СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Комплект оценочных средств по дисциплине Иностранный язык

Нажмите, чтобы узнать подробности

Комплект оценочных средств для студентов СПО по дисциплине Иностранный язык

Просмотр содержимого документа
«Комплект оценочных средств по дисциплине Иностранный язык»


МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ, НАУКИ И МОЛОДЕЖНОЙ ПОЛИТИКИ КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ

ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ КРАСНОДАРСКОГО КРАЯ «НОВОРОССИЙСКИЙ СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ КОЛЛЕДЖ»





Комплект

контрольно-оценочных средств

учебной дисциплины

Иностранный язык (английский)

по профессии СПО 19.01.17 «Повар, кондитер»










Новороссийск, 2020



1. Общие положения

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины Иностранный язык (английский)

КОС включают контрольные материалы для проведения текущего контроля и промежуточной аттестации в форме1 дифференцированного зачёта(устного).

КОС разработаны на основании положений:

образовательной программы по направлению подготовки профессии СПО 19.01.17 Повар, кондитер;

программы учебной дисциплины Иностранный язык (английский язык).


2. Результаты освоения дисциплины, подлежащие проверке



Результаты обучения

(освоенные умения, усвоенные знания)

Основные показатели и оценки результатов

1.Устное и письменное общение на английском и немецком языке на профессиональные и повседневные темы.

ОК 6.Работать в коллективе и команде эффективно общаться с коллегами, руководством, студентами.

2.Перевод со словарём иностранных текстов профессиональной направленности

ОК 4.Осуществлять поиск информации необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач.

3.Самостоятельное совершенствование устной и письменной речи, пополнение словарного запаса

ОК 2.Организовать собственную деятельность исходя из цели и способов её достижения, определённых руководителем.

4.Знание лексического минимума(1200-1400ЛЕ), необходимого для чтения и перевода со словарём иностранных текстов профессиональной направленности

ОК 3.Анализировать рабочую ситуацию, осуществлять текущий и итоговый контроль, оценку и коррекцию собственной деятельности, нести ответственность за результаты своей работы.

5.Знание грамматического минимума по каждой теме УД.

ОК 5.Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.



3. Распределение оценивания результатов обучения по видам контроля


Наименование элемента умений или знаний

Виды аттестации

Текущий контроль

Промежуточная аттестация


У 1: Общаться устно и письменно на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы.

У 2:Переводить со словарём иностранные тексты профессиональной направленности.

У 3:Самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

З 1:Лексический минимум (1200-1400) по каждой теме учебной дисциплины.

З 2:Грамматический минимум по каждой теме УД






+

+

+


+

+



+




+


+


4. Распределение типов контрольных заданий по элементам знаний и умений.


Содержание

учебного материала

по программе УД

Тип контрольного задания2

З1

З2

У1

У2

З1

У1

У2

…….

n.n

Раздел 1. Тема 1.1. My family

+

+

+

+




…….


Раздел 1. Тема 1.2.Interpersonal relationship


+ +




…….


Раздел 1. Тема 1.3.My native town

+

+




+

+

…….


Раздел 1. Тема 1.4.Sports in our life

+

+

+







Раздел 1. Тема 1.5.Climate and weather


+


+


+


…….


Раздел 2. Тема 2.1.The role of person

+


+


+



…….


Раздел 2. Тема 2.2.My working day

+

+

+

+

+



…….


Раздел 2.Тема 2.3.My spare time

+

+

+

+

+



…….


Раздел 3. Тема 3.1.Mass media

+

+

+

+

+

+

+

…….


Раздел4. Тема 4.1.Customs and traditions in Russia

+

+



+

+

+



Раздел1. Тема 1.1.Youth problems










Раздел2. Тема 2.1.Classes of electricity




+

+

+




Раздел2. Тема 2.2.The three states of matter




+

+

+





5. Распределение типов и количества контрольных заданий по элементам знаний и умений, контролируемых на промежуточной аттестации.


