее задание.

Учитель: Your homework will be to write a small story about your favourite pastime using the active vocabulary.

X. Решение кроссворда по теме «Hobbies», подведение итогов урока, оценки.

Задача этого этапа – помочь учиться наслаждаться своей работой, дать возможность детям выразить своё мнение, оценить свою работу и работу своих друзей.

Учитель: And now a crossword. Enjoy English! The subject is “Hobbies”. You’ll complete it with the help of “a living show”.

Across

 

 

Down

Reading

 

 

Drawing

Dancing

 

 

Music

Photography

 

 

Travelling

Computing

 

 

 

Учитель: And now children let’s sum up our lesson. I want you to answer my questions.

  • What was the theme of our lesson?

  • Did you like how you and your friends worked?

  • Did you learn anything new?

And here are your marks. All of you worked hard, actively and I noticed, with pleasure. All your marks are excellent and good. I’ll tell a few words about the work of each student.

И учитель ставит оценки, говоря несколько слов о работе каждого ученика.

Учитель: Our lesson is over. Thank you for your work. Good bye.

















ПЛАН МЕРОПРИЯТИЙ

недели английского языка

Девиз недели: «Границы твоего мира определяются границами знаний языка»

Цели:

  • Донести учащимся красоту и богатство английского языка;

  • Практиковать и внедрять в повседневную жизнь использование английского языка;

  • Обогащать словарный запас учащихся;

  • Прививать любовь к английскому языку и необходимость ее употребления в повседневной жизни;

  • Продолжать формировать толерантное отношение к людям других стран, наций.




Дата проведения

Мероприятие

Класс

Ответственный



1.



11.12.2015



Линейка. Ознакомление с планом мероприятий. Подготовка школы к проведению недели.

Просмотр мультфильмов на английском языке.




5-11



1-4



Шаева И. В.

Миронова Н.В.

Попович Н. А.

2.

14.12.2015

Конкурс рисунков «Оживи, сказка!» по мотивам британских народных сказок и рассказов британских писателей.



Конкурс плакатов «Путешествие по англоязычным странам»


1-4









7-11

Шаева И. В.

Миронова Н.В.

Попович Н. А.





Шаева И. В.

Миронова Н.В.


3.

15.12.2015

Конкурс Новогодних открыток с пожеланиями «Merry Christmas and Happy New Year».

Конкурс пригласительных «Come to our party!»


1-5





4-5

Шаева И. В.

Миронова Н.В.



Попович Н. А.


4.

16.12.2015

Чаепитие «Drink tea with your friend».



Видео – урок «Путешествие Британией»


5





7-9



Шаева И. В.

Миронова Н.В.


5.

17.12.2015

Просмотр фильма на английском языке «Harry Potter» с выполнением заданий по сюжету.




6-7

Шаева И. В.

Миронова Н.В.


6.

18.12.2015

КВН «Украина + Англия = Дружба»



Просмотр мультфильмов на английском языке.

9-11





1-4

Шаева И. В.

Миронова Н.В.



Попович Н. А.




7.

21.12.2015

Торжественная линейка. Подведение итогов и вручение грамот.

1-11

Шаева И. В.

Миронова Н.В.

Попович Н. А.





Ответственные за проведение недели

учителя английского языка: Шаева И. В.













Афанасьевка, 2015

Ход мероприятия

(На сцену выходят ведущие-учащиеся старшеклассники)

1Ведущий: Good morning, dear friends!

2Ведущий: We are glad to see you!

1Ведущий: Today we have a very interesting show. We shall recite poems, sing the songs, guess the riddles, act the plays and remember everything we have learnt.

2Ведущий: Take part in our show! (закулисамистук)

1ВедущийComeinplease! (входятдвоеребятвкостюмах Mr. Rule и Miss Grammar)

Mr .Rule and Miss Grammar: May we come in?

Ведущий: Of course! Come in please! Children, who are they? ( дети из зала :Mr. Rule and Miss Grammar)

Mr. Rule: Good morning, good morning, good morning to you!

Good morning, dear children!

I am glad to see you!

Miss Grammar: Hello, hello, hello to you!

Hello , dear children !

I am glad to see you!

1Ведущий: Children, let us greeting them! (дети хором проговаривают приветствие)

2Ведущий: Ребята, а как нам помогают эти герои при изучении иностранного языка? (дети дают свои ответы)

1 Ведущий: Да. Когда мы вместе и когда рядом у нас такие хорошие помощники, то и язык учить нам весело, легко и интересно.(исполняется песня “The more we are together” ведущими ,Мr.Rule , MissGrammar.Подпевает весь зал.)

Тhe more we are together.

The more we are together, together,together,

The more we are together, the happier we are.

2 Ведущий: Thank you! Very well! А теперь скажите ,что вы выучили самое первое, когда начали учить английский язык ?

Дети (из зала):Английский алфавит.(появляется ученик в костюме алфавита)

Алфавит: Ребята , вы меня звали? (рассказывает стихотворение “The ABC”)



TheABC

A,B,C,D,E,F,G

H,I,J,K,L,M,N,O,P,

Q,R,S,T,U,V,W,

X,Y,Z. This is English alphabet ,

Which we never must forget.

