СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по литературному чтению на коми-пермяцком языке "И.А.Минин "Нянь""

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок Литературного чтения на коми-пермяцком языке

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по литературному чтению на коми-пермяцком языке "И.А.Минин "Нянь""»

Технологическöй карта

  1. Предмет: Коми-пермяцкöй литература

  2. Класс: 4

  3. Тема: И.А.Минин «Нянь»

  4. Уроклöн тип: Виль тöдöммез осьтöм сьöрті урок.

  5. Уджлöн формаэз: фронтальнöй, групповöй, индивидуальнöй.

  6. Мог:

Мог

Личностнöй

Метапредметнöй

Предметнöй

Радейтны да донтны чужанiн да мам кыв, отирлöн вужжез да культура дынö пыдын интерес.

Велöтны донтны нянь, сы дын бережнöй отношенне.

Донтны геройезлісь поступоккез

- зорöтны информационно-коммуникативнöй компетентность

- тöдсöтны И.А.Минин «Нянь» висьтöн


Задачаэз

- И.А.Минин произведеннё пыр вежöртны содержаннёлісь эмоциональнöй дон;

- вежöртны и сетны дон произведеннёэзiсь геройезлö нравственнöй, эстетическöй ладорсянь.

Регулятивнöй:

- тöдны коми-пермяцкöй гижисьлісь ним, айним , фамиллё;

- вежöртны И.Минин творчестволісь коми-пермяцкöй литератураын значеннё;

-используйтны текст анализируйтöмын приёммез;


- вежöртны и висьтавны уроклісь, моггез;

- сетны уджлö дон.

Познавательнöй:

- вежöртны висьтлісь смысл;

- адззыны основнöй идея;

- зорöтны сёрни, вниманнё, память.

Коммуникативнöй:

- кужны кывзын и вежöртны мöдіккезöс, сетны очакыв велöтісь юасьöммез вылö,

- виставны ассис отношеннё висьтісь геройез дынö,

- бöрйыны текстісь факттэз аслас мненнё докажитöм понда.

Планируемöй

результаттэз

- уважайтны и гордитчыны коми-пермяцкöй литератураöн, гижиссезöн;

- бура велöтчöм дынö мотивация;

- öтласа велöтісь-велöтчисьлöн удж

- зорöтны сёрни (диалог, монолог);

- формулируйтны гуппаын уджалан моггез;

-тöдны кыввезлісь значеннёэз.


- тöдны дженыта И.А. Мининлісь олантуй;

-.


  1. Техническöй оборудованнё: компьютер, проектор.

Уроклöн виззез

Велöтiсьлöн удж

Велöтчиссезлöн удж

УУД

I

Класс лöньсьöтöм. Бытшом удж выло туйдöтöм

Отсалö велöтіссезлö настроитчыны урок вылö. Уроклісь правилоэз петкöтöм.


-Бур лун, челядь. Гусьöник пуксьö. Менö шуöны Любовь Геннадьевна, и ме талун сета тіян дынын коми литература урок.

Югыт юра, перыт кок!

Пуктö киэз парта вылö.

Сюльзьыны сернитны

Пяттез получитны –

Сэтшöм талун миян мог.

А урок вылын миян талун лоасö сэтшöм правилоэз (СЛАЙД)

- уджавны дружнöя, лэбтыны ки, кужны сувтöтны урок помын оценка. А медбы оценка вöлі бур, колö бура уджавны, быд заданне тыртны чожа и бытшöма.

Лöсьöтчöны велöтiськöт öтласа удж кежö

Р: кужны лöсьöтны уджалан места, перыта пырны велöтчан уджö.

Л: радейтны чужан кыв

II

Уроклiсь тема петкöтöм

Корö тыртны удж. Отсалö велöтчиссезлö петкöтны уроклісь велöтчан моггез.


Талун урок вылын миян госсез, а кин висьталас, кыдз панталöны дона гöссесö?

