СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Environment and health

Нажмите, чтобы узнать подробности

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ БАШКОРТОСТАН МУ «Отдел образования Администрации MP Кигинский район РБ» МОБУ лицей с. Верхние Киги

Environment and health

Разработка урока в 8 классе учителя английского языка Гибадуллиной З.Р.

Верхние Киги 2013

Класс: 8кл.

Тема: Экология и здоровье Цель:

  1. Обобщить и повторить пройденный материал по теме «экология и здоровье», тренировать в составлении общих и специальных вопросов, подготовить к предстоящей контрольной работе.
  2. развивать логическое мышление, внимание, терпимость умение контролировать себя, и выслушивать мнение одноклассников, и обосновывать свое мнение.
  3. воспитывать толерантность, аккуратность, любовь и бережное отношение к окружающей среде, чувство ответственности.

Оборудование:

    1. картинки и рисунки, плакаты по теме
    2. фотографии членов семьи
    3. магнитофон и кассета
    4. карточки с предложениями и словосочетаниями
    5. красная книга
    6. телевизор, видеомагнитофон, видеокассета «Green Peace»
    7. записи на доске и ватмане.

Подготовительный этап: Учащиеся самостоятельно, под руководством учителя, собирают информацию о состоянии здоровья населения за последние годы и экологической ситуации своего района, оформляют свои исследования в проектной работе.

Ход урока

      1. О.М. Good morning children, today we are going to revise our topic Ecological problems and to establish the degree of pollution of nature in our region. Today we'll speak a lot, so let's train our tongue first.
      2. Фон. зарядка. ( на доске - скороговорка)

Robert Rowley rolled a round roll round.

        1. read after me
        2. read one more time but quicker
        3. 2-3 pupils read the ton twister
      1. Словарная работа.

Guess the meaning of the given expressions

  • To drop litter (to fell something on the ground)
  • To keep environment clean (not to drop the litter)
  • To cut down the forest (to cut down the trees)
  • To pollute water (to throw waste into the water)
  • To take litter home (to bring waste home)
  • To plant trees (to grow trees)
  • To kill animals (to make animals die)

1. Read the words combinations after me and translate

2. Read the word combinations one more time.

    1. Повторение

People have been living in harmony with the environment for about many thousands of years. Nature served men and they decided that it's sources unlimited. But today we know that they were wrong. Today our planet is in danger. What kinds of pollution are there in the world? Let's see the situation in our region with air.

      1. The first group will tell as about it. What have you found on the matter? Explain your pictures, please.

(Выступление групп, по окончании выступления каждой группы, слушавшие группы задают вопросы по выступлениям)

      1. Ask them questions
      2. Now, the second group will tell as the situation with the radiation in our region. Explain your pictures, please
      3. Ask them questions
      4. Water in our region is dirty too. Let's see in what degree. The third group will tell as about it now. Explain your pictures, please ( демонстрация на видео роликах, влияния загрязненной воды на жизнь и здоровье людей)
    1. Закрепление
      1. As you can see the situation in all over the world is terrible. What it's done to protect the nature all over the world?
  • There are such organizations as: "Green Peace"
  • There is a "Red Data Book" in which we can find dieing animals and take care of them
    1. What can we do to protect our environment? Write down the rules to remember.
  • Translate the given words, from the black board one more time
  • Use the given words and make up the sentences.
  • Write down the sentences in your copybooks and on the black board, (записывают на ватмане правила, охраны окружающей среды используя новые слова и выражения)
  1. Now we'll revise our knowledge of the new words. Here the words you are to find the synonyms of the words and put them together.
  1. подведение      итогов урока
    1. What have we known today? What should we do?
    2. Listen to the song and make up the sentences with the given expressions
    3. What is the song about?
    4. Sing it together
  2. Домашнее задание At home you are to revise all the material and be ready for the control work

Просмотр содержимого документа
«Environment and health»

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ БАШКОРТОСТАН МУ «Отдел образования Администрации MP Кигинский район РБ» МОБУ лицей с. Верхние Киги

Environment and health

Разработка урока в 8 классе учителя английского языка Гибадуллиной З.Р.