А теперь я хочу послушать ,как вы знаете алфавит.( Ребята из зала рассказывают алфавит и получают за это жетоны)

Алфавит: Good! OK! Но я вам придумал задание посложнее. Сейчас я вам показываю букву а вы называете её.(идёт работа с залом и за правильный ответ ребята получают жетон)

Алфавит: Я ещё усложняю вашу работу. Вам нужно назвать букву, которая находится между двух . Например: B& D (ответ:С) (далее проводится аналогичная работа с вручением ребятам жетонов за правильный ответ)

Mr . Rule: Good for you. А теперь немного отдохните и послушайте стихотворение “Little mouse”(инсценировка стихотворения 2 класса)



Little Mouse

Little Mouse, Little Mouse

Where is your house?

Little Cat, Little Cat

I am poor mouse

I have no house.



Little Mouse, Little Mouse.

Come to my house.

Little Cat, Little Cat.

I do not that,

You want to it me.

Miss Grammar:You have had a rest. And now , please, guess my riddles.(ребята отгадывают загадки и получают вознаграждение-жетон)



1 “ I go at night and all the day,

But I never go away.”(A clock)



“ I am a king. I live in Africa.” (A lion)



“I am green,

I am small,

I live in the pond” (A frog)



“ I am white in winter.

I am grey in summer”(A hare)



“It barks and it bites,

It lets nobody into the house.(A dog)



“This is the house, with one window in it.

Showing films, nearly every minute”(A TV-set)

Miss Grammar:That was very interesting!Excellent! Let us listen to the poem “ The Family”

The Family.

This is my mother,

This is my father,

This is my sister,

This is my brother,

This is my uncle,

This is my aunt Lili,\

This is my cousin,

And this is me.



My dear Mummy.

My dear, dear Mummy!

I love you very much.

I want you to be happy

On the 8th of March.

Be happy, be happy

On the 8th of March.



А теперь отдохнём 3 класс выполнит физминутку и покажет как они могут считать по-английски.

1Ведущий: Well done! А сейчас ребята из 6 класса покажут вам сценку “Three pigs”

«Поросята « представляются зрителям, берутся за руки и поют:

Who’s afraid of big ,bad Wolf?

Who’s afraid of big, bad Wolf?

The big, bad Wolf?

Pig1I have a house of grass

Pig2: I have a stick house.

Pig3I have a brick house.

Wolf: My name is Wolf.

Niff-Niff let me come in.

Niff-NiffGo away ,bad Wolf.

Волкстучитсядомикпадает.

Wolf: Let me in Naff-Naff.

Naff-Naff: Go away, bad Wolf.

Волк толкает домик,он тоже падает. Поросята прячутся в домике Снифа.

Wolf: Sniff-Sniff let me in.

Все: Go away

Волк дует на домик, старается сломать его. Домик не падает, поросята прогоняют волка . Онитанцуютипоютдержасьзаруки:

We aren’t afraid of big, bad Wolf,

Big, bad Wolf, big bad Wolf,

We aren’t afraid of big, bad Wolf,

Big , bad Wolf. ,

2Ведущий: Ребята, вы учили на уроках очень много стихотворений и песен а вот с учащиеся 5 классатолько начали учить английский язык, но смогут тоже показать свои небольшие знания в английском. Они споют свою первую песенку” What’s your name?”

Выходят все ведущие благодарят всех ребят, которые приняли участие в празднике. Выявляют самого активного участника, подсчитав жетоны и награждают призами)

Все: Good buy!





(На сцену выходят ведущие-учащиеся старшеклассники)

1Ведущий: Good morning, dear friends!

2Ведущий: We are glad to see you!

1Ведущий: Today we have a very interesting show. We shall recite poems, sing the songs, guess the riddles, act  the plays and remember everything we have learnt.

2Ведущий: Take part in our show! (закулисамистук)

1Ведущий: Comeinplease! (входятдвоеребятвкостюмах Mr. Rule и Miss Grammar)

Mr.Rule and Miss Grammar: May we come in?

2 Ведущий: Of course! Come in please! Children, who are they? ( дети из зала :Mr. Rule and  Miss Grammar)

Mr. Rule: Good morning, good morning, good morning to you!

                 Good morning, dear children!

                 I am glad to see you!

Miss Grammar: Hello, hello, hello to you!

                          Hello, dear children !

                          I am glad to see you!

1Ведущий: Children, let us greeting them! (дети хором проговаривают приветствие)

2Ведущий: Ребята, а как нам помогают эти герои при изучении иностранного языка? (дети дают свои ответы)

1 Ведущий: Да. Когда мы вместе и когда рядом у нас такие хорошие помощники, то и язык учить нам весело, легко и интересно.(исполняется песня “The more we are together” ведущими,Мr.Rule,Miss Grammar.Подпевает весь зал.)

                        Тhe  more we are together.

     The more we are together, together,together,

      The more we are together, the happier we are.

2 Ведущий: Thank you! Very well! А теперь скажите,что вы выучили самое первое, когда начали учить английский язык ?

