СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка урока английского языка в 10 классе по теме "I can describe clothes".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка урока может быть использована учителями английского языка для обучающихся 9-10 классов при изучении темы «Одежда» по любому УМК. 

Просмотр содержимого документа
«Приложение 5»

patterns

shape

texture

materials

clothes

other



check

baggy

creased

cotton

flowery

loose

furry

fur

plain

tight

shiny

leather

spotty


smooth

nylon

stripy



wool




silk




suede




denim

hoody

high-heeled


roll-neck

long-sleeved

leggings

short-sleeved

stockings

waistcoat

T-shirt



Просмотр содержимого документа
«Приложение 7»

  1. an attractive ……….. , brown ………. jacket

  2. a ………, ………. T-shirt

  3. casual, ………., black jeans

  4. a ………., grey, ………. jacket

  5. a large, ………. scarf

  6. a ………., dark, ………. coat

  1. an attractive ……….. , brown ………. jacket

  2. a ………, ………. T-shirt

  3. casual, ………., black jeans

  4. a ………., grey, ………. jacket

  5. a large, ………. scarf

  6. a ………., dark, ………. coat

  1. an attractive ……….. , brown ………. jacket

  2. a ………, ………. T-shirt

  3. casual, ………., black jeans

  4. a ………., grey, ………. jacket

  5. a large, ………. scarf

  6. a ………., dark, ………. coat



Просмотр содержимого документа
«конспект урока»














Методическая разработка урока

с использованием ИКТ

в 10 классе








Автор: Соколова Наталья Николаевна

учитель английского языка

МОУ «Средняя общеобразовательная школа №6

с углубленным изучением отдельных предметов», г. Надым

english.sch6@yandex.ru





Надым

2015

Рекомендации к использованию

Данная разработка урока может быть использована учителями английского языка для обучающихся 9-10 классов при изучении темы «Одежда» по любому УМК.





















































Тема урока:I can describe clothes”. /Описание одежды.

Тип урока: урок усвоения и первичного закрепления новых знаний.

Цель урока: Развитие умений монологической речи по теме «Описание одежды».

Задачи урока:

1. Учебный аспект:

Активизировать раннее изученную лексику по теме «Описание одежды».

Способствовать формированию и первичному закреплению новых лексических единиц по теме «Описание одежды».

Способствовать формированию грамматических навыков употребления прилагательных при описании одежды.

Способствовать формированию грамматических структур “it's a kind of / it's a bit like a / it looks like a + noun”, “it looks/ it's sort of + adjective”.

2. Развивающий аспект:

Создать условия для развития  коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности.

Способствовать развитию механизма языковой догадки.

3. Воспитательный аспект:

Создать условия для повышения уровня мотивации через различные средства обучения.

Оборудование урока: оборудование лингафонного кабинета, интерактивная доска, дополнительный материал (Students Book Solutions Intermediate Tim Falla, Paul A Davies)

Ход урока:

  1. Организационный этап

- Приветствие

- Беседа с дежурным

  1. Речевая разминка

Учитель: You all look rather smart today. Your clothes are very strict. Are there any reasons to look so perfect?

Ответы детей

Учитель: Thank you for your opinions. What do you think why I’ve started our lesson with your appearance?

Ответы детей

Учитель: You’re absolutely right. The theme of our lesson is “I can describe clothes”.

Учитель записывает тему на доске (Приложение 1)

  1. Постановка целей и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

Учитель: Now look at these photos. (Приложение 2) What can you say about shape, texture or materials of these clothes?

Ответы детей (It’s very difficult for me to tell something about shape or materials of these clothes because ……).

Учитель: Of course, this task is rather difficult for you because you haven’t known yet how to describe clothes. So, what do you think we are going to learn at the lesson?

Ответы детей

Учитель: Thats right! It will be the aim of our lesson. (to learn to describe clothes)

Учитель записывает цель урока на доске (Приложение 3)

What must we do to achieve the aim of the lesson? I give you some key-words: to review, to learn, to practice.

Учитель записывает ключевые слова на доске (Приложение 4)

Ответы детей

  1. Первичное усвоение новых знаний.

Учитель: There are some cards with the words on your tables. Put the words into the correct category. (Приложение 5) If you need a help, you can use a dictionary. (Слайд 1)

You have … minutes to do this task.

Let’s check.

Дети читают слова (Слайд 2)

Categorypatterns”, …

Category “shape” …

Category “texture” …

Category “materials” …

Category “clothes” …

Category “others” …

Учитель: Now make a list of the clothes you can see in the pictures adding one adjective to each. For example, a stripy top, …. It will be a competition among groups. Which group will come up with the longest list in 1 minute? Start!

