СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект урока в 10 классе на тему «Different landscapes – different countries»

Нажмите, чтобы узнать подробности

План-конспект урока в 10 классе на тему «Different landscapes – different countries»

Цели урока: формирование коммуникативных компетенций.

Задачи урока: 1. формирование лексических навыков чтения и говорения.

2. Ознакомить учащихся с новой лексикой по теме и тренировать до уровня репродукции.

3. практиковать учащихся в аудировании, чтении с разной стратегией.

Речевой материал:

  • Рецептивный: лексический - flood, eruption, prairie, canyon, drought, hemisphere, stream, flow into, valley, volcano, peninsula.
  • Грамматический: артикль географическими названиями;
  • Продуктивный: desert, plain, coast, hill, island, isles, range, landscape, scenery, unique, useless, huge, tiny, vast, typical of; urban, rural.

Оборудование: мультимедиапроектор, лингафонное оборудование.

                                         Ход урока:

  1. Оргмомент.

Hello everybody. I am pleased to see you. How are you?

Let’s start our lesson.

  1. Установка.  Today’s quotation is (презентация слайд №1). -диагностирующее чтение; -осмысление с помощью перевода; -обучающее чтение в режиме T-Cl-T-P1-P2-P3-T-P4; -контролирующее чтение.

Do you agree with this statement?         Why do you think so?            You are quite right.

I want you to look at the screen and read the words: ocean, sea, river, coast, forest, mountain, hill, island. (ответы учащихся)

What do these words mean? (ответы учащихся)

So look at pictures on pages 3,5. Have you got any ideas about what we’ll talk today? (ответы учащихся)

So the theme of our lesson is “How different the world is! Different landscapes – different countries”. You will read and speak about different landscapes of different countries, you will learn about the use of articles with geographical names

Ш. Ознакомление с новой лексикой. You know many words concerning the theme Geography. Now you will learn more.

1. Развитие языковой догадки. Some of them you can guess: tundra, taiga, prairie, steppes, jungles, subtropical.

2.  Работа в парах. Работа со словарём. But there are quite many words which we should know speaking about geography. Will you open your exercise-books and we'll write them down. Fill in the table please.

   nouns

         adjectives

Desert

Plain

Wood

Range

Prairie

Canyon

Unique

Huge

Flat

Extensive

Deep

Vast

mountainous

 

 

3. Now what verbs can you use describing different landscapes? Прием мозговой атаки. Be situated, consist of, be typical of, cover, be covered with, find, be washed by.

IV. Активизация лексики.

  1. Look at the slides and name the objects you see. (presentation)
  2. Which of these words can be used to describe these landscapes?
  3. What countries are these landscapes typical of?

V. Аудирование текста с пониманием основной идеи. Listen to the text and guess what country it is about. (уч-ся слушают текст)

Проверка понимания: What country is the text A about? What country is the text B about? What country is the text C about?

VI. Чтение  с детальным пониманием прочитанного.

  1. Read the text and prove that these texts are about Australia, the USA and Great Britain.
  2. What climates and landscapes are typical of which country? Fill in the suitable words from descriptions on pages 4-5.

VII. Работа в группах. Split in groups please. Make up diologues. (Составление диалогов по образцу).

VII.   Актуализация ЗУН по использованию определённого артикля с географическими названиями.

a) Изучение правила стр. 250.

T: Will you read the rule about the definite article and geographical names.

b) Выполнение упр. 3 стр. 6 в парном режиме.

T: Put the definite article where it is necessary. You can do it in pairs.

c) Контроль проделанной работы.

T: Let’s check it up. Who will begin answering?

VIII. P3: The UK.

IV. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: You have done a lot today. Your answers were up to the mark (Выставление оценок). It seems that you got interested in geography. That's fine. If so, your homework will be connected with it. Will you revise all the new words, do ex. 1 on p 3 in your Activity Books.

See you tomorrow.

  1. Where is Australia situated?
  2. What is special about the relief of that country?
  3. What kind of climate does Australia have?
  4. Why do we call the United Kingdom an island state?
  5. Are there any mountains in Great Britain?
  6. What is the climate like in Great Britain?
  7. What kind of landscapes can you find in the USA?

