Подготовка к восприятию нового материала. Цель - создать условие для возникновения у обучающихся внутренней потребности включения в учебную деятельность. | Подводит студентов к самостоятельному формулированию темы и задач урока. I prepared a cinquain. Let’s read and try to guess the theme of our lesson. What are we going to talk about today? Australia small, dry attracts, develops, is visited My dream is to see a koala, a kangaroo Continent Конкретизирует ответы студентов и сообщает план занятия. Yes, you’re right and also we are going to ask questions, to work in groups, to read, to write, to work in pairs, to listen, to speak English, to think, to do physical exercises. | Обучающиеся читают синквейн, переводят, называют тему и задачи урока. маленькая, засушливая привлекает, развивается, посещается моя мечта увидеть коалу, кенгуру континент The theme of our lesson is Australia. We’ll speak about geographical position, capital, population, official language and some interesting facts. |