СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План урока по английскому языку 10 класс "Is graffiti a form of art or an act of vandalism?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«План урока по английскому языку 10 класс "Is graffiti a form of art or an act of vandalism?"»

Государственное учреждение образования

«Лицей г. Новополоцка»







Урок английского языка в 10 классе по теме

«Граффити: искусство или вандализм?»

«Graffitti: art or vandalism









Горохова А.В.

Учитель английского языка

I категории

2022

Тема учебной программы: «Искусство» «Art»

Тема урока: «Граффити: искусство или вандализм?»

«Graffitti: art or vandalism

Класс – 10 класс ( повышенный)

Колличество часов, отводимое на изучение данной темы: 20

Место урока в изучаемой теме: 8

Учебная: обучать коммуникативным навыкам, что предполагает умение аргументированно оформлять речевые высказывания, выражать своё мнение по теме «Граффити: искусство или вандализм?»

Развивающая: создавать условия для развития речевых способностей, умения логически излагать свои мысли; создавать условия для развития критического мышления;

Воспитательная: содействовать благоприятные условия для формированию системы нравственных оценок, устойчивой мотивации к изучению иностранного языка, воспитания культуры общения.

Задачи урока перед учащимися:

понимать на слух основное содержание текстов по изучаемому материалу;

овладеть основной лексикой по теме;

приводить аргументы положительных и отрицательных сторон граффити;

выражать своё мнение по вопросу «Граффити: искусство или вандализм?»;

формулировать свои выводы по вопросам темы;

Формы работы:

- фронтальная работа ( ответы на вопросы)

- групповая работа ( обсуждение мнений, ответы на вопросы)

- индивидуальная работа ( высказывание мнений по заданной теме)

Тип урока : комбинированный

Оборудование: интерактивная доска, компьютер, видеосюжет, учебное пособие для 10 класса

Ход урока и его этапы:

  1. Организационно-мотивационный момент: ( до 2-х минут)

Введение в атмосферу иноязычного общения. Создание дружелюбной атмосферы, способствующей дальнейшему сотрудничеству и последующему общению.

Задачи этапа:

Подготовить учащихся к работе на уроке через введение в атмосферу иноязычного общения; создавать условия для активного использования иностранного языка в усной речи.

Warm-up

Good morning, friends! Glad to see you! I hope you are fine, aren’t you?

Nobody doubts that painting is a kind of art. But what about graffiti? Look at some examples and say whether you like them or not.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания (оборудование, учебные материалы)

приветствует учащихся,

отмечает отсутствующих,

мотивирует на совместную деятельность,

показывает примеры граффити на экране


эмоционально настраиваются на работу,

выражают своё мнение

слайды презентации или картинки из интернета

или видео

https://www.youtube.com/watch?v=8DCa-EBm8jM





  1. Целеполагание ( 2 мин)

As you see today our lesson is devoted to graffiti. The aim of our lesson is to discuss the problems our society faces thanks to graffiti. At the end of the lesson you should be able to answer the question “ Is graffiti a form of art or an act of vandalism?”



Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания (оборудование, учебные материалы)

оказывает помощь в определении темы учебного занятия, организует коммуникативное взаимодействие

дают определение понятиям « искусство» и «вандализм»






  1. Этап актуализация знаний ( до 3-х минут)

Задачи этапа: подготовить учащихся к восприятию нового материала.

Read some facts about graffiti in Britain and discuss in pairs which of them are untrue. We’ll check your predictions in the second part of the lesson.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания (оборудование, учебные материалы)

организует работу в парах

читают обсуждают в парах факты о граффити

Упр 1 с.146

«Английский язык / Англійская мова 10 класс» (авторы: Юхнель Н. В., Наумова Е. Г., Демченко Н. В., Минск: Вышэйшая   школа,  2019)

Приложение 1



  1. Операционно-познавательный этап (8 мин)

Задачи этапа: восприятие и анализ учащимися основного материала, формирование умения анализировать и обобщать

