СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Банк олимпиадных заданий по английскому языку 5-11 классы

Нажмите, чтобы узнать подробности

Банк олимпиадных заданий по английскому языку 5-11 классы

Просмотр содержимого документа
«Задания»

Всероссийская олимпиада по английскому языку. Школьный этап.

2018 учебный год

Задания для участников 5-6 классы

Время выполнения - 40 минут. Максимальное количество баллов – 50 баллов


I. LISTENING - 10 баллов. На выполнение работы 6 минут.

Task 1

Listen to the interview and decide which answer is correct, a, b or c.

1. George lives in

a Los Angeles.

b New York.

c Aspen.

2. George goes to the studios by

a bus.

b car.

c taxi.

3. In the Actors’ Club he

a plays computer games.

b plays basketball.

c goes swimming.

4. George usually goes on holiday

a in summer.

b in February.

c in winter.

5.George’s favourite sport is

a jogging.

b skiing.

c swimming.


Task 2

Listen to the interview again and decide if the statements are true (T) or false (F).

1 _____ In New York George gets up at 8.15.

2 _____ He meets his friends in Central Park.

3 _____ George works in the evening.

4 _____ His friends call him lazy.

5 _____ He goes skiing in Aspen.



Transfer your answers to the answer sheet!

II. READING - 10 баллов. На выполнение работы 12 минут.

A computer game: The Lost Statue

In this game you are in a small country called Neverland. It is a deserted place. The weather there is terrible. It rains a lot and there are strong winds. The only people there are two young brothers. They live alone in their small house on the beach. In the game, you are one of the boys – Josh or Frank. Josh loves the beach very much and he is good at windsurfing. Frank is interested in doing quizzes and playing guessing games.

One day, they meet a strange man. He collects old things. He needs to find a small statue from the Stone Age and he asks the boys for help.

You decide to help the man. First, you talk to the man and learn about the lost statue. Then, with your brother, organize a trip around Neverland to look for it. On the way you play games, answer questions, do quizzes, visit different places and talk to different people. Collect objects and souvenirs – they are very useful and help you find the lost statue and win the game.

The Lost Statue is a great game! Discover the secrets of Neverland and learn about the old times. Play it now and have fun!

Task 1

Read the text and decide which answer is correct, a, b or c.

1 Neverland is

a ) a big island.

b) a deserted country.

c ) an old city.

2 The weather in Neverland is

a) warm and sunny.

b) cold and cloudy.

c) rainy and windy.

3 Frank and Josh live in

a) a castle.

b) a house on the beach.

c) a motel.

4 In the game you are

a) a boy.

b) the strange man.

c) the lost statue.

5 The strange man

a ) collects old objects.

b) organizes trips around Neverland.

c) teaches history.

Task 2 Read the text again and decide if the statements are true (T) or false (F).

1 _____ The two brothers live in a big house in the forest.

2 _____ Josh is good at quizzes.

3 _____ Frank’s hobby is playing guessing games.

4 _____ The man wants to find an ancient stone.

5 _____ Collecting different objects in the game helps the player to finish it.

Transfer your answers to the answer sheet!

III. USE OF ENGLISH- 15 баллов. На выполнение работы 10 минут.

Choose the right variant

1.Mr Green is _________English teacher.

A our B us C we D you

2. The Pyramid of the Sun is ___________Mexico.

A from B on C in D at

3.He goes skiing __________winter.

A very B ever C every D always

4. Look at __________airplane in the sky! It`s very big!

A these B this C it D that

5.What time do you _________get up on school days?

A used B usual C use D usually

6. Franco ______like eating English breakfast.

A don`t B doesn`t C aren`t D isn`t

7.Where do you _______ from? - Barcelona in Spain.

A come B comes C be D go

8. I ___________ visit my grandma on Sunday afternoons.

A some time B sometimes C some D sometime

9. My book is dull, … is very interesting.

A) you B) your C) yours

10. The pupils played … after school.

A) hockey B) the hockey C) in hockey

11. She is fond of listening … .

A) music B) to music C) by music

12. He … the book at home.

A) forget B) stayed C) left

13. Look! It … .

A) snows B) snowed C) is snowing

14. I have been ill … three weeks.

A) for B) since C) from

15. There were only … people in the park.

A) a few B) little C) many

Transfer your answers to the answer sheet!

