СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок "Магазины и покупки"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок "Магазины и покупки"»

Министерство образования и науки Нижегородской области

Гагинский филиал ГБПОУ «Лукояновский Губернский колледж»













МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА

учебного занятия «Магазины и покупки» для обучающихся 1 курса специальности

38.02.01 Экономика и бухгалтерский учёт (по отраслям)







Разработала:

Шавина О.Ю.,

преподаватель английского языка









с. Гагино, 2023г.



Цели: 
- Развивать навыки устной речи: 
- Тренировать употребление лексики по теме “Покупки” в речи учащихся; 
- тренировать в использовании изученных структур в монологических

высказываниях и диалогах. 

- Развивать навыки чтения, аудирования. 
- Формировать коммуникативные умения. 


Задачи: 
Образовательные
- отрабатывать полученные навыки на конкретном примере; 
- учить понимать иноязычную речь на слух. 

Развивающая
-развивать умение применения полученных знаний в конкретной обстановке. 

Воспитательная
-прививать интерес к культуре и традициям англоязычных стран; 
- воспитывать умение работать в коллективе (группе). 


Оборудование: Компьютер, доска, учебники, раздаточный материал


Ход урока

1. Организационный момент.
Good morning, students! I’m glad to see you again. I hope you are all feeling well today and I think everybody is ready for the lesson. Our theme is shopping. Now we ´ ll start our lesson .

 2. Фонетическая зарядка.
Exs. 97 p.9

Listen and repeat after the speakers.

 3. Речевая зарядка.

Answer my question -

  1. How often do you go shopping? 

  2. Do you like to go shopping? 

  3. Who do you often go shopping with?

  4. When do you buy something, do you “shop around” or do you go to many stores to compare prices?

  5. When do you buy something, what is important to you: price, quality, fashion trend?

  6. Do you sometimes buy second-hand things?

  7. Do your parents give you pocket money? How much? How much did you spend yesterday?

  8. Do you sometimes buy things that you don’t need? 


4. Работа с текстом.

a) Read the text. P. 96 Ex. 7

b) P. 97 Ex. 8 Are these statements true or false. Correct the false ones.

c) Answer the question.

1. Where do Alexander’s family prefer to do their shopping?

2. Why do they find it convenient?

3. What kinds of departments do you know?

4. What do they sell at the butcher’s?

5. Where can you buy fish?


Составление ассоциаграммы.

What do you associate with the word “Shopping”?
Complete the word web with words relating to the topic.








 5. Закрепление лексики по теме “Shopping”.

a) Exs. 15 p. 100

Fill in the gaps with the words in the box

b) Exs. 16 p. 100

Group the words under names of departments. Add 10 words of your own.

c) What are they? Go to the blackboard and match the words from lists A and B.

1. A pound of … a) bread

2. a bottle of … b) honey

3. a box of …. c) chocolate

4. a bar of … d) cheese

5. a jar of … e) lemonade

6. a loaf of … f) eggs

7. a dozen … g) cereal

8. a bunch of … h) grapes

1d, 2e, 3g, 4c, 5b, 6a, 7f, 8h

6. Чтение и перевод текста

Christmas Presents
Some weeks before Christmas shops are very busy. People buy presents for their relatives and friends. When I buy presents I always ask myself "Would he or she like to have this thing? Will he or she like my present?" Choosing presents is a difficult business for me. I never buy whatever comes up. I think twice and try to find reasons before buying this or that. This year I've bought a saucepan for Granny. Her old one is too small for our family. I've bought a new tie for Granddad. His old one isn't trendy at all. I've bought a very beautiful flower for Mum and a nice fish for Dad's aquarium. My little sister Jane likes watching cartoons. So I've bought a cassette with her favourite ones. All these presents are from the heart.


Are these statements true or false?

1. There are a lot of people in the shops before Christmas. (T)

2. People buy presents for nearest and dearest. (T)

3. Choosing presents is a hard business for Michael. (T)

4. He buys whatever comes up. (F)

5. Michael bought a new saucepan for Mum. (F)

6. Michael bought a fish for Granddad's aquarium. (F)

7. Michael bought a cassette with Jane's favourite cartoons. (T)

12. Заключительный этап. Подведение итогов. Выставление оценок.

Dear friends! Our lesson is almost over. What did you do during the lesson?

— We revised words.
— We listened to the text.
— We read the text about Christmas Presents.
— We spoke English a lot during the lesson.

Thank you. You are very active, attentive and bright. I enjoyed your work at the lesson today.
Your marks for the lesson are: …
 Now our lesson is over. Thank you for your work. Good-bye!



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!