4.1 Pre-reading activity.

Defining key words: to ban, mural, tag, writer, legal, illegal, legalize

4.2 Reading activity.

You are going to read the article about some problems in Britain. There are three key-points you have to pay attention to:

  • Identify the problem

  • Its consequences

  • Ways to solve it





Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания (оборудование, учебные материалы

даёт установку на выполнение задания по тексту

организует работу в парах

организует коммуникативное взаимодействие


читают текст

выполняют задания индивидуально, а затем обсуждают в парах, после чего учащиеся высказывают свои идеи


Текст с.147

«Английский язык / Англійская мова 10 класс» (авторы: Юхнель Н. В., Наумова Е. Г., Демченко Н. В., Минск: Вышэйшая   школа,  2019)

Приложение 2





4.3 Watching a video (6 min)

- Pre-watching task

Before watching the video have a look at the words:

stenciles

pseudonym

hypocritical

to cause a stir

subversive

technique

establishment

to frisk sb



  • While-watching task

  1. Who is Banksy ?

  2. Why does the exhibition seem so unusual?

3. How does Banksy manage to escape the police?

4. What cities were mentioned?

5. What is a popular Banksy’s symbol? Why?

6. What are the main themes of his works?



Moving and matching activity ( 5 min)

Each student gets a piece of text with the description of one of Banksy’s graffiti work. They are to find the appropriate picture and then present it to the class. ( Приложение 3)

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания (оборудование, учебные материалы

даёт установку на выполнение задания по видео и соединению картинки и её описание

организует коммуникативное взаимодействие

смотрят видео и отвечают на вопросы

подбирают к описанию работы Бэнкси соответствующюю картинку


https://www.youtube.com/watch?v=ob9Q1E2X3eA


Приложение 3



  1. Операционно-деятельностный этап ( 15 мин)



Задачи этапа: совершенствовать навыки монологической речи, формировать умение применять полученную информацию в усной речи, умение обобщать, делать выводы.

Let’s ask people in the street what they think about graffiti. And then you are to express your point of view.



Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания (оборудование, учебные материалы

инициирует обсуждение

высказывают свою точку зрения

аргументируют

https://www.youtube.com/watch?v=bgLmpuZa6Ls


  1. Оценочно-рефлексивный этап

Задачи этапа: формирование у учащихся способностей анализировать и делать выводы, содействие развитию способности к рефлексии.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания (оборудование, учебные материалы

предлагает учащимся оценить свою деятельность на уроке

оценивает работу учащихся

анализируют свою деятельность на уроке

Анкета

Приложение 4



  1. Домашнее задание. Выставление отметок.

Write an essay “ Is graffiti a form of art or an act of vandalism?

















Приложение 1



  1. Graffiti has existed since ancient times with examples

dating back to Ancient Greece and the Roman Empire.

  1. Cleaning up graffiti costs millions of pounds a year.

  2. C. Graffiti is now so popular it can be seen in many museums and art galleries.

  3. Graffiti is the second common type of property

vandalism (35%) in the UK.

  1. Sotheby’s auction house in London auctioned some works

by Banksy (British graffiti artist), reaching over £102,000

for his Bombing Middle England. Two of his other graffiti

works, Ballerina With Action Man Parts reached £72,000 and Glory sold for £96,000.

  1. Microsoft, Coca Cola, McDonald’s, Toyota, and

MTV have used graffiti to make their products

popular among young people.




























Приложение 2



Graffiti vocabulary:

to bomb – to paint many surfaces in an area;

mural [mjurl] – a large graffiti painting, that often incorporates 3–D effects, many colours and colour-transitions, as well as various other effects;

tag – a stylized signature, normally done in one colour. The simplest and most common type of graffiti;

writer – a graffiti artist;



Graffiti is everywhere in 21st century Britain – on park benches, street signs and bus shelters, in car parks and train stations. Authorities spend a lot of money cleaning up graffiti and some people have put graffiti together with drugs and criminal behaviour as “bad symptoms” of modern society. An attempt was made to ban the sale of spray paints to under-18s.