IV. Writing (15 баллов). На выполнение работы 12 минут.

Прочитайте письмо от Камилы. Используя данную модель, напишите свой ответ Камиле.



18 Victoria Road

Bucks, England

HA6 4 BJ


21 September


Dear Friend,

I'm your new pen-friend. My name is Kamila and I live near London

I'm eleven years old and my birthday is on 25th April. I've got one brother. His name is Mike and he is eleven, too. We're twins. We both go to Secondary school. I'm in class 5A and Mike is in 5B.

When is your birthday?

Have you got any brothers or sisters?


Bye for now.

Best wishes,

Kamila



Transfer your answers to the answer sheet!




4







Просмотр содержимого документа
«Ключи 5-6 кл. Англ. яз. шк. этап ол.»

КЛЮЧИ 5-6 классы

Listening Task 1

1 b; 2 c; 3 a; 4 c; 5 b

Listening Task 2

1 F; 2 F; 3 F; 4 T; 5 T

Reading Task 1

1 b; 2 c; 3 b; 4 a; 5 a

Reading Task 2

1 F; 2 F; 3 T; 4 F; 5 T

Use of English

1 A

2 C

3 C

4 B

5 D

6 B

7.A

8. B

9 С

10 А

11 B

12 A

13 C

14 A

15 A

Критерии оценивания конкурсов


Все задания выполняются в листе заданий.

1. Listening (аудирование) – 10 баллов

(за каждый правильный ответ дается 1 балл)

2. Reading (чтение) – 10 баллов

(за каждый правильный ответ дается 1 балл)

3. Use of English (лексико-грамматический тест) – 15 баллов

(за каждый правильный ответ дается 1 балл)

4. Writing (письмо) – 15 баллов

Для каждого участника баллы, полученные за каждый конкурс суммируются.

Время на выполнение заданий олимпиады - 40 минут.

Максимальный балл: 50 баллов

26-35 – оценка 3

36-45 – оценка 4

46-50 – оценка 5

Просмотр содержимого документа
«бланк ответов»

Всероссийская олимпиада школьников по английскому языку.

Школьный этап: 7-8 классы

2018 учебный год

ANSWER SHEET


Student’s name ____________________________________________________


1 Listening 2. Reading 3. Use of English

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14



1


2


3


4


5


6


7


8



1


2


3


4


5


6


7





4. Writing

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Просмотр содержимого документа
«бланки ответов»

Всероссийская олимпиада по английскому языку. Школьный этап.

2018 учебный год

Задания для участников 9-11 классы

Время выполнения - 60 минут. Максимальное количество баллов – 49.



Student’s name ________________________________________________________

LISTENING – 20 points




KEYS

Task 1 Task 2



1



2



3



4



5



6



7



8



9



10























11


12


13


14


15


16


17


18


19


20








READING – 7 points



1


2


3


4


5


6


7




USE OF ENGLISH – 13 points



1



8


2


9


3


10


4


11


5


12


6


13


7








WRITING – 10 points



_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Общее количество слов _____________________



Просмотр содержимого документа
«задания»

Всероссийская олимпиада по английскому языку. Школьный этап.

2018 учебный год

Задания для участников 9-11 классы

Время выполнения - 60 минут. Максимальное количество баллов – 49.


LISTENING – 20 points

Time: 20 min

Task 1.

You will hear an interview with an Australian girl called Verity, who has recently been on a student exchange programme.

For each question 16,choose the correct answer A, B or C.

1. Verity chose the Netherlands for her exchange programme because

A a friend had recommended it.

B one of her relatives was from there.

C she had always wanted to go there.

2. What did Verity find difficult about living in the Netherlands at first?

A sharing a bedroom

B getting up early

C cycling to school

3. What did Verity immediately notice about the Netherlands?

A The countryside was more varied than Australia.

B The buildings were how she’d imagined them.

C The weather was much colder than she’d expected.

4. What was different about the school in the Netherlands?

A It had better facilities.

B There was a wider range of subjects.

C The class size was much bigger.

5. Verity was surprised that students in the Netherlands

A knew very little about Australia.

B had never considered doing an exchange programme.

