№ урока | Тема | Языковые средства для: | Упр. (SB) | Доп. упр. (SB) | Упр. (WB) |
понимания | использования в речи | Аудир. | Говор. |
Модуль 1. Hello! |
| Введение в школьную жизнь. | Who’s this? This is (Willow) Open (close) your books. Who is it? What’s your name? | Yes. No. Hello! I’m (Kelly). Goodbye, (Sue). | 1 – 4 4 – 5 | 1 – 4 2 – 4 3 – 5 | | 1 – 4 2 – 6 |
| Введение в школьную жизнь. | What’s your favourite colour? What’s this? What colour is this? What colour is the sun? sun, tree, apples, oranges, frog, flowers | Colours: red, blue, green, yellow, pink, orange. It’s orange. It’s green. Hello, I’m (Max, the frog) | 2 – 7 | 1 – 6 1 – 10 | 3 – 7 2 – 11 3 – 11 | 3 – 7 4 – 7 5 – 8 6 – 9 |
| Обобщающее повторение. Цвета разных стран. | What colour is the sun? UK, Germany, Russia. What colour is this? bus, mail box, tram | red, blue, green, yellow, pink, orange Hello, I’m (Alvin) My favourite colour is…. (It’s) red. My favourite colour is (red). | 3 – 13 | 2 – 12 3 – 13 4 – 13 1 – 14 2 – 15 | 1 – 12 4 – 13 3 – 15 | |
| Проверь себя! | | | 1 – 19 2 – 19 | | 120 – 121 | |
Модуль 2. My Schoolbag. |
| Школьные принадлежности. Числа 1 – 5 | Show me (red)! What’s this? What colour is it? Let’s count! How many….? Two flowers! | School objects: schoolbag, pencil, book, pen, rubles, pencil case. My (pen) is (blue). It’s a (book)! one, two, three, four, five. | 2 – 20 | 1 – 20 3 – 21 1 – 22 2 – 23 | 1 – 20 2 – 20 3 – 21 4 – 21 1 – 22 2 – 23 3 – 23 | 1 – 10 2 – 11 3 – 12 4 – 13 5 – 14 |
| Предметы одушевленные и неодушевленные. Игры разных стран. | living and non – living things eat, breathe, have babies, grow ant, bat, tree UK, Cuba, Russia Playground games (tug of war, hopscotch) Correct! One point for team A! | It’s (red). Go to school! School is cool! Say your name and go to school! (Ma – ri – a)! | 1 – 30 | 2 – 31 | 1 – 26 2 – 27 1 – 30 2 – 31 3 – 31 | |
| Обобщающее повторение (модуль 2). | How many (pencil cases)? | one, two, three, four, five This is my 9pencil). It’s (yellow). | 3 – 29 | 1 – 28 2 – 28 3 – 29 4 – 29 | 1 – 28 2 – 28 3 – 29 4 – 29 | 6 – 15 |
| Проверь себя! | | | | 2 – 33 | 1 – 33 2 – 33 120 – 121 | |
Модуль 3. My Home. |
| Дом. Предметы мебели и их расположения. | What’s this? What colour is the (door)? Where’s the pencil? Where’s (Woody)? | Parts of a house: house, roof, window, floor, wall, door (This is the) roof. This is my house. The (window) is (green). | 2 – 34 3 – 37 | 1 – 34 4 – 35 1 – 36 2 – 37 | 1 – 34 2 – 34 3 – 35 4 – 35 1 – 36 3 – 37 2 – 37 | 1 – 16 2 – 17 3 – 18 4 – 19 5 – 20 6 – 21 |
| Где живут животные. Сказочные герои разных стран. | This is a (doghouse). animal homes: nest, basket, fish tank, doghouse UK, USA, Germany, France Belle, Hansel and Gretel, Pocahontas, Jack | dog, fish, bird, cat Look at (Belle)’s house. Look at the (roof). (Is it) in the cupboard? | | 1 – 44 2 – 45 | 1 – 40 2 – 41 3 – 41 1 – 44 3 – 45 4 – 45 | |
| Обобщающее повторение (модуль 3). | Where’s the (blue) book? | (On) the (table). This is my room. This is my bed. | 1 – 42 3 – 43 | 4 – 43 | 2 – 42 3 – 43 4 – 43 | |
| Проверь себя! | | | 1 – 47 | 2 – 47 | 1 – 47 2 – 47 120 – 121 | |
Модуль 4. My toys. |