Нянь-солöн. А кин висьталас, мый эта обычайыс мыччалö? (что öддьöн радöсь адззыны гöссезöс и что делитчöны ныкöт самöй бур сеянöн, кöда эм керкуын)

- Миян талун сідз жö эм гöссез понда нянь Гöститöтам нійö. (гöститöтам).

А оні асьныт тожö проверитö няньсö.

- сейыштіт? Кытшöм эта няньыс?

- А мыйлö колö сейны нянь?

(нянь сетö вын, керкуын нянь – главнöй сеян, быд сеяныс няньтöг нечöскыт, непöтана)

- А пыр ли няньыс вöлі этшöм, небыт, чочком, чöскыт?

- Не пыр, война годдэзö няньыс эз вов, сідз кыдз быдöс, мый быдтісо, мый вöдитісö отирыс деревняын, ыстісö фронт вылö.


- А кин вермас висьтасьны, кыдз отир олісö война годдэзö

- может, пöрись отир тіянлі висьтасьлісö война годдэз олан йылісь.(СЛАЙД)

(Отир олісö сьöкыта сеян эз вов)

Сідз кыдз пизь вöлі етша, и медбы няньсö сейны дыржык, сійö сорлавлісö косьтöм . (СЛАЙД) петшöрöн, пистикöн, пиканöн, масьтісö туруннэсö и сорлавлісö пизьöн, медбы хоть невна кыліс няньлöн кöрыс. А менам бабö висьтасьліс, что нія эшö пизьсö сорлавлісö пес опилкаэзöн, (СЛАЙД) отрубиöн и даже коззэзлісь лыссэз косьтывлісö и сы сорöн пожавлісö нянь)


Нянь или пизь сетавлісö нормаöн только нылö, кöдна сьöкыта этна годдэзö уджалісö.но сія вöлі етша. (СЛАЙД)


Кыдз тійö думайтат, мый йылісь мийö тіянкöт пондам талун урок вылын баитны? (нянь йылісь) (СЛАЙД)

Чожöсь. Мийö талун тöдсасям И.А.Минин «Паныт уйис тöлісь повестись торкöт «Нянь»

Мый мийö талун урок вылын пондам керны? ( лыддьöтны, отвечайтны вопроссэз вылö, тыртны быдкодь заданнеэз висьт сьорті)

1. Уськöтöны тöдвылö обычай, кыдз панталöны дона гöссезöс.

2. Лöсьöтöны висьт сы йылісь, кыдз няньтöг олісö война годдэзö.

3. Тöдöны, мыйöн сорлавлісö пизь сьöкыт годдэзö.

4. Петкöтöны тема да моггез.

П: кужны вежöртны тема да моггез висьт сьöрті.

Р: кужны планируйтны удж урок вылын ,определяйтны велöтчан моггез öтланыслö.

Л: вынсьöтны желаннее шедтыны виль тöдöммез.

К: Кужны висьтавны ассиныс дума серни пыр

III

Тема да мог петкöтöм. Одзза велотöмсö повторитöм.

Туйдöтö челядьöс уськöтны тöд вылö одззася велöтöм материал.

Корö челядьöс тыртны заданне, медбы мунны оддзлань.


И.А.Мининкöт тійö одзжык паантасьліт ни Уськöтам тöдвылö сылісь олантуй.

Орсан «ДА - НЕТ». Ме понда висьтавны высказыванне, а тійö таблицаö сувтöтат зеленöй гöгрöсок( кружок), если ответ, лöсялö Мининлö, и гöрд гöгрöсок , если ответ оз лöсяв.


  1. Шогмис Минин Кочевскöй районын Кышкамыс деревняын. (да)

  2. Шогмис Минин ВО война бöрын (нет)

  3. Служитис армияын, авиацияын( да)

  4. Медодзза кывбурресö гижис начальнöй школаын велöтчикö (да)

  5. Медадзза книга петис 1951 воö и шусис «Югьялö шонді» (да)

  6. Сборник «Шорок» И.А.Мининлöн (нет)

  7. Уджаліс окружнöй газетаын и радио вылын (да)

  8. Быдöссö петісö сылöн кыкдас квать 26 небöг.(да)

  9. Вöлі фольклористöн (нет)

  10. «Паныт уйис тöлісь» повесть гижис Иван Минин» (да)

Вежасьö листоккезöн, проверитö удж отамöдлісь слайд сьöрті. (СЛАЙД)

Сувтöтö оценка.