Дети (из зала):Английский алфавит.(появляется ученик в костюме алфавита)

Алфавит: Ребята, вы меня звали? (рассказывает стихотворение “The ABC”)

































































Date: 20

Theme: “We speak English”

Aims: 1) the activation of knowledge of the language.

2) to create the conditions to make the material in a foreign

language.

3) to development of use the lexical and grammatical skills


Visual aids: pictures, markers, placards



  • Greeting: Good afternoon, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we shall organize a competition called “ We speak English”. Two teams will take part in our game. They are the students of 6-7 forms. Please, children go to the scene. It’s time to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team? 
    P1: I’m the captain of the team. The name of our team is (“Friendship”). Our motto is “ Together”.

 
-Who is the captain of the 2nd team? 
P2: I’m the captain of the team. The name of our team is (“Books”). Our motto is “Learn English!”. 
II. Well, now I offer to begin our competition. Today all of you have a good chance to improve your English during the game. Now I’m going to teach you how to play this game. The game has 7 contests, they are: 

1. Greeting.
2. Home work
3. A magic 5. 
4. Poems. 
5. Yes? No questions
6. A tongue-twister.
Well, I wish you success. Be active, honest and helpful!
 Each team speak about your tasks.

And now we come to the 3rd contest which is called “A magic 5”. Look at the square, each team will take turns in answering questions. You’ll choose any number. “ …”, it’s your turn to start.
1 2 3 4 
5 6 7 8 
1. Say or sing the English alphabet. 
2. Name 5 colours.
3. Name 5 school subjects.
4. Name 5 sports. 
5. Name 5professions.

7. Name 5 animals.
8. Name 5 verbs.  




Every word costs 1 point.  
The 4th contest is called “Poems” Each team must say in turn English poems or songs, which they know. Who will be the first? Who will say more will be the winner in this contest.
5.And we come to the 5th contest

Yes/no questions

1.Has Great Britain four parts? No

2.Is it mountain country? Yes

3.Is it called the Highlands? Yes

4.Do you see a map of Kyrgyzstan? No

5.Have you ever been in London


6.Can you speak Franch? No

7.Can you speak English? Yes

8.Do you like Great Britain? Yes

9.Is Ben Nevis the highest mountain? Yes

10.Do you see a map of Great Britain? Yes





VII. The 6th contest. The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.
Put your head on your bed. 
Run round the playground 




           Our competition goes to the end.

Do you like it? While our jury will sum up, we have time to make some reflection.
Thank you very much for your work. I think our lesson was very interesting for you. You know a lot of different things. Dear judges, tell us the score of the quiz, please. The team… is the winner. Our best congratulation.

















Form: 6-7

Teachers: Kalmanbetova Gh.

Nuridinova A.

















Nuridinova A.

Form: 7-a









































 

Amazing English

Objectives:

Educational: - to train the active vocabulary in speech         

Developing: -to develop speaking and listening skills

                                 - to develop interpersonal relationship of pupils

            Bringing-up: -to to support interest to the English lesson

I.                  Organizational moment

Good afternoon children and our dear guests. I am so glad to see you here. Today we are having a competition. It is called “Amazing English”. Today we have two teams. The first team is “Stars” and the second team is “Friends”. Today you should try to show your best results in English. I wish you good luck. So it’s high time to start our game. Are you ready? Now let’s begin to play.



















Department of Education of Astana city

School - lyceum № 66      

what?   Where?    When?

(an intellectual game held in 10th grade) 

  Objectives: 1.develop socio-cultural competence and 

                      audio-lingual skills;

                   2.widen the range of interests ,develop skills to  

                      analyse, compare, logically think, make  

                      decisions;

                   3.develop abilities to work in groups, training the

                      readiness to listen to different points of view;



Сценарий на Хэллоуин

Класс: 9

Предмет: английский язык.

Учитель: Атауллина А.Г.

Оборудование: мультимедиа проектор, ноутбук, колонки.

Декорации: летучие мыши, черные вороны, пауки, тыквы-фонари, свечи, черные шторы, луна, звезды.

Цели мероприятия: формирование устойчивого интереса к предмету английский язык и развитие мотивации к его изучению.

   Задача мероприятия:

  • воспитать уважительное отношение  не только к родным культуре и традициям, но и к иностранным;

  • познакомить с историей Дня всех Святых;

  • развивать у детей коммуникативные компетенции;

  • развивать устную речь, уважительное отношение друг к другу, умение слушать и слышать друг друга, продолжить формирование творческой инициативы;

  • создать условия для самореализации     личности учащихся;

  • поддерживать  стремление детей проявлять свои творческие способности в песенных, игровых импровизациях;

  • поощрять желание принимать активное участие в спектакле, используя импровизационные умения, приобретенные на занятиях и в самостоятельной деятельности.

 

ПРЕДИСЛОВИЕ: Театральная деятельность в школе очень актуальна во внеурочной работе, так как помогает решить главную задачу языкового образования – формирование коммуникативных речевых  умений.

Ход мероприятия

Вступительное слово учителя.

Презентация, посвященная Хэллоуину (рассказывает ученик 9 класса на английском и русском языках). 

