СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок в 10 классе на тему «Профессии. Степени сравнения прилагательных»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели урока:

– формирование коммуникативных компетенций по теме “Сравниваем профессии”;

Задачи урока:

– образовательная: формировать навыки и умения в устной речи (монологическая форма) по материалам темы «Профессии» с использованием лексического, грамматического материала (степени сравнения прилагательных),

- выполнение типовых заданий формата ЕГЭ (грамматика, словообразование, говорение)

– развивающая: развитие воображения, аналитических навыков, познавательного интереса учащихся, умения социального общения в совместной деятельности

– воспитательная: профориентация, актуализация английского языка, умение работать в команде и уважительно относиться к одноклассникам

Методы и формы обучения:

Метод проблемного обучения, частично поисковый метод, репродуктивный

Технологии:

  1. коммуникативного обучения иноязычной культуре
  2. интенсификации обучения на основе схемных и знаковых моделей учебного материала
  3. саморазвивающего обучения

Оборудование: доска, наглядности, компьютер, УМК «Английский в фокусе» для 10 класса. М.: Просвещение; UK.: ExpressPublishing, 2012г. Афанасьева О. В., Дули Дж., Михеева И. В., Оби Б., Эванс В.

 

Ход урока:

  1. Организационный момент. Постановка темы и целей урока

“The life so short, the craft so long to learn.”  Hippocrates

- Good morning, children! I’m glad to see you, sit down, please. How are you today? Do you like the weather today? Do you agree with the quote of Hippocrates?

2. Фонетическая разминка

Read the names of the jobs (transcriptions):

 

Architect

Plumber

Politician

Mechanic

Lawyer

Clerk

Surgeon

beautician

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок в 10 классе на тему «Профессии. Степени сравнения прилагательных»»

Муниципальное казённое общеобразовательное учреждение

«Зубутли-Миатлинская СОШ»





Открытый урок в 10 классе на тему
















учитель английского языка

высшей кв. категории

Гаджиева Зульфия Пирахмаевна


2015г




Цели урока:

– формирование коммуникативных компетенций по теме “Сравниваем профессии”;

Задачи урока:

образовательная: формировать навыки и умения в устной речи (монологическая форма) по материалам темы «Профессии» с использованием лексического, грамматического материала (степени сравнения прилагательных),

- выполнение типовых заданий формата ЕГЭ (грамматика, словообразование, говорение)

– развивающая: развитие воображения, аналитических навыков, познавательного интереса учащихся, умения социального общения в совместной деятельности

– воспитательная: профориентация, актуализация английского языка, умение работать в команде и уважительно относиться к одноклассникам

Методы и формы обучения:

Метод проблемного обучения, частично поисковый метод, репродуктивный

Технологии:

  • коммуникативного обучения иноязычной культуре

  • интенсификации обучения на основе схемных и знаковых моделей учебного материала

  • саморазвивающего обучения

Оборудование: доска, наглядности, компьютер, УМК «Английский в фокусе» для 10 класса. М.: Просвещение; UK.: ExpressPublishing, 2012г. Афанасьева О. В., Дули Дж., Михеева И. В., Оби Б., Эванс В.


Ход урока:

  1. Организационный момент. Постановка темы и целей урока

“The life so short, the craft so long to learn.” 
Hippocrates

- Good morning, children! I’m glad to see you, sit down, please. How are you today? Do you like the weather today? Do you agree with the quote of Hippocrates?

2. Фонетическая разминка

Read the names of the jobs (transcriptions):

Architect

Plumber

Politician

Mechanic

Lawyer

Clerk

Surgeon

beautician

  1. Повторение словообразования по теме профессию. Индивидуальная работа.

Who can come to the blackboard and form the names of jobs? The rest of the class is working in the copybooks and then we’ll check the task orally.

На доске:

Art

Act

Drive

Manage

Piano

Politics

Physics

Train

Architecture

Business

Cook

library

-or

-er

-ist

-man

-ian

-ess






  1. Введение грамматической темы сильным учеником. Фронтальный опрос.

На доске название профессий plumber, chef, hairdresser, secretary, architect, social worker

Hello, ladies and gentlemen. I’d like to present you the latest news. SB p50 ex5 (Артем и Катя)

Now I want you to sort out these jobs starting from the happiest to the unhappiest one.

Who are happier at work – chefs or plumbers?

Who is the happiest of all?

Who are unhappier – architects or secretaries?

Who is the unhappiest of all?

What is the least popular job?