| Игрушки. Числа 6 – 10 | How many (planes)? Let’s count! What have you got? Count six pencils. What is it? Is it a train? | Yes! No! Toys: doll, ball, car, rain, plane, teddy. Here’s a (doll). I’ve got a (red teddy). | 1 – 48 2 – 51 3 – 51 | 2 – 48 3 – 49 1 – 50 2 – 51 | 1 – 48 2 – 48 3 – 49 4 – 49 1 – 50 2 – 51 3 – 51 | 1 – 22 2 – 23 3 – 24 4 – 25 5 – 25 |
| Как использовать предмет вторично. Игрушки разных стран. | coffee can, money box, marbles UK, China, Russia Toys (yo – yo, Matryoshka) | recycle glass, paper, aluminium (Three) and (two) is five. (Five) is (blue)! I’ve got a big car. Kelly’s got a small car. | | 3 – 59 | 1 – 54 2 – 55 3 – 55 1 – 58 2 – 59 3 – 59 | |
| Обобщающее повторение (модуль 4). | How many? | big/ small The (big) ball is in the (big) box. This is my favourite toy. It’s a.. | 1 – 56 | 2 – 56 3 – 57 4 – 57 | 1 – 56 2 – 56 3 – 57 4 – 57 | 6 – 26 7 – 27 |
| Проверь себя! | | | | 1 – 61 2 – 61 | 2 – 61 120 – 121 | |
Модуль 5. My Face. |
| Мое лицо. Чистота – залог здоровья. | What’s this? Touch your eyes. How many eyes? What colour is it? Woody is dirty. shampoo, brush, soap, toothpaste Now Woody is clean. What’s this? | parts of the face: nose, hair, ears, eyes, mouth, tongue. He’s got (one big eye). Look at me! I’ve got (five big eyes and one big mouth). | 1 – 62 3 – 63 3 – 65 | 3 – 63 4 – 63 1 – 64 | 1 – 62 2 – 62 3 – 63 4 – 63 2 – 65 3 – 65 | 1 – 28 2 – 29 3 – 30 4 – 31 |
| Мир животных. Герои мультфильмов разных стран. | This is a (cat). It’s got (small eyes) UK, USA, Russia Stitch, Mickey Mouse, Pinocchio, Lightning McQueen from Cars, Wallace and Gromit | cat, dog He’s got (a big nose). | | 3 – 69 1 – 72 | 1 – 68 2 – 69 3 – 69 1 – 72 2 – 73 3 – 73 | |
| Обобщающее повторение (модуль 5). | What colour? What’s this? | He’s got (yellow hair). Look at (Miss) Potato. (She)’s got (red hair). | 2 – 71 | 2 – 71 3 – 71 | 1 – 70 2 – 71 3 – 71 | 6 – 33 |
| Проверь себя! | | | 2 – 75 | | 1 – 75 2 – 75 120 – 121 | |
Модуль 6. My Food. |
| Еда, предпочтения. Полезная еда. | What’s this? What is your favourite food? Is it (eggs)? (Six) students like (bananas). | Food: bananas, eggs, milk, sandwiches, biscuits, cheese. I like (biscuits). Give me some, please. Look! (Bananas, eggs and sandwiches)! Food/ drink: tea, pizza, apples, popcorn, ice cream, cola. My turn! I like…… Yummy! I don’t like… Yuk! Picnics are yummy! Come on, everyone! | 1 – 76 2 – 76 2 – 79 3 – 79 | 1 – 76 3 – 77 4 – 77 2 – 79 | 1 – 76 2 – 76 3 – 77 4 – 77 1 – 78 2 – 79 3 – 79 | 1 – 34 2 – 35 3 – 36 4 – 37 |
| Откуда еда? Чаепитие в разных странах. | We get apples from a tree. UK, China, Turkey, Russia Do you drink tea? Biscuits and milk, change places! | apples, milk, eggs, cheese, bananas, cow, tree, chicken I like (apples). | | 2 – 83 | 1 – 82 2 – 83 1 – 86 2 – 87 3 – 87 | |
| Обобщающее повторение (модуль 6). | Does Frosty like (ice – cream)? | Do you like (ice –cream), Frosty? Yes. Yummy! No. Yuk! I like (pizza)! Yummy! | | 2 – 85 3 – 85 | 1 – 84 3 – 85 | 5 – 38 6 – 39 |
| Проверь себя! | | | 1 – 89 | 2 – 89 | 1 – 89 120 – 121 | |
Модуль 7. My animals. |