ВИДЕО С СУБТИТРАМИ

В начале видео играет песня Franky «Hysteria»
Третьеклассники сидят за партами, учитель английского языка  объясняет ученикам новую тему «Глагол to Be».

Один из учеников начинает ужасно себя вести.

Учитель: Как тебе не стыдно, уже 9 лет здесь сидишь, а ума ни на грош не прибавилось…

 (From the look of things, you are too, Marya Ivanovna!)

Учитель: Как ты смеешь! Вон из класса, чтобы здесь духу твоего не было!

(How dare you! Get out of the class! Make yourself scarce!)

Ученик:  Яещёвернусь!

(I'll be back!)

В этот момент играет  самое начало песни Linkin Park  «Don`t stay»

 В финале видео надпись:

Прошло много лет…

(Many years on)


СЦЕНКА №1

«Каждый год 31 октября, ученик, которого выгнали с урока, начинает мстить учителям, ища ту самую учительницу! Бойтесь! Онвозвращается!»   
("Every year on October 31, a pupil, who was expelled from a lesson, takes revenge against the very same teacher! Beafraid! He`sreturning!")


Звенит звонок, заходит в класс учитель и садится заполнять журнал. Появляется ученик-маньяк под песню Linkin Park  «Don`t stay»

 и ждёт подходящего момента, чтоб прикончить жертву. Но вдруг появляются его светлая и тёмная сторона под начало песни Danny Elfman  «This Is Halloween».

Дьявол: Смотри, эта та учительница, которая выгнала тебя с позором. Ейнадоотомстить!

(Look, this is the teacher, who kicked you away. You must take it out of her!)

Ангел: Не убивай её! Она же ни в чём не виновата!

(Don`t kill her! She is no ways to blame!)

Ученик-маньяк смотрит на дьявола и кивает головой…

Дьявол: Я знаю что делать, эта работа по мне!

(I know what to do. I can manage this work!)

Дьявол утаскивает жертву под крики «не убивайте меня!» - “Don`t kill me! Don`t kill me, please!” (жертва всеми силами сопротивляется) и раздаётся громкий визг учителя (звук убийства – песня Assassin's creed)

Дьявол приходит счастливый и улыбается…

Ученик-маньяк: Что случилось?! Почему ты улыбаешься?

(What`s happened? Why are you smiling?)

Дьявол: Это не Марья Ивановна! ХА-ХА-ХА! (громко и злостно смеётся) 

(This is not Maria Ivanovna! HA-HA-HA!)

Ученик-маньяк: Будем искать дальше! Я всё равно найду её! (уходит)

(We`ll be looking further! I`ll still find her!)

Играет отрывок из песни Pulse Legion «Maelstrom».

 

СЦЕНКА №2

Опять звенит звонок, в класс входит учительница. Появляется ученик-маньяк под песню Linkin Park  «Don`t stay» и выжидает удобного случая, чтоб расправится и с этой жертвой. Опять появляется его светлая и тёмная сторона под начало песни Danny Elfman «This Is Halloween».

Ангел: Эту ты не можешь просто так убить, хотя бы потому, что она сумеет дать сдачу.

(You cannot kill her! If for no other reason than because she is able to hit you back!)

Ученик-маньяк: А где дьявол?

(And where is the devil?)

Ангел: Он отлучился по делу…

(He has been away on business.)

Ученик-маньяк (c удивлённым лицом) Чёрт! Придётсявсёделатьсамому!

(Damn! I'll have to do everything myself!)

Ученик-маньяк подходит всё ближе и ближе к учителю, как вдруг учитель оборачивается и спрашивает:

Что тебе нужно? (испуганно)

(What do you need?)

Ученик-маньяк: Я хочу убить тебя! Ты за всё поплатишься! (грозный смех)

[I want to kill you! You'll pay for everything!]

Учитель: Я? Не на того напал, дорогой мой!

(ME? That is a mug's game, baby!)

Учитель избивает маньяка (под песню  Suicide Commando  «Second Death»), тот, бедный, просит о помощи…

Ученик-маньяк: Заберите эту сумасшедшую! АААпомогите!

(Take this crazy teacher away! AAA help me!)

(Входит дьявол)

Дьявол: Я во время…

(I'm in time…)

Дьявол забирает учительницу, та сильно сопротивляется, раздаётся громкий визг учителя (звук убийства – песня Assassin's creed).

Ученик-маньяк: Ненормальная какая-та! Но со мной этот номер не пройдет! Я всё равно найду её, чего бы мне это ни стоило! (Злится)

(She`s so crazy! But it's no use trying it on with me! I`ll still find her, live or die!)

Играет отрывок из песни Pulse Legion «Maelstrom».

 

СЦЕНКА №3

Звенит последний звонок, входит учительница-ведьма в третий класс и начинает вести урок. Появляется ученик-маньяк  под песню Linkin Park  «Don`t stay» и его две стороны под начало песни Danny Elfman «This Is Halloween».

Дьявол: Разреши мне завершить начатое!

(Let me bring my undertaking to the conclusion!)

Ученик-маньяк: Нет, я сам справлюсь!

(No, I can do that myself!)