Key:

  1. hairdresser

  2. Chef

  3. Plumber

  4. Secretary

  5. Architect

  6. Social worker

  1. Повторение теории по теме степени сравнения прилагательных на примерах. Проанализировать и вывести правило на доске. Самостоятельная работа.

Have a look at the blackboard. Who can come up and write comparative and superlative forms of these adjectives? Please, Aydana, come here.

На доске:

Happy – happier -the happiest

Safe –

Good –

Bad –

Tiring –

Question for the teacher: why don’t we add suffixes to the adjective tiring? – because it’s a long adjective.

Why do we change the forms of good and bad? – because they are exclusions.

  1. Релаксация (шум моря, классическая музыка)

Do you want to travel to the sea? Do you know what you need to do to make your dream come true? Right, we all need to work hard!

  1. Закрепление грамматического материала – работа в парах

Now you are going to work in pairs drilling this grammar pattern. You should put the adjectives in comparatives or superlative forms. Then you’ll check yourself with the keys.

С51 №6 – письменно в тетрадях, самопроверка по ключам на доске

  1. more rewarding

  2. busier

  3. safer

  4. better

  5. the most tiring

What sort of mistakes have you done? Have you faced any problems while doing the task?

  1. Развитие навыков аудирования, закрепление лексики и грамматики в монологической речи. Групповая работа

Now your classmates will present short descriptions of their dream jobs. And after listening to them, be ready to express your opinion according to the plan. I will give you the cards with useful vocabulary, which helps you to express your opinion/ agreement or disagreement. You have 5 minutes to work in groups. And we are ready to start.









Opinion/ agreement

disagreement

We think that

In our opinion

To our view

We believe that

It seems to us that

We don’t think that

We can’t agree that

We have a different opinion

We strongly disagree

Who is the busiest?

What is the hardest job?

Who is the best paid?

Who is the most tiring?

What job is the most difficult?

What job is the most interesting?

We think that a doctor is the least paid job, also this job is the most tiring and it requires many skills. Moreover, doctors have to study too long.

  1. Подведение итогов. Рефлексия. Оценивание.

Thank you all for your honest opinion. And I have the last question for you – what would you like to become? What are the reasons?

Your marks for the lesson are the following…

Thank you for the lesson. Good-bye




Opinion/ agreement

disagreement

We think that

In our opinion

To our view

We believe that

It seems to us that

We don’t think that

We can’t agree that

We have a different opinion

We strongly disagree

Who is the busiest?

What is the hardest job?

Who is the best paid?

Who is the most tiring?

What job is the most difficult?

What job is the most interesting?


We think that a doctor is the least paid job, also this job is the most tiring and it requires many skills. Moreover, doctors have to study too long.


Opinion/ agreement

disagreement

We think that

In our opinion

To our view

We believe that

It seems to us that

We don’t think that

We can’t agree that

We have a different opinion

We strongly disagree

Who is the busiest?

What is the hardest job?

Who is the best paid?

Who is the most tiring?

What job is the most difficult?

What job is the most interesting?


We think that a doctor is the least paid job, also this job is the most tiring and it requires many skills. Moreover, doctors have to study too long.


Opinion/ agreement

disagreement

We think that

In our opinion

To our view

We believe that

It seems to us that

We don’t think that

We can’t agree that

We have a different opinion

We strongly disagree

Who is the busiest?

What is the hardest job?

Who is the best paid?

Who is the most tiring?

What job is the most difficult?

What job is the most interesting?


We think that a doctor is the least paid job, also this job is the most tiring and it requires many skills. Moreover, doctors have to study too long.


Opinion/ agreement

disagreement

We think that

In our opinion

To our view

We believe that

It seems to us that

We don’t think that

We can’t agree that

We have a different opinion

We strongly disagree

Who is the busiest?

What is the hardest job?

Who is the best paid?

Who is the most tiring?

What job is the most difficult?

What job is the most interesting?


We think that a doctor is the least paid job, also this job is the most tiring and it requires many skills. Moreover, doctors have to study too long.




hairdresser

chef

plumber

secretary

architect

social worker


Введение грамматической темы сильным учеником. Фронтальный опрос.

На доске название профессий plumber, chef, hairdresser, secretary, architect, social worker

Hello, ladies and gentlemen. I’d like to present you the latest news.

SB p50 ex5 (Артем и Катя)


Now I want you to sort out these jobs starting from the happiest to the unhappiest one.

Who are happier at work – chefs or plumbers?

Who is the happiest of all?

Who are unhappier – architects or secretaries?

Who is the unhappiest of all?

What is the least popular job?


Key:

  1. hairdresser

  2. Chef

  3. Plumber

  4. Secretary

  5. Architect

  6. Social worker







Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!