СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по крымскотатарскому языку "Строчная и заглавная буква Ч,ч, обозначающая мягкий согласный звук"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока по крымскотатарскому языку "Строчная и заглавная буква Ч,ч, обозначающая мягкий согласный звук"

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по крымскотатарскому языку "Строчная и заглавная буква Ч,ч, обозначающая мягкий согласный звук"»

Дата:09.03.2021г Урок №25 Класс:1

Предмет: родной(крымскотатарский) язык Учитель: Аппазова Э.Н.

Тема: Строчная и заглавная буква Ч,ч, обозначающая мягкий согласный звук. Слоги ча, чу. Счёт от 10 до 20.Правила гигиены.

Дерс мевзусы: Ч арифи. Ча, чу эджалары. 10 дан 20 къадар эсап къайдеси.

Дерс макъсады: талебелерге сайы ве сайыларнынъ чешитлери акъкъында малюмат бермек; бильги мелеклерини пекитмек, нутукъны инкишаф этмек.

Дерснинъ чешити: янъы бельги алув дерси.

Дерс донатылувы:джедвеллер,ресимлер,дерслик,карточкалар.

Дерс кетишаты:

I.Тешкелий къысым.

*Селямлашув.

*Невбетчинен субет:

Бугунь айнынъ къачы?

Афтанынъ къайсы куню?

Насыл йыл мевсими?

Бугунь ава насыл?

Дерсте ким ёкъ?

Эвге насыл вазифе берильген?

*Айнынъ ве афтанынъ кунюни дефтерлерге язув.

–Келинъиз талебелер дерсимизни субетнен башлайыкъ.

II.Янъы мевзуны анълатув.

(ч) сесининъ огренюви.Чиберек,чорап,ча,чо,чи язмакъ.

Оджа талебелерге ресимлери косьтере:

–Не къадар? предмет ,инсан я да айван чизильгенини – сорай.

Оджанен субет:

–Бугюнь биз сайы акъкъында сёз юрсетиджемиз.Умют этем,сиз ичюн дерс меракълы олур.Сизлер янъы малюмат бильгилер аладжакъсынъыз, чешит мешгъулиетлер устюнден чалышаджакъсынъыз.Мен эминим ки, сиз оларнъы беджерип олурсынъыз. Сайы акъында сиз не билесинъиз?

Къаиде:Бир сой предметлернинъ микъдарыны, сайысыны я да ерлишкен теркибини бильдирген там маналы сёзлерге сайы дейлер.

Мисаль ичюн:экинджи къат, беш , он эки.

Тахтада язы:

Бир,эки,учь,дёрт,

Беш, алты ве еди

Бугунь бизим эвимизде

Мусафир олды кеди.

Секиз,докъуз,он,он бир –

Къоян,аюв мусафир

Саймагъа бильсен , союн,

Кир эвге ,башлар оюн.

Оджа талебелернинъ дикъкъатыны тахтадаки языгъа джельп эте:

– Шиирни окъунъыз. Сайыларны тапып, язып алынъыз.

(Бир, эки, учь, дёрт, беш, алты ,еди, секиз, докъуз, он, он бир ).

Анам мана ********* къалем берди.

– Бу насыл сайы?(Эсап).

2)Сырасайылары эсап вакъытында предметнинъ сырадаки ерини косьтерелер ве къачынджы? суалине джевап берелер.

Мисаллер: биринджи, учюнджи, докъузынджы.

Сыра сайылары микъдар сайыларынынъ негизине –инджи,-ынджы,-юнджи,-унджи,-нджи,-нджы ялгъамалары къошулувынен япылыр.

Талебелерге къягъыткъа язылгъан сайылар берилле.

Беш, учюнджи, юзлер, дёртинджи, отуз, еди,беште учь.

–Тапынъыз сыра сайыларны.

(учюнджи, дёртинджи).

III.ВАЗИФЕЛЕР.

Сайыларны бельгиленъиз:

а) дёрткошелик

б) дёрт

в) дёртаякъламакъ

г) дёртюнджи

д) дёрттен учь

IV.Пекитюв.

1.Янълышфикирнибельгиленъиз:

а) Сайыларджумледебашвеэкинджидереджеазаларыолыпкеле.

V. Нетидже.Насыл сёзлерге биз «сайы» деймиз? Сайыларнынъ чешитлери насыл олалар?. Мисаллерни язынъыз.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!