Содержание

учебного материала

по программе ПМ

Тип контрольного задания

З1

З2

З3

У2

З1

У1

У2

…….

n.n

Раздел 1. Тема 1.1.Learning languages

+



+


+




Раздел 2. Тема 1.2. Holidays in Russia


+




+

+



Раздел 2. Тема 1.3.US Holidays

+

+

+

+

+

+

+



Раздел 2. Тема 1.4.US Political system

+


+


+





Раздел 3. Тема 1.5.Big towns and cities in USA


+


+


+




Раздел 3. Тема 3.1.The famous people of USA

+


+


+

+

+



Раздел 3. Тема 3.2.Education in Great Britain and in USA

+

+

+


+

+




Раздел 4. Тема 4.1.Environment of the world

+

+

+

+






Раздел 5. Тема 5.1.Paradoxes of vibration




+

+

+






6. Структура контрольного задания

Индивидуальные карточки для проведения дифференцированного зачёта на IV курсе

Card №1

I. Перевести на английский язык.

Иностранный язык, особенно, требовать, национальные праздники, научно-технический прогресс, средства информации, День Солидарности Российской Федерации, День Победы, русские войска, нацистские завоеватели, недавно, Рождество, Пасха, Новый год.


II. Дописать предложения из тем.

1. In ____ Christmas is celebrated on January 7.

а) Spain б) USA в) Britain г)Russia

2. In Europe and the USA Christmas is marked on ___.

а) December 25 б) February 2 в) March 6 г) April 8

3. On the new year night people go to a dance, visit their friends or stay at _____.

а) at the theatre б) at home в) at the office г) at the cinema

4. January 1 is now a national holiday fortunally for those who like to celebrate ______.

а) in the morning б) all night в) in the evening г) in the afternoon

5. The total knowledge of mankind is known to double ____.

а) 2 years б) 5 years в) every 7 years г) 9 years

6. The native speakers of English live in Great Britain, the United States of America, ____.

а) Austria б) New Zealand в) Tasmania г) Germany

7. So far there is no universal or ideal method of _____.

а) learning rules б) learning languages в) learning country

8. English is one of the official languages of the United Nations Organization and other political ____.

а) offices б) institutions в) organizations г) schools


III. Вставить глаголы в нужном времени.

1. As a second language it ____ in the former British and US colonies.

а) are studying б) is used в) will be reading г) was playing

2. When _____ a language you must learn the culture and history of the native speakers.

а) reading б) studying в) paying г) selling

3. Love for freedom ____ a national character of the Russian people.

а) will have б) are в) were г) has been

4. Most of them _____ of religious origin.

а) was б) were в) are г) is


IV. Определить времена глаголов и залоги.

1. Will have picked 6. was growing 11. visited

2. shall be drinking 7. Are written 12. Was bought

3. will be burnt 8. Have been 13. thought

4. is driving 9. Had lived 14. makes

5. were repairing 10. Shall read


V. Определить по словам времена.

1. last year 6. All the time 11. A year ago

2. next week 7. just 12. often

3. already 8. usually 13. Next day

4. the day after tomorrow 9. tomorrow 14. yesterday

5. same tears ago 10. The day before yesterday








Card №2


I. Перевести на английский язык.

Проблема, важный, научно-технический прогресс, человечество, удваивать, иностранные языки, официальный, информация, бывшие британские и американские колонии, Новая Зеландия, ООН, международный туризм, современная музыка, универсальный метод, англо-говорящие народы, культура, усердно, образование, литература, представлять, международный.


II. Дописать предложения из тем.

1. Over _____ speak it as a mother tongue.

a) over 100 mln. 6) over 200 mln. в) over 300 mln. people

2. It is not only the national or official language of same thirty states which represent ______.

a) different cultures 6) many traditions в) wonderful customs

3. It is the language of literature, education, modem music ____.

a) Leave metal 6) international tourism в) popular music

4. Love for freedom has been a national has been a national character of the_____.

a) English people 6) Russian people в) German people

5. On Christmas is celebrated the ____.

a) the Revival of Jesus Christ 6) the birth of Jesus Christ в) the Easter

6. There are dales and events in the life of our country that are memorable to every ______.

a) English 6) German e) every Russian citizen

7. _____ national holidays have appeared.

a) old 6) new в) easy г) loud

8. In Europe and in the USA it is marked_______.

a) in January 6) in March в) in December


III. Вставить глаголы в нужном времени.

1. These are national holidays, people do not ______on these days.

a) live 6) work в) approve г) arrive.

