СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Интелектуально-развлекательная игра In the World of English для учащихся 4 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Игра для 4 класса по темам из учебника Enjoy English 4

Просмотр содержимого документа
«Интеллектуально-развлекательная игра In the World of English для учащихся 4 класса»

Интеллектуально-развлекательная игра In the World of English для учащихся 4 класса

Цель: обобщение лексического и грамматического материала по изученным темам.

Задачи:

Образовательная: расширять кругозора учащихся.

Развивающие: развивать познавательную активность и умения применять полученные знания в новой коммуникативной ситуации; развивать интеллектуальные способности; формировать мотивацию к изучению английского языка.

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к другой культуре; развитие умения работать в команде.

Комментарии: Урок проводится в виде соревнования между командами учащихся 4 класса.

Ход урока

I. Организационный момент. Представление команд.

Good morning, dear friends. I’m glad to see you at our game. Two teams are going to compete now. So, let’s start!

Ребята, сегодня у нас необычный урок, а урок-игра. Две команды будут выполнять задания конкурсов. Та команда, которая наберет больше очков, и будет победителем. Желаю удачи!

Meet the teams!

(За игровой стол садятся члены команды.)

Introduce your team, please.

(Капитан представляет свою команду.)

 And now I would like to introduce our jury. They will keep the score.

(Представление членов жюри.)

II. Проведение конкурсов.

I would like the jury to tell us the score of this game.

(Жюри подводит итоги третьего конкурса.)

Конкурс 1 «letters» ( см.слайд2)

6 карточек с 5 буквами для каждой команды

inpoa, hcira, liefd, bleta, slfeh

Конкурс2 «Answer the questions» ( см.слайд1)

Our first game is “Warming-up”. Each team should answer my question in turn.

Каждая команда по очереди отвечает на вопросы.

  1. How many seasons are there in a year? (4 seasons)

  2. How many days are there in a week? (7 days)

  3. What day comes after Friday? (Saturday)

  4. Who is my mother’s mother? (My grandmother)

  5. Who is my mother’s daughter? (My sister)

  6. When do the English celebrate Christmas? (In December)

  7. What is the weather like in summer?

8. What is the weather like in winter?

9. What is the weather like in autumn?

10. What is the weather like in spring?

Put the letters in correct order to make the words and translate them.

Конкурс 3 «Grammatical» ( см.слайд3) (на карточке)

Put is,are

  1. There____a clock on the wall.

  2. There _____ two books in the bag.

  3. ___ there TV in our room?

  4. There _____ a lot of chairs in my bedroom.

  5. ______ there two books in your bag?

Fill in the blanks :school,       read,        like,        breakfast,         friends,        together,     nine,        ice cream

I am Jim. I am ___ (1). I go to ___ (2). I can ___ (3) and write. I ___ (4) to swim and skip. For ___ (5) I like sandwiches, cakes and ___ (6). I have got  a lot of ___ (7). We play ___ (8) on Sundays.



Конкурс 4 «Цепочка» for captains

Our third game is “The Chain”. It’s time to remember as many words as you can.

Командам дается исходное слово Teacher, которое является началом «цепочки» слов,  где последняя буква предыдущего слова является первой буквой последующего



Конкурс 5 «Pictures»

Put the pictures in right order and retell the story

Собери картины в правильном порядке и расскажи историю в настоящем, прошедшем, будущем времени.

Конкурс 7 «Do the crossword puzzle»



Конкурс «Santa Claus’s letter» ( см.слайд4)

Учитель: Yesterday I got a letter from Santa Claus. But I can’t read it. Help me please to decode it.

Каждая команда получает по зашифрованному письму.

3 4 1 10 7 6 3 11 !

6 14 6 11 5 15 9 13 1 8 4 10 10 15 2 5 10 6 11 12

8 1 11 !

На слайде шифр.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

A C D E H I K M O R S T U W Y

Ответ:

dear kids!

I wish you a merry Christmas!

Верно выполнившая задание команда получает фишку.

Песенка. Физминутка. We wish you a Merry Christmas.



III. Подведение итогов.

Dear jury, we are looking forward to our final score.

(Жюри объявляет победителя последнего конкурса и общий счет игры).

The winner of the game is …!

Both teams have tried to do the best to win. You are really very clever and talented! I hope you will improve your English knowledge. Thank you!















Приложение 1

inpoa hcira

liefd bleta

slfeh











Приложение2

Put is,are

  1. There____a clock on the wall.

  2. There _____ two books in the bag.

  3. ___ there TV in our room?

  4. There _____ a lot of chairs in my bedroom.

  5. ______ there two books in your bag?



Fill in the blanks :school,       read,        like,        breakfast,         friends,        together,     nine,        ice cream

I am Jim. I am ___ (1). I go to ___ (2). I can ___ (3) and write. I ___ (4) to swim and skip. For ___ (5) I like sandwiches, cakes and ___ (6). I have got  a lot of ___ (7). We play ___ (8) on Sundays.





Приложение2

Put is,are

  1. There____a clock on the wall.

  2. There _____ two books in the bag.

  3. ___ there TV in our room?

  4. There _____ a lot of chairs in my bedroom.

  5. ______ there two books in your bag?



Fill in the blanks :school,       read,        like,        breakfast,         friends,        together,     nine,        ice cream

I am Jim. I am ___ (1). I go to ___ (2). I can ___ (3) and write. I ___ (4) to swim and skip. For ___ (5) I like sandwiches, cakes and ___ (6). I have got  a lot of ___ (7). We play ___ (8) on Sundays.









Приложение 3

Santa Claus’s letter

3 4 1 10 7 6 3 11 !

6 14 6 11 5 15 9 13 1 8 4 10 10 15 2 5 10 6 11 12 8 1 11 !

