СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Итоговая оценочная работа по английскому языку для 5 класса к УМК Вербицкая М.В.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная письменная работа ставит своей целью контроль уровня сформированности иноязычной коммуникативной компетенции обучающихся при осуществлении  такого вида речевой деятельности как чтение, а также контроль овладения лексическими и грамматическими навыками за курс 5 класса.

Просмотр содержимого документа
«Итоговая оценочная работа по английскому языку для 5 класса к УМК Вербицкая М.В.»

Промежуточная аттестация по английскому языку 5 класс

1 вариант

1.Чтение


Прочитай текст и выполни задания после текста.

Dear Lena,

Thank you for your letter. It was so good to hear from you. I also travelled a lot this summer. I was very lucky. In August I went to Summer School in Boston. I spent four weeks there. We lived and studied at a good state school.

We learned English 4 hours every day. At the lessons we read and discussed texts, learned English words and poems by heart, played games, asked and answered questions, worked on a computer. We didn’t speak Russian at our lessons. We also read much about American history and traditions.

In the evenings we usually made a fire, played the guitar and sang songs. I took a lot of

pictures of my friends and of myself.

With lots of love and best wishes from my parents.

Your friend,

Lena


Выберите правильный ответ.

  1. Where did Lena go in summer?

  1. London b) Moscow c) Boston

  1. Where did she study?

  1. at sport school b) at summer school c) at the museum

  1. What did she do during the holidays?

  1. learned English b) swam in the river c) skate-boarding

  1. Shespent …….. there.

  1. four weeks b) four months c) four days

  1. At the lessons they learned ……. .

  1. games b) poems c) texts



  1. ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________________________________________________________________

  2. __________________________________________________________________________

  3. __________________________________________________________________________

  4. __________________________________________________________________________



    1. Исчисляемые и неисчисляемые существительные. Вставьте much или many.

  1. There is _________ milk in the glass. 2) There are ___________ pupils in the classroom. 3) I have __________ water in the cup. 4) They had __________ cheese on the plate.

5) Have you got ___________ friends in our class?



    1. 1. Запиши числительные цифрами.

1. One thousand five hundred and twenty-two ______________________________

2. Six point eight million _______________________________________________

3. Two thousand and thirty-five __________________________________________

4. Eleven point seven million ____________________________________________


2.3.2. *Запиши числительные словами.

1. 6,890 __________________________________________________________________

2. 5.7 mln ________________________________________________________________

3. 13.8 mln _______________________________________________________________

4. 3,459 __________________________________________________________________

















































Промежуточная аттестация по английскому языку 5 класс

  1. вариант

  1. Чтение.

Прочитай текст и выполни задания после текста.

In spring and summer Nick works on the farm. In autumn the farmer gives him three coins (монеты). Nick takes them and goes to a large town. He walks on and on in the forest. It’s cloudy and windy. Soon he meets a mouse. The mouse says, “Nick, help me! It’s cold and rainy. My children are hungry. Give me your coins, please. I’ll help you, too.” Nick thinks, “Why not? People will give me some bread to eat.” So Nick gives the mouse his coins.

Nick comes to the town. A beautiful but sad girl Liz lives in the town. She can’t find her nice ring (кольцо). Her father says, “I’ll give a lot of coins to the man who will find Liz’s ring.”

Nick asks the mouse to help him. The mouse runs under the table, behind the armchair, between the sofa and the wardrobe. Look! The ring is in the left corner of the kitchen next to the fireplace. Liz is happy. Her father is happy too. He gives Nick a lot of coins. Nick gives the mouse a lot of presents for her children.

Закончи предложение, обведи нужную букву.

  1. Why does the farmer give Nick coins?

  1. Nick asks b) Nick works on the farm c) Nick wants to buy a cow

  1. Where does Nick go?

  1. to the farm b) to the town c) to the park

  1. Nick gives the mouse his three coins because…

a) he has got a lot of coins, b) people will give him some bread to eat,

c) Liz will give him her ring.

4. Why is Liz sad?

a) She can’t find her ring. b) She lives in a large town.

c) She doesn’t have coins.

5. What does Liz’s father give Nick?

a) He gives Liz a lot of presents. b) He gives Nick a lot of coins.

c) He gives Nick Liz’s ring.


  1. _______________________________________________________________________________

  2. _______________________________________________________________________________

  3. _______________________________________________________________________________

  4. _______________________________________________________________________________

2.2. Исчисляемые и неисчисляемые существительные. Вставьте much или many.

1) There is ________ oil in the salad. 2) There are _______ toys in the boxes. 3) She has _________ money in her bag.4) They have _________ tomatoes on the plate. 5) Have you got ____________ boys in our class?


2.3.1. Запиши числительные цифрами.

1. Two thousand three hundred and eleven ______________________________

2. Seven point four million _______________________________________________

3. Nine thousand and fifty-one __________________________________________

4. Thirteen point eight million ____________________________________________


2.3.2. *Запиши числительные словами.

1. 8,540 __________________________________________________________________

2. 13.2 mln ________________________________________________________________

3. 6.3 mln _______________________________________________________________

4. 7,210 __________________________________________________________________












































Промежуточная аттестация по английскому языку

5 класс


Пояснительная записка

  1. Назначение работы

Промежуточная аттестация в 5 классе проводится в форме теста. Письменная работа ставит своей целью контроль уровня сформированности иноязычной коммуникативной компетенции обучающихся при осуществлении такого вида речевой деятельности как чтение, а также контроль овладения лексическими и грамматическими навыками за курс 5 класса.

  1. Структура работы

Работа состоит из 5 заданий: 1 задание на чтение и 4 задания по лексике и грамматике.

  1. Время выполнения работы

Время, отводимое на написание работы: 45 минут.

  1. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом

Максимальное количество баллов, которое может получить обучающийся – 22 б.

Каждый правильный ответ в задании оценивается в 1 балл. За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов. Исправления, сделанные обучающимися, ошибкой не считаются.

Работа оценивается по пятибалльной системе.

Критерии оценивания:

«5» - 19-22 б.

«4» - 14-18 б.

«3» - 10-13 б.

«2» - менее 10 баллов






  1. Ключи к работе.

1вариант

1 задание

1-с2-b3-а4-а5-b6-c

2 задание

1-must, 2-have to, 3-have to, 4-must

2.2. задание

1-much 2- many 3-much 4 –much 5- many

      1. задание

1-1522, 2-6.8 , 3-2035, 4-11.7

      1. задание

  1. Six thousand eight hundred and ninety

  2. Five point seven million

  3. Thirteen point eight million

  4. Three thousand four hundred and fifty-nine


2 вариант

1 задание

1-b2-b3-b4-а5-b

2 задание

1-have to, 2-must 3-must 4-have to

2.2. задание

1-much 2- many 3- much 4 –many 5- many

      1. задание

1-2311, 2-7.4, 3-9051, 4-13.8

      1. задание

1-Eight thousand five hundred and forty

2-thirteen point two million

3-six point three million

4-seven thousand two hundred and ten


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!