2. Today English ______the language of the world.

a) are 6) was в) were г) is

3. One hard to learn any foreign language.

a) will have 6) must work в) shall pay г) had done

4. May Day is _____as the day of solidarity of the workers.

a) are paid б) is regarded в) will be known

5. There is one more holiday which is by everybody adults and children.

a) are sold 6) is loved в) will have been


IV. Определить времена глаголов и залоги.

1. Will be sitting 6. symbolizes 11. had lived

2. shall have worked 7. Thought 12. will be burnt

3. is offered 8. Build 13. shall go

4. were traveling 9. is speaking 14. was written

5. like 10. have been 15. visited

V. Определить по словам времена.

1. already 6. a year ago 11. some years ago

2. just 7. Often 12. the day after tomorrow

3. usually 8. next day 13. next year

4. tomorrow 9. last week 14. last year.

5. the day before yesterday 10. always






Card №3

I. Перевести на английский язык.

События, религиозное значение, счастье, взрослые, завоеватели. Даты, знаменательный, День независимости Российской Федерации, Российские войска, День солидарности, Рождество, Пасха, Новый год, чудеса, праздновать, праздники национальные, широкое распространение, к сожалению.


II. Дописать предложения из тем.

1. Easter symbolizes the revival of______.

a) sky 6) sun в) Jesus Christ

2. May day is regarded as the day of solidarity of the_______.

a) of the peasants 6) of the workers в) of the Dockers

3. The problem of learning languages is very________.

a) main 6) important в) major г) special

4. The total knowledge of mankind is known to double.

a) every 7 years 6) last year в) some years ago г) hundred years


III. Вставить глаголы в нужном времени.

1. Foreign language are ______ as the main and the most efficient means of information.

a) will been 6) are needed в) was paid

2. Over 300 million people ______ it as a mother tongue

a) sold 6) say в) speak г) tell

3. There are dates and events in the life of our country that ______ memorable to every Russian citizen.

a) were 6) was в) are г) will have been

4. May day _______ regarded as he day of solidarity of the workers of the world.

a ) was 6) are в) is г) were

5. Recently new national holidays have______.

a) Paid 6) appeared в) sold г) to Id


IV. Определить времена глаголов и залоги.

1. Will have done 6. Have answered 11. Brought

2. Is said 7. Had asked 12. Took

3. Was built 8. Were jumping 13. Shall have drunk

4. Am speaking 9. Is running 14. Were done

5. Will be reading 10. Drives 15. Will be offered



V. Определить по словам времена.

1. already 6. Yesterday 11. last year

2. usually 7. the day after tomorrow 12. some years ago

3. constantly 8. Always 13. just

4. tomorrow 9. Often 14. last week

5. the next day 10. a year ago





Card №4

I. Перевести на английский язык.

Иностранный язык, особенно, требовать, национальные праздники, научно-технический прогресс, средства информации, День Суверенитета, Российская Федерация, День Победы, русские войска, нацистские завоеватели, недавно, Рождество, Пасха, Новый год.


II. Дописать предложения из тем.

1. In Christmas is celebrated on January 7. А) USA Б)Spain В)Italy Г)Russia

2. In Europe and in the USA Christmas is marked on_______. а)November б)May в)February г)25 December

3. On the New Year night people go to a dance, visit their friends or stay at_______.а)country б)home в)car

4. January 1 is now a national holiday, fortunally for those who like to celebrate______.а)day б)night в)morning

5. The total knowledge of mankind is known to double________.а)ten years б)7 years в)5 years г)6 years

6. The native speakers of English live in Great Britain, the USA_________.а)Africa б)Egypt в)New Zeland

7. So far there is no universal or ideal method of_________.а)Learn Language б)Study в)Learning Languages

8. English is one of the official languages of the United Nations organization and other political _________.

а)Offices б)Organizations в)Parties

III. Вставить глаголы в нужном времени.

1. As a second language it ______in the former British and US colonies.

а)Are formed б)Is used в)Am read

2. When ________a language you must learn the culture and history of the native speakers.

а)Learning б)Studying в)Speaking

3. Love for freedom _________a national character of the Russian people.

а)Have been б)Has been в)Is been

4. There _____dates and in the life of our country that______ memorable to every Russian citizen.

а)Am б)Are в)Is

5. Most of them ______of religious origin.

а)To be б)Am в)Are г)Is


IV. Определить времена глаголов и залоги.

1. Will have picked 6. are written 11. was bought

2. shall be drinking 7.

