СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока "Помешанные на технике"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: «Gadget madness (Помешаны на электронике)».

Цель урока: развивать навыки коммуникативной компетенции, совершенствование грамматических навыков (Future Simple Tense: предсказания будущего), отработка навыков выражения согласия и несогласия в разговорной речи. Задачи урока: Образовательные: -совершенствование чтения с выборочным извлечением нужной или интересующей информации. -активизация введенной лексики по теме «Gadget madness (Помешаны на электронике)»; -совершенствование умений говорения учащихся (монологической и диалогической речи) по теме; овладение умениями общаться на изучаемом языке. Развивающие: -развивать память и внимание учащихся; - формирование умений оценивать полученную информацию, выражать свое мнение; -комментировать те или иные факты, устанавливать логическую последовательность основных фактов текста,   определять тему. Воспитательные: -способствовать формированию интереса к изучению культуры стран изучаемого языка; -развитие умений работать в коллективе; -формирование личностных качеств: самостоятельность, коммуникабельность. Тип урока: комбинированный. Оборудование урока:     • раздаточный материал: анкеты, текст с заданием, карточки с новой лексикой, учебник.

 

Ход урока.     I. Организационный момент. Good morning, dear students, dear guests. Sit down, please. I’m glad to see you. How are you? II. Основная часть. 1) Речевая зарядка и последующее определение темы урока. You know, we use different gadgets every day, don’t we? Nowadays every modern pupil should know how to use electronic gadgets. And it’s true that technology plays a big role in learning today. Do you agree with me? We watch TV, listen to music, play computer games, surf the Net… It’s a big part of our every day life. Someone can’t live without modern gadgets. That’s why the topic of our lesson is “Gadget madness”. And the purposes of our lesson are: to develop our communicative skills to repeat the Future Simple Tense To achieve these aims we will: -learn the words and expressions; -read a very interesting text about high-tech TEENS; -do some physical exercises to be healthier; -make some predictions about our future life. I hope you’ll enjoy our lesson and get only excellent marks. Let’s start! 1) Введение новой лексики. Firstly, we need to know some new phrases and word expressions that we can use in our discussions later. Please, look at the board. Here you can see different pictures. So, think a little bit and try to name them. Ok, now we know the names of gadgets but what can we do with them? You have some cards with the new words on your desks. The task is to match the gadgets with their usage – what can we do with them? Will you, please, make sentences with them? 2) Развитие навыков поискового чтения. You know that at English lessons we study not only the foreign language but also the culture and traditions of English-speaking countries. That’s why I’d like to suggest you the text about high-tech TEENS in Britain. So, please, read the text and after reading, please, do the task which you can see on the book. 3) Физкультминутка. As I can see you’re a bit tired. Stand up, please. Relax… We have some special music. It’s space music. Repeat after me…Breath in…out…Let’s imagine that we are in the future…we are the space ships…how do we fly…so, let’s fly…and of course, there are robots on the board…how slow and strict they move…and we are the first people on the Moon…how do we step…we step like Neil Armstrong…Thank you. It was great! 4) Развитие навыков устной речи. Ok, we have just known about British teenagers but what about us? I’d like to make a survey “Teen’s favourite gadgets”. But firstly, let’s remind How do we make Future Simple? The future simple verb tense uses the auxiliary verb "will" and a main verb. In positive sentences we always use the main verb in the bare infinitive. For Negative Sentences we use "not" between the auxiliary verb "will" and the main verb. And for Questions auxiliary verb "will" comes before the subject. So, it takes the first place in the sentence. Please, look at the board. Here you can see the examples of positive sentence, negative sentence, and a question. Now, let’s divide into three groups. There is a journalist in each group (распределение ролей в группе). The task for journalists is to question the members of your group and then make some conclusion using agreement or disagreement phrases. You have three minutes for this task (далее проверка выполнения задания). Today we have spoken a lot about life in the future. Let’s remember the structure of the Future Simple Tense. Заключительный этап, подведение итогов. Thanks for your work. And now it’s time for summarise our lesson, so take the cards and mark them. You are brilliant pupils! I enjoyed our lesson greatly. I hope you are too. Оценка работы учащихся. Your marks are rather good. You can see your marks on my register that is on my table. Your h\t for the next time will be _________________________________.  Thank you for the lesson.  Goodbye and have a nice day.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Помешанные на технике"»

Тема: «Gadget madness (Помешаны на электронике)».



