СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект внеклассного мероприятия "History of St. Valentine's Day"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели мероприятия -развитие лексических навыков говорения ; знакомство с историей и традициями праздника англичан “St. Valentine’s Day”. Задачи: • Обогатить знания учащихся о традициях и обычаях проведения “St. Valentine’s Day”, существующих в англоязычных странах. • Ознакомление учащихся с социокультурными особенностями культуры и быта Англии.

Просмотр содержимого документа
«Конспект внеклассного мероприятия "History of St. Valentine's Day"»

Сценарий внеклассного мероприятия

«History of Valentines Day»

Учитель Дербышева Е.С.

Цели: развитие лексических навыков говорения ; знакомство с историей и традициями праздника англичан “St. Valentine’s Day”.
Задачи:
• Обогатить знания учащихся о традициях и обычаях проведения “St. Valentine’s Day”, существующих в англоязычных странах.
• Ознакомление учащихся с социокультурными особенностями культуры и быта Англии.
• Развитие интегративных коммуникативных умений общаться на иностранном языке.
• Развитие умения устного общения.
• Стимулирование интереса учащихся к изучению английского языка.

Воспитательно-образовательные:

  • развивать логическое мышление;

  • расширить словарный запас;

  • развивать устную речь учащихся;

  • повысить интерес к изучению английского языка;

  • воспитывать уважение к культуре страны изучаемого языка.

Познавательный аспект: 

учащиеся знакомятся с традициями и культурой страны изучаемого языка на основе праздника Дня Святого Валентина (St. Valentine's Day).

Развивающий аспект: 

целенаправленное развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью, таких как внимание, способность к анализу и синтезу, логическое мышление, способность к выявлению языковых закономерностей, языковая догадка, зрительная и слуховая память, фонематический слух.

Воспитательный аспект:

 повышение интереса к изучению английского языка, воспитание культуры языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умения внимательно слушать собеседника.



Teacher (T): Love! Friendship! Happiness! Affection! Romance!

Today we can say these words because it is an unusual and special day – Saint Valentine’s Day. This happy holiday celebrates friendship, love and romance.

Valentine’s Day is a good time to think of others who are important to us – Moms and Dads, grandparents, sisters and brothers, friends and classmates, teachers.

It’s nice time to tell them how much you like them and how you feel.



(S1):

To each and every friend of mine

I’ll send a lovely valentine.

Mom, Dad, Sis and Brother, too.

Will receive a heart that says,

“I love you”.

S2: Round is the ring that has no end,

So is my life for you, my friend,

Against do take this in good part,

Along with it you have my heart.

But if you do the same refuse,

Pray burn this paper and me excuse.

T: Ladies and Gentlemen! Good evening! It’s lovely to meet you here, at the Valentine’s Party! Today you will get to know why this holiday is celebrated all over the world, there will be a short quiz and we will play fun games.

S1: St. Valentine’s Day is celebrated on the 14th of February.

This day is celebrated in many countries. St. Valentine’s Day has roots in several legends.

(этот день отмечается во многих странах. День Святого Валентина имеет корни в нескольких легендах.)

S3: Many years ago the Roman Emperor Claudius II needed soldiers, he made a law against

marrying because he felt that marriage made men want to stay at home instead of fighting wars.

(Много лет назад римский император Клавдий II нуждался в солдатах, он издал закон против

женитьбы, потому что он чувствовал, что брак заставляет мужчин оставаться дома вместо того, чтобы воевать.)

S1: At that time there was a kindly priest named Valentine. He couldn’t agree with the emperor’s decision.

(В то время жил добрый священник по имени Валентин. Он не мог согласиться с решением императора.)

S2: When he saw that young couples were truly in love, he married them secretly

(Когда он увидел, что молодые пары по-настоящему влюблены, он тайно обвенчал их.)

S3: Valentine had been thrown in prison for his teaching.

On the 14 th of February he was beheaded.

(Валентин был брошен в тюрьму за свое учение. 14 февраля он был обезглавлен.)

S1: He performed a miracle- he cured the jailer’s daughter from her blindness the night before he was executed - but he wrote a letter to the girl, signing it “From your Valentine”.

Он совершил чудо-вылечил дочь тюремщика от слепоты .В ночь перед казнью, - но написал девушке письмо, подписав его “от твоего Валентина”.

Видео

S1: There are a lot of symbols of St. Valentine’s Day.

One of the early symbols of love is Cupid, the Roman God of Love, who is represented as a young boy with a bow and arrows.

(Есть много символов Дня Святого Валентина. Одним из ранних символов любви является Купидон, римский бог любви, который изображается в виде мальчика с луком и стрелами.)

S2: One of the symbols of this day is a red rose.