have been 12. thought

3. is driving 8. had lived 13. Makes

4. were repairing 9. shall read

5. was growing 10. visited


V. Определить по словам времена.

1. last year 6. Always 11. a year ago

2. next week 7. Just 12. often

3. already 8. Usually 13. next day

4. one day after tomorrow 9. Tomorrow 14. every month

5. some years ago 10. the day before у yesterday



Лексико-грамматические задания для проведения зачёта на I курсе

Задание 1.

Укажите номера предложений, сказуемые которых стоят в Present Indefinite Tense.



1. The students translate French texts well.

2. He likes to go to the theatre.

3. I am going to the technical school.

4. Do you live in Moscow?

5. He will study English.

6. He did not work at the factory.

7. My mother speaks English well.

8. Does Pete often go to the theatre?

9. We do not study at school.

10. He will not read English books.



Задание 2.

Напишите в вопросительной и отрицательной форме.



1. She likes her profession.

2. I do the sums well.

3. You go to the factory every day.

4. We read newspapers every morning.

5. I got letters from my friends.

6. We discussed a lot of questions.



Задание 3.

Укажите номера английских предложений, содержащих правильный перевод данных русских предложений.



а) Я жил в Минске.

1. I live in Minsk.

2. I shall live in Minsk.

3. I lived in Minsk.



б) Вы дадите мне эту книгу?

1. Shall we give them this book?

2. Did you give me this book?

3. Will you give me this book?

4. Do you give me this book?



в) Они говорят по-английски.

1. They spoke English.

2. They are speaking English.

3. They will speak English.

4. They like to speak English.



Задание 4.

Образуйте инфинитив от следующих глаголов.



Travelled, got, paid, tells, chose, sat, will look, began.



Задание 5.

Перевести на русский язык.



1. He stood talking to her in a soft voice.

2. A group of laughing people came up to us.

3. They have to translate this text.

4. We are allowed to take these books.



ВАРИАНТ II



Задание 1.

Укажите номера предложений, сказуемые которых стоят в Prezent Indefinite Tense.



1. Do you live in Moscow?

2. It took me an hour to get to the technical school.

3. Shall we go to the cinema?

4. They live in Minsk.

5. My sister takes English lessons.

6. Ann did not speak English.

7. Does she go to the cinema?

8. Did you take my book?

9. We help our granny with housework.

10. My sister likes to dance.



Задание 2.

Напишите в вопросительной и отрицательной форме.



1. I often meet this engineer here.

2. He goes to the factory every day.

3. You read newspapers every morning.

4. His sisters always give me books to read.

5. They returned home in the evening.

6. They discussed a lot of articles from these French magazines last week - end.



Задание 3.

Укажите номера английских предложений, содержащих правильный перевод данных русских предложений.



а) Он не работал на фабрике

1. He does not work at the factory.

2. He did not work at the factory.

3. He will not work at the factory.



б) Вы будите переводить этот текст?

1. Will you translate this text?

2. Did you translate this text?

3. Does he translate this text?



в) Мы работаем в саду сейчас.

1. We worked in the garden.

2. I like to work in the garden.

3. We work in the garden every week.

4. We are working in the garden now.



Задание 4.

Образуйте инфинитив от следующих глаголов.



Shall move, came, asks, ran, became, did, does, spoke.



Задание 5.

Перевести на русский язык.



1. He stopped to look at the birds singing in the tree.

2. When reading the book I found your letter.

3. I am able to read French.

4. I had to visit them.



ВАРИАНТ III



Задание 1.

Укажите номера предложений, сказуемые которых стоят в Prezent Indefinite Tense.



