а. Энергетическая минутка. T. I see that some of the theatres you read about corresponds to all your criteria. It’s a good chance to plan our going to the theatre together with your class, isn’t it? Why not go to the theatre next month? Agreed? To do that you should understand the theatre layout and in English. Why don’t we play linguistic ball and energize ourselves? I’ll throw a ball and name a place in the theatre, and if it concerns the audience, you should say “yes” and throw the ball back to me; if the word refers to the actors or performance itself, you should say “no”. Are the rules of the game clear? Let’s start. Model :T. Usher! P1. Yes! T. Stage! P 2. No! Время на выполнение задания: 2 минуты. b. Обратная связь и рефлексия. T. Now you should book or buy a ticket. Here is the poster, where you can see the layout of the rows as well as the prices. Mark twenty seats where you would like to sit. Be attentive, please! Some seats that are red have already been sold out. Учитель проводит кроссворд по картинке на правильное понимание, где что есть в театре - партер, бельэтаж, с проверкой его результатов (УКАЗАТЬ ссылку на ЭОР или указать, что разрабатывает учитель – разрабатывает учитель с помощью программы http://biouroki.ru/workshop/crossgen.html) Время на выполнение задания и его контроль — 3 минуты. c. Закрепление изученного языкового материала. T. You’ve bought chosen good seats. Make up the dialogues at the box-office (1), at the hall (you cant’find your sear) – 2, in the buffet – 3, and 1 person in each group is very curious and tell us what kind of problems or just conversation his group has had. Ученики получают конверты с описанием ситуации. Работают в группах. Время на выполнение задания — 7 минут. |