| Животный мир. Что умеют делать животные (part 1)? | What’s this? How many (cows)? (Pip), (fly) like a (bat)! What can (you) do? | Animals: cat, cow, hen, dog, sheep, horse. The (sheep) goes (baa)! Look! Two (yellow cows) This is a (cat). The (cat) goes (miaow)! Actions: jump, climb, swim, fly, run. I’m a (horse) and I can (jump). It’s a (bat). It can (fly). | 1 – 90 2 – 93 | 2 – 90 4 – 91 2 – 93 3 – 93 | 1 – 90 3 – 91 1 – 92 3 – 93 | 1 – 40 2 – 41 3 – 42 4 – 43 |
| Что умеют делать животные? (part 2). Животные разных стран. | What can a (lion) do? Can you (jump)? Australia, Peru, China, Russia koala, llama, panda | It can (run). Yes, I can. No, I can’t. A (green) (koala).. | | 1 – 96 2 – 97 1 – 100 3 – 101 | 1 – 96 1 – 100 2 – 101 3 – 101 4 – 101 | |
| Обобщающее повторение (модуль 7). | How many animals are there on the farm? Willow says, jump! | Yes, I can. No, I can’t. This is my farm. Look! A (horse)…. | | 2 – 99 3 – 99 | 1 – 98 2 – 99 3 – 99 | 5 – 44 6 – 45 |
| Проверь себя! | | | 1 – 103 2 – 103 | | 1 – 103 2 – 103 120 – 121 | |
Модуль 8. My senses. |
| Чувства и ощущения. День и ночь. | What can you (smell)? Is it (day) or is it (night)? | Senses: see, smell, hear, taste, touch. snail, rabbit I can (see) with my (eyes)! I can (see) a (snail)! I can (smell) the…. but I can’t (smell) the.. sun, moon, day, night, stars It’s day (night)! | 2 – 107 | 1 – 104 2 – 104 3 – 105 4 – 105 1 – 106 | 1 – 104 3 – 105 4 – 105 1 – 106 2 – 107 3 – 107 | 1 – 46 2 – 47 3 – 48 4 – 49 |
| Животные ночью. Что можно увидеть и узнать в разных странах? | What can you see? koala, snail, bat, mouse, lion UK, Italy, Russia Big Ben, fish and chips, bagpipes, Coliseum, violin, St. basil’s cathedral, balalaika | I can see a (bat) at night. I can see.. I can taste… I can hear… | | 1 – 110 1 – 114 2 – 115 | 2 – 111 1 – 114 2 – 115 3 – 115 | |
| Обобщающее повторение (модуль 8). | (Alvin), what can you see? Is it day or night? | It’s (night). I can see (the moon, the stars, a bat). | 1 – 112 3 – 113 | 3 – 113 4 – 113 | 1 – 112 2 – 112 4 – 113 | 5 – 50 6 – 51 |
| Проверь себя! | | | 1 – 119 | | 1 – 119 2 – 119 | |
| Повторение (модули 1 – 8) |
Изучение английского языка необходимо современному младшему школьнику для успешной социализации в современном многоязычном мире.
Являясь предметом филологического цикла, английский язык формирует коммуникативную компетенцию младшего школьника, способствуя его поликультурному воспитанию, языковому развитию, расширению кругозора, воспитанию нравственных качеств и формированию социальных умений наряду с другими программами по предметам начальной школы.
В свете современных тенденций обучение иностранному языку предполагает интегрированный подход в обучении и поэтому необходимо не только развивать умения иноязычного речевого общения, но и решать задачи культурного, межкультурного и прагматического характера.
Предлагаемая рабочая программа предназначена для учащихся 1 класса, которые со 2 класса будут изучать английский язык по программе углубленного изучения и составлена в соответствии с требованиями Федерального Государственного Образовательного Стандарта начального общего образования с учетом концепции духовно – нравственного воспитания и планируемых результатов освоения основной образовательной программы начального общего образования.