СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Аттестационные материалы по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся 8 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Аттестационные материалы по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся 8 класса

Просмотр содержимого документа
«Аттестационные материалы по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся 8 класса»

МБОУ «Федчевская основная общеобразовательная школа» Ивнянского района Белгородской области







Аттестационные материалы по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся 8 класса





Составил:

Евсюкова И. А.,

учитель английского языка











Пояснительная записка

Аттестационные материалы по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся 8 класса составлены на основе

  • Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (ФГОС), утверждённого приказом Министерством образования и науки РФ от 17 декабря 2010 г № 373

  • Авторской программы к учебному предмету «Иностранный язык (английский) для общеобразовательных учреждений «Английский язык. Рабочие программы. Предметная линия учебников В. П. Кузовлева. 5-9 классы». ( В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш. Перегудова - М.: Просвещение, 2012г.-128 с.)



Материал состоит из двух вариантов тестовых заданий по чтению для 8 «А» и 8 «Б» классов.

Чтение представляет собой тест, в котором в первом задании необходимо выбрать правильный ответ в соответствии с содержанием текста, во втором задании определить в соответствии со смыслом текста высказывания «верно», «неверно», «не упоминалось», в третьем задании необходимо заполнить пропуски словами из текста, в четвёртом задании необходимо дать письменный ответ на вопрос.

Задания соответствуют возрасту и уровню подготовки учащихся и тематике 8 класса.

Задание по чтению рассчитано на 45 минут учебного времени.

Аттестация по иностранному языку в 8 классе ставит своей целью проверку уровня сформированности коммуникативной компетенции учащихся в совокупности её составляющих – речевой, языковой, социокультурной компетенциях; происходит проверка целевого умения – чтения с различными стратегиями.





Задания для 8 «А» класса.

School in the Slums

Mellish school is in the slums of Brooklyn for pupils between twelve and fifteen years of age. There are about 1500 pupils there, and 90 teachers.

It’s a problem school, perhaps one of the most difficult schools in America. The white teachers can’t walk to the school because they may be attacked. They all drive to school, and their cars have special locks. There’s always a black policeman at the door of the school. He has a radio contact with the school guards. Pupils must have a written permission from the teacher if they want to go to the toilet. There’s a guard outside the washroom. Only one child can go into the washroom at a time, and he can’t stay there long.

The children who live in that district go to that school. They are all black children. However, why do the teachers work there?

“It’s very hard of course,” says Jane Flinch, a forty- five-year-old teacher. Most children have problems at home. Some of them are beaten by their parents. Some of them sleep at the lessons because they had to work at night. Some of the children get sick at the lessons because they didn’t have breakfast or even a meal for a day or two.

It’s the love of the job that keeps the teachers in that school. They teach and do social work. They feel that they are doing something good for the children who need help.

“There’s also the problem of violence,” says one of the teachers. “Sometimes when I go into a class, I can feel that some of the children are like a dynamite. However, I feel quite safe. I am sure that other pupils will help me.” There is very little money for teaching in that school. There is no money to buy food for the children.

The principal of the school has been there for many years. A lot of his happy optimism has gone. “No, I’m not optimistic about the future. Look around you,” he says and points out of the window at the high wall round the school. ”It’s not a very bright sight: buildings have holes instead of the windows, shops are closed, groups of people are sitting on the steps of the houses. They have nowhere to go and nothing to do.”

“We need money,” he says, “money is the only way to help this school and these people, and, of course, jobs for the people.”

  • Slums – трущобы

  • Locks – замки

  • Guards — охранники

  • Permission — разрешение



Задания к тексту.

Exercise 1. Подберите правильный ответ.

1. Mellish school is for

a) small children.

b) older children.

c) small and older children.

2. The white teachers can’t walk to school because

a) they live far from the school.

b) they don’t like to walk.

c) it’s dangerous for them.

3. There’s a policeman

a) at the door of the school.

b) near the toilet.

c) outside the washroom.

4. The white teachers work there because

a) they can’t find a better job.

b) they love their job.

c) they get a lot of money there.

5. The school needs

a) more money

b) more teachers.

c) more policemen.

Exercise 2.  Say if the statements are true, false or unstated.

  1. Mellish school is in the slums of Mexico.

  2. Most children have problems at home.

  3. Mellish a problem school.

  4. The principal of the school has 5 children in his family.

  5. The school needs money.

  6. It’s good salary that keeps the teachers in that school.

Exercise 3. Заполните пропуски одним подходящим по смыслу словом.