C had travelled to a lot of countries.

6. Verity recommends that students on an exchange programme should

A go to a place where they can speak the language.

B stay for six months.

C ask their parents to visit.





Task 2.

You will hear a boy called Jake talking to his classmates about a diving trip he recently did with his family. For each sentence 714, fill in the missing information in the numbered space. Write only one word in each gap.

DIVING TRIP

The trip was very exciting because Jake was diving in (7) ……………….. water for the first time.

Jake’s only previous diving experience was training in a (8) …………..….. .

Jake went for his first sea dive off the coast of (9) ………..……. .

Jake’s (10) ………………… went into the water with him.

Jake says the best thing he saw under the water was a (11) ………..…… .

While they were swimming, Jake was afraid that there might be some (12) ………………. nearby.

However, he discovered that the big creatures he saw were (13) ………..……… .

Jake managed to do (14) ……………….. dives in total.


Task 3.

You will hear a conversation between a boy, Harry, and a girl, Laura, about wildlife photography. Look at statements 1520 below. Decide if each statement is true or false. Put a tick (v) in the corresponding box.

Statement

TRUE

FALSE

15.

Harry admires the wildlife photo of a fish in ‘Animals’ magazine.



16.

Harry thinks the unusual creatures in Laura’s photos are what makes them good.



17.

Laura and Harry find it’s hard to keep still when taking wildlife photos.



18.

Harry doubts whether his camera is good enough for wildlife photography.



19.

Laura thinks it’s important to get up early to take wildlife photos.



20.

Laura and Harry are both considering getting more instruction in

photography.





TRANSFER ALL YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET

READING - 7 points

Time: 10 minutes

Match headings A-H to texts 1-7 choose the best heading A-H. There is one heading you will not need to use. Write the answers on your answer sheet.

A. UNUSUAL RELATIONSHIPS E. IMPORTANT MOMENTS

B. SIMILAR CHARACTERISTICS F. MISTAKEN BELIEFS

C. DIFFICULT PERIODS G. MANY RESPONSIBILITIES

D. TWO TYPES H. HOME ALONE

  1. In Britain? Most families are “nuclear families”. This means that the family consists of the parents and children. Of course, there are uncles and aunts and grand parents, too, but they do not have much to do with raising the children and often live a long way away. In many other countries, the “extended family” is more common. With the extended family, uncles, aunts and grandparents live closer to the parents and children – sometimes even in the same building – and everyone in the family has a much closer relationship.

  2. Most teenagers say at some point; “When I’m a parent, I’m going to give my children much more freedom than I have now.” When they do actually become parents however, they soon realize that giving a child or teenager lots of freedom is not always the best thing to do. Many parents end up hearing their children saying to them exactly the same things they said to their parents when they were young.

  3. What does bringing up a child involve? Giving a child love and making a child feel safe in their environment are extremely important. So is providing food and warmth. Parents also have a duty to teach their children the differences between right and wrong, and to make sure their children get a good education. Some parents believe that their role is also to teach children about the importance of things such as family, religion and society.

  4. The English phrases “a chip off the old block” and “like father, like son” (or “like mother, like daughter”) are used to show the similarities between a parent and their child. These might be similarities in terms of appearance, behavior or interests. For example, if a dad loves watching cricket and his son Eric becomes interested in cricket, too, you might say. “Eric’s a chip off the old block, isn’t he?”

  5. “Latchkey kids” are a major problem in many countries, including Britain and the USA, These are children whose parents are still at work when they come home from school, so there is no one at home to look after them. Their parents aren’t there to help with their homework, and some of them spend hours on their own before their parents’ return.

  6. The idea of “quality time” is based on an understanding that the amount of time a parent spends with their child is not the only important thing. What is also important is what they do together during that time. Ten minutes of discussing problems that a teenager is facing may be much more valuable than two hours of watching a movie together in silence.

  7. Families work well when things are going well, but the real test of a family comes at times of stress. Perhaps Mum has been working too hard, or perhaps young Amy is taking exams at school. These are times when all the families can find themselves fighting instead of helping each other. When a family is going through a crisis like this, it can often help to talk to someone outside the family. It could either be an expert, such as a family counselor, or a trusted family friend



TRANSFER ALL YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET

USE OF ENGLISH - 13 points

Time: 10 minutes

For questions 1-7, read the text and write the correct form of the word in CAPITALS to complete the gaps. Write the answers on your answer sheet.