Дети читают фразы

  1. Первичная проверка понимания.

Учитель: The next exercise is listening. (Приложение 6)Take your sits at the computers. Your task is to listen to a fashion show commentary once and answer the question: Which of the outfits in this photo is described? Remember the phrases that will help you to identify the photo. Write down them in your notebooks. Please, start.

Let’s check! Which of the outfits is described?

Ответы детей

Учитель: What phrases have you helped you to identify the photo?

Ответы детей (a sporty scarf, a sporty long-sleeved blouse, black leather shoes).

Учитель: Now listen to a fashion show commentary again and complete these phrases. (Приложение 7)

  1. an attractive ……., brown ….. jacket (plain, leather)

  2. a tight, cotton T-shirt

  3. casual, baggy, black jeans

  4. a shiny, grey, nylon jacket

  5. a large, sporty scarf

  6. a long, dark, wool coat

Учитель: Now pay attention to the order of the adjectives in the phrases. It’s strict. Look through and complete the rule with “colour”, “material” and “shape”.

opinion, size or ….., texture, pattern or ……., …….. + noun (Слайд 3)

(opinion, size or shape, texture, pattern or colour, material + noun)

Учитель: Remember, please. When we have more than one adjective before a noun, they usually come in this order.

Now according to this rule, let’s do an exercise using interactive board. Put the words in the correct order to make sentences. Be careful!

(www.learningapps.org “Order of adjectives”

http://learningapps.org/display?v=pgwnpivaa01

http://learningapps.org/display?v=ph3ixkjnn01

http://learningapps.org/display?v=ppr1so58301

http://learningapps.org/display?v=pewnne9qt01

http://learningapps.org/display?v=pz5r1c4na01

http://learningapps.org/display?v=p6kxypqw201)

  1. shirt, that’s, a, cotton, stripy, smart (That’s a smart stripy cotton shirt.)

  2. She’s wearing an awful flowery cotton dress.

  3. Look at that beautiful check wool mini-skirt.

  4. I like your baggy stripy blue hoody.

  5. This is a great shiny nylon roll-neck.

  6. She’s wearing ridiculous tight furry leggings.

Учитель: Also remember, please. When you can’t describe someone’s clothes exactly, use these phrases: (Слайд 4)

It’s a kind of/it’s a bit like a/it looks like a + noun

She’s wearing a kind of scarf.

It looks/it’s sort of + adjective

Her hat is sort of brown.

  1. Первичное закрепление.

Учитель: And the last task for you is to describe one model in the picture using everything you’ve known today. You have … minutes to do this task.

Дети описывают наряд модели

  1. Рефлексия.

Учитель: So, let’s remember the aim of the lesson. It’s to learn to describe clothes correctly. Have we achieved the aim of the lesson? What do you think?

Ответы детей

  1. Оценивание.

Учитель комментирует оценки каждого ученика

  1. Домашнее задание.

Учитель: Now your home task. You’ll be able to choose.

Your home task is

  1. to describe your uniform.

  2. to compare two kinds of uniforms: our parents wore in the past and we wear nowadays.





Просмотр содержимого презентации
«презентация к уроку»

Patterns Shape Texture Materials Clothes Other

Patterns

Shape

Texture

Materials

Clothes

Other

Patterns stripy Shape tight check Texture smooth plain Materials baggy spotty fur loose creased Clothes flowery furry Other stockings wool shiny high-heeled leggings nylon cotton long-sleeved hoody short-sleeved roll-neck leather T-shirt suede waistcoat silk denim

Patterns

stripy

Shape

tight

check

Texture

smooth

plain

Materials

baggy

spotty

fur

loose

creased

Clothes

flowery

furry

Other

stockings

wool

shiny

high-heeled

leggings

nylon

cotton

long-sleeved

hoody

short-sleeved

roll-neck

leather

T-shirt

suede

waistcoat

silk

denim

Complete the rule with “ colour ”, “ material ” and “ shape ”.      opinion, size or .………, texture, pattern or ………, ………… + noun   shape colour material

Complete the rule with colour ”, “ material and shape ”.

opinion, size or .………, texture, pattern or ………, ………… + noun

shape

colour

material

It’s a kind of/it’s a bit like a/it looks like a + noun   She’s wearing a kind of  scarf .   It looks/it’s sort of +  adjective   Her hat is sort of brown .

It’s a kind of/it’s a bit like a/it looks like a + noun She’s wearing a kind of scarf . It looks/it’s sort of + adjective Her hat is sort of brown .


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!