This day people traditionally give these flowers. The Goddess of Love hurried to her lover and stepped on a bush with white roses. She wounded her foot. Her blood made the roses red. Since that time the red roses are the symbol of love.

(Одним из символов этого дня является красная роза.

В этот день люди традиционно дарят эти цветы. Богиня любви поспешила к своему возлюбленному и наступила на куст с белыми розами. Она поранила ногу. От ее крови розы стали красными. С тех пор красные розы стали символом любви.)

S3: The heart is the symbol of this day – the sweets are made in the form of heart, in the form of heart the cakes are baked. This day people send small paper hearts – the Valentines cards which always begin with “ I love you…”.

(Сердце является символом этого дня-сладости делаются в форме сердца, в форме сердца выпекаются пирожные. В этот день люди присылают маленькие бумажные сердечки-валентинки, которые всегда начинаются с “ Я люблю тебя...".)

S1: Pigeons are favorite birds of Venus and has long been known as love birds. They do not change the life, and a pair of them care of chicks. These birds are the symbols of true love, care and happiness in marriage.

(Голуби-любимые птицы Венеры и издавна известны как птицы любви. Они живут в паре всю свою жизнь и заботятся о потомстве. Эти птицы-символы истинной любви, заботы и счастья в браке.)

S2: In Africa, birds of love are colorful parrots. Most of them have a red beak. They are called the birds of love because when they are in pairs, they sit in a very short distance from each other.

(В Африке птицы любви-это разноцветные попугаи. У большинства из них красный клюв. Их называют птицами любви, потому что, когда они находятся в паре, они сидят на очень небольшом расстоянии друг от друга.)

S3: There are many beautiful songs and poems about love . Listen to one of this poems written by George Byron “She walks in the Beauty” and the translation of this poem by Samuel Marshak.

Видео “She walks in the Beauty” и Петрова Вероника «Она идёт во всей красе»

Она идет во всей красе —
Светла, как ночь ее страны.
Вся глубь небес и звезды все
В ее очах заключены,

Как солнце в утренней росе,
Но только мраком смягчены.
Прибавить луч иль тень отнять —
И будет уж совсем не та

Волос агатовая прядь,
Не те глаза, не те уста


И лоб, где помыслов печать
Так безупречна, так чиста.

А этот взгляд, и цвет ланит,
И легкий смех, как всплеск морской,
Все в ней о мире говорит.
Она в душе хранит покой

И если счастье подарит,
То самой щедрою рукой!





Третьякова Ляля

Although I know

that friendship reaches

Far across the miles

I’d still be glad to see one of your warm and friendly smiles.

And though I know

The times we’ve shared

will last within the heart.

I can’t help wishing

We weren’t so far apart!

S2 : On St. Valentine’s Day boys and girls, sweethearts and lovers, husbands and wives, friends and neighbours will exchange greetings of affection, undying love or satirical comment, called valentine cards.

The messages are signed “From your Valentine” or “Be My Valentine”.

(В День святого Валентина мальчики и девочки, возлюбленные, мужья и жены, друзья и соседи обмениваются приветствиями любви или сатирическими комментариями, называемыми валентинками. Сообщения подписываются “от вашего Валентина ”или "Будь моим Валентином".)

S3: All the presents have the form of a heart.

These are cards, candy, balloons.

( Все подарки имеют форму сердца. Это открытки, конфеты, воздушные шарики.)

S1: There is a valentine box at the valentine party. Usually it is just a hat box or a big shoe box decorated with paper. Each boy or girl takes a turn reaching into the box.

(на вечеринке в честь Дня святого Валентина есть коробка с валентинками. Обычно это просто шляпная коробка или большая обувная коробка, украшенная бумагой. Каждый мальчик или девочка по очереди тянутся к коробке.)

S2: There is a very interesting tradition of choosing sweetheart.

Young men buy lottery to choose the name of a young girl to escort to the festivities.

(существует очень интересная традиция выбора возлюбленной. Молодые люди покупают лотерею, чтобы выбрать имя молодой девушки для сопровождения на торжества.)

S3: In Germany girls tried a different way of finding out who they would marry.They planted onions on St. Valentine’s Day. Each girl tagged onions in a corner near the fireplace. She thought she would marry the man whose onion sprouted first.

( в Германии девушки пробовали другой способ узнать, за кого они выйдут замуж.Они посадили лук в День Святого Валентина. Каждая девушка помещала лук в углу возле камина. Она думала, что выйдет замуж за человека, у которого лук пророс первым. )

S1: In Japan St. Valentine’s Day is a holiday for men. Women make presents for their lovers.

They give them shaving sets, pocket-books, gloves.

( в Японии День Святого Валентина-это праздник для мужчин. Женщины делают подарки своим любовникам. Они дарят им бритвенные принадлежности, записные книжки, перчатки.)