1. His life was hard.

2. I want to be a technician.

3. I was asked at the lesson.

4. Does she study English?

5. She works at a hospital.

6. Did you read this text?

7. My friend likes reading English books.

8. She will study English.

9. Pete's sister does not work.

10. Do you study at school?



Задание 2.

Напишите в вопросительной и отрицательной форме.



1. They often go there.

2. I usually read the newspapers at home.

3. She works at a hospital.

4. We write questions at home.

5. He opened the window before classes.

6. Ann translated a lot of foreign letters at the office last week.



Задание 3.

Укажите номера английских предложений, содержащих правильный перевод данных русских предложений.



а) Она работала вечером.

1. She works in the evening

2. She will work in the evening

3. She worked in the evening



б) Я пойду в техникум.

1. I shall go to the technical school.

2. I go to the technical school.

3. I am going to the technical school.

4. I went to the technical school.



в) Студенты сейчас переводят новые тексты.

1. The students translated new texts.

2. The students will translate new texts.

3. The students are translating new texts.

4. The students like to translate new texts.



Задание 4.

Образуйте инфинитив от следующих глаголов.



Sang, saw, visits, said, answers, followed, ran, will go.



Задание 5.

Перевести на русский язык.



1. Laughing loudly she came in to the room.

2. The children playing in the room are my sisters.

3. We must translate this text.

4. I shall have to go there.




6.1. Текст задания3

Вопросы рубежного контроля по теме: Физические и механические свойства металлов и сплавов. III курс. Специальность 151031

1. How many mechanical properties have metals and alloys?

2. What Kinds of physical properties do the metals and alloys possess?

3. Most metals expand on heating and contract on cooling, don’t they?

4. What is the strength of a material?

5. How do you understand the word ,, Yield Point ’’?

6. How has been the toughness defined?

7. What is magnetism of metals?

8. What is called the melting point?

9. What property of metals is a combination of a number of physical and mechanical properties?

10. Do the metals conduct the electricity?

11. Call the metals which are added to plain carbon steel?

12. What steels are called alloy steels?

13. Is the term cast iron is applied to ferrous alloys?

14. Where is produced pig iron?

15. Why is sand used more than all other mold materials?

16. Is hot working of metals better as compared wild a cold working?

17. Do aluminium and circonium counteract harmpul oxides or gases in alloy steels?

18. Does the temperature of the metal for hot working depend on the metal or alloy?

19. What Kind of process is known as cold working?

20. Is silicon an excellent deoxidizer or cleaner of steel?

21. Does manganese improve rolling and forging qualities of metal?

22. What kind of elements does contain carbon steel, besides iron and carbon?

23. What is malleability? Declare correctly this property of metals?

24. Is stress and strain mechanical or physical property of metals?

25. What kind of colour are the most of the metals?

26. What does the boiling point of a substance depend on?

27. What types of furnaces do exist in our country?

28. How many stages are there in the operation of the open Hearth furnace?

29. What does the electric furnace consist of?

30. What does the electric furnace consist of?

Вопросы для проведения промежуточной аттестации по темам: «Автоматизация». «Классификация контроля». «Электрический ток».

IV Курс. Специальности 220703, 270843

  1. How is called the simpliest form of control?

  2. Where is «On-Off» control widely used?

  3. How many types of control may be regarded as basic?

  4. What are the essential parts of a basic automatic control arrangement?

  5. How many kinds of current do exist?

  6. What are conductors, insulators, semiconductors?

  7. How is measured the capacity of a conductor?

  8. How electrical energy is produced?

  9. What are the measuring devices?

  10. How can circuits be divided?

  11. What is an electron?

  12. How do you understand the term, «gravitation»?

  13. Does static electricity differ from the dynamic electricity?

  14. Shortly deseribe, please an electrosсope.

  15. What is called voltage?

  16. Is electric power is generated at power stations?

  17. Do large currents need very thick wires?

  18. How many volts has a car battery?

  19. Does the high voltage drive a heavy current?

  20. How is the current taken the far-off places?

  21. Must the wires touch steel ?

  22. Is an electricity the most important source of energy in industry as well?

  23. Is automation impossible without electricity?

  24. What kind of charge has the electron?

  25. What is the name of a scientist, who in 1911 discovered an atom?

  26. Name, please the main bricks of atomic structure?

  27. What does mean the term « vibration»?

  28. Is vibration of lation origin?

  29. What does defermine the standards of technology?

  30. Can the vibration be used in every possible device?




Грамматические задания для студентов I курса.



