СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по крымскотатарскому языку "Гласные и согласные звуки и буквы и их признаки"

Категория: Прочее

Нажмите, чтобы узнать подробности

конспект урока по крымскотатарскому языку "Гласные и согласные звуки и буквы и их признаки"

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по крымскотатарскому языку "Гласные и согласные звуки и буквы и их признаки"»

6 Класс 2 Дата: 01.10. 2018 г

Предмет кр.татарский язык учитель: Мамбетова В.Ш.

Тема Гласные и согласные звуки и буквы и их при­знаки

Тип урока Урок открытия новых знаний.

Метапредметные

Предметные

Личностные

Коммуникативные: адекватно ис­пользовать речевые средства для ре­шения коммуникативных задач, строить монологическое высказы­вание.

Регулятивные: принимать и сохра­нять учебную задачу, планировать свои действия в соответствии с по­ставленной задачей.

Познавательные: проводить сравне­ние и классификацию по заданным критериям

Научиться определять особенности гласных звуков; различать гласные звуки и буквы, обозна­чающие гласные звуки, соотносить количество звуков и букв в словах

Формирование нравственно-этиче­ской оценки усваи­ваемого содержания





Дерс мевзусы. Сеслер ве арифлер.

Дере чешити: янъы материалны огренюв дерси.

Дерснинъ макъсадлары: талебелернинъ къырымтатар тилининъ сес ве ариф акъкъында бильгилерини тертиплештирмек; сёзлер сеслерден анълатмакъ, сеслер языда арифлернен косьтерильгенини хатырламакъ, сеслер созукъ ве тутукъларгъа болюнгенини, языда сеслер къавуслар ичинде косьтерильгенини хатырламакъ, незакетли сёзлерни къулланмагъа огретмек.

1Бекленильген нетиджелер: талебелер сеслерден сёзлер тизелер; ееперпи языда арифлернен къавуслар ичинде косьтерелер; созукъ ве ту- vk I. сеслерни айыралар, нутукъта незакетли сёзлерни къулланалар.

Допатмалар: дерслик, арифлернен карточкалар, сёзлернен карточка


Дере кетишаты

Тешкилий дакъкъа. Селямлашув.

Эв вазифееини тешкерюв

5-мешгъ.

Талебелер аталар сёзлерини эзберден айталар.

Омонъден буюкни урьмет эт.

О ионъден буюкке ёл бер.

Бу аталар сёзлери не акъкъында? Олар бизни неге огрете?

С 'из урьмет акъкъында даа насыл аталар сёзлерини билесинъиз?

Нутукъ мешгъулиети Арифлерни, сеслерни Биз энди яхшы билемиз.

Оларны къошып-къошып,

Окъумагъа огренемиз.

(С. Усеинов)

Талебелер шиирни сесли окьуйлар.

Къырымтатар тилинде къач ариф бар?

Къач ариф созукъ сеслерни косьтере?

Къач ариф тутукъ сеслерни косьтере?

Бильгилерни актуаллештирюв ве дере макъсадларыны къоюв

Тахтада сёзлер: озю, буюк, урьмет, ёл. Талебелер оларны эджаларгъа лелер, ургъу къоялар, къач ариф ве къач сес олгъаныны айталар.


26 мешгъ. Ресимдеки предметлернинъ адларыны айталар. Сёзлердеки сеслерни ве оларны косьтерген арифлерни талиль этелер.

Сеслер арифлерден насыл фаркълана? (Сеслерни эшитемиз ве ай- тамыз, арифлерни язамыз ве окъуймыз.)

Сеслер языда ненен косьтериле? (Арифлернен.)

Сёзлер неден тизиле? (Сеслерден)

Талебелер бир къач кере къаидени окъуйлар:

Сёзлер сеслерден тизиле.

Сеслер языда арифлернен косьтериле.

Дере мевзусы узеринде иш

мешгъ.

Берильген арифлернен сёзлер тизмек.

мешгъ.

Метинни окьугъан сонъ, оджа метинге серлева къоймагъа теклиф эте. (Талебелер серлеваларны айталар: «Невбетчилер», «Тенеф- фюс».)

Берильген ресимге бакъып, метинден ресимге келишкен джумлелерни тапып окъуйлар.

Раатлыкъ дакъкъасы

Не де чокъ биз яздыкъ,

Эпимиз болдурдыкъ!

Азбаргъа биз бакътыкъ,

Къапугъа айландыкъ.

Козънен ай ясадыкъ,

Эльнен таш котердик.

Аякъкъа тирельдик,

Секирип, отурдыкъ!

Мустакъиль иш

мешгъ.

Талебелер берильген «Багъчасарай» сёзюнинъ эр бир арифи- не сёзлер хатырлап язалар. Сёзлерде созукъларны къайд этелер.

«Багъчасарай» сёзю насыл сёзлерден тизилип келе?

(Багъча, сарай.)

Талебелер карточкаларнен чалышалар.


КАРТОЧКА

Сёзлерде къач сес ве къач ариф олгъаныны язынъыз. Созукъларнынъ астыны сызынъыз.

Бугунь, язы, тенеффюс, пейджере.

КАРТОЧКА

Арифлерден сёзлер тизинъиз ве дефтеринъизге язынъыз. К, т, а, и, и; н, в, е, б, т, е, ч, и; а, дж, о.


Дерснинъ нетиджесини чыкъарув

«Оджа» сёзюнде къач сес ве къач ариф бар?

Сес ве арифни насыл айырамыз?

Сеслерни языда насыл косьтеремиз?

Оджа талебеге тахтада созукъ сеслерни язмагъа теклиф эте, сонъра дигер талебеге тутукьларны яздырта. Талебелернинъ дикъкъатыны сеслер алынгъан къавусларгъа [ ] джельп эте.

Эв ищи

30-мешгъ. беджермек. Незакетли сёзлерни огренип, дефтерге язмакъ. Сёзлерде тутукьларны къайд этмек.^

Лугъаттаки синоним сёзлерни огренмек.

Рефлексия

Дерсте сеслер ее ... . Сёзлер ... .

Сеслер созукъ ве ... .



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!