Конспект урока .
Тема: И. Куратов «Синтöм пöльö» кывбур.
Велöдысь: Рочева С.Л.
Место работы: МБОУ «Вертепская ООШ».
Должность: учитель коми языка и литературы.
Предмет: коми литература.
Класс: 6.
Номер урока в теме: 2.
Небöг: В.А. Лимерова, В.И. Мартынов «Коми литература», С., 2007 во.
Урок кежлö дасьтöма: экран, ноутбук, проектор.
Уроклöн мунöм.
№ | Этап урока | Название используе -мых ЭОР | Деятельность учителя (с указанием действий ЭОР) | Деятельность ученика | Время (в минутах) |
1 | Орг. момент | | Видза оланныд. Пуксьöй. Челядь, кутшöм удж вермö вöчны синтöм морт? | Видза! Бур лун. Челядьлöн вочавидзöмъ-яс (нинöм оз вермы вöчны, пукавны, кывзыны радио, сёрнитны… | 2 3 |
2 | Проблемнöй ситуация | Википедия | Талун ми тiянкöд, ёртъяс, видзöдлам медшöр мытшöдсö мортлысь синтöмлун (слепота). Мый сэтшöм синтöмлуныс? Видзöдлам медицинскöй кывкудйысь. Слепота медицинский термин, подра – зумавающий полное отсутст- вие зрения или его серьёзное повреждение. | Мортыс оз аддзы, синмыс кутшöмкö висьöм серти оз аддзы… | 5 |
3 | Выль тема тöдмалöм | Финно-угорская электрон – ная биб – лиотека | Челядь, коми гижысь, коми литературалы подув пуктысь Иван Куратов гижис «Синтöм пöльö» кывбур. Талун ми тöдмасям сетöм гижöднас. | | 3 |
4 | Кыв вежöртас вылын удж | Традици – онная культура народа коми Финно-угорская электрон – ная биб – лиотека Традици – онная культура народа коми | Медводз тöдмалам юкöдтöм кывъяслысь вежöртассö. Нинкöм Ва лок Зыр Петас шы ни гу Сарапана Сiм пöч Гöрд рожабана Купеч Ной | Кокни кöм, кыöма сюмöдысь. Ва видзан доз, вöчöма пуысь (ва бöчка). Пуысь вöчантор, вöдитчöны гортгöгöрса овмöсын (фразеоло гизм). Сарапан новлысь нывбабаяс. Ёна пöрысь морт. Том, банйым чужöма ныв. Озыр морт. | 7 |
5 | Велöдысь лыддьö кывбур | | | Челядь сюся кывзöны велöдысьöсь. | 5 |
6 | Удж тема вылö шусьöгъяс | Финно-угорская электрон – ная биб – лиотека | Челядь, коми йöз лöсьöдö – маöсь уна шусьöг удж тема вылö. Кутшöм шусьöгъяс тi тöданныд? Кыдзи гöгöрвоанныд? Бур уджöн да бур морттуйöн некор, некытчö он вош. Удж серти и ним да честь. Бура кö уджалан – ылöдз нималан. | Кодi оз уджав, сiйö оз сёй. Вöлiны мед кияс, а уджыд, майбыр, сюрас. | 5 |
7 | Нималана йöз йылысь содтöд информация | | Челядь, висьталöй, кутшöм нималана йöзöс тöданныд, кодъяс вöлiны синтöмöн. Синтöмöн вöлi Болгарияысь тöдысь Ванга; блаженнöй старица Матрона. Сьылысь Диана Гурцкая. | Менам муса бабук, синтöмсис пиыс кулöм бöрын; менам дядь, кодi олö Ухта карын,… | 8 |
8 | Кывкöртöд | | Мый выль – торсö тöдма – лiнныд урок вылын? Мый эськö висьталанныд ёртъясныдлы тайö урок бöрас? | Челядьлöн вочакывъяс. | 2 |
9 | Рефлексия | | А öнi ми öтвылысь тiян – кöд лöсьöдам синквейн дöска вылын. Эмакыв. Кык кывберд. Куим кадакыв. Сёрнику зя тайö тема вылö. Кывкöр – тöд. | Челядькöд öтув удж. | 3 |