  1. Mellish school is one of the most difficult schools in ___________.

  2. The ___________ teachers can’t walk to the school because they may be attacked.

  3. Pupils must have a written permission from the teacher if they want to go to the ___________.

  4. The teachers teach and do __________ work.


Задания для 8 «Б» класса.

The Olympic Champion Alexandr Medved Gives Advice

A wrestler must have many qualities to beat his rivals. He must be strong and very quick. Then he needs enough strength to tear the rival from the mat and throw him on the floor.

I will tell you about myself. I grew up tall and thin with no great strength in my arms. Wrestling came into my life when I was 18. I was 188 cm tall and weighed 85 kg and could not compete with my rivals in strength.

Then I decided to build up my muscles. I developed a system of exercises, which helped me to become stronger. I spent much time weight lifting. I lifted a bar equal to my own weight, which is up to 100 kg. However, that happened after two years of regular exercising. At first, the weight was only 30-40 kg. In general, I advise to choose the weight, which is twice as small as your own.

Push-ups were also of great help to me. At first, I could push up only 3 or 4 times, so weak were my arms! Then 30 times. Interesting enough, if you strengthen your legs, you feel as if your body has become much lighter. It is a very useful exercise. I also worked with dumb-bells and weights and threw heavy stones into air. You must combine muscle-building exercises with long distance running. It is a good relaxation for the arms and back muscles.

I was considered the strongest heavyweight wrestler in the world. However, I have never been the biggest among my rivals. I weighed a little over 100 kg but defeated even those who weighed 120, 150 and 180 kg like the American Chris Taylor whom I threw on the floor at the 1972 Olympics. If you are strong, you do not fear any rivals! My advice to you is if you want to be strong, take up physical exercises at once.

Задания к тексту.

Exercise 1. Choose the right answer.

1. The sportsman is

A boxer b) a wrestler,   c) a runner

2. He began to do sports when he was

    1. 15. b) 17.    c)  18.

3. If you strengthen your legs, you feel as if your body has become

a) much lighter b) heavier c) smaller

4. Long distance running is a good relaxation for

  1. Your mind b) the arms and back muscles c) the leg muscles

Exercise 2. Say if the statements are true or false.

  1. Alexandr Medved grew up tall and thin with no great strength in his arms.

  2. When he was 18, he could easily compete with his rivals in strength.

  3. At first, he lifted a bar equal to only 30-40 kg.

  4. After a year of regular exercising, he lifted a bar equal to 100 kg.

  5. Push-ups were not of great help to him.

Exercise 3. Insert the words, according to the text.

  1. A wrestler must have many qualities to __________ his rivals.

  2. ____________came into my life when I was 18.

  3. Then I decided to build up my ___________.

  4. At first, I could push up only 3 or 4 times, so weak were my ___________

  5. I weighed a little over 100 kg but ______________ even those who weighed 120, 150 and 180 kg

Exercise 4. Answer the questions.

  1. What advice does A. Medved give about choosing the weight for the weight lifting exercises?





Ключи. School in the Slums

Упражнение 1. 1b, 2c, 3a, 4b, 5a

Упражнение 2. 1 false2 true3 true4 not mentioned5 true6 false

Упражнение 3. 1. America 2. white 3. toilet 4. social

The Olympic Champion Gives Advice

Exercise 1. 1b, 2с, 3a, 4b

Exercise 2. 1 true, 2 false, 3 true, 4 false, false

Exercise 3. 1 beat, 2 wrestling, 3 muscles, 4 arms, 5 defeated

Exercise 4. Варианты ответов.

  1. He advises to choose the weight, which is twice as small as your own.


Отметка

Характеристика ответа



5

Коммуникативная задача решена, при этом учащиеся полностью поняли и осмыслили содержание текста в объеме, предусмотренном заданием, чтение соответствовало программным требованиям для каждого класса.




4

коммуникативная задача решена, учащиеся поняли и осмыслили содержание прочитанного, в объеме, предусмотренном каждым классом.




3

коммуникативная задача решена и при этом учащиеся поняли и осмыслили главную идею текста, в объеме, предусмотренном заданием, чтение в основном соответствует программным требованиям.




2

коммуникативная задача не решена, учащиеся не поняли содержания прочитанного текста в объеме, предусмотренном заданием, и чтение не соответствует программным требованиям.



За каждый правильный ответ начисляется 1 балл. Максимальное количество баллов – 15.

15-14 –  отлично (5)

13-10 –  хорошо (4)
9-8 – удовлетворительно (3)
менее 8 – неудовлетворительно (2)

Итоговая оценка определяется всеми членами аттестационной комиссии.






Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!