Ученик-маньяк подходит всё ближе и ближе к учителю, как вдруг учительница-ведьма замечает маньяка…

Учительница-ведьма: Ты кто?

(Who are you?)

Ученик-маньяк: Я? Я тот, кого вы выгнали и опозорили перед всеми! Теперьвыобэтомпожалеете…

(Me? I`m the pupil, whom you`ve expelled from a lesson and disgraced in front of everybody! Now you willbe sorry for this…)

Со зловещим взглядом и походкой ученик-маньяк приближается к учительнице-ведьме …

Но за нее заступается Ангел…

Ангел: Не трогай ее!

(Don`t touch her!)

Дьявол: Подождите-ка! Что ты тут раскомандовалась? Я сейчас сам покончу со всем!

(Wait! Don`t boss to me! I`ll finish everything myself!)

Учительница-ведьма: Ничего ты мне не сделаешь! Я сама кого угодно вызвать могу!

(You`ll do nothing with me! I can raise everyone myself!)

Шепчет заклинание, после чего под песню Lux Aeterna «The two towers trailer»  появляются два приведения и уносят дьявола под крики  «Как вы смеете! Вы даже не понимаете с кем связались!»

 (How dare you! You don`t even imagine whom you get in touch with!) (раздаётся звук убийства – песня Assassin's creed).

Учительница-ведьма: С дьяволом, наконец-то, покончено!

(At last we settled devil's hash!)

Ученик-маньяк: Ты пожалеешь об этом! (злится)

(You will be sorry for this!)

Ученик-маньяк подходит ближе к учительнице-ведьме, она падает в обморок в руки ученика-маньяка.

Ученик-маньяк: И что мне теперь делать?!

(What shall I do now?)

Ангел: Ейнужнопомочь!

(You must help her!)

Ученик-маньяк сажает  учительницу-ведьму на стул, та делает вид, что без сознания. Когда ученик-маньяк отворачивается, учительница-ведьма ударяет его по голове большим и острым предметом. Ученик-маньяк падает и теряет память.

Учительница-ведьма: Наконец-то! Мне удалось, победить этого проклятого маньяка! (радостно)

(At last I`ve been successful in the battle with the devil!)

Ученик-маньяк просыпается и видит перед собой ангела и учительницу-ведьму.

Ученик-маньяк: Где я? Что со мной случилось? Какменязовут?

(Where am I? What`s happened? What`smyname?)

Ангел, учительница-ведьма берут за руки ученика-маньяка и говорят ему (с улыбкой):

Теперь ты у нас под охраной! Теперь учителя будут спать спокойно!

(Now you are under our protection! Now all teachers will have a peaceful sleep!)

Играетпесня Danny Elfman «This Is Halloween».

Артисты кланяются, благодарят за внимание и приглашают гостей к заранее сервированному столу с блюдами специально приготовленными ко Дню Всех Святых («Рука вампира», торт «Паутинка» и т.д.).

 Завершаетпраздниккостюмированнаядискотека.





Dailylesson’sPlan

Date:The 11th of September

Form: 9 “a”

Week: Friday

Theme:Present Perfect Continuous

Aims of the lesson: 1.to explain pupils with the rules of the Present Perfect Continuous ;

2. to develop thinking, memory, reading and writing;

3.To enrich pupils knowledge;

Type: grammar

Methods:group work, question – answer.

Aids: English textbook, picture, colour pencils, grammar tables

The Procedure of the lesson

I.Org moment: Greetings with pupils

Making of the absentees.

II Checking hometask: Ex 3,4,5 p 11,12

III. New material:Present Perfect Continuous

Form

Has\have + been + ing [Present Partciple]

I We

You have [haven’t]been runningYouhave [haven’t] been running

He [she] has [hasn’t] They

How long have you been running?

Қолданылуы

  • To express an activity which began in the past and continues to the present.

He’s been writing the book for 2 years.

They’ve been building the house since 2004.




  • To show an activity with a result in the present.

I’m exhausted because she’s been painting the kitchen.

There are verbs that don’t have the idea of a long time.

Buy, break , lose, find , short.

IV Doing exercises: Ex 5 p 16What are reasons for these teenagers looking nice?

Ex 6 p.17 Talk to your partner.

How long have you been using this book?

How long have you been studying at your school?

Ex 7 p 14

1. hairspray

  • Colgate

  • Wello shampoo

  • Body lotion

V. Homework: Ex 9 p 18 Ex 11 p 19

VI. Conclusion: Giving marks for the lesson

The lesson is over.

Good – bye pupils.






































Jack's Last Words Scene:



" Rose: It's getting quiet.


Jack: It's just gonna take 'em a few minutes to get the, boats organised. I don't know about you but I intend to write a strongly worded letter to the White Star Line about all this.


Rose: (Pauses) Don't you do that. Don't you say your good byes, not yet, do you understand me?


Rose: I'm so cold.


Jack: Listen Rose, you're going to get out of here. You're going to go on and you're gonna make lots of babies and you're gonna watch 'em grow. You're gonna die an old (pauses) old lady warm in your bed. Not here. Not this night. Not like this. Do you understand me?


Rose: I can't feel my body.