•Если нет вопросительного слова (как, где, куда, когда, почему, зачем) – глагол со второго места выходит на первое место.

•Если есть вопросительное слово (как, где, куда, когда, почему, зачем) – вопросительное слово стоит на первом месте, а глагол, согласно железному правилу немецкого языка, – остается на втором.

Например:



Ты работаешь в школе – Du arbeitest in der Schule.



•Arbeitest du in der Schule? – работаешь ты в школе?

•Wo arbeitest du? – где работаешь ты?

Мы идем в парк – Wir gehen in den Park.



•Gehen wir in den Park? – идем мы в парк?

•Wohin gehen wir? – куда идем мы?

Его зовут Мартин – Er heißt Martin.



•Heißt er Martin? – зовут его Мартин?

•Wie heißt er? – как зовут его?



Наиболее употребительные вопросительные слова:



Вопросительные слова

wie? как?

wie? каким образом?

wer? кто?

was? что?

wo? где?

wohin? куда?

woher? откуда?

wann? когда?

warum? почему?

wie viel (wie viele)? сколько?

welcher? какой?

welche? какая?

welches? какое?



Упражнение 1. Задайте вопросы.

1. heißen Sie? – Ich heiße Michael Meier.

2. wohnen Sie, Herr Meier? – Ich wohne in Bonn.

3. kommen Sie? – Ich komme aus Bremen.

4. sind Sie geboren? – Ich bin in Bremen geboren. (Где Вы родились? Я в Бремене родился)

5. alt sind Sie? – Ich bin 27 Jahre alt. (дословный вопрос: «как стары есть Вы?», аlt – старый)

6. arbeiten Sie? – Ich arbeite in Berlin.

7. machen Sie hier? (machen – делать, hier – здесь) – Ich suche die Wohnung. (suchen – искать, die Wohnung – квартира)

8. kommen Sie zu uns? (zu uns – к нам) – Ich komme morgen (morgen – завтра)



Berlin ist das politische, wirtschaftliche und kulturelle Zentrum des Landes und zuglich die größe deutsche Stadt. In Berlin sind die Elektroindustrie, der Maschinenbau, die chemische Industrie und die Leichtindustrie entwickelt. Es hat mehrere Flughalfen.

Berlin ist eine alte Stadt. Es entstand aus zwei Siedlungen im 13. Jahrhundert. Es wurde zahlreiche Bauten errichtet. 1871 wurde Berlin Reichshauptstadt.

Die wichtigsten Sehenswürdigkeiten Berlins sind der Kurfürstendamm, das Schloß Charlottenburg, das Brandenburger Tor – ein weltbekantes Wahrzeichen Berlins. Berlin ist eine Stadt mit reichen Theatertraditionen. In Berlin gibt es zwei größe zoologische Gärten, zahlreiche Sportstätten, darunter das Olympiastadion.







  1. Berlin ist das politische, wirtschaftliche und kulturelle Zentrum des Landes, stimmt das?

  2. Welcher Industriezweige sind in Berlin entwicklet?

  3. Wann entstand Berlin?

  4. Kannst du die wichtigsten Sehenswürdigkeiten Berlins nennen?



  • Seht euch die Bilde an und findet den Text:

  1. Der Alexanderplatz – Ihr wißt, das er seinen Namen dem russischen Zaren Alexander dem Ersten zu Ehren bekommen hat.

  2. Das Brandenburger Tor – Ihr wißt, das es das Wahrzeichen Berlins ist.

  3. Das Reichstagsgebäude - Hier war während der Hitlerzeit die Reichskanzlei Hitlers.

  4. Der Kurfürstendamm – eine der größten und schönsten Straßen Berlins mit vielen eleganten Geschäften, Cafes und Restaurants.

  5. Die Museumsinsel – So wird der Platz genannt, auf dem berühmte Museen Berlins liegen: das Pergamonmuseum, die Nationalgallerie, das Bodemuseum.