Оценочнöй лист вылö сувтöтö оценка тыртöм заданне понда. Кыдз оценивайтны, öшалö доска вылын.


1. Уськöтöны тöд вылö И.А. Мининлісь олан туй.

2. Проверяйтöны öтамöдöс.

3. Сувтöтöны заданне сьöрті оценка


Р: кужны донтны öтамöдлісь, удж.

Л: зорöтны коми-пермяцкöй культура дынö интерес.

К: кывзыны и вежöртны мöдiккезöс.

IV

Виль тöдöммез осьтöм.

Тöдöммез вынсьöтöм.

Учительлöн лыддьöтöм. Содержаннёлöн анализ


Ȍні ме лыддьöта тіянлö висьт, а тійö, следитö, внимательнöя кывзö и висьталат, мый обозначайтö öтік и джын буханка нянь. (СЛАЙД)

- Мыля висьтын баитчö öтік и джын буханка йылісь?

Быд мортлö сеталісö няньсö öткодя, нормаöн. Степанколö сідз жö сетісö.

Чожöсь.

А кытшöм кыввез тіянлö пантасисö невежöртанаöсь? (СЛАЙД)


Доска вылын öшалö сюлöн шеп. Сы вылын высказываннеэз или ответтэз текст сьöрті. Тійö босьтат öтік сюокöн, лыддьöтат ответ, а мöдіккезлö колö сувтöтны сы дынö юасьöм.


Война годдэзся кад

-(Кытшöм кадö эта вöлі?)

Степанко да Санко.

Кин висьтын главнöй геройез?

Контора дынын сеталісö нянь

- (Мый сеталісö контора дынын?)

Степанко казяліс вонсö

Кинöс казяліс Степанко отир коласын?

Сетіс воныслö пурт.

- Мый Санко сетіс воныслö?

Ȍтік буханка.

- Мымда Степанко сетіс воныслö нянь?

Нянь шöрöмöн.

- Мымдаöн няньсö нія сейисö?

Чожöсь.

(сувтöтö оценка удж понда)

(СЛАЙД ПУСТОЙ)

(Кöр тійö лыддьöтат повестьсö быдсöн, то тöдат, что няньсö Степанколö сетісö сы понда, медбы сія нуöтіс вöлöн быдса телега анькытш Кудымкарö, кöдö сэсся ыстісö фронт вылö, и туйын Степанко вöлі не öтік сутки.


(КЫСКЫНЫ НЯНЬ)

Вот нянь, кöдö сылö сетісö. Буханка и джын. Мый керис этöн няньнас Степанко.(янсöтіс) (вундавны пуртöн)

Шöрöм сетіс воныслö, шöрöм сейис ачыс, быдса буханка иньдöтіс гортас. И вот мымда сылöн кольччис няньыс. Уна эта?


Но, кыдз тійö казяліт, почти быдсöн няньсö сія ыстіс Санкокöт аслас семьялö. Кыдз эта поступокыс сійö характеризуйтö, чожа тійö висьталат асьныт.

1.Словарнöй удж

2.Кывзöны велöтiсьöс.

3.Сувтöтöны вопроссэз ответтэз сьöрті.

4.Кошшöны проблемнöй юасьöм вылö ответ.

5. Оценивайтöны асьнысö.

П: кужны анализируйтны лыддьöтöмсö,

Р: кужны вежöртны юасьöм ответ сьöрті, перыта уджавны небöг сьöртi, паськöтны словарнöй запас, керны выводдэз.

К: дорйыны ассиныс мненнё, кывзыны и вежöртны велöтiсьöс, кужны орсны.


V

Виль тöдöммез системаö вайöтöм.