Animal Helpers

Animals can be pets, but they can also be much more. Ever since dogs first

(1)_____________ humans on the hunt, animals have worked with people. JOIN

Dogs, of course, work with people in different ways, such as

(2)___________ sheep on farms. CONTROL

They (3)____________ to help blind people find their way around. TRAIN

There are (4)__________ of other animals that help people, LOT

including horses, camels and elephants. In the past, horses were an important means of transport in Europe and (5)____________ both people CARRY

and goods. Cars soon replaced horses for most jobs because they could go faster and (6) ______________. FAR In Asia today, as in the past, elephants (7)___________ to transport USE heavy loads in areas where cars cannot go.

TRANSFER ALL YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET



WRITING – 10 points

Time: 20 minutes

You have received a letter from your English-speaking pen friend Christine, who writes:



I’ve had an argument with my best friend, Linda, and we’re not talking to each other. I’m really upset about it. What kind of things do you argue with your best friend about? How do you make up after an argument? What do you think I should say to Linda?

Oh, and I visited our local sports centre yesterday, which was interesting!



Write a letter to Christine. In your letter:

  • answer her questions

  • ask 3 questions about the sports centre



Write 100-120 words. Remember the rules of letter writing. Write the letter on your answer sheet.



TRANSFER ALL YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET











Просмотр содержимого документа
«ключи»

LISTENING – 20 points


KEYS

Task 1

Item



1

father’s workshop

2

1824

3

night writing

4

B

5

A

6

C

7

C

8

mathematics / maths

9

science

10

music


Task 2

Item


11

loyal

12

statue

13

(possibly) count

14

gental (nature)

15

donations / donors

16

search and resque

17

(international) database

18

love their food / love food / love eating

19

80 people / eighty people

20

in a team



READING – 7 points


1

D

2

F

3

G

4

B

5

H

6

E

7

C


USE OF ENGLISH – 13 points


1

joined


8

incapable

2

controlling

9

friendly

3

are trained

10

natural

4

lots

11

tasty

5

carried

12

helpless

6

further/farther

13

disappearance

7

are used




WRITING – 10 points

(см. дополнительные критерии оценивания)


 *1. Задание С1 (личное письмо) оценивается по критериям К1–К4 ГИА (максимальное количество баллов – 10).

2. При получении учащимся 0 баллов по критерию «Содержание»  задание С1 оценивается в 0 баллов. 

3. Если объём письма менее 90 слов, то задание оценивается в 0 баллов.

Если объём более 132 слов, то проверке подлежат только 120 слов, т.е. та часть личного письма, которая соответствует требуемому объёму.

4. При определении соответствия объема представленной работы требованиям считаются все слова, начиная с первого слова по последнее, включая вспомогательные глаголы, предлоги, артикли, частицы. В личном письме адрес, дата, подпись также подлежат подсчету.

При этом: − стяженные (краткие) формы (например, I'veit's, doesn'twasn't) считаются как одно слово;

− числительные, выраженные цифрами (например, 5; 29; 2010, 123204) считаются как одно слово;

− числительные, выраженные словами (например, twenty-one), считаются как одно слово;

− сложные слова (например, pop-singer, English-speaking, thirty-two) считаются как одно слово;

− сокращения (например, UK, e-mail, TV) считаются как одно слово.


Критерии оценивания выполнения задания С1* «Личное письмо»


Критерии оценивания

3 балла

2 балла

1 балл

0 баллов

К1

Решение коммуни­кативной задачи

Задание выполнено пол­ностью: даны полные ответы на три задан­ных вопроса. Правильно выбрано об­ращение, за­вершающая фраза и под­пись.

Есть благодарность, упо­минание о предыду­щих контак­тах , выражена надежда на будущие контакты

Задание выполнено: даны ответы на три задан­ных вопроса, НО на один воп­рос  дан не­пол­ный ответ.

Есть 1–2 на­рушения в стилевом оформлении письма И/ИЛИ от­сутствует благодар­ность, упо­минание о предыдущих /будущих контактах

Задание выполнено частично: даны ответы на заданные вопросы, НО на два воп­роса даны неполные от­веты ИЛИ ответ на один вопрос отсутствует.