Цель урока: развивать навыки коммуникативной компетенции, совершенствование грамматических навыков (Future Simple Tense: предсказания будущего), отработка навыков выражения согласия и несогласия в разговорной речи.

Задачи урока:

Образовательные:

-совершенствование чтения с выборочным извлечением нужной или интересующей информации.

-активизация введенной лексики по теме «Gadget madness (Помешаны на электронике)»;

-совершенствование умений говорения учащихся (монологической и диалогической речи) по теме; овладение умениями общаться на изучаемом языке.

Развивающие:

-развивать память и внимание учащихся;

- формирование умений оценивать полученную информацию, выражать свое мнение;

-комментировать те или иные факты, устанавливать логическую последовательность основных фактов текста,   определять тему.

Воспитательные:

-способствовать формированию интереса к изучению культуры стран изучаемого языка;

-развитие умений работать в коллективе;

-формирование личностных качеств: самостоятельность, коммуникабельность.

Тип урока: комбинированный.

Оборудование урока:

  • раздаточный материал: анкеты, текст с заданием, карточки с новой лексикой, учебник.







Ход урока.

  1. Организационный момент.

Good morning, dear students, dear guests. Sit down, please. I’m glad to see you. How are you?

II. Основная часть.

1) Речевая зарядка и последующее определение темы урока.

You know, we use different gadgets every day, don’t we? Nowadays every modern pupil should know how to use electronic gadgets. And it’s true that technology plays a big role in learning today. Do you agree with me? We watch TV, listen to music, play computer games, surf the Net… It’s a big part of our every day life. Someone can’t live without modern gadgets. That’s why the topic of our lesson is “Gadget madness”. And the purposes of our lesson are:

to develop our communicative skills

to repeat the Future Simple Tense

To achieve these aims we will:

-learn the words and expressions;

-read a very interesting text about high-tech TEENS;

-do some physical exercises to be healthier;

-make some predictions about our future life.

I hope you’ll enjoy our lesson and get only excellent marks. Let’s start!

1) Введение новой лексики.

Firstly, we need to know some new phrases and word expressions that we can use in our discussions later.

Please, look at the board. Here you can see different pictures. So, think a little bit and try to name them.

Ok, now we know the names of gadgets but what can we do with them? You have some cards with the new words on your desks. The task is to match the gadgets with their usage – what can we do with them? Will you, please, make sentences with them?

2) Развитие навыков поискового чтения.

You know that at English lessons we study not only the foreign language but also the culture and traditions of English-speaking countries. That’s why I’d like to suggest you the text about high-tech TEENS in Britain. So, please, read the text and after reading, please, do the task which you can see on the book.

3) Физкультминутка.

As I can see you’re a bit tired. Stand up, please. Relax… We have some special music. It’s space music. Repeat after me…Breath in…out…Let’s imagine that we are in the future…we are the space ships…how do we fly…so, let’s fly…and of course, there are robots on the board…how slow and strict they move…and we are the first people on the Moon…how do we step…we step like Neil Armstrong…Thank you. It was great!

4) Развитие навыков устной речи.

Ok, we have just known about British teenagers but what about us?

I’d like to make a survey “Teen’s favourite gadgets”. But firstly, let’s remind How do we make Future Simple? The future simple verb tense uses the auxiliary verb "will" and a main verb. In positive sentences we always use the main verb in the bare infinitive. For Negative Sentences we use "not" between the auxiliary verb "will" and the main verb. And for Questions auxiliary verb "will" comes before the subject. So, it takes the first place in the sentence. Please, look at the board. Here you can see the examples of positive sentence, negative sentence, and a question.

Now, let’s divide into three groups. There is a journalist in each group (распределение ролей в группе). The task for journalists is to question the members of your group and then make some conclusion using agreement or disagreement phrases. You have three minutes for this task (далее проверка выполнения задания).

Today we have spoken a lot about life in the future. Let’s remember the structure of the Future Simple Tense.

Заключительный этап, подведение итогов.

Thanks for your work. And now it’s time for summarise our lesson, so take the cards and mark them. You are brilliant pupils! I enjoyed our lesson greatly. I hope you are too.

Оценка работы учащихся.

Your marks are rather good. You can see your marks on my register that is on my table. Your h\t for the next time will be _________________________________.

Thank you for the lesson. Goodbye and have a nice day.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!