Jack: Winning that ticket, Rose, was the best thing that ever happened to me... It brought me to you. And I'm thankful for that, Rose. I'm thankful. You must... You must... You must do me this honour, you must promise me that you'll survive, that you won't give up, no matter what happens, no matter how hopeless. Promise me now, Rose, and never let go of that promise.


Rose: I promise.


Jack: Never let go.


Rose: I promise. I will never let go, Jack. I'll never let go.
(Jack kisses Rose's hand) "



Exact words from film ! Смайлик «heart» X :')

































New Year Confetti”

P1 - Hello, dear friends. We are glad to see you.

P2 - We want you to learn more about Christmas and New Year celebration in Great Britain.

P1 - We are going to sing, recite poems and play much. So enjoy yourselves.

P2 - We have many interesting things today. Pupils are going to show their knowledge in British traditions. Тhe winner is getting a prize.

P1 - Let us start our party with one of the most popular songs in the world“Jingle Bells” (dancing ).

P2 - It’s great. Thank you. Now we have a good mood to start our quiz “Christmas and New Year Traditions”. Remember everything you know about Christmas and New Year.

P1 - Each pupilis given one question in turn. If the pupil fails to answer it other one can try to do it.

A right answer gives presents.

When is Christmas celebrated? It is celebrated on the 25th of December.

What do people celebrate? They celebrate the birth of Christ.

What do people send each other during winter holidays? They send greeting cards to their relatives and friends.

What do they wish their relatives and friends? People wish A Merry Christmas and A Happy New Year.

How do people decorate their houses? Most people decorate their houses with brightly- coloured paper or holly and they usually have a Christmas tree.

Where do people put the presents? Family members wrap up their gifts and leave them at the bottom of the Christmas tree to be found on Christmas morning. Children leave a long stocking at the end of their beds on Christmas Eve hoping that Father Christmas will bring them small presents, fruit and nuts.

What is traditional Christmas food? Usually people have a big turkey and Christmas pudding for dinner.

What are traditional Christmas colours? Traditional Christmas colours are green and red.

Is New Year as widely celebrated as Christmas in Great Britain? No, it isn’t. Some people even ignore it.

Do you know any traditions connected with the New Year? There is a funny tradition connected with the New Year: the First Foot. This is the first visitor to enter a house on New Year’s morning. He is a person of great importance. The First Foot must be a man because it is believed that a woman brings bad luck. He must carry food, drink and coal into the house.

P2 - Let us enjoy ourselves. Listen to some poems about winter and winter holidays.

Christmas Message. (H.W. Longfellow)
I heard the bells on Christmas Day 
Their old familiar carols play,
And wild and sweet
The words repeat
Of peace on earth, good will to men.

New Year.
New things to learn,
New friends to meet,
New songs to sing,
New joys to greet.
New things to see,
New things to hear,
New things to do,
In this glad New Year.



Snow.
The snowflakes are falling
By one’s and by two’s,
There is snow on my coat
And snow on my shoes.
There is snow on the plants
And snow on the trees,
And snowflakes all round me
Like many white bees.

We've Holidays and happy days, 
and memory days galore 
And when we've toasted every one, 
I offer just one more 
So let us lift our glasses high, 
and drink a silent toast 
To the day, deep buried in each heart 
that each one loves the most



P1 - Writing the New Year Resolutions is another tradition. Many people make such resolutions: they promise themselves to improve their business and health. Schoolchildren decide to do their best to study and obey their parents and teachers.

P2 - Parents plan to work harder too. They also plan to save money, to give up smoking or drinking, to drive more carefully and so on. Let us make some of them. Each member of every team should write a resolution and fold the sheet of paper.

P1 - The team that will write more resolutions in 5 minutes and won’t repeat them will be the winner.

P2 - OK. We hope you will improve your life next year. And now it’s time to play and check your reaction. The game is called “True and false”.

P1 - There are two chairs: one is “true” and the other is “false”. You will hear some statements and if it is true you will have to sit down on the “true” chair. If the statement is wrong you will have to run to the “false” chair. We need two players from different teams for one statement. More right answers give more points.

Statements:

It is snowing hard now.

Queen is the head of state in Russia. (Untrue)

Christmas is a religious holiday. (True)

British week starts on Monday. (Untrue)

It is summer now. (Untrue)

There are 50 states in the USA. (True)

Paris is the capital of Great Britain. (Untrue)

British people are considered to be conservative. (True)

Russia is a presidential republic. (True)

Great Britain is an island. (True)

Kangaroo is the symbol of Australia. (True)

Big Ben is a mountain. (Untrue)

The climate of Great Britain is mild. (True)

The British are great tea-drinkers. (True)

George Bush is a Russian president. (Untrue)

British buses are double-deckers. (True)



P2 - British people are known to have a good sense of humor. Our children have prepared some scenes to demonstrate this.



Teacher: You know, children, I think that it is always better to give than to take.

P3: My father always does so.

Teacher: Very nice, boy! Your father must be a very good man.
P3: Well, he’s a boxer



TEACHER : Nick, your ideas are like diamonds. 
P3: You mean they're so valuable? 
TEACHER: No, I mean they're so rare.