Имеется более 2-х на­рушений в стилевом оформлении письма и в соблюдении норм вежли­вости

Задание не выполнено: отсутствуют ответы на два вопроса ИЛИ текст письма не соответству­ет требуе­мо­му объему

К2

Организа­ция текста

 

Текст логич­но выстроен и разделен на абзацы; правильно использова­ны языко­вые средства для передачи логической связи; оформ­ление текста соот­ветствует нор­мам письменного этикета

Текст в ос­новном ло­гично выст­роен, НО име­ются недостатки
(1–2) при использова­нии средств логической связи И/ИЛИ деле­нии на абза­цы.

ИЛИ имеют­ся отдельные нарушения в структурном оформлении текста пись­ма

Текст выст­роен нело­гично; допу­щены мно­го­численные ошибки в струк­турном оформле­нии текста пись­ма ИЛИ оформ­ление текста не соответст­вует нормам письмен­ного этикета, при­нятого в стра­не изучаемого языка

К3

Лексико-граммати­ческое оформление текста

Использова­ны разно­об­раз­ная лек­сика и грам­матические структуры, соответству­ющие по­став­ленной коммуника­тивной зада­че (допус­ка­ется не бо­лее 2-х язы­ковых оши­бок, не за­труд­няющих понимание)

Имеются языковые ошибки,  не затрудня­ющие пони­мание (до­пус­кается не более 4-х не­грубых  язы­ковых оши­бок) ИЛИ языковые ошибки от­сутствуют, но использу­ются лекси­ческие еди­ни­цы и грам­матические структуры только  эле­ментарного уровня

Имеются языковые ошибки,  не затрудня­ющие пони­ма­ние (до­пус­кается не более 5 не­грубых  язы­ковых оши­бок) И/ИЛИ допущены языковые ошибки, которые затрудняют понимание (не более
12 грубых ошибок)

Допущены многочис­ленные язы­ко­вые ошиб­ки, которые затрудняют понимание текста.

К4

Орфогра­фия и пунк­туация

 

Орфографи­ческие и пунктуаци­онные ошиб­ки практи­чески отсут­ст­вуют (до­пускается не более 2-х, не затрудня­ющих пони­мание текста)

Допущенные орфографи­ческие и пунктуаци­онные ошиб­ки не затруд­няют пони­мание (допу­скается не более 34  ошибок)

Допущены многочис­лен­ные орфо­графи­ческие и пунк­туаци­онные ошиб­ки и/или до­пущены ошибки, кото­рые затрудняют понимание текста


Просмотр содержимого документа
«методические рекомендации по проведению олимпиады»

Всероссийская олимпиада по английскому языку – 2018.

Школьный этап.

Основными целями и задачами Олимпиады являются выявление и развитие у обучающихся творческих способностей и интереса к английскому языку, создание необходимых условий для поддержки одаренных детей, пропаганда лингвистических и социокультурных знаний, связанных с историей и современным функционированием различных вариантов английского языка и историей и культурой англоязычных стран.

Задания олимпиады должны носить проблемно-поисковый характер и выявлять творческий потенциал участника. Задания олимпиады не должны повторять экзамен ЕГЭ по английскому языку, однако должны соответствовать всем требованиям тестовых заданий.

Задачей школьного этапа олимпиады по английскому языку является популяризация английского языка в школах, привлечение как можно большего числа школьников к участию в олимпиаде, поэтому уровень сложности заданий на этом этапе не должен быть завышен, задания должны быть интересными и посильными для учащихся соответствующих возрастных групп.

Для обеспечения комплексного характера проверки уровня коммуникативной компетенции участников рекомендуется проводить школьный этап олимпиады по четырем конкурсам:

конкурс понимания устной речи (Listening)

конкурс понимания письменной речи (Reading)

лексико-грамматический тест (Use of English)

конкурс письменной речи (Writing).

В связи с техническими сложностями, связанными с проведением конкурса устной речи (Speaking), центральная предметно-методическая комиссия по английскому языку рекомендует не проводить этот конкурс на школьном этапе.