S2: This holiday is the most popular holiday among young people. It is the day of lovers. This day young men and women declare their feelings for each other. Valentine’s Day cards and romantic flowers such as red roses are sent.

(этот праздник является самым популярным праздником среди молодежи. Это День влюбленных. В этот день молодые мужчины и женщины заявляют о своих чувствах друг к другу. Посылаются открытки на День святого Валентина и романтические цветы, такие как красные розы.)

These messages are always left unsigned. The cards may be happy or sad, romantic or humorous. They may be sent to all people you know.

(Эти сообщения всегда остаются неподписанными. Карты могут быть счастливыми или грустными, романтичными или юмористическими. Они могут быть посланы всем людям, которых вы знаете.)

S3: People in England send their messages to animals, cats, dogs.

Children try to get a lot of presents. They sing love songs near houses.

(люди в Англии посылают свои послания животным, кошкам, собакам. Дети стараются получить много подарков. Они поют любовные песни возле домов.)

S1: In America this day is not an official holiday, but most Americans like to celebrate it. This holiday Americans give special symbolic gifts ( usually candy or flowers) to people they love. They also send special greeting cards called Valentines to such people.

These days a lot of red roses are sold in America.

( в Америке этот день не является официальным праздником, но большинство американцев любят его отмечать. В этот праздник американцы дарят особые символические подарки (обычно конфеты или цветы) людям, которых они любят. Они также посылают специальные поздравительные открытки, называемые валентинками, таким людям. В наши дни в Америке продается много красных роз.)

S2: In Italy men give their women chocolate and sweets. The day is called a sweet Day.

( в Италии мужчины дарят своим женщинам шоколад и сладости. Этот день называется сладким днем.)

S3: In France St. Valentine’s Day is one of the greatest Holiday. This day husbands give their wives jewels.

(во Франции День Святого Валентина - один из самых больших праздников. В этот день мужья дарят своим женам драгоценности.)

S1: In Russia this day isn’t an official holiday in our country. It is celebrated only some years. It has come from Europe, but it is very popular among young people. Boys and girls exchange valentine cards and declare their feeling. They make each other presents in the form of a heart and roses.

( в России этот день не является официальным праздником в нашей стране. Он празднуется всего несколько лет. Он пришел из Европы, но очень популярен среди молодежи. Мальчики и девочки обмениваются валентинками и заявляют о своих чувствах. Они делают друг другу подарки в виде сердца и роз.)

S2: There is a country where it is forbidden to celebrate this holiday. It is Saudi Arabia. If people don’t fоllow the law they have to pay fines.

( есть страна, где запрещено праздновать этот праздник. Это Саудовская Аравия. Если люди не следуют закону, они должны платить штрафы.)

S3: The people are observing a custom that began more than 2000 years ago.

( люди соблюдают обычай, который начался более 2000 лет назад.)

T: Dear boys and girls, thank you very much for an interesting story about the history, traditions and symbols of St. Valentine’s Day. I think you’ve got to know a lot of interesting information about this holiday. Let’s have a competition on the subject of this holiday. You are going to have several tasks.

  1. Guess what it means/what it is.



1. A person whom someone loves. (A sweatheart)

  1. A special card sent on St. Valentine’s Day, usually anonymous (A valentine)

  2. Valentine’s day is celebrated during this month (February)

  3. This colour is a symbol of love (Red)

  4. A very strong feeling of liking someone (Love)

  5. Something that is given as a gift on Valentine’s Day like a box of Chocolate, flowers, etc. (A present)

  6. The most romantic present which we can smell that is given to girl on St. Valentine’s Day. (Red Roses)

  7. Something that is written on valentine cards and addressed to a boy or a girl (A poem)

2. Make a broken heart

Find two similar halves of the broken hearts. On one half of the broken heart there is a question about St. Valentine’s Day. On the other half there is an answer to it.

Учащиеся получают разрезанные зигзагом на 2 половинки сердечки из бумаги. На одной половинке написан вопрос, на другой-ответ.

Учащиеся находят свои половинки бумажных сердец.

  1. Who was the Valentine who lives three hundred years after the Dearth of Jesus Christ in the Roman Empire? (He was a Christian Priest)

  2. What did the Christian Priest do the night before he was executed? (he wrote the jailer’s daughter a farewell letter, signing it “From your Valentine”)

  3. Why did Valentine who lived in the time of the Roman Emperor, Claudius the second, become famous? (This Valentine married young couple against the orders of the Roman Emperor, Claudius the second)

  4. Why do people nowadays exchange friendly and caring messages on St. Valentine’s Day? (there was another Valentine who was a good friend to children. When he was put in prison, the children missed him and brought him loving notes. This Valentine was executed on the 14th of February in 270 A.D.)

