СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка урока по английскому языку Тема: «Problems of Youth» (Проблемы молодёжи)

Нажмите, чтобы узнать подробности

В ходе урока способствовать формированию у обучающихся компетенций:

ОК 1.Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК2.Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 6. Работать в коллективе в команде, эффективно общаться с коллегами руководством и потребителями.

 ОК 7. Брать на себя ответственность за работу членов команды, за результат выполнения заданий.

 

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока по английскому языку Тема: «Problems of Youth» (Проблемы молодёжи)»

Методическая разработка урока по английскому языку

Тема: «Problems of Youth» (Проблемы молодёжи)



Тип урока:

Урок совершенствования знаний, умений и навыков.

Цель:

Развитие навыков устной речи по теме «Problems of Youth»

Задачи:

  • Образовательная: отрабатывать полученные навыки на конкретном примере; учить понимать иноязычную речь на слух.

  • Развивающая: развивать у студентов умение анализировать конкретные ситуации, объяснять факты и события, применять полученные знания в конкретной ситуации.

  • Воспитательная: формировать интерес к предмету, знакомиться с традициями и обычаями страны изучаемого языка. Формировать положительное отношение к учебе, к самостоятельной работе

Методы обучения:

  • словесные (элементы объяснения, беседы)

  • словесно-наглядные, словесно - наглядно практические (работы с портфолио, самостоятельная работа).

Оборудование:

Учебники, раздаточный материал (тексты).

В ходе урока способствовать формированию у обучающихся компетенций:

ОК 1.Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК2.Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 6. Работать в коллективе в команде, эффективно общаться с коллегами руководством и потребителями.

ОК 7. Брать на себя ответственность за работу членов команды, за результат выполнения заданий.









Ход урока

I. Оргмомент.

Good morning, students! I’m glad to see you . I hope you are all feeling well today and I think everybody is ready for the lesson. Our theme is «Problems of Youth»

Речевая зарядка: Peter Piper picked a peck of pickled peppers. A peck of pickled peppers Peter Piper picked. If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, Where’s the peck of pickled peppers Peter Piper picked?


II Закрепление полученных знаний и практических умений:


1.Повторение лексики по данной теме:


Vocabulary:

teenager — подросток, юноша
to worry — беспокоить(ся), волновать(ся)
unemployment — безработица
chain — цепь, цепочка
do one's best — сделать все от себя зависящее, проявить максимум энергии
get on well with — ладить (с кем-л.)



2. Работа с текстом. Shopping (Read the text, answer the questions).

Problems of Youth

Life used to be fun for 'teenagers'. They used to have money to spend, and free time to spend it in. They used to wear teenage clothes, and meet in teenage coffee bars and discos. Some of them still do. But for many young people, life is harder now. Jobs are difficult to find. There's not so much money around. Things are more expensive, and it's hard to find a place to live.

Teachers say that students work harder than they used to. They are less interested in politics, and more interested in passing exams. They know that good exam results may get them better jobs.

Most young people worry more about money than their parents did twenty years ago. They try to spend less and save more. They want to be able to get homes of their own one day.

For some, the answer to unemployment is to leave home and look for work in one of Britain's big cities. Every day hundreds of young people arrive in London from other parts of Britain, looking for jobs. Some find work, and stay. Others don't find it, and go home again, or join the many unemployed in London. There used to be one kind of teenage fashion, one style, one top pop group. Then, the girls all wore mini-skirts and everyone danced to the music of the Beatles and the Rolling Stones.

But now an eighteen-year-old might be a punk, with green hair and chains round his legs, or a skin head, with short, short hair and right wing politics, or a 'rasta', with long uncombed hair and a love for Africa. There's a lot of different music around too. There's reggae, the West Indian sound, there's rock, there's heavy metal, country and western, and disco. All these kinds of music are played by different groups and listened to by different fans.

When you read the newspapers and watch the news on television, it's easy to get the idea that British young people are all unemployed, angry and in trouble.

But that's not true. Three quarters of them do more or less what their parents did. They do their best at school, find some kind of work in the end, and get married in their early twenties. They get on well with their parents, and enjoy family life. They eat fish and chips, watch football on TV, go to the pub, and like reading about pop stars. After all, if they didn't, they wouldn't be British, would they?



3. Answer the questions:

1. What is the difference between the life of today's teenagers and their parents when they were in their teens?
2. What do teachers say about today's students?
3. What problems do teens have today? Is it difficult to solve them?
4. What are the trends of today's youth fashion in clothes, music, ways of life?
5. How does the mass media describe the young generation?
6. What is the author's attitude to the young people?



4.Работа с диалогами:



Youth Hostel:

  • Youth Hostel Manager: Hello, City of London Youth Hostel.

  • Martin: Hello, I am calling to find out if you have any beds available on the weekend of July 15-16.

  • Manager: We are booked-up in July. Call one of the other hostels in London. You’re bound to find one.

  • Martin: I’ll do that. Thanks. Goodbye….

  • Manager: Rotherhithe Youth Hostel.What can I do for you?

  • Martin: Do you have any beds available July 15-16?

  • Manager: Yes, we do.

  • Martin: Do you have laundry facilities?

  • Manager: Yes. They’re coin-operated.

  • Martin: What’s the cost per night?

  • Manager: Adults are £24.60, with breakfast.

  • Martin: I’d like to reserve two beds.

  • Manager: They’re bunk beds in a room with four other bunk beds.

  • Martin: That’s fine.

  • Manager: I just need your name and your membership number.



Holiday home:

  • Caroline Johnson: Norfolk Holiday Homes. What can I do for you?

  • Marti : Hello, my name is Martin Engel and I am interested in booking a holiday home.

  • Caroline: What dates are you looking at?

  • Martin: The first week in April.

  • Caroline: All our cottages have to be booked from Friday to Friday.

  • Martin: Okay, beginning April 3rd then.

  • Caroline: We have several available.

  • Martin: We don’t want to spend more than £400, if possible.

  • Caroline: We have several places that are less — £365, £384 and £397.How many people are in your group?

  • Martin: Four. We would like a place close to the Norfolk Coast.

  • Caroline: We have one that’s a very short walk to the coast.

  • Martin: Do you allow pets?



III Домашнее задание. Составить диалог на тему « Проблемы молодёжи»



IV Итог урока (подвести итог урока, выставить оценки)

Предложить студентам написать свои впечатления об уроке.

Рефлексия. I give you these papers to express your opinion about this lesson. You may do it in English, or in Russian, or just draw a picture, as you like.

Попросить студента зачитать вслух. Затем собрать все листы в папку (портфолио). Now we have a file of your opinions of the lesson

Now our lesson is over. Thank you for your work. Good-bye!







Список литературы:

1.Аудиодиалоги на английском с переводом. Английские диалоги на тему: Дом отдыха. (Holiday home) Электронный ресурс http://englishfox.ru/holiday-home.html (дата обращения 07.11.2015)

2.Английские топики. Электронный ресурс http://www.alleng.ru/ ( дата обращения 07.11.2015)


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!