VII. Говорение на основе прочитанного.

 

 

 

 

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока в 10 классе на тему «Different landscapes – different countries»»

План-конспект урока в 10 классе на тему «Different landscapes – different countries»

Цели урока: формирование коммуникативных компетенций.

Задачи урока: 1. формирование лексических навыков чтения и говорения.

2. Ознакомить учащихся с новой лексикой по теме и тренировать до уровня репродукции.

3. практиковать учащихся в аудировании, чтении с разной стратегией.

Речевой материал:

  • Рецептивный: лексический - flood, eruption, prairie, canyon, drought, hemisphere, stream, flow into, valley, volcano, peninsula.

  • Грамматический: артикль географическими названиями;

  • Продуктивный: desert, plain, coast, hill, island, isles, range, landscape, scenery, unique, useless, huge, tiny, vast, typical of; urban, rural.

Оборудование: мультимедиапроектор, лингафонное оборудование.

Ход урока:

  1. Оргмомент.

Hello everybody. I am pleased to see you. How are you?

Let’s start our lesson.

  1. Установка. Today’s quotation is (презентация слайд №1). -диагностирующее чтение; -осмысление с помощью перевода; -обучающее чтение в режиме T-Cl-T-P1-P2-P3-T-P4; -контролирующее чтение.

Do you agree with this statement? Why do you think so? You are quite right.

I want you to look at the screen and read the words: ocean, sea, river, coast, forest, mountain, hill, island. (ответы учащихся)

What do these words mean? (ответы учащихся)

So look at pictures on pages 3,5. Have you got any ideas about what we’ll talk today? (ответы учащихся)

So the theme of our lesson is “How different the world is! Different landscapes – different countries”. You will read and speak about different landscapes of different countries, you will learn about the use of articles with geographical names

Ш. Ознакомление с новой лексикой. You know many words concerning the theme Geography. Now you will learn more.

1. Развитие языковой догадки. Some of them you can guess: tundra, taiga, prairie, steppes, jungles, subtropical.

2. Работа в парах. Работа со словарём. But there are quite many words which we should know speaking about geography. Will you open your exercise-books and we'll write them down. Fill in the table please.

nouns

adjectives

Desert

Plain

Wood

Range

Prairie

Canyon

Unique

Huge

Flat

Extensive

Deep

Vast

mountainous



3. Now what verbs can you use describing different landscapes? Прием мозговой атаки. Be situated, consist of, be typical of, cover, be covered with, find, be washed by.

IV. Активизация лексики.

    1. Look at the slides and name the objects you see. (presentation)

    2. Which of these words can be used to describe these landscapes?

    3. What countries are these landscapes typical of?

V. Аудирование текста с пониманием основной идеи. Listen to the text and guess what country it is about. (уч-ся слушают текст)

Проверка понимания: What country is the text A about? What country is the text B about? What country is the text C about?

VI. Чтение с детальным пониманием прочитанного.

  1. Read the text and prove that these texts are about Australia, the USA and Great Britain.

  2. What climates and landscapes are typical of which country? Fill in the suitable words from descriptions on pages 4-5.

VII. Работа в группах. Split in groups please. Make up diologues. (Составление диалогов по образцу).

VII. Актуализация ЗУН по использованию определённого артикля с географическими названиями.

a) Изучение правила стр. 250.

T: Will you read the rule about the definite article and geographical names.

b) Выполнение упр. 3 стр. 6 в парном режиме.

T: Put the definite article where it is necessary. You can do it in pairs.

c) Контроль проделанной работы.

T: Let’s check it up. Who will begin answering?

VIII. P3: The UK.

IV. Подведение итогов. Домашнее задание.

T: You have done a lot today. Your answers were up to the mark (Выставление оценок). It seems that you got interested in geography. That's fine. If so, your homework will be connected with it. Will you revise all the new words, do ex. 1 on p 3 in your Activity Books.

See you tomorrow.

  1. Where is Australia situated?

  2. What is special about the relief of that country?

  3. What kind of climate does Australia have?

  4. Why do we call the United Kingdom an island state?

  5. Are there any mountains in Great Britain?

  6. What is the climate like in Great Britain?

  7. What kind of landscapes can you find in the USA?

VII. Говорение на основе прочитанного.







Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!