Участники олимпиады должны быть допущены до всех четырех конкурсов (т.е. промежуточное отсеивание участников не рекомендуется).

Общее время выполнения работы – 60 минут.

Максимальное количество баллов – 49.

Задания разделов «Аудирование», «Лексико-грамматический тест» и «Чтение» оцениваются в 1 балл за каждый правильный ответ. Раздел «Письмо» оценивается согласно критериям (см. таблицу оценивания). Текст аудиозаписи в разделе «Аудирование» прослушивается 2 раза.

Критерии оценивания конкурсов

разрабатываются в полном соответствии с параметрами задания. Предметно-методическая комиссия соответствующего этапа может вводить коэффициенты с учетом сложности и количества заданий.

Для конкурсов понимания устного и письменного текстов и для лексико-грамматического теста возможна автоматическая проверка работ.

Критерии оценивания продуктивных видов речевой деятельности (конкурс письменной речи) требуют особого внимания со стороны жюри олимпиады: следует отдельно оценивать оригинальность содержания и полноту выполнения коммуникативной задачи. В данном конкурсе важна процедура оценивания письменных работ и желательно привлечение опытных экспертов для проверки письменных работ.

Оценивание письменной речи производится по составленным методической комиссией Критериям оценивания и включает следующие этапы:

 фронтальная проверка одной (случайно выбранной и отксерокопированной для всех экспертов) работы;

 обсуждение выставленных оценок с целью выработки сбалансированной модели проверки;

 индивидуальная проверка работ: каждая работа проверяется в обязательном порядке двумя экспертами, которые работают независимо друг от друга (никаких пометок на работах не допускается), каждый эксперт заносит свои оценки в свой протокол оценивания;

 если расхождение в оценках экспертов не превышает двух баллов, то выставляется средний балл. Например, если первый эксперт ставит 9 балов, а второй 8 баллов, выставляется итоговая оценка в 9 баллов; если первый эксперт ставит 9 балов, а второй 7 баллов, выставляется итоговая оценка в 8 баллов;

если расхождение в оценках экспертов составляет три или четыре балла, то назначается еще одна проверка, в этом случае усреднению подлежат две наиболее близкие оценки;

 «спорные» работы (в случае большого – 5 и больше – расхождения баллов) проверяются и обсуждаются коллективно.

Для каждого участника баллы, полученные за каждый конкурс, суммируются.

Материально-техническое обеспечение конкурсов

Для проведения письменных конкурсов требуются аудиторий для рассадки участников.

 Участники должны сидеть по одному за столом/ партой и находиться на таком расстоянии друг от друга, чтобы не видеть работу соседа.

 Во всех «рабочих» аудиториях должны быть часы, поскольку выполнение тестов требует контроля за временем.

 В каждой аудитории должен быть компьютер и динамики (колонки) для прослушивания. В аудитории должна быть обеспечена хорошая акустика.

Задание конкурса понимания устного текста записывается в формате MP3 (аудиофайл). В каждой аудитории, где проводится конкурс, на рабочем столе компьютера должен быть необходимый файл с записью задания. Звук должен транслироваться через динамики.


 Для проведения лексико-грамматического теста и конкурса письменной речи не требуется специальных технических средств.

Помимо необходимого количества комплектов заданий и листов ответов, в аудитории должны быть запасные ручки, запасные комплекты заданий и запасные листы ответов. Для конкурса письменной речи необходима бумага для черновиков.

Для проведения письменных конкурсов требуется размножить задания и листы ответов (черно-белая печать). Центральная предметно-методическая комиссия просит размножать материалы заданий в формате А4 (не уменьшать формат).

Перечень справочных материалов, средств связи и электронно-вычислительной техники, разрешенных к использованию во время проведения олимпиады

Участникам не разрешается брать в аудиторию бумагу, справочные материалы (словари, справочники, учебники и т.д.), мобильные телефоны, диктофоны, плейеры, планшеты и любые другие технические средства. Все вышеперечисленные средства связи не разрешается приносить на территорию пункта проведения олимпиады. Если средства связи (даже в выключенном состоянии) будут найдены у участника олимпиады на территории пункта проведения олимпиады, председатель жюри составляет акт о нарушении процедуры проведения олимпиады и результаты участника аннулируются.







Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!