СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока на тему "СМИ.Роль рекламы в нашей жизни"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный коспект разработан для урока английского языка в 8 классе по учебнику Биболетовой.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока на тему "СМИ.Роль рекламы в нашей жизни"»

Конспект урока по английскому языку в 8 В классе по теме

"Mass Media. The role of advertisement in our life."


Тип урока: Урок комбинированный

Цель: Систематизация и активизация знаний по теме “СМИ” и первичное закрепление новых знаний по теме «Реклама»; а также обеспечение условий для развития критического мышления учащихся на уроке английского языка.

Развивающая:

- развитие умений и навыков работать индивидуально и целой группой.

- развитие у учащихся языковой догадки, памяти, внимания; мышления, умения высказать своё мнение на английском языке.

-развитие языковых способностей и устойчивого интереса к изучению английского языка.

Образовательная:

-расширение кругозора

-повышение общей культуры учащихся

Воспитательная:

-воспитание активности и умения принимать самостоятельные решения

-воспитание коммуникативно-речевого такта, коммуникабельности

Практические:

- активизировать и систематизировать лексические единицы по теме «СМИ»;

- усвоение новых знаний по теме «Реклама»

-формирование и развитие коммуникативной компетенции.

-формирование умений и навыков адекватного восприятия иноязычной речи, как в устной, так и в письменной форме.

Оборудование: компьютер, проектор, доска

Наглядно-демонстрационный материал: презентация по теме урока, видеоролики, раздаточный материал, листы самооценки.

Основные понятия: названия видов СМИ, названия эффектов для реклам.

Методы: сотрудничество, дискуссия, метод мозгового штурма, демонстрация (наглядность), таблица Донны Огл ЗХУ.

Формы: индивидуальная работа, хоровая работа.


Ход урока:

Орг. момент: Good morning, children! It’s nice to see you! Sit down, please! Today we have unusual lesson, we see the guests, English teachers, and I want you to greet them.

(ученики приветствуют гостей урока– Good morning, dear teachers)

Who is on duty today? What date is it today? What can you say about the weather? (дежурный отвечает на вопросы)

Look at the blackboard. What can you see? (ответ детей - the kinds of Mass Media).

Yes, you are right. Today we continue talking about mass media. (на доске схема, написаны виды СМИ, в центре перевернутый лист, после ответа ребят, я открываю лист - ответ Mass Media – тема урока).


Речевая зарядка: Let`s read altogether the kinds of Mass Media.

(Повторяем хором слова)


Фонетическая разминка: As usual, we begin our work with the tongue twister. Look at the screen. Listen to my reading.

THIS NET IS NEAT. THIS IS A NEAT NET.

Translate the tongue twister. Then read it slowly after me. And read it as quickly as you can.

(читаем скороговорку сначала медленно, затем быстро)


Основной этап:

Новая тема. Целеполагание.

Today we are going to discuss one thing which is typical for every kind of Mass Media and surrounds us everywhere. In your document cases you see the crossword. Do it and across you find what we are talking about today. I`ll give you five minutes to do it. (разгадывают кроссворд, и получают слово РЕКЛАМА – advertisement).

-What word did you get across?

-You are right. You know this word, don`t you?

-What are shorten forms of this word.(ответ учеников – advert, ad)

-Do you know the verb:рекламировать? (Обращаю внимание на сокращенные формы этого слова, и на глагол: рекламировать – to advertise) –проговариваем хором!

-Do you often watch the advertisements in your everyday life?

So, ads have the meaning in our life. Is it true?

So, today we are speaking about the role of advertisement in our life.

(открываю тему урока на доске)

Boys and girls, let`s set the aim of our lesson. What result do we have to get? Evaluations sheets can help you.

(ставим цели, задачи и этапы урока)

Цель AIM: узнать о роли рекламы в нашей жизни. To find out about the role of ad in our life.

Этапы и задачи урока:

-do the crossword

-fill in the table KNOW-WANT-LEARNT

-watch the videos

-fill in the table about the ads

-learn the effects of ads

-conclusion

-reflection


-It`s true

-Ok

-I agree

-Well done


Заполнение таблицы ЗХУ

So, we are ready to start. Don`t remember about evaluation sheets. You should complete it during the lesson.

At first, look at this table: KNOW-WANT-LEARNT Let’s fill in the first and the second columns of it now. And we’ll fill the third column at the end of the lesson.

If you can`t write in English, you may write down in Russian.

What do you know about advertisement

What do you want to know about advertisement

What have you known

 

 

 

Спросить, что заполнили.

-What do you know about advertisement?

-What do you want to know about advertisement?

Работа с видеороликами и заполнение таблицы

So, the next, watch these videos and fill in 2 gaps in the table. And watch Kate`s advertisement.

(смотрят рекламные видеоролики, и заполняют таблицу)





 

What is being advertised?

What reasons are given in favour of these products?

What effect was used?




Iphone7

expressive messages, practically magic

 the music effect







Chrysler

style,class

 the supermodern effect 

the music effect




Entertainment Corporation 
“6 Flags”

time to walk and play,
makes your life bright

 the ha-ha effect

the music effect




Heinz Ketchup

great taste

 the ha-ha effect

the music effect





Vologda Milk

power, health, energy, good mood, beauty

   the ha-ha effect








Pepsi

the song «Pepsi Generation» of Michael Jackson


the VIP effect

the music effect



Oбсуждение и проверка таблицы. (заполненная таблица будет на слайде, проверяем вместе).

Let`s check up the table. (спрашиваю отдельно по каждой рекламе)



Задаю вопросы после проверки:

1).Where do you watch ads more often?

2).Do you often buy products or things which you have watched or have heard in ads?

3).What is the aim of advertisement? ( цель рекламы на слайде – to sell the product or service effecting on the customers. )


Объяснение эффектов рекламы.

You can see the third gap in the table. What should you do write down here?

(The effects)

Look at the slide.



These effects are the following: 

the music effect
the supermodern effect
the ha-ha effect
the VIP effect

Let's try to find the definition for every effect. (Matching) This task is in your document cases.

(соединяют эффект рекламы с описанием, проверяем задание)

-What is…… ?


Now you know the effects of ads and you may fill the third column in the table. (заполняют третий столбик в таблице).

-What effects were used in these advertisements?








Подведение итогов:

It`s time to finish out lesson and make conclusions.

We see advertisements every day and everywhere.

-Boys and girls, how do you think, we have achieved the aim of our lesson.

-Let’s fill in the last column in our table. What have you known about advertisement?

(все заполняют таблицу, что узнали о рекламе, одного ученика спрашиваю о роли рекламы в нашей жизни)

-I want you to answer my question: What is the role of ads in our life? (спрашиваю Карину)

I understand that advertisement has a great role in our life. They help us to learn the new products and buy the best thing. But I think it`s not necessary to buy all things from advertisements.

-Do you agree with Karina?

-I agree with you too. You should be wise and happy customers.

Рефлексия:

Don`t remember fill in the evaluations sheets and pass them after the lesson.

Now somebody evaluates the work and emotions on the lesson. Pass round the hat to music.

(под музыку передается шляпа, затем музыка останавливается, ученик, на котором оказалась шляпа, высказывает свое мнение, оценивает свою работу на уроке по схеме).

Схема на слайде: During today`s lesson I have ___got acquainted with…

found out…

learnt…

remembered…

-What did you like? What was difficult for you?

-Let`s thank your classmates for your good work on the lesson.

(Ребята говорят спасибо друг другу за хорошую работу на уроке)

-The lesson is over. Thank you. Bye.














Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!