But there is an entirely different view. Instead of dismissing graffiti as vandalism, we need to “legalize” graffiti by funding giant murals in prominent inner-city sites.

Many people want to see graffiti walls, which are set up and run as ongoing-projects, for artists to exhibit their work. Companies often use graffiti imagery to promote things to young people. We have to accept that graffiti is part of their lives. So, graffiti walls are needed and, if they are going to mean anything, they need to be in prominent places.













Приложение 3


This appeared in Jerusalem in 2003 and is perhaps one of Banksy’s most well-known pieces. To many people it is a symbol of peace and hope in the face of adversity and destruction. The masked rioter is throwing not a “Molotov Cocktail” but a bunch of flowers and the image was featured heavily in Banksy’s 2005 book entitled “Wall and Piece”.



The picture of a young girl hugging a bomb to her chest was one of Banksy’s original creations back in 2003, where it was reproduced on a wall in London’s East End. The piece symbolises the horror of war next to the innocence and purity of the young girl – good and evil unified and questioned as to why we inherently indulge in war and fighting when peace can be all around us. Thought-provoking stuff.



Banksy’s enormous Street Rat: Let Them Eat in Crack was created in 2008 in New York’s SoHo neighbourhood. The vast piece, which took up a large portion of a side of the New York building, was created with a permit from the City of New York. The Britol artist took on Marie Antuanette’s quate “Let them eat cake”, which was referencing French reasants, with Banksy’s particular spin instead, being “Let them eat crack”, voicing Wall Street’s views towards the middle and lower classes.


Cromer is famous for crabs so maybe this is what inspired this piece. The council encourages people to come and see the piece before the sea naturally washes it away and has recently decided to try and preserve the piece.An expert has said this combines messages of homelessness, refuges and the housing market with humour.


Possibly one of the most recognisable Banksy artworks, Sweep it Under the Carpet appeared on a wall on Chalk Farm Road, North London in around 2006. It shows a woman dressed as a maid who is sweeping dirt under the cover of a brick wall. The piece is said to represent the reluctance of the western world to deal with global issues such as the AIDS epidemic, amongst others. 

This Banksy piece first appeared on the side of a clothing shop in Toronto in around early May 2010. It depicts a salesman and no doubt aims a dig at a capitalist society where respect for people can often be viewed as less important than commodities (ТОВАРЫ). The graffiti lasted only a couple of days before it was painted over by store staff.

This Banksy stencil painting was removed by Clacton Council after a complaint of racism. The mural which showed a cluster of pigeons holding anti-immigration banners was deemed too controversial and open for misinterpretation to remain. The work located in the seaside town of Clacton-on-Sea was a key political hotspot as a by-election was to take place following the local MP’s defection to UKIP, a political party noted for their anti-immigration policies.

Banksy’sGirl With Baloon is a very recognizable work from the artist. The original work depicts a young girl losing a heart-shaped balloon to a gust of wind. There is also a small quote etched into the staircase that reads, “There is always hope.”…




One of Banksy's most famous social comments was his artwork, Shop You Drop, painted in November 2011 on the side of an office building on Bruton Lane in London's West End. It is also known as the “Falling Shopper” and depicts a woman falling from the top of a building, clutching a shopping trolley containing a few items. His aim was to point out the perils of consumeris



Nola shows a young girl standing in the rain beneath an umbrella. As she tentatively stretches one hand out, she realises that the rain is falling from within her umbrella’s canopy and not from the sky.Although it had been three years since Hurrcane Katrina, New Orleans was still recovering from the event. Over 80% of the city had been flooded, thousands of people had lost their lives, and many more were still missing. The city was so badly affected because the government had purposely built weak flood defences to save money.

Nola is Banksy’s comment on the government’s actions: the umbrella, which is supposed to protect the little girl, is actually the cause of her suffering. This directness makes Nola one of Banksy’s most outspoken political artworks.




















Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!