СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План открытого урока английского языка в СУЗе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Файл содержит план открытого урока английского языка в колледже

Просмотр содержимого документа
«План открытого урока английского языка в СУЗе»


План открытого урока


At the company

Методическая разработка открытого урока по английскому языку

для специальности

38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям)

Цель: Совершенствование речевых навыков монологической речи

Задачи:

  1. Практические:

  • активизировать лексику по теме «At the company»

  • тренировать студентов в чтении текстов профессиональной направленности

  • развивать умения монологической речи c применением Present Simple

  1. Образовательные:

  • расширить общий и лингвистический кругозор студентов

  • расширить знания студентов о структуре компании

Развивающие:

  • развивать творческий потенциал студентов

  • развивать умения анализировать, сравнивать, обобщать, делать вывод, находить нестандартное решение проблемы

  1. Воспитательные:

  • формировать потребность в практическом использовании английского языка в профессиональной сфере;

  • воспитывать культуру общения.

Материально-техническое оснащение: Словари English\Russian, раздаточный материал, рабочие тетради, письменные принадлежности, мультимедийный проектор

План урока

  1. Организационный момент

  2. Warming-up

  3. Основная часть урока

1.Повторение и закрепление лексики по теме “At the company”:

2.Активизация лексических навыков

3.Работа с диалогом “At the company”

4.Совершенствование грамматических навыков

5.Совершенствование навыков монологической речи:

  1. Рефлексия

  2. Подведение итогов урока.

ХОД УРОКА

I. Организационный момент
(Приветствие, сообщение о теме и характере работы на данном уроке)

Teacher: Good morning! Take your seats, please, and get ready for the lesson.

The theme of our lesson is “At the company”.

At the lesson we are going

  • to train some useful words on the theme;

  • to discuss the structure of the company;

  • to read the dialogue “At the company”;

  • to practice Present Simple;

  • to tell about your company

II. Warming-up
(Для настройки студентов на беседу по теме используется выражение

I hear and I forget, I see and I remember, I do and I understand. (Chinese proverb))

III. Основная часть урока

  1. Повторение и закрепление лексики по теме “At the company”:

Teacher: First of all let’s read the words on the theme “At the company”. Make up as many sentences as possible using these words:

\l "\l "

department

chairman

branch

turnover

export

Meeting of Shareholders

sales

subsidiary company

development

research

production

Board of Directors

financial

2. Активизация лексических навыков
Teacher: Let’s study the diagram and answer the questions:

(Студенты изучают схему «Структура компании» и отвечают на вопросы)

  1. How many departments are there at the company?

  2. How many managers work at the company?

  3. What is in your opinion the most important department?

Teacher: Match the words with their Russian equivalents:

(Студенты работают с лексикой, соединяя английские слова с русскими эквивалентами)

\l "\l "

1. Managing Director

a) Председатель

2. Marketing Director

b) Совет директоров

3. Advertising Manager

c) Руководитель производства

4. Personnel Manager

d) Руководитель рекламного отдела

5. Chairman

e) Начальник отдела кадров

6. Purchasing Manager

f) Директор по маркетингу

7. Production Director

g) Управляющий

8. The Board

h) Начальник отдела снабжения

3.Работа с диалогом “At the company”

Teacher: Students, you will read the dialogue “At the company” and then you should do some exercises.

At the company

Mr. Klimenko is at the office of Continental Equipment. He is having an appointment with the managers of this company.

-Good morning, gentlemen! How are you?

-Fine, thanks. And how are you getting on?

-Very well, thank you.

-Let me tell you about our company. As you know, Mr. Klimenko, we produce processing equipment. Our firm consists of 6 departments: Production, Sales, Export, Financial, Personnel and Research & Development. The last one is the newest at the company. It was created 5 years ago. We are managed by the Meeting of Shareholders and the Board of Directors. Earlier the Chairman of the company was one of the senior partners, but now it is Mr. Rogers. Currently we employ about 1,600 people. Our turnover is more than $300 million.

- You will work with our Export Department. We export our equipment to 5 countries. We also have 2 subsidiary companies in Holland and Germany with headquarters in those countries.

- Are they your subsidiaries or branches?

-They are our subsidiaries. Each company trades under its own name. We are looking for new partners in Eastern Europe as well, as we would like to expand our activities. Have you read all our correspondence with your Director?
-Yes, I think so. We investigated your business proposal thoroughly.
-Have you got our price-lists and catalogues with you now or shall I ask Miss Elliot to bring a copy?
-Thank you, but I have them with me as well as the copies of your letters. I expect to make the Draft Contract here, maybe by the end of this week, and to conclude the Contract with you after discussing it with my Director by phone.
-All right. See you tomorrow morning!

-Good bye!

(Студенты читают текст и выполняют задания на понимание содержания диалога.)

Task 1: True or false

\l "\l "

The company consists of 6 departments.


Sales Department is the newest one.


Chairman of the company is Mr. Rogers.


The company exports its equipment to 5 countries all over the word.


The company has 3 branches in German, France and Holland.


The company is looking for new partners in the USA.


Task 2: Fill in the table:

\l "\l "

company name

departments

the newest

department

production

turnover

chairman

management

of the company

subsidiary companies









4. Совершенствование грамматических навыков

Teacher: Let's have a quick review of the Present Simple Tense. We use it to talk about habits, facts that are always true, and states in the present. Remember the verbs in the third person singular (he, she and it) always take an "s".

Exercise: Write the correct form of the verb in parentheses. Be sure to check the subject and whether the sentence is positive, negative, or a question.

(Студенты выполняют задание на повторение Present Simple Tense)

  1. I ____ at work from 9 a.m till 6 p.m. (to stay)

  2. Our manager _____customers in the afternoon. (to meet)

  3. You ____our secretary too often. (to call)

  4. They _____ their business matters with clients. (to discuss) (negative)

  5. ______this company ___its goods all over the world? (to sell)

5. Совершенствование навыков монологической речи:

Групповая работа

(Студенты разбиваются на 3 рабочие группы и получают карточки с заданиями):

Task:

  1. Name your company

  2. Choose the chairman of your company

  3. Introduce the stuff of your company

  4. Tell about your company using words and phrases on the theme “At the company”

IV. Рефлексия

V. Подведение итогов урока

Today we worked very well. Thank you for your work!

Our lesson is over. Good bye!









Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!