СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

How to use comic stories

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«How to use comic stories»

Teacher: 

Kutmanova Nargul 

                   

Approved by_______ 

Date________ 

Day________ 

Grade_____ 

1q. 

 

Themes of the lesson:How to use comic stories? 

Methods: working  in pair, work  in group ,individually. 

                         

 

Form of the lesson: New theme 

Materials: 

pictures, board chalk and markers.noteboke,projector 

 

                      Objectives  of the lesson: Students will be                                       able to: 

A)to make up dialogue using comics. 

B)to act out the dialogue and  learn new words: 

Thought bubbles 

Word balloons 

Captions. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic competence 

Негизги компетентүүлүк. 

 

1.Informational competence. 

(BC1) 

2.Social-communicative competence. 

(BC2 

3.Self –organization and problem solving competence. 

(BC3) 

 

Subject competence 

Предметтик компетентүүлүк 

 

___________________ 

 

 

---------------------------- 

 

___________________ 

✔️ 

___________________ 

Lesson steps/Time 

Com-petence 

 

               Teacher’s action 

 

                      Students’   action 

 

1Motivation 

5 min. 

 

BC 

Good morning students? 

How are you? 

Who is absent? 

Who is on duty today? 

Ok students let us check your Home task? 

What was your home work for today? 

 

Students will try to answer all teacher’s questions. 

 

 

 

 

 

 

 

2.Pre -Activity 

8 min. 

 

 

1)Checking homework. 

 

2)What is comic? 

3)Do you like comic stories? 

4)Do you like drawing? 

 

 

 

 

  

Students  will   answer the questions . 

 

 

 

 

 

 

 

3.During-Activity 

11 min. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BC1 

SC2 

 

Teacher shows the presentation from the projector. 

 

 

Students will write the new words ,and they should make up their own sentenses,.using dialogue and thought bubbles and word balloons. 

 

            

     

4.Post-Activity 

12 min 

SC 

  Teacher gives the task to act aut the dialogue. 

 

«Please,dramatize the dialogue» 

 

 https://flippity.net/ma.php?c=Go,Went,Will%20go,Swam,Read,Bought,Soon,Every%20day,Said,Explane,Drew,Will%20cleen,Kelly,Toby,Creed,Darryl&t=Manipulatives&b=Three%20Row


 

 

 

 

Students will  work in pairs and they should act out the dialogue. 

Homework 

5 min. 

 

 

 

 

 

 

Homework is: 

To make up sentences using the new word,and learn it. 

 

 

Assessment 

4 min. 

 

 

 

You were active,your mark is 5.Good of you! 

You were passive,your mark is 3,4. 

Time is up! 

The lesson is over! 

Good Bye! 

See you soon! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!