Код письма

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

A C DE H I K M O R S T U W Y




Santa Claus’s letter

3 4 1 10 7 6 3 11 !

6 14 6 11 5 15 9 13 1 8 4 10 10 15 2 5 10 6 11 12 8 1 11 !

Код письма

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

A C DE H I K M O R S T U W Y




Santa Claus’s letter

3 4 1 10 7 6 3 11 !

6 14 6 11 5 15 9 13 1 8 4 10 10 15 2 5 10 6 11 12 8 1 11 !

Код письма

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

A C DE H I K M O R S T U W Y




Santa Claus’s letter

3 4 1 10 7 6 3 11 !

6 14 6 11 5 15 9 13 1 8 4 10 10 15 2 5 10 6 11 12 8 1 11 !

Код письма

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

A C DE H I K M O R S T U W Y





Приложение 4

Do the crossword puzzle





g




a













r







d





e





n

You can see it in the country.



Do the crossword puzzle





g




a













r







d





e





n

You can see it in the country.



Do the crossword puzzle





g




a













r







d





e





n

You can see it in the country.



Do the crossword puzzle





g




a













r







d





e





n

You can see it in the country.

Просмотр содержимого документа
«для жюри»

Для жюри


4А

Contests/Team names





Letters

Кто быстрее и Правильно

(max 3 points)





Questions

Правильно

(max 2 points)





Grammar

Больше правильных слов

(max 3 points)





Captains

(max 3 points)





Pictures\Past Simple

( 5 предложений по картине)

(max 3 points)





Crossword puzzle

Кто быстрее и Правильно

(max 3 points)






Santa’s letter

Кто быстрее и Правильно

(max 3 points)








Просмотр содержимого презентации
«4 класс»

Игра-викторина  для 4 классов  по английскому языку  “Good-better-the best! Are you the best pupils or….?”

Игра-викторина для 4 классов по английскому языку “Good-better-the best! Are you the best pupils or….?”

Put  is,are  1.There____a clock on the wall.  2.There _____ two books in the bag.  3.___ there TV in our room?  4.There _____ a lot of chairs in my bedroom.  5.______ there two books in your bag?

Put is,are 1.There____a clock on the wall. 2.There _____ two books in the bag. 3.___ there TV in our room? 4.There _____ a lot of chairs in my bedroom. 5.______ there two books in your bag?

Put  is,are  1.There is a clock on the wall.  2.There are two books in the bag.  3. Is there TV in our room?  4.There are a lot of chairs in my bedroom.  5. Are there two books in your bag?

Put is,are 1.There is a clock on the wall. 2.There are two books in the bag. 3. Is there TV in our room? 4.There are a lot of chairs in my bedroom. 5. Are there two books in your bag?

Fill in the blanks:  school,       read,        like,     breakfast,         friends,        together,     nine,         ice cream  I am Jim. I am ___ (1). I go to ___ (2).  I can ___ (3) and write. I ___ (4) to swim and skip. For ___ (5) I like sandwiches, cakes and ___ (6). I have got  a lot of ___ (7). We play ___ (8) on Sundays.   

Fill in the blanks: school,       read,        like,     breakfast,         friends,        together,     nine,        ice cream I am Jim. I am ___ (1). I go to ___ (2). I can ___ (3) and write. I ___ (4) to swim and skip. For ___ (5) I like sandwiches, cakes and ___ (6). I have got  a lot of ___ (7). We play ___ (8) on Sundays.  

Fill in the blanks:  school,       read,        like,     breakfast,         friends,        together,     nine,         ice cream  I am Jim. I am nine (1). I go to school (2).  I can read (3) and write. I like (4) to swim and skip. For breakfast (5) I like sandwiches, cakes and ice cream (6). I have got  a lot of friends (7). We play together (8) on Sundays.   

Fill in the blanks: school,       read,        like,     breakfast,         friends,        together,     nine,        ice cream I am Jim. I am nine (1). I go to school (2). I can read (3) and write. I like (4) to swim and skip. For breakfast (5) I like sandwiches, cakes and ice cream (6). I have got  a lot of friends (7). We play together (8) on Sundays.  

Do the crossword puzzle You can see it in the country.   g   a   r d e n    

Do the crossword puzzle

You can see it in the country.

 

g

 

a

 

r

d

e

n

 

 

Check if you were right You can see it in the country. b r i   d r g   h a e   o o p a s r s p d h h l e e e e n e   p   t r e e

Check if you were right

You can see it in the country.

b

r

i

 

d

r

g

 

h

a

e

 

o

o

p

a

s

r

s

p

d

h

h

l

e

e

e

e

n

e

 

p

 

t

r

e

e

Decode the letter!  3 4 1 10 7 6 3 11 !  6 14 6 11 5 15 9 13 1 8 4 10 10 15  2 5 10 6 11 128 1 11 !  На слайде шифр.  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  A C D E H I K M O R S T U W Y

Decode the letter! 3 4 1 10 7 6 3 11 ! 6 14 6 11 5 15 9 13 1 8 4 10 10 15 2 5 10 6 11 128 1 11 ! На слайде шифр. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 A C D E H I K M O R S T U W Y

Dear Kids!  I wish you a merry Christmas!  Best wishes,  Santa Claus

Dear Kids! I wish you a merry Christmas! Best wishes, Santa Claus

Let’s sing an X-mas song! We wish you a merry Christmas,  We wish you a merry Christmas,  We wish you a merry Christmas,  And a happy New Year!

Let’s sing an X-mas song!

We wish you a merry Christmas, We wish you a merry Christmas, We wish you a merry Christmas, And a happy New Year!

It’s time to count your points!

It’s time to count your points!


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!