Верхние Киги 2013

Класс: 8кл.

Тема: Экология и здоровье Цель:

  1. Обобщить и повторить пройденный материал по теме «экология и здоровье», тренировать в составлении общих и специальных вопросов, подготовить к предстоящей контрольной работе.

  2. развивать логическое мышление, внимание, терпимость умение контролировать себя, и выслушивать мнение одноклассников, и обосновывать свое мнение.

  3. воспитывать толерантность, аккуратность, любовь и бережное отношение к окружающей среде, чувство ответственности.

Оборудование:

    1. картинки и рисунки, плакаты по теме

    2. фотографии членов семьи

    3. магнитофон и кассета

    4. карточки с предложениями и словосочетаниями

    5. красная книга

    6. телевизор, видеомагнитофон, видеокассета «Green Peace»

    7. записи на доске и ватмане.

Подготовительный этап: Учащиеся самостоятельно, под руководством учителя, собирают информацию о состоянии здоровья населения за последние годы и экологической ситуации своего района, оформляют свои исследования в проектной работе.

Ход урока

      1. О.М. Good morning children, today we are going to revise our topic Ecological problems and to establish the degree of pollution of nature in our region. Today we'll speak a lot, so let's train our tongue first.

      2. Фон. зарядка. ( на доске - скороговорка)

Robert Rowley rolled a round roll round.

        1. read after me

        2. read one more time but quicker

        3. 2-3 pupils read the ton twister

      1. Словарная работа.

Guess the meaning of the given expressions

  • To drop litter (to fell something on the ground)

  • To keep environment clean (not to drop the litter)

  • To cut down the forest (to cut down the trees)

  • To pollute water (to throw waste into the water)

  • To take litter home (to bring waste home)

  • To plant trees (to grow trees)

  • To kill animals (to make animals die)

1. Read the words combinations after me and translate

2. Read the word combinations one more time.

    1. Повторение

People have been living in harmony with the environment for about many thousands of years. Nature served men and they decided that it's sources unlimited. But today we know that they were wrong. Today our planet is in danger. What kinds of pollution are there in the world? Let's see the situation in our region with air.

      1. The first group will tell as about it. What have you found on the matter? Explain your pictures, please.

(Выступление групп, по окончании выступления каждой группы, слушавшие группы задают вопросы по выступлениям)

      1. Ask them questions

      2. Now, the second group will tell as the situation with the radiation in our region. Explain your pictures, please

      3. Ask them questions

      4. Water in our region is dirty too. Let's see in what degree. The third group will tell as about it now. Explain your pictures, please ( демонстрация на видео роликах, влияния загрязненной воды на жизнь и здоровье людей)

    1. Закрепление

      1. As you can see the situation in all over the world is terrible. What it's done to protect the nature all over the world?

  • There are such organizations as: "Green Peace"

  • There is a "Red Data Book" in which we can find dieing animals and take care of them

    1. What can we do to protect our environment? Write down the rules to remember.

  • Translate the given words, from the black board one more time

  • Use the given words and make up the sentences.

  • Write down the sentences in your copybooks and on the black board, (записывают на ватмане правила, охраны окружающей среды используя новые слова и выражения)

  1. Now we'll revise our knowledge of the new words. Here the words you are to find the synonyms of the words and put them together.

  • Rubbish • To save

  • To pollute • To destroy

  • To drop • To damage

  • To spoil • Waste

  • To protect • To throw

  1. подведение итогов урока

    1. What have we known today? What should we do?

    2. Listen to the song and make up the sentences with the given expressions

    3. What is the song about?

    4. Sing it together

  2. Домашнее задание At home you are to revise all the material and be ready for the control work


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!