СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока Тема «Описание качеств характера. Порядок слов в английском повествовательном предложении».

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема «Описание качеств характера. Порядок слов в английском повествовательном предложении».

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока Тема «Описание качеств характера. Порядок слов в английском повествовательном предложении».»

 

Тема «Описание качеств характера. Порядок слов в английском повествовательном предложении».

Тип урока: комбинированный.

Цели урока.

  • Пополнение лексического запаса.

  • Развитие навыков монологической речи.

  • Развитие навыков чтения и перевода.

  • Совершенствование грамматических навыков.


Оснащение.Карточки с раздаточным материалом.







































Ход урока.





I. Warmup (Организационный момент)

Good morning Get ready for the lesson .Glad to see everybody today . At the lesson we will learn to talk about yourself, about your features of character and about other people.


II. Повторение темы предыдущего урока.


At first we will remember the words on the topic Appearance, then you will describe the pictures (or yourself).

1. Match the words from frame Аwith those from frame B.

A

Face, hair, features, smile, lashes, eyes, voice

B

Straight , curly, dark, red, black, round, long, beautiful,

kind, grey,thick, thin, small, perfect, regular, loud, low,

weak, bright, charming, happy, ringing, soft, sad


2. Complete the following passages by using the words below them.

a) Ann is twelve years old. She is tall for her….Her ….. is long and wavy. Her eyes are … and….. Her …. are rosy. She has a small ….. and pretty white ….. But she has a turned –up ….. and she is not fond of it.

---------------------------------------------

Nose, hair, teeth, large, cheeks, brown, age, mouth.


b)The boy is between twelve and thirteen years old. He has long …… and …., a freckled ……. And ……that were almost green and almost brown.

--------------------------------------------

Eyes, legs, nose, arms.


c) His long –nosed face is always…….. When he smiles he shows his uneven …… They are ……. And his smile is not……… He speaks in a thin screaming.

-----------------------------------

Teeth, pale, kind, voice, yellow.


3.Describethepictures.

(Учащиеся выходят к доске и по очереди описывают картинки).


III. Знакомство с новой лексикой.

  1. Look at the photographs of three people .What can you say about their character? (Ex1, p .12).

Примерныеответы.

Фото 1- bright ,lively, charming, imaginative, nice.

Фото 2- lucky, organized, popular, confident, sociable.

Фото 3- strong- willed, hard-working, kind, determined, brave.

2.Запись в тетради новой лексики. (Стр.12-13 упр.2,3,6).

Popular, organized, loyal, energetic, enthusiastic, critical, relaxed, charming, characteristic, intelligent, personality, sociable, confident, bright, lively, brave ,lucky, imaginative, nice, confident, determined ,strong- willed, hard-working, kind, quite, honest.

to keep secrets

to keep thoughts to yourself -держатьмыслиприсебе

to get out of a difficult situation

to be the centre of attention

to be good with money

to take risks

to do training

tomakepeace -мириться

loyal-верный преданный надежный

enthusiastic-восторженный вдохновенный заядлый

critical-критически настроенный

relaxed–раскованный

lively -веселый, активный, энергичный, жизнерадостный

imaginative- творческий, изобретательный

nice- милый, славный

determined- решительный

strong- willedволевой


3.Активизация новой лексики.


  1. (Упр.5 стр.13 -Match the words (1-6) to their synonyms (A-F)

Необходимо вывести значения слов из их определений

Правильные ответы 1 F 2А 3Е 4 В 5 D 6 С



4. Read the words in the box and choose the ones which can best describe the people in the pictures in Ex.№1.(Упр.6 стр.13)Describe the people

Используя выученные на уроке слова и словосочетания опишите людей на картинках упражнения №1,начиная так:

I think he is cheerful, nice, charming. I thinksheis………


5.Заполните таблицу, вспомнив правила словообразования.

Упр.4,стр.13


6.Используя новые слова и словосочетания, расскажите о друге или родственнике по следующему плану.


  1. I want to tell you a few words about ..

  2. He/she is…years old and he/she is..

  3. What I like about him/her is that…

  4. I also respect him/her for his/her…

  5. But the most important thing is that he /she is



IV. Повторение грамматической темы «Порядок слов в английском повествовательном предложении».


  1. Повторение правила.(Виды предложений по цели высказывания, виды вопросов)

  2. Выполнение грамматических упражнений.

  1. Make sentences (составьтепредложения).

a friend sportsman is my.

play tomorrow will he football.

love things I beautiful.

musicians are parents his.

are tea now they drinking.

do tomorrow the my morning I in homework will.

autumn Barcelona was her in last sister.

to evening gym he the going in the likes.

to went they yesterday school. teacher week bit boy last this a.


  1. Translate (переведите).

Завтракаю я обычно в 8 часов.

В ресторане находилась его жена.

Через 2 недели они поедут в Америку.

На вечеринке был Том с друзьями.

В Лондоне часто идет дождь.

В прошлые выходные погода была ужасная.

Выгуливает собаку он 2 раза в день.

Мы на следующей неделе поедем в деревню.

Ученики на уроках слушают учителя.

Вчера в магазине я купила хорошие книги.


  1. Find mistakes and write right sentences (найдитеошибкиинапишитеправильныепредложения).

I think, I’ll tomorrow in the evening go to cinema.

She very much loves her parents.

In Paris we were in July last year.

I’m sure, they will in these competitions win.

Yesterday I too late went to bed.

James very well speaks English.

I’ll call in private my coach.

We don’t like at all cooking.

Last Friday very interesting cartoons children watched.  



Ответы.

Упражнение 1 — My friend is a sportsman. — Tomorrow he will play football. — I love beautiful things. — His parents are musicians. — They are drinking tea now. — I will do my homework tomorrow in the morning. — Her sister was in Barcelona last autumn. — He likes going to the gym in the evening. — They went to school yesterday. — This boy bit a teacher last week.


Упражнение 2 — I usually have breakfast at 8 a.m. — His wife was in the restaurant. — They will go to the USA in 2 weeks. — Tom with his friends were at the party. — It often rains in London. — The weather was awful last weekend. — He takes his dog out for a walk twice a day. — We will go to the village next week. — Pupils listen to the teacher at lessons. — I bought good books in the shop yesterday.


Упражнение 3 — I think, I’ll go to cinema tomorrow in the evening. — She loves her parents very much. — We were in Paris in July last year. — I’m sure, they will win in these competitions. — I went to bed too late yesterday. — James speaks English very well. — I’ll call my coach in private. — We don’t like cooking at all. — Children watched very interesting cartoons last Friday.

V.Подведение итогов урока и задание на дом.



  1. Выучить слова.

  2. Подготовить рассказ о друге.( Внешность, черты характера).



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!