  • Seht euch die Bilde an und findet den Text:

  1. Der Alexanderplatz – Ihr wißt, das er seinen Namen dem russischen Zaren Alexander dem Ersten zu Ehren bekommen hat.

  2. Das Brandenburger Tag – Ihr wißt, das Wahrzeichen Berlins ist.

  3. Das Reichstagsgebäude - Hier war während der Hitlerzeit die Reichskanzlei Hitlers.

  4. Der Kurfürstendamm – eine der größen und schönsten Straßen Berlins mit vielen eleganten Geschäften, Cafes und Restaurants.

  5. Die Museumsinsel – So wird der Platz genannt, auf dem berühmte Museen Berlins liegen: das Pergamonmuseum, die Nationalgallerie, das Bodemuseum.





6.2. Время на подготовку и выполнение:

подготовка ____5_____ мин.;

выполнение ___ 35 _____ мин.;

оформление и сдача___5__ мин.;

всего______ 45______ мин.


6.3. Перечень объектов контроля и оценки


Наименование объектов контроля и оценки

Основные показатели оценки результата

Оценка

З.1. Topic Electromagnetic wavis

Анализ технических терминов

1

З.2. Topic Holidays in Russia

Закрепление грамматического материала по данной теме(глагол и отглагольные части речи)

1

З.3. Topic Places and people

Составление ребусов и кроссвордов

1

З.4. Topic My native town

Презентация Power point

1

У.1. Topic Electric currents and their properties

Написание эссе с использованием технической лексики

1

У.2. Topic Classes of electricity

Составление технического словаря

1

У.3. Topic US Holidays

Составление сконворда

1


За правильный ответ на вопросы или верное решение задачи выставляется положительная оценка – 1 балл.

За не правильный ответ на вопросы или неверное решение задачи выставляется отрицательная оценка – 0 баллов.

Шкала оценки образовательных достижений


Процент результативности (правильных ответов)

Оценка уровня подготовки

балл (отметка)

вербальный аналог

90 ÷ 100

5

отлично

80 ÷ 89

4

хорошо

70 ÷ 79

3

удовлетворительно

менее 70

2

неудовлетворительно


6.4. Перечень материалов, оборудования и информационных источников, используемых в аттестации

Темы рефератов для промежуточного контроля

Holidays in Russia

Travelling by sea

Sports in our life

Unsere Faschule

Mein Arbeitstag

Our flat

Business associations

Economic in Great Britain

Sightseeings of London

Heldenstadt Wolgograd

70th Anniversary of the Hero city Volgograd

Olympic Games

Mamayev Hill

Kursk Battle

Defence of Moscow


Презентации для промежуточного контроля и проведения внеаудиторных занятий

My native town

Holidays in Russia

Fremdsprachen in unserem leben

Die Kultur des Deutschlands

Mamayev Hill

Die Stadte des Deutschlands

About tolerance

Great Russian writers







Отметка о выполнении заданий


5- студент полностью справился с лексико-грамматическим тестом, понял текст, использовал при этом смысловую догадку, анализ слов, владеет речевыми оборотами, не допустил речевых ошибок.

4- студент допустил 1-2 ошибки в тесте, допустил ошибки грамматического или лингвистического характера при переводе текста.


3- студент допустил более 2-х ошибок в лексико-грамматическом тексте, ограничено владеет речевыми оборотами, перевёл 60% текста, не использует языковую догадку, анализ слов.

2- студент допустил более 50% ошибок в лексико-грамматическом тексте, не умеет переводить текст, в тексте допущены ошибки, которые не позволяют понять содержание текста.




1 Зачет, дифференцированный зачет, экзамен.

2 Указывается тип задания, предпочтительный для проверки данного результата, например, расчетное, графическое, проектное, исследовательское, тестовое, устный ответ и др.

3 Задания могут представлять собой перечни вопросов, задания на установление соответствия, сравнение, анализ, ситуационные задания (задачи, кейсы), задания на лабораторную (расчетно-графическую и т.п.) работу, сценарии деловой (ролевой) игры и т.д.. В зависимости от этого может изменяться форма их представления.



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!