СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка урока английского языка с профессиональной направленностью для студентов 1 курса специальности 11.02.17  "Разработка электронных устройств и систем" по теме: «Межличностные отношения с друзьями и в трудовом коллективе»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка урока английского языка с профессиональной направленностью для студентов 1 курса специальности 11.02.17  "Разработка электронных устройств и систем" по теме: «Межличностные отношения с друзьями и в трудовом коллективе»

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока английского языка с профессиональной направленностью для студентов 1 курса специальности 11.02.17  "Разработка электронных устройств и систем" по теме: «Межличностные отношения с друзьями и в трудовом коллективе»»

УРОК 11 (с профессиональной направленностью)

Специальность 11.02.17 Разработка электронных устройств и систем

Тема: Профессионально ориентированное содержание

Введение лексических единиц, чтение и перевод текста «Межличностные отношения с друзьями и в трудовом коллективе». Выполнение лексико – грамматических упражнений на основе текста. Изучение грамматического материала по теме: Обобщение времен группы: Simple.

1. Прослушайте текст и напишите Верны (True), Неверны (False) эти утверждения или о них ничего не сказано в тексте (Not stated).

1. I’m happy to have many friends.

2. But we sometimes quarrel.

3. Tanya is pretty in her own way.

4. She is fond of music.

5. We go to the swimming pool once a week.

6. My friend is very good at Chemistry.

7. Sometimes we go to the theatre.

8. He has got dark hair, brown eyes.

9. We like to discuss films, TV programs.

10. Sasha is a good football player.


Шкала оценивания задания (самопроверка)


количество правильных ответов

оценка

10-9

5

8-7

4

6

3

2. Заполните таблицу в тетради и выполните упражнения 2.1-2.2

ВРЕМЕНА ГРУППЫ SIMPLE

PRESENT

PAST

FUTURE

I, we you, they WORK.

He, she, it WORKS.

DO I, we, you, they WORK?

DOES he, she, it WORK?

I, we you, they DO NOT WORK.

He, she, it DOES NOT WORK.


He WORKED. (правильный глагол)

He WENT. (неправильный глагол)


DID he WORK?

DID he GO?


He DID NOT WORK.

He DID NOT GO.


He WILL WORK.



WILL he WORK?



He WILL NOT WORK.



Обычно повторяющееся действие.


Действие происходило в прошлом и не имеет связи с настоящим.


Действие будет происходить в будущем.


Often, usually,every day

Yesterday, last week, ago

Tomorrow, next week

2.1 Составьте предложения с глаголами группы Simple.

1. /friend /I/ in the/ my/ kindergarten /met/.

2. /with/ he/ his/ toys /shared/ me/ always/.

3. /other/ doesn’t/ anyone/ to insult/ allow/ Andrew/ people/.

4. /together/ table/ they play/ tennis/ do/?

5. /they/ will /tomorrow/ read/ what/?

2.2 Раскройте скобки и поставьте глаголы в Present, Past или Future Simple.

1. Many birds (to fly) in the spring.

2. When Pushkin (to write) this poem?

3. If he (not to come) I (to let) you know.

4. He (to spend) last summer in the country.

5. What your brother (to do) every day?

6. Where they (to go) next year?

7. After he (to finish) school, he (to enter) the University.

8. They (to be) here tomorrow.

9. How many lessons you (to have) every day?

10. We (to help) you, if we (not to be) busy.

Шкала оценивания заданий 2.1-2.2

количество правильных ответов

оценка

15-14

5

13-12

4

11-10

3



3.Выпишите новые слова по тексту в словарь и прочитайте текст

1. true and faithful friend

настоящий и преданный друг

2. to enter the same college

поступить в один и тот же колледж

3.groupmate

одногруппник

4.cheerful

веселый

5 to take offence

трудно обидеть

6.to insult other people

обижать других людей

7. to have (much, little) in common

иметь (много, мало) общего в чем-то

8.sociable

общительный

9. to have an amazing sense of humor

иметь удивительное чувство юмора

10. to be good at keeping secrets

уметь хранить секреты

11. to argue

спорить

12. to quarrel

ссориться

13 to forgive

прощать

14. to imagine

представлять воображать

15. to appreciate

ценить

16. mutual respect

взаимоуважение

17. to get acquainted with

познакомиться

18. professional background

профессиональный опыт

19.to be in (bad, good) relations with…

быть в (плохих, хороших) отношениях с кем-либо

20. employee

работник по найму

21. to seek help

искать помощи

22.honesty

честность

23. willingness to help

желание помочь

24. direct impact

прямое воздействие

25. labour productivity

производительность труда







Relationships with my Friends and with my Colleagues

Hi! My name is Alex. Now doubt everyone dreams of having a true and faithful friend but not all of us are lucky to find one. I was lucky. I met my friend Andrew in kindergarten. Even though we were in different groups, we often played together during walks outdoors. He always shared his toys with me, and so did I. It turned out that we lived near each other. After kindergarten we went to study at the same school.