TEACHER: Where is your pencil, Fred?
PUPIL: I am't got none.
TEACHER: How many times have I told you not to say that, Fred? Now listen: I do not have a pencil. You do not have a pencil. They do not have a pencil. Now, do you understand?
PUPIL: Not really. What happened to all the pencils?



TEACHER: Herman, name two pronouns.
PUPIL: Who, me?
TEACHER: Correct!

P1 - Thank you. It was funny. Now, role play is called “ Cinderella ”.

Scene 1

Stepmother:         There will be a ball in the King’s palace. Let’s go to the ball.

Stepsisters:          Great! Fantastic!

1 Stepsister:         Cinderella, give me my white dress!

Cinderella:           Here it is!

2 Stepsister:         Cinderella! Give me my hat and the mirror!

Cinderella:           Here they are!  

1 Stepsister:         Give me my fan!

Cinderella:           Here it is!

1 Stepsister:         Cinderella, would you like to go to the ball?

Cinderella:      Oh, don’t laugh at me. I have neither a beautiful dress nor glass shoes

2 Stepsister:         Of course not. You can’t go to the ball.

1 Stepsister:         Yes, she is too dirty to go there.

Stepmother:          Well, my dear, let’s go to the ball!

Scene II

Fairy:                    Why are you crying my dear child? Please, don’t cry!        

Cinderella:             I can’t go to the ball. I have neither beautiful dresses nor glass shoes.

Fairy:        I’ll help you and you will go to the ball. Here are glass shoes and a white dress but remember. You must go home when the clock strikes 12.

Cinderella:            Oh, thank you very much!

Scene IIl

(in the King’s palace)

King:                      Look at that beautiful girl!

Prince:                    Oh, how beautiful she is! May I dance with you?

Cinderella:             With pleasure!

                   Prince and Cinderella are dancing. The clock strikes 12.

Cinderella:             Oh. It’s 12 o’clock. I must go!

Cinderella is running away and losing her shoe.

Scene IV

Cinderella:             Did you like the ball?

1 Stepsister:           Yes, very much, there was a beautiful girl at the ball.

2 Stepsister:            She ran away and lost her glass shoe.

Stepmother:            Prince wants to marry her!    

(Prince and heralds are coming)

Herald :                   Please, try on this glass shoe!

1 Stepsister:            Oh. It’s too small for me!

Herald     to Cinderella:   Will     you try it on?      

Stepmother:             Oh, it’s our Cinderella

Stepmother:             Oh, it’s our Cinderella

Cinderella:               But I want to try it on! (Cinderella puts on the shoes)

Stepsisters               Oh, Cinderella, we beg your pardon.

Cinderella:               Never mind. I pardon you.



В1 - We are going to play again. The game is called “Scrambled Lines”. Each pupil is getting some pieces of paper with lines of the song “Happy New Year” that Abba sang. You should put the lines in the right order. The quickest team is the winner. The first team is having one couplet and the refrain and the second team is having the other couplet and the refrain.

В2 - We are finishing our party. We hope you have got much pleasure and fun. Let us sing a song “Happy New Year” together.



































“Merry Christmas and

Happy New Year”

( New Year party)

Teacher: Kalmanbetova Gh.











Бекитемин:

Мектептиндиректору:_____ Г.Батышова

10.02.17-жыл

2017- жылдын 10-18-февралынанглистилисабагынанбиржумалыкишпланы.



Число

Тема

класс

Мугалим

1.

10.02.17

Wallpaper.

Стенгазета

How do we learnEnglish?


Калманбетова

Нуридин к А.

2.

15.02.17

Open lesson. Our English classroom.

5-а

Калманбетова

3

18.02.17

Competition.

We speak English.


6-7


Калманбетова

4.

10-18.02

Конкурс.

My favorite heroes.

3-6

Калманбетова


5.

18.02.17

Conclusion.



6.

The present continuous tense

Open lesson


Нуридинова



Кулактандыруу.



«Англис тили-эл аралык баарлашуунун тили»аттуу 10-18-февралына чейин англис тили жумалыгына карата конкурстар жарыяланат.

  • Ыр конкурсу.

(англис тилиндеги ырлар).

2.Сурот конкурсу.

«Менин суйуктуу каарманым».

(чет элдик жомоктордогу,кинолордогу, мультфильмдеги каармандардын суроттору).



3-11-КЛАССТАР АРАЛЫК.

Мугалим:Калманбетова Ж.





Внеклассное мероприятие по английскому языку среди учащихся 5 классов 
                                            Турнир знатоков английского языка 
                                         «I know English»    «Я знаю английский»


Учитель английского языка – Боровенская Н.А. 

Участники: 2 команды  
Жюри. 
Цель: Активизация употребления лексики по изученным темам, повышение мотивации к изучению английского языка, обучение работе в команде. 
Задачи: 
-повторить и систематизировать ранее изученный материал. 
-развивать все виды речевой деятельности. 
-формировать лексические и речевые навыки путём повторения материала в разнообразных видах деятельности 
-развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи). 
-воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка. 

