СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок "At the food shop"

Нажмите, чтобы узнать подробности

обобщить  и систематизировать знания  учащихся среднего звена по теме "at the food shop".

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок "At the food shop"»

 Тема: "at the food shop"

("в продуктовом магазине")

 Цель урока: обобщить  и систематизировать знания                   учащихся по теме "at the food shop".

Задачи урока:

 Образовательные: развитие коммуникативных навыков, говорения, аудирования,  чтения, письма по теме "at the food shop"; отработка произносительных навыков.

 Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти.

 Воспитательные: cоздание условий  для формирования ясных представлений школьника по теме «в продуктовом магазине»; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.

 

Используемое оборудование: компьютер, проектор,  дидактический материал.

ХОД УРОКА

I.  Организационный момент.

Учитель:  Good morning, dear girls and boys!

Учащиеся: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you,   Good morning, Good morning, We are very glad to see you!

Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. I hope you are fine today.

Учащиеся:  We are fine, thank you.

Учитель:  So let’s begin our lesson. Is it good day to go shopping?

Учащиеся:Yes, of course.

Учитель:  Do you like shopping for food?

Учащиеся:Yes, we do.

 

II. Сообщение цели урока.  (Слайд № 1)

Учитель:

-  Today we shall have a lesson according to our topic “at the food shop” and we will speak about tasty, healthy and useless food.

 - And now let’s start our work.

 

III. Фонетическая зарядка. (Слайд № 2)

Учитель:

 - Let’s train our tongues and practice the English sounds. Let’s check up your homework. Your homework was to learn by heart a poem. Look at the screen carefully and read the poem.

Milk or sugar?

The tea is hot.

Are you thirsty?

No, I am not.

Bread and butter,

Honey and jam.

Are you hungry?

Yes, I am!

 

IV. Речевая разминка.

Учитель: - Now, remember the words. Look at this picture and say what food you can buy from different shops?

For example, what you can buy from Greengrocer’s? Grocer’s? Fishmonger’s? Bakery’s? Butcher’s? (лексика по слайдам)  (Презентация № 2)

Учащиеся: - I can buy apples, carrots from greengrocer’s…                                                                                      

Учитель: - Well done!

V. Развитие навыков аудирования по теме «at the food shop».

Учитель:

-         Look at the screen, please. There are a lot of pictures on the screen. These words are well – known for you. (Слайд №5)   

-         Dear boys and girls, now listen to the dialogue very attentively and then answer the question “What has the client bought?”

-         (прослушивание диалога CD 2-15)

Учитель:

-         So, let’s try to answer. What has the client bought? What do you think?

Учащиеся:

- The client has bought 3 kilos of potatoes and 2 kilos of tomatoes.

- A carton of orange juice, 3 bars of chocolate.

- and 250 grams of cheese.

Учитель: - OK, very good!

 

VI.Развитие коммуникативных навыков.

Составление диалогов. Работа в группах.

Учитель: - Children, now I have a special task for you.

We’ll play the game “at the food shop”! But firstly,

we must share into 5 groups.

  The group №1 - «Bakery’s» (Саша, Алина, Наташа)

  The group №2 - “Grocer’s” (Люда, Ваня, Айыыл)

  The group №3 - “Greengrocer’s” (Диана, Максим, Кристина)

  The group №4 - “Fishmonger’s”(Егор, Эльвира, Миша)

  The group №5 - “Butcher’s” (Тимирлан, Айдархан,)

- Look at the screen, now read and remember useful phrases, which will help us to make up the dialogue. (Слайд №6 фразы)

- But first of all, we must make the shopping list. For example, you can see on the screen.

(Составление списка покупок, диалогов)

 

VII. Письменная работа.

 

Учитель:

- Now, look at the screen. We will do the exercise.

-         Connect the necessary words. Try to form from an uncountable noun – countable. Take your pieces of paper. And start  matching. (Слайд №13 )

 

 

VIII. Рефлексия.

Учитель:

- Now, I think, you have learnt much about different food shops.

- Let’s  try to value your impressions after our lesson. (анкетирование)

 

VIII. Итоги урока.

 

Учитель:

- Dear children! You work hard today: You spoke English, wrote, read and did different tasks and you have good results!

- The lesson is over. Goodbye!




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!