Отсалö закрепитны кужöммез и тöдöммез тема сьöрті быдкодь заданнеэз тыртöм пырйöт. Организуйтö группаэзын удж.

(СЛАЙД)


А öні янсöтчам куим группа вылö. Быд группалöн лоас аслас заданне.

Текст сьöрті группаэзын удж.

1 группа –сетö Санколö да Степанколö характеристика (ОПОРНОЙ КЫВВЕЗ, КȌДНА ОТСАЛАСȌ ТіЯНЛȌ, ЭТА КОНВЕРТЫН


2 группа – лöсьöтö висьт, кыдз нянь локтö миян пызан вылö. Быд серникузяö сувтöтö колана кыввез.


Нянь пызан вылö локтö ыб вылісь . Тракторист гöрö ыб. Хлебороб сеялкаöн кöдзö сю. Быдмöм сю öктö комбайнер. Шофер машинаöн нуöтö сюсö мельницаö. Мельник керö сюсис пизь. Пекарь кöтö тесто и пöжалö нянь. А продавец миянлö сійö вузалö. Сідз нянь павкö миян киö.

3 группа Адззö начало и пом (конец) нянь понда высказываннеэзын

Бось сымда няньсö – мымда верман сейны

Уджтöг нянь оз шогмы

Ныньтöг сеян – пöт он ло.

Некöр эн коль сейтöг нянь кусöк

Адззин джодж вылісь нянь кусöк, эн коль, сет сійö кайезлö, подалö – медбы отирлісь сьöкыт уджсö не тальны.

ВИСЬТАСЯМ, МЫЙ ТіЯН ПЕТіС, СУВТȌТȌ КОЛАНА ОЦЕНКА

(СЛАЙД)

Тшöктö аркмöтны «Ромб ассоциаций» велöтöм тема сьöртi. Организуйтö велöтчиссезлісь удж.

А öні лöсьöтö урок тöдöммез сьöрті ассоциацияэз ромб вылö (уджалам параэзöн) Мый тіян петіс?

С. – нянь, сеян, олан

П – небыт, чöскыт, пöтöса, чочком

Г – сейö, берегитö, радейтö,

Няньтöг он пöт!!! Няньтöг олан абу!

- Чожöсь. Оценитö асьнытö.

1.Уджалöны группаэзöн, сетöны главнöй геройезлö характеристикаэз. Лöсьöтöны висьт, кыдз нянь локтö пызан вылö.

Лöсьöтöны нянь йылісь высказываннеэз.

2. Лöсьöтöны параэзöн «Ромб ассоциаций»

К. кужны висьтавны ассиныс дума сёрни пыр, дорйыны ассиныс мненнё

Р: кужны уджавны группаын, нуöтны ассиныс роль

Л. Тöдны мый колö керны одзлань.


VI

Уджлö дон сетöм. Урок сьöрті итог керöм.

Организуйтö рефлексия, медбы велöтчиссез вермисö донтны ассиныс удж. Тшöктö сувтöтны оценка урок понда.


А öні донтö ассиныт удж. Если тіян оценочнöй лист вылын быдöс чужöмоккес сералöны, сувтöтö оценка «5»

Если мыйкö вöлі сьöкыт и эмöсь несералана чужöмоккез оценка «4».


Тіян одзын кык шепок, веж и вежгöрд. Давайте доска вылö пондöтам быдтыны нянь.

Веж шеп - мыччалö, что тійö тöдіт уна вильсö, урок вылын получитіт оценка «5». Вежгöрд рöма шеп мыччалö, что урок вылын не быдöс шогмис, оценка «4»


СТР. 61-64, висьтасьны. (СЛАЙД)


Быдöннытлö аттьö урок понда! Быдöс бурсö тiянлö, лоö пыр дружнöйöсь. Ась тiян оланын пызан вылын пыр лоас нянь!

1. Донтöны удж

2. Гижöны гортся удж

Р: кужны сетны дон асланыс уджлö

Р: кужны внимательнöя кывзыны и вежöртны гортся удж.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!