Ходмероприятия: 
I. Приветствие. Good afternoon, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we shall organize a competition called “ Travelling to the Englishland”. Two teams will take part in our game. They are the students of 5 form. Please, children go to the scene. It’s time to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team? 
P1: I’m the captain of the team. The name of our team is _________(“Erudites”). Our motto is _____________“Enjoy English!” 
-Who is the captain of the 2nd team? 
P2: I’m the captain of the team. The name of our team is __________(“Optimists”). Our motto is ______________“Learn English!”. 
II. Well, now I offer to begin our competition. Today all of you have a good chance to improve your English during the game. Now I’m going to teach you how to play this game. The game has 7 contests, they are: 

1. The ABC game. Игра-алфавит
2. Your active vocabulary. Словарный запас
3. A magic 5. Магическая «5». 
4. Poems. Стихотворения
5. English numerals. Числительные . 
6. A tongue-twister. Скороговорки
7. Dialogue. Диалоги

Well, I wish you success. Beactive, honestandhelpful! Я желаю вам удачи будьте активными, честными и помогайте друг другу. 
III. And now we come to the 1st contest of the game called “The ABC game”. Kids, you must guess a scrambled word. Разгадай слово. Каждая цифра соответствует порядковому номеру буквы в алфавите, например А-1, В-2 и т.д.
9,12,9,11,5,1,16,16,12,5,10,21,9,3,5. (I like apple juice – ялюблюяблочныйсок)

Who will be the first will be winner in this contest. 
We come to the 2nd contest of the game called “Your active vocabulary”. I will say the English words, you must translate them into Russian. Вы должны перевести на русский язык слова на карточках, закончившие первыми – выигрывают. 
School

book 
Window

pencil 
Cat

flower 
Dog

picture 
House

mouse 
Name

cheese

pizza

cake

meat

water

table 
Who will be the first will be winner in this contest. Кто первый справится с переводом – победитель. 

IV. And now we come to the 3rd contest which is called “A magic 5”. Look at the square, each team will take turns in answering questions. You’ll choose any number. “ …”, it’s your turn to start. На каждом квадрате написаны задания – вы выбираете номер и начинаете отвечать. 
1 2 3 4 
5 6 7 8 
1. Say or sing the English alphabet. 
2. Name 5 colours. Цвета 
3. Name 5 school subjects. Школьныепринадлежности. 
4. Name 5 sports. Видыспорта. 
5. Name 5 professions. Профессии. 
6. Name 5 things that people wear. Предметыодежды. 
7. Name 5 animals. Животные. 
8. Name 5 verbs. Еда. 
Every word costs 1 point. Каждоесловостоит 1 балл. 
V. The 4th contest is called “Poems” Each team must say in turn English poems or songs, which they know. Who will be the first? Who will say more will be the winner in this contest. «Стихи»-каждая команда должна рассказать стихи с использованием английских слов вместе с русскими. 
VI. And we come to the 5th contest of the game called “The English numerals”. Well, now in the next task we check how do you know Еnglish numerals. ”Aнглийскиечислительные” здесьмыпроверимкаквыумеетесчитатьипроизноситьчислительные 
I will give you examples, you must count and say. Я даю вам примеры, вы должны посчитать и сказать. 
5+6= 
23-4= 
11+8= 
58+53= 
137-69= 
12+1 = 
41+9= 
52-8= 

VII. The 6th contest. The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times. Задание на релаксацию – участники команды читают скороговорку так быстро как только смогут, тот кто прочитает лучше всех – победитель. 
Put your head on your bed. 
Run round the playground 

VIII. The 7th contest. It’s called “ Dialogue”. Each team must ask as many questions as it is possible and the other team must answer them. Who will ask more questions is the winner in this contest. “Диалог” каждая команда должна задать так много вопросов как только сможет, а другая должна ответить на них. Побеждает команда задавшая большее число вопросов. 

           IX. Our competition goes to the end. Do you like it? While our jury will sum up, we have time to make some reflection. Наше состязание движется к завершению. Вам понравилось? Пока жюри подводит итоги у нас время провести рефлексию. 
IX. Подведениеитогов. Thank you very much for your work. I think our lesson was very interesting for you. You know a lot of different things. Dear judges, tell us the score of the quiz, please. The team… is the winner. Our best congratulations! (Выступлениежюри. Подведениеитоговтурнира. Награждение победителей). 
Подведение итогов. Спасибо большое за вашу работу. Я думаю наше мероприятие было очень интересным для вас. Вы узнали много интересных вещей. Дорогие судьи подсчитайте очки, пожалуйста. Ипобедитель ….













Amazing English

Objectives:

Educational: - to train the active vocabulary in speech         

Developing: -to develop speaking and listening skills

                                 - to develop interpersonal relationship of pupils

            Bringing-up: -to to support interest to the English lesson

I.                  Organizational moment

Good afternoon children and our dear guests. I am so glad to see you here. Today we are having a competition. It is called “Amazing English”. Today we have two teams. The first team is “Stars” and the second team is “Friends”. Today you should try to show your best results in English. I wish you good luck. So it’s high time to start our game. Are you ready? Now let’s begin to play.









































Иш план


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!