Andrew is 16 years old. We have entered the same college this year and now we are groupmates. Andrew has got blue eyes and blond hair. He is taller than me. He is cheerful and he is slow to take offence. Andrew doesn’t allow anyone to insult other people. We have a great deal in common, we listen almost to the same music and we regularly play table tennis. Andrew is a sociable, kind and modest person. Sometimes he is witty, but his jokes are never wicked. We always find interesting topics to discuss. Very often we visit each other at home. We always can help each other with homework, and we usually play computer and video games together.

I can safely say that Andrew is my best friend. He has an amazing sense of humor and he can easily make me laugh even when I have a bad day. He is as good as his word. Andrew is also good at keeping secrets. I like that he is a reliable person and he always supports me. We try to help each other. Of course we sometimes can argue or quarrel, but not for too long. We try to forgive each other.

I cannot imagine my life without Andrew. I appreciate our friendship and the fact that we are trying to help each other, and that we can talk about everything. Our friendship makes me happy.

During our study at college we made friends with our groupmates. Our group is rather friendly. Our relationships are based on mutual respect, mutual assistance. We support and trust each other. Of course we are different but we have to be together and become good specialists in our professional field.

I also get acquainted with some people during the work practice. My colleagues are of different age and professional background. They have different views on life. Some of them do not understand each other, so they sometimes argue or quarrel. But I think if a person is stressed and is in bad relationships with employees, he will not be able to seek help in a difficult situation. So the basis of good relationships with others at work is honesty, openness, willingness to help. Besides the comfortable atmosphere in the workplace has a direct impact on labor productivity.

3.1. Переведите следующие словосочетания на английский язык, используя текст.

1. преданный и верный друг

2. учиться в одной школе

3. одногруппники

4. иметь много общего

5. трудно обидеть

6. удивительное чувство юмора

7. уметь хранить секреты

8. прощать друг друга

9. ценю дружбу

10. взаимоуважение и взаимопомощь

11. стать хорошими специалистами

12. знакомиться

13. профессиональный опыт

14. иметь разные взгляды на жизнь

15. плохие отношения с коллегами

16. искать помощь

17. производительность труда

18. прямое воздействие


3.2 Найдите определения следующим прилагательным.

1. cheerful

a. morally wrong or bad

2. sociable

b. happy and positive

3. faithful

c. relaxed and free from pain

4. kind

d. using words in a funny or clever way

5. modest

e. enjoying spend time with other people

6. witty

f .someone or something that can be trusted or believed

7. wicked

g. firm and not changing in your friendship with

8. comfortable

h. not usually talking about or making obvious your own abilities or achievements

9.reliable

i. do things to help others


Шкала оценивания заданий 3.1-3.2

количество правильных ответов

оценка

27-26

5

25-24

4

23-22

3

3.3 Заполните таблицу, используя лексику урока.

Фразы, характеризующие друга

Фразы, характеризующие коллег, одногруппников

cheerful

mutual respect

3.4 Опишите своего мастера на производстве, используя лексику ниже. (14-15 предложений)

Внешность

nice

симпатичный


handsome

красивый (о мужчине)


with a moustache

с усами


with glasses

в очках

Рост

tall

высокий


short

невысокий

Телосложение

slim

худой


plump

полненький (о ребенке, женщине)


strong

крепкий

Волосы

fair

светлый


dark

темный


grey

седой


black

черный


straight

прямой


short

короткий

Глаза

blue

голубой


grey

серый


green

зеленый


hazel

карий

Лицо

round

круглый


long

продолговатый

Характер

responsible

ответственный


sociable

общительный


silent

молчаливый


careful

аккуратный


hardworking

трудолюбивый


attentive

внимательный


strict

строгий


fair

справедливый





4. Заполните карточку самооценки по итогам занятия.

SELF-ACHIEVEMENT


Description of achievement

Level reached

excellent

good

fair

poor

I can

read and understand the information about the relationships with friends, groupmates and colleagues





I can use

  • The verb in the Present, Past and Future Tenses

  • Speech patterns from the topic “The relationships with friends, groupmates and colleagues.





I can

  • Describe the appearance and a character of a man























Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!