  5. Who wrote the first Valentine poems? (The Duke of Orleans, a Frenchman, was caught by the English in battle and was put in prison in the Tower of London. There he began to write Valentine poems.)

  6. When does the oldest valentine date from? (It dates from 1415)

  7. Who was one of the first leading creators of valentines? (Kate Greenaway, an English artist, was one of the leading creators of valentines during the 1800s)

  8. Why do any people believe that St. Valentine was the saint patron of birds? (the legend says that birds choose their mates on February 14 and begin to build their nests on this day)

  9. What do people do on St. Valentine’s Day? (they send a postcard with the words of love to a person, make special presents in the form of a heart and give Roses and other flowers on the 14thof February)

  10. What ornaments usually decorate valentines as a symbol? (They are hearts, Cupids of love, ribbons, roses and etc.)

3. Игровое задание “Find a heart”

Учитель до проведения конкурса прячет в зале, где проводится конкурс, маленькие бумажные сердечки. Кто соберет больше сердец в отведенное для этого время, тот будет победителем в этом конкурсе.

T: I’ve hidden small red paper hearts around this room. The team that finds the most will win this task.

4. Unscramble the words

Всем командам даётся одно и то же задание: расшифруйте слова из списка слов, написанного на сердце.

T: Each team will be given a heart, on which the word list is written.

Unscramble the words from the word list. The team that will be able to do it the first and without mistakes, will be the winner of this task.

  1. Epsnret 4) levniaten 7) alce 10) rdca

  2. Upcdi 5) vole 8) edr

  3. Ancyd 6) iferdn 9) orwar

(Key: 1. Present; 2. Cupid; 3. Candy; 4. Valentine; 5. Love; 6. Friend, 7. Lace; 8. Red; 9. Arrow; 10. Card.)

4. Игра «Валентин и Валентина». Для игры понадобятся бумажные сердечки, количество которых равно половине количества участников данного конкурса. Сердечки разрезаются на 2 части зигзагообразной линией и перемешиваются и перемешиваются. Не должно быть двух одинаковых сердец. Каждый участник получает половинку сердца. По сигналу ведущего начинается поиск пары, у которой есть вторая соответствующая половинка сердца. Когда два игрока найдут свои половинки, они выстраиваются в линию. Первые три пары игроков, которые встанут в линию, станут победителями.

T: Each of you is going to get half of a heart. At the starting signal try to find the person who has the matching piece. When two players have made a match they line up. The first three pairs of players to line up will be the winners of this contest.

5. Valentine’s symbols.

Следующее задание связано с символами праздника «День Святого Валентина». Каждая команда получает карточки – сердечки, на которых написаны определения некоторых символов этого праздника. Догадайтесь, о каком символе идет речь, за 2-3 минуты.

T: Each team will be given a paper heart with the definitions of some Valentine’s symbols. Guess what words are hidden in the following definitions. Three minutes are given for you to guess.

  • This symbol has no beginning and no end. It consists of graceful loops (петли), sometimes in the form of hearts. It means true love.

(an endless love knot)

  • This symbol of a red or pink colour, pierced (пронзенное) with an arrow, denotes eternal (вечную) love. It is the most popular symbol of the holiday of love and romance.

(a heart)

  • This symbol means that a person is tied up. It says “You are tied up” or “You are my girl”.

(a ribbon)

  • This Roman god of love with a bow and an arrow is a symbol of passionate (страстной), tender or playful love. When his arrow hits your heart, you’ll fall in love with someone.

(Cupid)

  • This thing symbolized a net for catching a lover’s heart. This ornament decorates valentine’s cards. If you get a valentine with it, it means that the person who has sent it passionately (страстно) in love with you.

(lace)

  • The most romantic symbol of love that is given as a present on Valentine’s Day

(a red rose)

    1. Задание «Комплименты». От каждой команды участвуют по 2 человека: мальчик и девочка. Они стоят напротив друг друга на расстоянии 10 шагов. На каждый шаг они делают друг другу комплименты, пока не встретятся. Побеждает пара, которая без пауз произнесла все комплименты друг другу и не ошиблась.

T: A pair, consisting of a boy and a girl from each team, can take part in this contest. You should stand face to face at a distance of ten steps. You have to go to each other in turn and compliment each other. For example: “You are very pretty”, “You are very brave”, “you always look wonderful and so on”.

Затем слово предоставляется жюри, которое объявляет команды-победительницы и самых активных из участников. Им вручаются дипломы и подарки. Ведущий учитель подводит итоги конкурса:

T: Our competition has come to end. I am very pleased to congratulate our winners, and wish them great success in the following contests. I hope you’ve learned a lot and remembered much about such a wonderful holiday as St. Valentine’s Day. I think all of you have got a lot of pleasure and enjoyed our competition. Welcome to our tea-party with cakes, sweat, fruit.










Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!